Kawasakin ja KTMn laatu ym. väittely

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

niffestone
Pyörä: BMW F650 GS Dakar -01

Kawasakin ja KTMn laatu ym. väittely

Viesti Kirjoittaja niffestone »

IceFire kirjoitti:Ketju jaettu koska se alkoi menemään kokonaan ohi aiheen. Alkuperäinen löytyy täältä: viewtopic.php?t=3972
Pasi kirjoitti:KX450F on aito Kawa eikä sitä saa sotkea Suzukeihin. En mitenkään yritä väittää että RM-Z250(KX250F) olisi erityisen luja pyörä vaan että Kawasakeja ei kannata arvostella Suzukien mukaan.

Kawan ja Suzukin yhteistyö MX-malleissa on jo päättynyt ja esim 2006 vuoden 250cc MX pyörät eivät ole enää samoja. 450cc pyöristä puhumattakaan.
Siitä yhteistyöstä ei paljoa hyvää kerrottavaa ilmeisesti jäänyt, muuta kuin se, että ilmeisesti joku ääripää on jälleen saavutettu. Toivottavasti tästä raja-arvosta bounssataan takaisin päin. Tuollaiset mallit ovat myrkkyä brändille ja koskettavat kaikkia kyseisen pyörämerkin asiakkaita. Siipeensä saavat myös nuo teidän "sotakorvaus-pyörännekin", vaikka niitä ei millään tahdo rikki saadakaan. :wink:
Sandels

Viesti Kirjoittaja Sandels »

niffestone kirjoitti:Suitsamiehet taas herkkänahkaisina vai, kun mennään henkilökohtaisuuksiin? Alkaako ottaa pataan, kun Suitsalle ei ole jäänyt mitään käytettyjen markkinoita sen jälkeen, kun porkkana-merkki uusi mallistonsa?
Niffe-sedällä on kyllä erikoinen tapa keskustella asioista. Ensin päästellään kieli poskessa aivan mitä sattuu asioista joista ei tiedetä enempää kuin sika kuuraketista, ja sitten kun asiaa asiallisesti oikaistaan, ryhtyy porkkanapoju kyselemään notta onkos täällä muilla pipat tiukalla? :lol:

Taitaa olla jo yliannostus porkkanaa pakissa, tosin se on taidettu huomata täällä kyllä jo aiemminkin. :roll:
niffestone

Sandels kirjoitti:
niffestone kirjoitti:Suitsamiehet taas herkkänahkaisina vai, kun mennään henkilökohtaisuuksiin? Alkaako ottaa pataan, kun Suitsalle ei ole jäänyt mitään käytettyjen markkinoita sen jälkeen, kun porkkana-merkki uusi mallistonsa?
Niffe-sedällä on kyllä erikoinen tapa keskustella asioista. Ensin päästellään kieli poskessa aivan mitä sattuu asioista joista ei tiedetä enempää kuin sika kuuraketista, ja sitten kun asiaa asiallisesti oikaistaan, ryhtyy porkkanapoju kyselemään notta onkos täällä muilla pipat tiukalla? :lol:

Taitaa olla jo yliannostus porkkanaa pakissa, tosin se on taidettu huomata täällä kyllä jo aiemminkin. :roll:
Koeta nyt säkin päättää, olenko mä setä vai poju. Sitä paitsi mitään en kadu - sanaakaan en vaihtais... 8)
Sandels

niffestone kirjoitti:Sitä paitsi mitään en kadu - sanaakaan en vaihtais... 8)
Sitäpaitsi on yhdyssana. :shock:
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Mihin positiiviseen tavoitteeseen tällä keskustelulla päästään?
Creature
Pyörä: Suzuki DR 800

Viesti Kirjoittaja Creature »

Tulipa tässä yömyöhällä mieleeni, että...

