Susirajan surautukset 2010

Ilmoituksia tulevista kokoontumisista ja tarinoita menneistä. Reissutarinat ja jorinat.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Re: Susirajan surautukset 2009

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Juu,sinne vaan!
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Käydään vaan vilkaisemassa paikka - kiinnostaa kovasti.

Suunnittelitte tuolla aiemmin jotain talvitiesuorypemistä. Sen mä kyllä skippaan - tuolla pyörällä ja mun lihaksilla (jotka pääosin sijaitsevat kielessä) ei sellainen oikein onnistu.

Ei muuten ole kaukana pohjoisen pystymettä tuolta lompolosta - oisko reilu 100...130 km.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
JooMies
Pyörä: HP2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JooMies »

Å kirjoitti:Käydään vaan vilkaisemassa paikka - kiinnostaa kovasti.

Suunnittelitte tuolla aiemmin jotain talvitiesuorypemistä. Sen mä kyllä skippaan - tuolla pyörällä ja mun lihaksilla (jotka pääosin sijaitsevat kielessä) ei sellainen oikein onnistu.
Minä komppaan, tosin "lihasta" ei ole kuin vatsan kohdalla...
JooMies
Niinpä...
aka
Pyörä: KTM

Viesti Kirjoittaja aka »

Minäkään en hevin tuonne uppo hommiin halua vaikkakin omaan varmaakin ainoana joukosta kunnollisen koukun paikan pyörässä.
Joo tuonne museo kyllä.
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

käydään vaan museoo kattomassa jos keretään, ja ajellaan semmosia teitä pitkin joita on järkevä ajella. (ei työntää, nostella, hinata)
Aina kiireinen mansikanviljelijä
srbg
Pyörä: 990s

Viesti Kirjoittaja srbg »

jussimh kirjoitti:juu niille ylimääräisille paikoille eiole liinavaatteita... eli ketkä tulee viimeisenä??
No mä tuun tiistaina. Puoliltapäivin lähen ajeleen kohti pohjosta.
Sami
jonkko

Å kirjoitti:Käydään vaan vilkaisemassa paikka - kiinnostaa kovasti.

Ei muuten ole kaukana pohjoisen pystymettä tuolta lompolosta - oisko reilu 100...130 km.

Se talvitie oli vaan yx ehdotus,ja en tiedä onko se kunnolinen polku/tie/jotain vai suota vai mikä?
kartas nimetään talvitieks.
Kaataja
Pyörä: Yamaha xtz660 Tenere

Viesti Kirjoittaja Kaataja »

Suolle en lähde näillä murtumilla :oops:
Mut katellaan miltä se tie näyttää siellä kalkkoaivissa, maasto on kivikkoista vesakkoa pääosin joten ei sitä tiedä mihin sitä
ajautuu :twisted:

Se järämän museo tarttis varata etukäteen.
Onko mitään ideaa päivästä?
Voin kyllä hoitaa varauksen, jos saadaan jotain lyötyä lukkoon.
8)
Paskax vaan ja palamaan...
Jerry Cotton
Pyörä: Harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Noniin, hengissä ollaan ja turvallisesti kotona. Ajoin sellaisen nössöversion postitiestä, Masin kohdalta reitille ja puolimatkan krouvista pois, trippiin tais tulla kaikki 21 km. Matkalle osui yksi puron ylitys, vettä oli suurinpiirtein pyörän akseleita myöten, mutta muuten tolla pätkällä ois pärjännyt vaikka katupyörällä. Vesiuurteista on kaivautunut esiin todella teräviä kiviä, joita kannattanee kiertää, ettei pirellille tee kipeää.

Tulipahan muuten taas vähäksi aikaa ajohalut tyydytettyä, kun tempaisin vielä saman päivän aikaan rautaperse-titteliin oikeuttavat kilometrit kiertäessäni Jäämeren ja Inarin kautta kotiin... Mutta hauska reissu oli taas ja jälleenkerran voi todeta että on toi Adventure pikkasen verran monikäyttöinen kapistus.

Tervemenoa postitielle!
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
JooMies
Pyörä: HP2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JooMies »

No, nyt pyöräkin Suomen kilvissä, joten alkaa olla pikkuhiljaa valmista reissua silmälläpitäen.
Minä otan mukaan myös pienen ensiapulaukun, tosin toivon ettei sille tule käyttöä ;-)
JooMies
Niinpä...
jonkko

JooMies kirjoitti:No, nyt pyöräkin Suomen kilvissä, joten alkaa olla pikkuhiljaa valmista reissua silmälläpitäen.
Minä otan mukaan myös pienen ensiapulaukun, tosin toivon ettei sille tule käyttöä ;-)

Toi ensapulaukku kuluu kans mun vakiovarusteisiin,ite en ole viel tarvinnut mutt jossain vaihees tulee kummiskin eteen viel :mrgreen:

Ja ku kaveriporukas löytyy semmoisia ku menee puukon kans omien mopottimien päälle välil niin siinähän ne sormet saa kyytiä :lol:

Niin ja ku nytt kaatajakin on mukana,ei sen puolen ettei se pysyis pystys mutt ku se on nyttenkin parin viikon sisällä telonut kädet lekalla ja moottorisahalla ja nytt viimeks hevonen ei tykänyt kengittämisest ja potkas kylkiluihiin niin ...... :mrgreen:

Aika sissi lähtemääm SRS ajelee :lol:
Jerry Cotton
Pyörä: Harkinnassa.

Viesti Kirjoittaja Jerry Cotton »

Tässä vielä pari kuvaa matkakuumeen nostattamiseksi...
Liitteet
ruskaretki norjaan 09 016.JPG
ruskaretki norjaan 09 019.JPG
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
jonkko

Kiitokset kuvist,kyll toi matkakuume on aikas kovilla muutenkin :lol:
Noh,huomen aamust rautaprseajo niin eiköhän sen jälkeen hellitä muutamaks tunniks ainakin :mrgreen:
holore
Pyörä: KTM Adventure

Viesti Kirjoittaja holore »

Moro vaan kaikille!
Minun lähtöni on ollut pitkään mietinnässä työkiireiden vuoksi. Nyt näyttää siltä, että pitää lähteä käymään Saksassa just retken aikaan :x , joten pitänee passata tältä vuodelta "postikeikka". Hyvää reissua vaan kaikille ja kuivaa keliä!
KTM = Kevyt Työntää Metsässä
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

Lähtö lähestyy, ja ainakin minulla matkakuume nousee. Laitan tähän kartan Äkäslompolosta ja paikasta minne meidän kaikkien pitäisi osata. Tulostakaa tarvittaessa mukaan.

Ja AKA onko sinulla reitit Iso-Syötteeltä Lompoloon tehtynä? Voitaisiin niitä käyttää jos passaa. Minulta löytyy reitit Kuopiosta Iso-Syötteelle. Mutta tiukkojen aikataulujeni vuoksi en ehdi niitä pidemmälle nyt valitettavasti väsäämään.
Liitteet
lompolo.JPG
Aina kiireinen mansikanviljelijä
Vastaa Viestiin