Mopoja ja skoottereita kai ne oli pääasiassa kyttäämässä, ehkä ne luuli meikäläistäkin mopoilijaksi
Pikavoittoja?
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Pikavoittoja?
Eilen sheriffit halusivat pysäyttää meikäläiset haapalehdon shellin kohdilla, tuumasivat että kilpikulma on väärä (max. 30 astetta) ja renkaissakin luki notta "not for highway use". Sakothan nuo halusivat väkisellä antaa, ei auttanu selittelyt. Noh jos kerran vuodessa saa 35 ekun sakot niin ei siihen ehkä ihan maailma kaadu.
Mopoja ja skoottereita kai ne oli pääasiassa kyttäämässä, ehkä ne luuli meikäläistäkin mopoilijaksi
Mopoja ja skoottereita kai ne oli pääasiassa kyttäämässä, ehkä ne luuli meikäläistäkin mopoilijaksi
kyllä ja ei. enemmän tulee kilometrejä noilla supermoto renkailla mitkä ovat tieliikenne hyväksytyt ja rekisteriotteessa mutta sitten enduro renkaat ovat mallia "not for highway use" ja niitä ei mainita rekisteri otteessa olleenkaan
mutta eipä ole pysäytetty enduro renkailla kertaakaan.
toisaalta taas kun pakoputken päässä lukee kanssa "not for road use" ja rekisteri otteessa 8kw merkintä niin renkaat ovat pieni murhe jos oikein sakottaamaan ruvetaan. kerran syynäsivät poliisit pyörää ja papereita eivätkä mitään maininneet niin eipä näytä täällä päin poliiseja moiset sivuseikat kiinnostavan. ura syvyydet kyllä arvioitiin silmämääräisesti ja kehottivat vaihtamaan ennen kuin tuosta paljoa kuluvat
toisaalta taas kun pakoputken päässä lukee kanssa "not for road use" ja rekisteri otteessa 8kw merkintä niin renkaat ovat pieni murhe jos oikein sakottaamaan ruvetaan. kerran syynäsivät poliisit pyörää ja papereita eivätkä mitään maininneet niin eipä näytä täällä päin poliiseja moiset sivuseikat kiinnostavan. ura syvyydet kyllä arvioitiin silmämääräisesti ja kehottivat vaihtamaan ennen kuin tuosta paljoa kuluvat
pärrästä fotoja ----> http://www.motot.net/galleria/5065
Tänä kesänä on ollut alla MaxxCross IT, jotka eivät ole katuhyväksytyt.
Harvemminhan polliisi pysäyttelee, joten jospa hyvällä tuurilla ei jäisi kiinni. Asvaltilla kun juurikaan ei tule ajettua kuin siirtymät. Poikkeuksena tuo viimeinen kesälomaviikonajo, yhdistetty asvaltti/sorasurautus.
Ainahan naisena voi sanoa, jotta "emmää mittään näistä tiijä, ku poijaat näitä suositteli ja hyvät on metässä ollu"
Talvipiikeillänikään ei saisi ajaa asvaltilla, mutta pakkohan ne on nuo siirtymät ajella.
Harvemminhan polliisi pysäyttelee, joten jospa hyvällä tuurilla ei jäisi kiinni. Asvaltilla kun juurikaan ei tule ajettua kuin siirtymät. Poikkeuksena tuo viimeinen kesälomaviikonajo, yhdistetty asvaltti/sorasurautus.
Ainahan naisena voi sanoa, jotta "emmää mittään näistä tiijä, ku poijaat näitä suositteli ja hyvät on metässä ollu"
Talvipiikeillänikään ei saisi ajaa asvaltilla, mutta pakkohan ne on nuo siirtymät ajella.
Ainaski perässä pysytään 
Vaikka tämä ei rengas-otsikon alla olekaan, niin kysyn kuitenkin, kun tuollaiset renkaat on ollut itselläkin mielessä.KTP kirjoitti:Tänä kesänä on ollut alla MaxxCross IT, jotka eivät ole katuhyväksytyt.
Mitä olet tykännyt noista Maxxis renkaista? Miten toimivat maastossa ja kuivalla/märällä asfaltilla?
[quote"Kossu"]Mopoja ja skoottereita kai ne oli pääasiassa kyttäämässä, ehkä ne luuli meikäläistäkin mopoilijaksi [quote]
Pyörätieltäkö nappasivat
Poliisit antavat onneksi vain noita pieniä pikavoittoja. Vakuutusyhtiön kanssa voi joutua neuvottelemaan isommistakin summista, jos oikein huonosti sattuu.
Lieneekö kukaan testannut prosessia esim. supermotorenkailla tai muuten "rakenneltujen" ja muutoskatsastamattomien pyörien kanssa?
Hju
Pyörätieltäkö nappasivat
Poliisit antavat onneksi vain noita pieniä pikavoittoja. Vakuutusyhtiön kanssa voi joutua neuvottelemaan isommistakin summista, jos oikein huonosti sattuu.
