525 exc sammuilee

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

rapa

525 exc sammuilee

Viesti Kirjoittaja rapa »

Saattaa sammua kesken ajon..voi ehkä lähteä vähäksi aikaa käyntiin mutta kaasuun ei kärsi koskea. Tänäänkin sammu.. ei lähtenyt käyntiin, odotin noin 3 minuuttia niin lähti normaalisti käyntiin. Noh ajelin nopsaa kotiin sammutin ja käynnistin muutaman kerran toimi ihan normaalisti. Sitten pesin pyörän niin ei lähtenyt enää käyntiin...hermot meni ja työnsin talliin :? Onko kotarissa joku paikka erityisen arka kosteudelle vai mikä mättää.....kaasarin on putsattu ja tulppa uusittu.
"Kevyt Työntää Metsässä" ei pidä paikkaansa :P
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

No samat ongelmat, mulla viimekesänä haljennu ja paikattu cdi-boksi tuli tiensä päähän.

Mutta tutki ensin tulpanhattu, sytytyspuola, kaikki liittimet, kaasarin asentotunnistimen liitin, sammutinnappin alta turpeet veke, onko johdot ehjät, mittaa staattori, tai sitte se v...n cdi-boksi voi olla paska.

Joku voi vielä täydentää mitä kannattaa katella, kun ei kipunoi :roll:

ps. modet voi varmaan siirtää tuonne tekniikkapuolelle...
Ilkka

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

Mulla samantyyliset ongelmat loppuivat viime kesänä, kun uusin tulpanhatun. Se on ainakin melko halpa konsti kokeilla. Jos tulpanhatun vaihtaminen ei auta, hintajärjestyksessä seuraava osa on puola ja sokerina pohjalla kallis cdi. Jos kavereilta saa toimivista pyöristä osia kokeiltavaksi, vian voi onnistua paikallistamaan ilman uusien osien summassa ostelua.

Myös nuo mikin mainitsemat tarkastukset kannattaa tehdä.
rapa

tulpanhattu

Viesti Kirjoittaja rapa »

Juu...vika oli paskasessa tulpan hatussa.. Onko alkuperäinen tulpanhattu semmonen että lika ja vesi ei menisi niin helpolla tulpanreikään? Nyt on NGK:n hattu ja kaikki rapa pääsee syvennykseen...
miki.
Pyörä: KTM 525 exc

Viesti Kirjoittaja miki. »

Laita se alkuperäisen tulpanhatun kumitiiviste uuden ympärille..pitäis helpottaa.
pekkiz

Re: 525 exc sammuilee

Viesti Kirjoittaja pekkiz »

Mulla tekee kans tuota, mutta vasta kun on pöristellyt jonkun matkaa, niin että lämpee kunnolla. Heti kun ajaa vähän lujempaa jossain aukeella, niin että jäähtyy, niin toi vika loppuu vähäksi aikaa. Kunnes taas lämpeää metsäpoluilla ajaessa. Ja samalla putki röpöttää aikalailla, jos lähtis isompaa suutinta kokeileen, taitaa olla vakio suutin tällä hetkellä.. pyörä on 525sx vm 2004.
pekkiz

Re: 525 exc sammuilee

Viesti Kirjoittaja pekkiz »

Syynä taisi mulla olla sit kuitenkin lievästi kantavat pakoventtiilit. Ne kun sai säädettyä niin tuntui puristuksiakin tulevan jonkun verran lisää :). Pyörä on mulla ollut pari viikkoa ja edellinen omistaja sanoi että ne on säädetty... eipä oo aina noihin luottamista.. :roll:
Vastaa Viestiin