YAMAHA TDM 850

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

veko

YAMAHA TDM 850

Viesti Kirjoittaja veko »

Mitä mieltä olette kyseisestä pyörästä sekalaiseen ajoon, enemän asvaltilla.Onko pitkän miehen pyörä.
termostatti
Pyörä: -97 XTZ 750

Re: YAMAHA TDM 850

Viesti Kirjoittaja termostatti »

No tuota, 186-senttisenä sanoisin että kyllä sillä nyt vielä ajaa. Sen sijaan sekalaiseen ajoon TDM:stä ei kauhean hyvin mielestäni ole. Kaikenmoisia asfalttipätkiä sillä kyllä ajelee kummasti mutta hiekkatiet on ymmärtääkseni aika nou-nou, johtuen regaskoosta ja jousituksen ominaisuuksista..
ekes
Pyörä: Desert Express

Viesti Kirjoittaja ekes »

Mulla oli tuollainen (-94) koeajossa kolme vuotta sitten. Itse olen 182 cm pitkä ja se oli mulle oikein sopivan kokoinen pyörä.
Tykkäsin koneen ominaisuuksista, mukavat väännöt ja ihan kohtuullisesti lähtöjä.

Asfalttipyörähän tuo on ja matka-ajossa kai ihan mukava. Jostain syystä mulla kuitenkin puutui ahteri ihan täysin jo 100 km:n ajon jälkeen ja itsekin asiaa ihmettelin. Ehkä se pysty ajoasento vaikutti meikäläisellä niinkin paljon. Suunnittelin vielä tuolle kesälle rautaperse-keikkaa ja jotenkin tuo TDM arvelutti hieman liikaa. Kaupat jäivät sitten tekemättä, mutta jotain TDM:stä jäi vielä hampaan koloon.

Kaiken kaikkiaan olen kyllä aina pitänyt TDM:ää hyvänä pyöränä.
veko

Viesti Kirjoittaja veko »

Onko niin, ettei Yamaha TDM:ää ole paljon liikenteessä vai eikö ole kurapyöräilijöiden suosiossa, ei taida olla kurapyörä paremminkin katu.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

veko kirjoitti:Onko niin, ettei Yamaha TDM:ää ole paljon liikenteessä vai eikö ole kurapyöräilijöiden suosiossa, ei taida olla kurapyörä paremminkin katu.
Tekemällä siitä saa kurapyörän,niinkuin saa r1,kkösest ja cabaristakin :mrgreen:

Kyllä se tdm taitaa olla ihan asfalttipyörä ja hiekkatiet on sitten siirtymäajoa.
KN76
Pyörä: R 1200 GS

Viesti Kirjoittaja KN76 »

Kyllähän se on katupyörä jolla pystyy hiekkatietä ajamaan...
Mukavinta tuolla oli ajaa pieniä päälystettyjä teitä ja isoja kovapintaisia hiekkateitä. Kakspäällä ajoon vahän heiveröinen takajousitus, varsinkin jos matkatavaroita mukana. Ei välttämättä kauheen pitkän miehen pyörä.
Koneen kestävyys on varmaan lähellä Hondan tasoa jos vähänkin viittii huoltaa. Omani oli vaihtoon mennessä ajettu yli 75tkm ja ainoastaan kaasareita ja bensahanaa joutui "tiivistämään"
Ihan hyvä pyörä mutta ei mikään enduro...
Rima on asetettava niin korkealle että sen voi alittaa pää pystyssä!
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Kyllä siitä varmaan saa modattua ihan kelvollisen sorasurautuksiin,kun vaihtaa vaan pidempijoustoisen keulan,ja takaiskarin.Ja tietty renkaat.Tuskin yhtään pahempi silloin ajaa kuin oma supertenereni.
kari.k
Pyörä: honda at, honda ta, jawa353.

Viesti Kirjoittaja kari.k »

varmasti pärjää pikkuteillä kun maltillisesti vääntää kaasua. :P
Naru
Pyörä: BMW R 1200 GS

Viesti Kirjoittaja Naru »

En malta olla kommentoimatta TDM pyörää. Olen omistanut sellaisen 2 kesää ja reissua väännetty 40 tkm 16 valtion alueella. Mielestäni taipuu tosi hyvin mihin vaan. Katsokaa viestiketju reissuista "mutka Arkangeliin". Miinuksena sanoisin van pienehkön maavaran. Kyllä aikaspaljon on myös kuskista kiinni. Paras tuon hintaluokan yleispyörä. Ei tekniiikkaongelmia oleeskaan, vaan huoltoa.
Parasta aikaa matkalla.
Vastaa Viestiin