nelimäntäisen satulan ja 21" renkaan kanssa ongelmia
Valvoja: Moderaattorit
nelimäntäisen satulan ja 21" renkaan kanssa ongelmia
Moro!Elikkä ostin tuossa juuri enduro vanteet pyörääni joka on ktm exc 525 vm.03.ongelmaksi vain muodostui se että eturengas ei sovi pyörimään alla.Huomasin että pinnat hinkkaa satulaan kiinni jonkun verran.mulla on tossa se nelimäntäinen jarrusatula ja isompi jarrulevy setti edessä.onko jollain ollut sama ongelma ja voisi tarjota hyvän vinkin minulle.Itse mietin että jos ottaisi satulasta siivun pois mutta jos jollain on parempi ehdotus niin ottaisin mielelläni vastaan!
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Re: nelimäntäisen satulan ja 21" renkaan kanssa ongelmia
Taitaa olla aika yleinen ratkaisu tuo satulan viilailu.
Niinpä.en itsekkään oikeen muuta vaihtoehtoa keksinyt.kaippa siitä uskaltaa sen verran pois ottaa,kun ei se älyttömästi kuitenkaan kiinni ota.
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
660SMC:ssä on nelimäntäinen satula ja vaikeuksia endurovanteen kanssa on saada satula mahtumaan levyn ja pinnojen väliin. Tein alumiinista muutaman millin paksuisen laipan navan ja jarrulevyn väliin, että satula mahtuu ja asensin vanteen tylysti sen verran sivuun keskilinjalta, että levy osuu satulan hahloon. Jäällä ja asfaltilla pienen eron kääntyvyydessä eri suuntiin juuri ja juuri tuntee.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Jos se on se sama brembo kuin Duke 2/660SMC:ssa, niin siinä on 5-6 milliä seinämää joten kyllä siitä pari milliä uskaltanee ottaa pois. Noissa enduromalleissa on kapeammat T-kappaleet kuin alkuperäisissä SuMoissa joten saattaa olla aika vaikea sovitus ellei linjaa vannetta sivuun.
Ohensin joskus vastaavan seinämän vastaavasta syystä noin milliin.skuikka kirjoitti: 5-6 milliä seinämää
.
Eli sylinterin perälle, käytännössä hyvin pieneen pisteeseen jäi ohuimmillaan sen paksuinen seinä.
Pinnoihin jäi matkaa pari milliä.
Minä poistin keulaputkesta jarrusatulan kiinnityskohdasta 3 mm ja tein adapterin jarrulevyn ja vanteen väliin. Pyöränä oli kylläkin 690 SMC. Nyt nuo keulaputket olisivat ylimääräisenä.
kiitos vinkeistänne.ohensin satulaa todella vähän kerrallaan ja kun olin ottamassa viimeistä silausta niin puhkihan se meni ja pinnat ottivat edelleen vähän kiinni joten se siitä.vähän harmitti.no,ostin jo vakio satulan.mutta jos joku tietää mistä saisi nelimäntäisen satulan toisen puoliskon niin voisin ostaa.voi kyllä olla että ei saa mistään,vaan joutuu ostaan koko satulan.
Korjaamaton paikkaTuappi kirjoitti: ohensin satulaa todella vähän kerrallaan ja kun olin ottamassa viimeistä silausta niin puhkihan se meni
.
Jälkiviisautta tämä, mutta et sitten huomannut käyttää paksuusmittaa joka tavoittaa "astian" pohjan(työntömitallakin se käy kun sen kiinnittää pukkiin- mittauspöydän päälle.
kyllä mietin sitä mutta oletin että se olisi ollut sen verran paksu että siitä olisi voinut ottaa sen verran pois että olisi mahtunut pyörä kieppuun mutta tekemätöntä ei tehdyksi saa
ja kun täällä muutkin oli ottanut pois niin että oli mahtunut pyörä pyöriin mutta nyt tiedän että ei onnistu satulaa hiomalla.mielestäni hölmösti suunniteltu kun ei tuo nelimäntäinen sovi, kun kuitenkin itse ajan motoilla ja enskoilla niin menisi aikamoiseksi säätämiseksi jos joutuisi aina vaihtamaan satulan ja ilmaan jarrut jos meinaa vaihtaa motoista enskoihin ja toistepäin.mutta minkäs teet.
-
skuikka
- Pyörä: SE ja 29% R1200GSA:sta
Ei se vaihtaminen mahdottomaksi mene, kun käyttää kahta satula/letku/kahva yhdistelmää.
Wanha otti sekä satulan taustasta alanurkasta pinnojen säteessä, että jyrsi satulasta kiinnikeiden kohdalta että satula meni hieman kauemmaksi pinnoista.
Männissähän on varaa hiemnosäätää hieman ja jyrsin niin että ei aivan satulan runko ottanut levyyn.
Se riitti vaikka edelleen satula oli lähellä pinnoja.
Kun sitten laitoin motorenkaan niin laitoin satulan ja etuputken vä'liin prikat niin se istui alkuperäiselle etäisyydelle.
Männissähän on varaa hiemnosäätää hieman ja jyrsin niin että ei aivan satulan runko ottanut levyyn.
Se riitti vaikka edelleen satula oli lähellä pinnoja.
Kun sitten laitoin motorenkaan niin laitoin satulan ja etuputken vä'liin prikat niin se istui alkuperäiselle etäisyydelle.
Weteraani kurapyöräilijä