Miksei Kawasaki ole markkinajohtaja? Perustuuko tämä laatuun vai vahvoiksi luotujen mielikuvien toimimisena markkinoinnin tukena Hondan, Yamahan ja KTM:n kohdalla? Onko KTM:llä vain henkinen yliote vai peräti tekninen etumatka? Selittäköön ken haluaa - jos voi. Minua ei Kawasaki kiinnosta. Tämä on henkilökohtainen lähes täysin mielikuviin perustuva kanta. No, tämä tosin perustuu osaltaan arvostetun Bike-lehden toteamukseen, jossa muistaakseni väittivät Kawasakin kärsineen pitkään (80-90-luvulle) selkeistä laatuongelmista. No, toisaalta mistään muusta merkistä en oo kuullu puhuttavan niin paljon pahaa kuin KTM:stä. Toisaalta ei ole syystä tai toisesta tullut paljon Kawan allroadpyöriä vastaan.

Crossi- ja kisamantsapyöristä en niinkään tiedä ja merkkien menestystä kilparadoilla en ole erityisemmin seurannut. Tilastot ja näytöt voisivat kuitenkin ainakin viisaimmille kertoa jotain - ehkä.

Muuten, eräs ammatikseen pärriä korjaava asiantuntija sanoi mulle työstäessäni omaa DR-projektia, että laita äkkiä noi hajonneet palikat nippuun ja myy se paska pois jos vaikka jotain siitä vielä saat. Ja noihin isoihin DR:iin älä koske. Miksei mun DR hajoa kymmenien tuhansien km:ien jälkeenkään? Satumaista tuuria vai teenkö jotain väärin? Vai voisiko se johtua siitä, ettei sen metrin pätkän rautatiekiskoa nyt vaan ole tapana mennä käsissäni solmuun. Tai siitä, että ajan pääasiassa asvaltilla? Mene ja tiedä. Pyöränsä saa ilman muuta viedä suolle ja metsään tai vaikka puuhun, tämä on täysin ok. Mutta se ei ole ok, että tällöin ihmetellään niin valtavan suureen ääneen miten paska se ja se pyörä on kun se ei "mitään" kestä. Jos ammattilaisetkin ovat mitä ovat (kts Tekniikan Maailman huoltokorjaamotestit) niin mitä amatöörin sana painaa jos pyörää huolletaan rautalangalla ja pajavasaralla. Minua lähinnä kiinnostaa, miten te ihmiset hoidatte ja käytätte pyöriänne.

"Villinä" arvauksena heitän vielä, että toi uusi KLR 650 ei koskaan tule olemaan menestys - kuten ei vanhempi vastaavakaan tai Tengai, joita ei ainakaan juuri liikenteessä näy - koska se ei ole sitä ansainnut.

Ps. tekis muuten mieli hankkia iso DR
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Veijo kirjoitti:Mihin positiiviseen tavoitteeseen tällä keskustelulla päästään?
Harvoin juupas-eipäs väittelyllä mitään elämää suurempaa hyötyä saavutetaan, mutta hyvällä tuurilla jotain kuitenkin.

Eräs oransseihin uskovainen kuka lähes jokaväliin toteaa kuinka hyviä oranssit ovat tietämättä sen tarkemmin vaihtoehdoista. Tämän jälkeen jos väitteitä on yritetty oikaista niin tilanne on johtanut jonkinlaiseen juupas-eipäs väittelyyn. Tällä kertaa jälleen kerran oransseja harrastava esitti kärkkäästi mielipiteitään ja kun häntä korjattiin niin hän jatkoi "faktojen" kertomista ilman mitään tietoa mistä hän puhui. Nyt kun kyseessä oli selkeä ero faktan ja fiktion välillä niin vähemmän oranssi porukka antoi takaisin samalla mitalla mitä oli itsekin saanut. Samanlaista ryöpytystä ei varmaankaan olisi tullut mikäli asiat olisi esitetty hieman toisella tavalla eikä henkseleitä paukutellen tiukkana faktana.