Lieneekö kukaan testannut prosessia esim. supermotorenkailla tai muuten "rakenneltujen" ja muutoskatsastamattomien pyörien kanssa?
Hju
Hondassa on tieliikennekäyttöön hyväksytyt renkaat, mutta kotarissa ei. Viime talvena poliisit puhalluttivat Hallapurossa kapella talvisella paikallistiellä Kemoraan Talviralliin mennessäni. Tuumasivat kisanastarenkaista, että noi ovat asvalttitiellä liukkaan, johon minä vastasi, että sen takia minä näitä pienempiä lumisia teitä ajelenkin.
Minulla on Gas Gasissa nuo MaxxCross IT:t alla ja nyt lyhyen tuttavuuden jälkeen olen pitänyt kovasti. Piti asfaltillakin yllättävän hyvin mitä jotain siirtymää ajoin. Mikään tosipehmeän hiekan "lapiokumi" se ei ole vaikka siellä kelvosti hiekkaradalla/spoorissa pärjääkin. Irtosoralla johdonmukainen vietävä ja kovalla savella pitää mahtavasti. Nämä siis omalta perstuntumalta vielä vähäisellä kokemuksella.Ilkka kirjoitti:Vaikka tämä ei rengas-otsikon alla olekaan, niin kysyn kuitenkin, kun tuollaiset renkaat on ollut itselläkin mielessä.KTP kirjoitti:Tänä kesänä on ollut alla MaxxCross IT, jotka eivät ole katuhyväksytyt.
Mitä olet tykännyt noista Maxxis renkaista? Miten toimivat maastossa ja kuivalla/märällä asfaltilla?
Varsinaiseen kysymykseen: Afrikkalaisessa on lailliset ja Gassussa laittomat. Se nyt muutenkin on punakilpinen joten ei yleiselle tielle asiaa.
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Tänä kesänä sain lähes kolmen euron sakot prätkäpoliiseilta Pietarin ulosmenotiellä. Vauhtia taisivat taajamassa mittata 82. Muutaman kerran sakoista on poliisien kanssa tullut keskusteltua tämänkin kesän aikana, mutta toistaiseksi tuo kolmen euron pikavoitto on ollut ainoa mitä mopoillesssa olen saanut.
Ei nyt sentäs pyörätieltä, ehkä ne edestäpäin luulivat mopoksi tai muuten vaan olivat innokkaita pysäyttämään.hju kirjoitti:[quote"Kossu"]Mopoja ja skoottereita kai ne oli pääasiassa kyttäämässä, ehkä ne luuli meikäläistäkin mopoilijaksiPyörätieltäkö nappasivat
Poliisit antavat onneksi vain noita pieniä pikavoittoja. Vakuutusyhtiön kanssa voi joutua neuvottelemaan isommistakin summista, jos oikein huonosti sattuu.
Lieneekö kukaan testannut prosessia esim. supermotorenkailla tai muuten "rakenneltujen" ja muutoskatsastamattomien pyörien kanssa?
Hju
Vakuutuskorvauksista tai niiden eväämisestä ei onneksi ole vielä kokemuksia, toivottavasti niitä ei tulekkaan. Itsekin ajan lähinnä siirtymät asfaltilla enskavarustuksella, sen takia kai se valkokilpipeli tuli aikoinaan ylipäätään laitettua.
Jotenkin tuntuu ylipäätään että sheriffeillä on aikamoinen lynkkaus-mentaliteetti kaksipyäräisiä kohtaan, varsinkin jos ajokäytöksessä tai tekniikassa on pientäkin huomauttettavaa. Toki yleinen mielipidekin on varmaan kääntymässä motoristivastaiseksi eikä vähiten median ansiosta, kai se poliiseihinkin vaikuttaa, ihmisiä nekin taitavat olla.
Mielenkiintoista nähdä mikä souvi siitä tulee jos huitasee motovanteilla ratsiaan... Pääseehän siinä sentäs vittuilemaan takasin jos kerran niilläkin sakottavat, jos ei nappulat kelpaa ja ei katukumetkaan kelpaa niin mikä sitten kelpaa. Jotenkin tuntuu aina välillä vähän vaikealle nämä hommat täällä suomessa, eikö sitä vähän vähemmälläkin pilkunnussinnalla tultaisi toimeen.
-
Ylimatti
- Viestit: 660
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Ainahan sitä nyt jostain pitää kateellinen olla!Kossu kirjoitti:Jotenkin tuntuu aina välillä vähän vaikealle nämä hommat täällä suomessa, eikö sitä vähän vähemmälläkin pilkunnussinnalla tultaisi toimeen.
Ja eikös se ole aika pitkälti niin, että se, mikä ei ole sallittua, on kiellettyä - mutta se, mikä ei ole kiellettyä, on pakollista!
Taas menossa jonnekin...