Tutun näkönen kampe. Mulla ollu käytössä 2 kesää ja hintasekseen hyvin toimii. Jotain kokemuksia on varmaan jossain aikasemmassa ketjussa.Koheltaja kirjoitti:Tollanen setti tuli tilattua ja asennettua kiinni: http://www.ebay.com/itm/New-2-BT-Blueto ... Parts&hash
Mikä kypäräpuhelin?
Valvoja: Moderaattorit
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Mikä kypäräpuhelin?
- Lonely Lynx
- Viestit: 284
- Liittynyt: To Maalis 12, 2009 1:13 am
- Pyörä: Transalp, CB750
- Paikkakunta: Hollola
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Olen jonkin verran käyttänyt Doron PMR-vehjettä ja se on ihan hyvä, joskin pari puutettakin on. Johdot ovat tietty pulma ja niiden olemassa olon oppii kai vasta, kun ensimmäinen on poikki. Dorossa tangentin saa ohjaustankoon, mikä on kätevää, mutta on yksi johto lisää. Ja tila alkaa käydä vähiin, kun tangossa on vielä kameran kaukosäädin ja kahvanlämppäreiden säädin. Mutta mikä on kätevää, on se, että koko porukka voi kuunnella yhtäaikaa jorinoitani, jos jaksavat olla samalla kanavalla. Kantamaa ei ole oikein testattu, mutta varmaan kilometri ylittyy tasamaalla, metsässä se vaihtelee. Vox olisi kätevä, mutta ei tule toimimaan suhinoiden takia. 80 km/h tuntuu olevan yläraja kuuluvuudelle, mutta se kai riippuu mikin ja kaiutinten sijoittelusta.
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Ehkä olen vain umpiluupää, mutta hävitin PMR:t kun olin kolmannet johdot jo katkonut. Ei sovi vain meikäläiselle. Kuuluvuus tosiaan on hyvä. Mutta kyllä noita BT kuulokkeita saa jo ainakin 6 hengen ryhmäpuhelulla varustettuna. VOX toiminne toimii ja toimivat ihan isoissakin nopeuksissa. Tosin kuuluvuushan ei sitten ole samaa luokkaa kuin PMRillä.Lonely Lynx kirjoitti:Olen jonkin verran käyttänyt Doron PMR-vehjettä ja se on ihan hyvä, joskin pari puutettakin on. Johdot ovat tietty pulma ja niiden olemassa olon oppii kai vasta, kun ensimmäinen on poikki. Dorossa tangentin saa ohjaustankoon, mikä on kätevää, mutta on yksi johto lisää. Ja tila alkaa käydä vähiin, kun tangossa on vielä kameran kaukosäädin ja kahvanlämppäreiden säädin. Mutta mikä on kätevää, on se, että koko porukka voi kuunnella yhtäaikaa jorinoitani, jos jaksavat olla samalla kanavalla. Kantamaa ei ole oikein testattu, mutta varmaan kilometri ylittyy tasamaalla, metsässä se vaihtelee. Vox olisi kätevä, mutta ei tule toimimaan suhinoiden takia. 80 km/h tuntuu olevan yläraja kuuluvuudelle, mutta se kai riippuu mikin ja kaiutinten sijoittelusta.
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Ei ole langattomat headsetit ja pmr mitenkään toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja.
http://www.midlandradio.eu/midland_g8e_ ... 25671.aspx
Kuuden bt headsetin toisiinsa yhdistämiseen taitaa mennä yksi viikonloppu.
http://www.midlandradio.eu/midland_g8e_ ... 25671.aspx
Kuuden bt headsetin toisiinsa yhdistämiseen taitaa mennä yksi viikonloppu.
- jani
-
jaa
- Viestit: 784
- Liittynyt: La Huhti 05, 2008 12:53 pm
- Pyörä: Paree ettei näy, ettei leimata
- Paikkakunta: Rauma
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Enemmän olen huolissani tuon BT kypärävekottimen ja BT PMR-puhelimen liittämisestä ja sen liitännän toimimisesta. En usko, että ihan viikonloppua menee jos ei ihan hitaalla käy niin esim. http://www.cardosystems.com/scala-rider/scala-rider-g9 nuo pystyy liittämään toisiinsa vain koskettamalla laitteita toisiinsa.
- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Mites tuos kiinanvärkis toimii toi kuso takapenkil? Napist päälle ja yhteys pysyy kunnes sen katkaisee? Jos sitä pitää jatkuvasti auki, niin mitenkä akkuu riittää ja kuuluuko jotain ylimääräst älämölöö?
- Maarala
- Viestit: 386
- Liittynyt: Ke Huhti 06, 2011 7:02 am
- Pyörä: Polle Haukansilmä...