...niin mitä tästä kenties opitaan? Ehkä se, että jos kerta toisensa jälkeen kovalla poljennolla kirjoitellaan "faktaa" niin vähintään ensimmäisen korjauksen jälkeen olisi hyvä edes hieman perehtyä mistä puhuu tai edes hieman muuttaa tapaa jolla asioita esittää, ettei tee itsestään täyttä pelleä.
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

niffestone kirjoitti: Siitä yhteistyöstä ei paljoa hyvää kerrottavaa ilmeisesti jäänyt, muuta kuin se, että ilmeisesti joku ääripää on jälleen saavutettu. Toivottavasti tästä raja-arvosta bounssataan takaisin päin. Tuollaiset mallit ovat myrkkyä brändille ja koskettavat kaikkia kyseisen pyörämerkin asiakkaita. Siipeensä saavat myös nuo teidän "sotakorvaus-pyörännekin", vaikka niitä ei millään tahdo rikki saadakaan. :wink:
Aika vähän siitä yhdestä mallista on Suzukeja ostavalle porukalle pahaa makua tullut. Mä luulen, ettei kukaan mun mopoilevista kavereista ole kuullut Suzukin 250cc 4T mopojen kestävyysongelmista. Crossi ja kisaenskaporukoissa tilanne on varmasti täysin toinen.

Ehkä Suzuki koitti kokeeksi tehdä yhden mallin eurooppalaisille suunnittelemalla crossimopon koneen mikä on kestävyydeltään eurooppalainen. :roll:
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

KTM:n minäkin valitsin sen takia, Että jaappaninpojilla ei ole vastaavaa tarjolla. Aika näyttää kestääkö tuo vai ei.
Jos yahamasta olisi ollut samanlaisilla ominaisuuksilla oleva esim. HyperTenere, En olisi ktm:ää käynyt edes ajamassa.

Sitäpaitsi on yhdyssana
Mulle on turha heittää tämmöisiä kommentteja, oLi aIdinkielen-tunnillA parempaakin tekeMIstä. 8) 8) 8)
Viimeksi muokannut kymppivalve, Ke Loka 11, 2006 10:14 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
adventure muka painava?
MTRO
Pyörä: 950SE, 525 EXC, 150TPI

Viesti Kirjoittaja MTRO »

kymppivalve kirjoitti:KTM:n minäkin valitsin sen takia, Että jaappaninpojilla ei ole vastaavaa tarjolla. Aika näyttää kestääkö tuo vai ei.
Samoja perusteita itsellä. Nyt tosin ktm on kone levällään ja jossain ajatusten syövereissä pyörii mielessä, että kannattiko luopua japskista. Luopuminen tosin ei ollut itsestä kiinni. Onneksi tuo ajatus on vaan mielessä uusia osia tilatessa, sitä ennen ei käynyt pienessä mielessäkään.

Alkuperäiseen aiheeseen liittymä vähäinen :oops:
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Nyt pitäisi varmaan vääntää puolustuspuhetta Kawasakille. Söhmissäkin(sfnet.harrastus.mp) oli joku dissanut KLE:n laatua.

No omat kokemukset Kawoista ovat pääasiassa positiviisia(yli 60 tkm kaikenlaista ajoa KLE-mallin pyörillä). Ainoastaan tuo vauhtipyörän rikkoontuminen pari vuotta sitten ei mielestäni mene normaalisti kuluvien osien piikkiin. Ja tämäkin on tyyppivika, joka esiintyy ilmeisen harvoissa yksilöissä. Välillä palstaa lukiessa ihmetyttää, kuinka usein jotkut avaavat koneen pyöristään...

Ajo-ominaisuuksiltaan ja moottoriltaan vakio ei ole koskaan tarpeeksi hyvä(merkistä riippumaton fakta). Ja tämäkin on makuasia ;)
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
Ande749
Pyörä: 12GS

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

Minäkin ajelen Kotarilla osaksi siitä syystä, että SXC:lle ei oikein vastinetta japseista löydy.

