Elikkä kestopäällysteeltä tahtotila olisi nyt siirtyä offroad kelpoisen kaluston suuntaan. Prätkän käyttötarkoitus arjessa on työmatka-ajo (ajokautena), yksin häröily pk seudulla ja sit metsäkuumeen sattuessa siirtymiä pitkin mennä koluamaan mitä eriskummallisia paikkoja 200km säteellä PK seudulta. Kaksjalkaisia en kyysää, menkööt bussilla.
Taustaltani olen maastofillaroitsija/alamäkikuski, joten olen tässä jo tovin ihmetellyt, miksi ikänä menin ja ostin customin???? Nyt on siis tarkoitus yhdistään kaksi rakasta lajia. Staminaa, ajosilmää ja asennetta riittää.
Budjetti 0 - 15000€ (riippuu, mitä saan tämänhetkisestä pelistä suoralla kaupalla)
Ainoa ongelma on mun värinäherkkyys, kädet ja uskokaa tai älkää korvat. Oon saanut tinnityksen tärinäaltistuksesta. Kädet menee ihan tönköksi ja veltoksi jos ne saa jatkuvaa harmoonista värinää.
Kävin tänään koeajamassa uudehkoa 660 tenereä. Oisin mukaani ottanut (kevyt ja ketterä, ehkä hieman tehoton), mutta sen verran värisevä peli oli, että morjens. Sillä ei meikäläinen pitkiä siirtymiä tee. Elikkä 1 pyttyset olevat näjemmä pois suljettu vaihtoehto.
F800GS on namu peli (minimaaliset värinät, sopivasti tehoa), mutta se penkki ja plexi...... 30min lenkki, häntäluu tulessa ja niska hellänä.
- Nämä vaihtamalla alkaisi olla kaupantekijäiset paikallaan
KTM Adventure, hieno, kuin uusi saippua, mutta missä on alavääntö.... Sekin antaa aikas mukavat vibraatiot koko kierrosalueelta, joten not for me.
Mutta, mitäs muita vaihtoehtoja tämmöiselle monivammaiselle olisi markkinoilla? Konkelissa tulisi olemaan pysyvästi offroad kykenevä rengastus alla. Matka-ajon tarkoitus on määränpää, eli metsä. Vai pitääkö jäädä odottelemaan uutta Super Tenereä (jos 1200GS tuntui liian möhköltä mun tarpeisiin, sitä tuo Super Tenerekin lienee??)
Auttakkee....