- Paikkakunta: Raahen seutu
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Ei ainakaan tuossa mulla olevassa kiinan bt-laitteessa kuulu ylimääräsiä ääniä. Käytän kyllä tulppia jotka vähän suodattaa taustamelua pois. 5 tuntia aktiivista käyttöä on akku kestäny ja jos on pelkästään päällä "valmiustilassa", niin kestää ainakin tuplana tuon ajan.t.t.tammi kirjoitti:Mites tuos kiinanvärkis toimii toi kuso takapenkil? Napist päälle ja yhteys pysyy kunnes sen katkaisee? Jos sitä pitää jatkuvasti auki, niin mitenkä akkuu riittää ja kuuluuko jotain ylimääräst älämölöö?
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Kiinan puhelimet on nyt olleet alkukesän käytössä ja hyvin on toiminut. Pojan kanssa on jatkuvasti yhteys päällä opetuskäytössä eikä mitään ongelmia ole ollut.
Nyt kun on tottunut kypärien väliseen yhteyteen niin kyllä se tekee ajamisen maastossa paljon helpommaksi. Voi antaa toiselle ohjeita ,huomioita, kysyä reitistä tai seurata äänen perusteella tuleeko kaveri perässä vai onko ongelmia.
Aivan loistava värkki joka helpottaa niiiiin paljon kommunukointia ajokaverin kanssa, niin liikenteessä kuin maastossa.
Nyt kun on tottunut kypärien väliseen yhteyteen niin kyllä se tekee ajamisen maastossa paljon helpommaksi. Voi antaa toiselle ohjeita ,huomioita, kysyä reitistä tai seurata äänen perusteella tuleeko kaveri perässä vai onko ongelmia.
Aivan loistava värkki joka helpottaa niiiiin paljon kommunukointia ajokaverin kanssa, niin liikenteessä kuin maastossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Minäkin laittelin kypäräpuhelin setit tilaukseen 660:in ja puhelimen kaveriksi.
Välillä voisi musiikkia kuunnella ja puheluita "kiva" hoitaa työreissussa.
Niin ja saa tarakkaharakkakin myös äänensä kuuluviin.
Edelliset kokemukset kypäräpuhelimista on jostakin 80-luvun puolivälistä kun isä niitä hankki.
Piuhat meni kypärästä laitteeseen ja laitteesta laitteeseen ja olisiko ollut vielä virransyötöt pyörästä.
Eipä niitä silloin taidettu montaa kertaa käyttää.
Senan SMH5:set radiolla olisi tulossa:
http://www.digimesta.com/tuote/sena-smh ... 277260757/
Välillä voisi musiikkia kuunnella ja puheluita "kiva" hoitaa työreissussa.
Niin ja saa tarakkaharakkakin myös äänensä kuuluviin.
Edelliset kokemukset kypäräpuhelimista on jostakin 80-luvun puolivälistä kun isä niitä hankki.
Piuhat meni kypärästä laitteeseen ja laitteesta laitteeseen ja olisiko ollut vielä virransyötöt pyörästä.
Eipä niitä silloin taidettu montaa kertaa käyttää.
Senan SMH5:set radiolla olisi tulossa:
http://www.digimesta.com/tuote/sena-smh ... 277260757/
- mattipoeka
- Viestit: 327
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
- Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Toimiiko nuo oikeasti hyvin?Koheltaja kirjoitti:Kiinan puhelimet on nyt olleet alkukesän käytössä ja hyvin on toiminut. Pojan kanssa on jatkuvasti yhteys päällä opetuskäytössä eikä mitään ongelmia ole ollut.
Nyt kun on tottunut kypärien väliseen yhteyteen niin kyllä se tekee ajamisen maastossa paljon helpommaksi. Voi antaa toiselle ohjeita ,huomioita, kysyä reitistä tai seurata äänen perusteella tuleeko kaveri perässä vai onko ongelmia.
Aivan loistava värkki joka helpottaa niiiiin paljon kommunukointia ajokaverin kanssa, niin liikenteessä kuin maastossa.
--------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Ei toimi, kunhan kusetan muiltakin rahat pois
Kyllä ne toimii, enkä ole ainoa tyytyväinen käyttäjä, org:un puolella niitä käyttäjiä on enemmän. Oikeastaan ainoa ongelma on kuulema jos on useampi laite letkassa niin juttukaveri voi vaihtua randomina eikä tiedä kenen kanssa välillä juttelee
Muuten pelittää loistavasti, nyt on pojan kanssa ajeltu vajaa 1000km eikä kertaakaan ole yhteydet pätkineet tai kadonneet, paitsi silloin kun etäisyyttä alkaa olla yli kantaman, tai toinen on muuten katveessa. Jotkut on laittaneet kossin kuulokkeet niin äänenlaatu on saatu paremmaksi, puheen kanssa pärjää mutta rokkia jos kuuntelee niin koskaan ei ole liian hyvä äänenlaatu.