Mitä Kawoihin tulee, niin minulla ei ole huonoa sanottavaa. Minulla on ollut vuosien varrella kolme eri mallista Kawaa, Z500, ZXR750 ja ZRX1100R, jotka kaikki ovat olleet hyviä ja huolettomia pyöriä. Teknisesti huonoimmat tai vikaherkimmät pyöräni ovat olleet FZR1000 (nopeasti kuluvat imuventtiilit ja öljynkulutus) ja LC4-Adventure (laakerivikoja). Jos olisin ostamassa itselleni japsikatupyörää, niin kyllä Kawan 10R olisi luultavasti ykkösvaihtoehto.
niffestone

vkoivu kirjoitti:
niffestone kirjoitti: Siitä yhteistyöstä ei paljoa hyvää kerrottavaa ilmeisesti jäänyt, muuta kuin se, että ilmeisesti joku ääripää on jälleen saavutettu. Toivottavasti tästä raja-arvosta bounssataan takaisin päin. Tuollaiset mallit ovat myrkkyä brändille ja koskettavat kaikkia kyseisen pyörämerkin asiakkaita. Siipeensä saavat myös nuo teidän "sotakorvaus-pyörännekin", vaikka niitä ei millään tahdo rikki saadakaan. :wink:
Aika vähän siitä yhdestä mallista on Suzukeja ostavalle porukalle pahaa makua tullut. Mä luulen, ettei kukaan mun mopoilevista kavereista ole kuullut Suzukin 250cc 4T mopojen kestävyysongelmista. Crossi ja kisaenskaporukoissa tilanne on varmasti täysin toinen.

Ehkä Suzuki koitti kokeeksi tehdä yhden mallin eurooppalaisille suunnittelemalla crossimopon koneen mikä on kestävyydeltään eurooppalainen. :roll:
No niin - Vkoivu taas. Erehdytte minusta tai ainakin, jos epäilette moponi värityksen olleen aina oranssi. Palettiin on kuulunut kaksi punaista ja yksi vihreäkin eli kehitys on mennyt juuri niin kuin sen on pitänytkin mennä - japanilaisesta eurooppalaiseen päin. Valitettavasti tuli maksettua hirvittävät oppirahat ennen kuin (jonkunmielestä varmaan ennenkuin?) pääsin tähän kliimaksivaiheeseen. Tällä faktojen täyteisellä foorumilla on lähinnä tullut edustettua radikaalimpaa näkemystä ainoastaan, kun joku on heittänyt jonkin aivan alaleuattoman "faktan", kuten esitellyt viissatasen kotarin dynokäyriä, joissa on ollut 40 heppaa. Ei sellaiset faktat oikein "perstuntumalta" kuulosta uskottavilta, jos kyseessä on nopein yksimukinen, millä on ajanut vanhan viissatasen kaksitahtisen lisäksi. Toinen juttu on se, että kawan ja suitsan yhteisprojektin tuloksena suunniteltu nelitahtinen puolikas on taatusti ainoita nelitahtisia moottoripyöriä, joihin en ryhtyisi, vaikka saisin puolella oranssin hinnasta. Sekin on eräänlainen fakta, koska se nyt tuli mainittua. 8) Faktojahan tässä nyt kaivattiin, eikö niin. Sandelsille olisin vielä tähdentänyt sitä, että paitsi, että sitäpaitsi voi olla jotain uusiokieltä, niin kieli muuttuu. :wink:
Sandels

niffestone kirjoitti: ...kun joku on heittänyt jonkin aivan alaleuattoman "faktan"... Ei sellaiset faktat oikein "perstuntumalta" kuulosta uskottavilta... Sekin on eräänlainen fakta, koska se nyt tuli mainittua. 8) Faktojahan tässä nyt kaivattiin, eikö niin.
Olen lähes vakuuttunut vain siitä, että sinulla on ihan oma todellisuus! :D
Sandelsille olisin vielä tähdentänyt sitä, että paitsi, että sitäpaitsi voi olla jotain uusiokieltä, niin kieli muuttuu. :wink:
Kiitos tähdennyksestä, vaikka ihan kaikkea siitä en ymmärtänytkään... :lol:
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Statistiikka Googlesta:
"sitäpaitsi" 292 000 esiintymää
"sitä paitsi" 464 000 esiintymää

Kielenhuollon käsikirja 2003 kertoo myös, että "sitä paitsi" kirjoitetaan erikseen.

Minua kiinnostaa oikeinkirjoitus, koska minulla on aikeissa aloittaa diplomityön tekeminen lähikuukausina. Siksipä olen hankkinut tietoa suomen kielestä.

-Veijo-
Viimeksi muokannut Veijo, Ke Loka 11, 2006 10:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin