Supermotoa hankkimassa, mitä suosittelet?

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Janttux
Pyörä: Honda FMX 650

Supermotoa hankkimassa, mitä suosittelet?

Viesti Kirjoittaja Janttux »

Elikkäs, olen hieman hankala tapaus, kun haluan supermoton, mutta haluan myös matkustaa sillä! Mitä te kokeneemmat suosittelisitte? Tarvitsen kestävän pyörän, jossa on myös ulkonäköä, ja vuosimalli mielummin 2004 vuoden tälläpuolella. Itse olen ajatellut vaihtoehtoja Yamaha XT660X, ja Honda FMX. Molemmat matalatehoisia 650 kuutioisia, luulisi ainakin kestävän!

Nyt kun sitä pyörää on sitten ostamassa, niin joka tuutista kuulee erilaista neuvoa, joten ei oikein tiedä mitä tekisi?! Ainiin, ja korttina on muuten pikku a, eli ei mielellään mitään liian tehokasta, kun ottaa kurit pois ;) Tänään löytyi nettimotosta KTM Duke 2, hinta 4500 €, eikä ulkonäkö ole lainkaan paha! Tiedä sitten, miten kestää matka-ajossa, ja puutuuko perse liian nopeaan. Mutta mitä te suosittelette? Tämä olisi ensimmäinen aito pyöräni, ulkonäön pitäisi olla vähintään XTn luokkaa (toki kauneus on katsojan silmissä), kestävyyttäkin pitäisi löytyä, eikä hinta saisi olla liikaa! En itse ole löytänyt oikein muuta, kun tämän Honda FMX:än ja XTn. Mutta olisiko teillä ideoita? Katsokaa nyt vielä tämä linkki, niin näette hyvän kestävyys-hinta-laatu-suhteen! http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... Hae+%3E%3E

Kiitos
karmolis
Pyörä: Vespa

Re: Supermotoa hankkimassa, mitä suosittelet?

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Mitä itsellä tuli DR-Z:n kanssa ikävä on takapuoliystävällinen penkki ja kunnollinen alavääntö. Sen puolesta, XT660X:ää koeajaneena voisin sitä kyllä suositella. Siis Yamahaa ja tuohon käyttöön.
Saimon

Viesti Kirjoittaja Saimon »

Ite ainakin jättäisin tuon Hondan FMX:n pois laskuista. Ilmajäähdytteinen ja selvästi alitehoinen.

Ootko miettiny Kotarin Lc4 koneella olevia motoja? Tai sit toinen vaihtoehto vois olla Suzukin DR-Z 400 SM..
Sit jos lompsa kestää niin KTM 690 SMC...
Hikeä, ei kyyneleitä.
tikari
Pyörä: honda varadero 125

Viesti Kirjoittaja tikari »

mitä ite fmx päällä istunu niin ajoasento tuntuu jotenkin aika ... oudolta? eikä muutenkaa kevyt niinkun supermoton pitäs ainakin mun mielestä olla
JanneH
Pyörä: lainaDomi

Viesti Kirjoittaja JanneH »

Minulla on kokemusta parilta kesältä Yamaha xt x -05 motosta , 9000 km ajettuna ostin ja nyt 27000 mittarissa...
Toiminut kuin kello, ei mitään vikaa!(kopkop) Halvat huollot, öljyt 10 tkm ja venttiilien säätö 20tkm välein.
Kohtuullinen kulutus n.5l/sataselle ja 15l tankki antaa ihan kohtuullisen toimintasäteen!
XT llä ajelee mielellään pitempääkin matkaa yhtäsoittoa , kokeilin myös KTM 690 smc:n ja 690 enduron niillä ei minun takamus kestä ajaa paria tuntia pitempään puutumatta...
Kotarissa tietysti paino/tehot kohillaan , mutta luotettavuudesta en osaa sanoa..
Toisaalta omassa akran putket,putsari ja pc säädettynä antaa sopivasti lisäpuhtia joten en oikeastaan ole tehoa lisää kaipaillut.
Renkaat kun laittaa vähän karkeammat niin ajelee ihan oikeiden enskojen perässä metässäkin... :P

Voin kyllä lämpimästi suositella xt hankintaa!

JanneH
Janttux

Kiitos kaikille! Kaikkien vaihtoehdot ovat kyllä hyviä, mutta kotarit eivät ole tarpeeksi lompakkoystävällisiä, ja huoltaakin pitää ehkä vähän useammin.. Kallistun ehkä tuon XTn puolelle, kunhan vain sopivan halpa löytyy! Fmx:ssä minua miellyttää halpa hinta, ja pieni teho suhteessa 650 kuutioon, vaikuttaa kestävältä! Odotan nyt sopivaa XT:tä, tai FMX:ää, ja jommankumman näistä vois sitte ostaa! Luulis et nyt ainakin kesäks pyörät halpenee jonkin verran, kun kaikki tästä lamastakin niin jauhaa :shock: (itse en kyllä huomaa sitä!)
Janttux

Noniin, tulin tulokseen FMX! Pitäisi ainakin kestää, paljon kuutioita, vähän tehoa ja merkki takuuvarma Honda! Kokemuksia saatte ensi viikolla!
Mika70
Pyörä: AT DCT 2023

Viesti Kirjoittaja Mika70 »

Joo-o ja meikäläinen suunnittelee Husse SM 610 ie ostoa ,vähän kuutioita,suht paljon tehoa?, ja rungossa lukee takuu varma Augusta :roll: :roll: :roll:
(Koittakaa nyt joku ees ohjata miun mielenkiintoa esim Oranssiin suuntaan.)
Don’t take life too seriously. You’ll never get out of it alive.
Ari J.
Pyörä: Husse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari J. »

Joku jota italiaanot kiinnostaa, voisi ostaa tuonkin
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=759050
--
Ari J.
Mika70

Uus Husse tulee lauantaina ens kesä ainakin ajellaan vajaakokoisella etusella :evil:
Mika70

Perkules niinpä onnii väärä hymiö :arrow: korjataan :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :!:
Janttux

Noniin, ensikokemuksia pyörästä! Itse en ole pahemmin muita pyöriä kokeillut, joten ei ole mitään mihin verrata! Näin tyhjältä pöydältä kertoen, kuitenkin jonkun verran tietävänä pyöristä voin todeta, että ihan järkevän kaupan tein! Tämä nyt ei kurapyörä varsinaisesti ole, mutta minun käytössäni sillä ei ole muuta vaihtoehtoa. Näin väsyneenä ei oikein teksti luonnistu, joten kerään alapuolelle plussat ja miinukset.

+Vääntää hyvin
+Kiihtyvyys 0-100
+Pystyy hyvin poiketa maastoon, pohjakin saa ottaa osumaa, hyvin suojattu
+Pieni bensankulutus
+Mahtava pito
+Honda

-Äänet oli pettymys, putkien päässä ovat vaimentimet, ja varsinaiset putket tulevat putken alapuolelta (asialle tapahtuu jotain)
-Vastatuuli +120 km/h
Vastaa Viestiin