Tällähetkellä alla Y FZS 600, eli kotoisammin Vatseri. NOita on itseasiassa ollut jo kaksi ja nyt alkaa tympimään. Perheelisenä ei mitään reissuja tule ajettua. Pyörä on toki hyvä yleispyörä ja ruutiakin löytyy, mutta onhan se vähän, kuin porrasperäisellä harmaalla Corollalla ajelisi. Ihan hyvä, mutta jotain puuttuu. Itse en kaipaa mitään tehoa lisää (tässäkin liikaa).
Pikkupojasta asti on nuo endurot kiinnostanut ja pariin otteeseen ollut ihan viittävaille ostaakin. Kokeilut on aika suppeita, joten senpuolesta en osaa kauhean hyvin arvioida (wanhat XL500R, XT500, uudemmat EXC450 ja LC4E). Ajo minula on käytännössä työmatka-ajoa, sillointällöin pieni ilta-ajelu kavereiden kanssa jne. Hiekkatiet ja urat kiinostaa. Spooriin minun kantti tuskin riittää. Viime perjantaina kokeilin viimeksi KTM LC4E:tä joka oli varsin tehokkaan tuntuinen minulle ainakin soralla ja kaupungilla. Tärinä oli vaan jotensakin aika kova (kaverin EXC450 tärisee vähemmän). En ole mikään rassaaja / tosimotoristi = en osaa ajaa, enkä huoltaa
Kauhea valinnan vaikeus ja polte.
Järki: BMW F650GS Dakar. Pitkät huoltovälit, kestää, ilmeisen mukava? Soralla ja mudassakin teidän kuvien perusteella pärjää?
Tunteet: KTM 640 LC4 Adventure / E. Paukkua löytyy ja härskiyttä. Alusta ilmeisen hyvä. Karu, täristävä, huollettava. Maasto-ominaisyuudet minun käyttöön varmasti 101%.
Tulokas: Yamaha XT 660 R. Uudempi tulokas, luotettava? Sama merkki, kuin nykyisessä (värikin jopa
Mielipiteitä?
P.S. Onko kellään jyvässeudulla LC4 Adventurea. Mielikuva ainoastaan kuvista. Ilmeisen samanlainen sahapukki kuitenkin, kuten LC4E:kin
EDIT: olihan näistä testikin Bikessä aikanaan. Vertailun arvo nyt oli vaan sitä luokkaa, että minäkin sen todennäköisesti olisin osannut kirjoittaa, mikäli olisin saanut pyöriä 10 minuuttia koeajaa.