Kyllä ne toimii, enkä ole ainoa tyytyväinen käyttäjä, org:un puolella niitä käyttäjiä on enemmän. Oikeastaan ainoa ongelma on kuulema jos on useampi laite letkassa niin juttukaveri voi vaihtua randomina eikä tiedä kenen kanssa välillä juttelee
Muuten pelittää loistavasti, nyt on pojan kanssa ajeltu vajaa 1000km eikä kertaakaan ole yhteydet pätkineet tai kadonneet, paitsi silloin kun etäisyyttä alkaa olla yli kantaman, tai toinen on muuten katveessa. Jotkut on laittaneet kossin kuulokkeet niin äänenlaatu on saatu paremmaksi, puheen kanssa pärjää mutta rokkia jos kuuntelee niin koskaan ei ole liian hyvä äänenlaatu.
Kylätason kurapyöräilijä.
- mattipoeka
- Viestit: 327
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
- Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Kauan tuossa kestää akku?Koheltaja kirjoitti:Ei toimi, kunhan kusetan muiltakin rahat pois![]()
Kyllä ne toimii, enkä ole ainoa tyytyväinen käyttäjä, org:un puolella niitä käyttäjiä on enemmän. Oikeastaan ainoa ongelma on kuulema jos on useampi laite letkassa niin juttukaveri voi vaihtua randomina eikä tiedä kenen kanssa välillä juttelee![]()
Muuten pelittää loistavasti, nyt on pojan kanssa ajeltu vajaa 1000km eikä kertaakaan ole yhteydet pätkineet tai kadonneet, paitsi silloin kun etäisyyttä alkaa olla yli kantaman, tai toinen on muuten katveessa. Jotkut on laittaneet kossin kuulokkeet niin äänenlaatu on saatu paremmaksi, puheen kanssa pärjää mutta rokkia jos kuuntelee niin koskaan ei ole liian hyvä äänenlaatu.
--------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
-
Koheltaja
- Viestit: 8075
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Kypärästä kypärään on ollut yhteys joku 4-5h eikä ole silloin vielä loppunut. Kun on pelkästään päällä "kännykkä valmiudessa" niin useamman tunnin saa olla päällä.
Reissuun kun lähdetään niin pitää molempiin pyöriin laittaa mini-USB piuha että saa yksiköt lataukseen tauoilla, tuskin kestää koko päivää, tai mistä mä tiedän kun ei olla vielä kokeiltu koska menee mykäksi.
Reissuun kun lähdetään niin pitää molempiin pyöriin laittaa mini-USB piuha että saa yksiköt lataukseen tauoilla, tuskin kestää koko päivää, tai mistä mä tiedän kun ei olla vielä kokeiltu koska menee mykäksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
- mattipoeka
- Viestit: 327
- Liittynyt: Su Heinä 24, 2011 11:59 am
- Pyörä: 690 Enduro R/FE-350
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Ehkä tuon rohkenis tilataKoheltaja kirjoitti:Kypärästä kypärään on ollut yhteys joku 4-5h eikä ole silloin vielä loppunut. Kun on pelkästään päällä "kännykkä valmiudessa" niin useamman tunnin saa olla päällä.
Reissuun kun lähdetään niin pitää molempiin pyöriin laittaa mini-USB piuha että saa yksiköt lataukseen tauoilla, tuskin kestää koko päivää, tai mistä mä tiedän kun ei olla vielä kokeiltu koska menee mykäksi.
--------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
--------
Ex. KTM 990 SM-T 2010
Ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
Ex. KTM 990 SuperDuke 2008
Ex. KTM 690 Enduro 2009
Ex. Husaberg TE 250 2T 2011
Re: Mikä kypäräpuhelin?
Itseltä pisteet Sena SMH10:lle - GPSssänä Zumo 350, popit ja puhelut iPhonesta, paritettu takapenkkiläisen kanssa. Toimii kuin junan vessa, asennus ja käyttö todella helppoa (Schuberth C3) ja kaikki värkit ladattavissa pyörän usbeista. Tosin Senassa tuntuu virtaa riittävän ainakin 10 h käyttöön. Hyvin tyytyväinen
(ja pisteet RXTX:lle todella nopeasta toimituksesta)
(ja pisteet RXTX:lle todella nopeasta toimituksesta)
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.