Kokemuksia F800GS:stä
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: Kokemuksia F800GS:stä
Rekluse kytkin luistaa. Ei auttaneet kalliit, eikä halvat MA2 lisäaineet. Delvacit nyt koneessa, toistaiseksi kytkin pitää.
Mitä olette tehneet tuolle on Off kaasulle?
Todella haastava ajettava vaikeissa paikoissa. Vai onko tuo Kytkimen modaaminen ainoa lääke? Luulisi että BMW,llä olis tuohon moottorinohjaukseen joku softapäivitys? Kellään powercommanderia? Mulla pyörä siis 2011 malli. Välitysten muuttaminen auttaisi, mutta ei poista itse ongelmaa.. Ideoita kaivataan.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
Hommaa Af-Xied. Löytyy juttua tästä ketjusta ja Advrider-foorumilta.
"Homman nimi on se, että ajellaan päivä ympäri, etsitään hyvä lätäkkö, kaadetaan pyörät siihen, paskotaan kamppeet, otetaan valokuva ja sit voidaan paiskata yläfemmat." -S.K.
No jopas jotain toi ax-field (menikö oikein) on kyllä pro mutta kytkimen luistamista suositelluilla MA luokan öljyillä ihmettelen
No jos pitää muilla ihmeöljyillä kokeilla mopo voi myös hajotakkin nopeasti...säätö ja oikein asennettu rekluse ei luista ei vaikka on MA öljyt sisällä. Siellä on ne alkuperäiset levyt alla ja päällä joten... en mä jaksa tehkää mitä tahdotte mutta ilmoittakaa jenkkeihin kun takuuta haette että diiselöljyllä ajoitte.
Se on satavarma että kun Rekluse on oikein asennettu niin se toimii oikeillekin öljyillä
Sori vaan säätäjät
Virittäjät ohjelmassa ei ihan kaikki päässeet maaliin
No jos pitää muilla ihmeöljyillä kokeilla mopo voi myös hajotakkin nopeasti...säätö ja oikein asennettu rekluse ei luista ei vaikka on MA öljyt sisällä. Siellä on ne alkuperäiset levyt alla ja päällä joten... en mä jaksa tehkää mitä tahdotte mutta ilmoittakaa jenkkeihin kun takuuta haette että diiselöljyllä ajoitte.
Se on satavarma että kun Rekluse on oikein asennettu niin se toimii oikeillekin öljyillä
Sori vaan säätäjät
Virittäjät ohjelmassa ei ihan kaikki päässeet maaliin
"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
Jos joku luulee että Vilholla ja mulla on jotain kismaa niin luulkoon asiat kinaa ehkä ?
Äijät ajaa joskus jopa porukassa ?
Äijät ajaa joskus jopa porukassa ?
Kiitos tästä, enpä ollut moisesta kuullutkaan. Laitan kyllä harkintaan tämän..villho kirjoitti:Hommaa Af-Xied. Löytyy juttua tästä ketjusta ja Advrider-foorumilta.
Aivan ehdoton lisäpalikka sen voin sanoa !Kode kirjoitti:Kiitos tästä, enpä ollut moisesta kuullutkaan. Laitan kyllä harkintaan tämän..villho kirjoitti:Hommaa Af-Xied. Löytyy juttua tästä ketjusta ja Advrider-foorumilta.
- pkilpo
- Pyörä: CRF1100L ES DCT -25,Husky FE450 -16
Samaa mieltä, moottorin ei käy enää liian laihalla ja alavääntöä tulee lisää, putkessa paukuttaminen vähenee.suke62 kirjoitti:Aivan ehdoton lisäpalikka sen voin sanoa !Kode kirjoitti:Kiitos tästä, enpä ollut moisesta kuullutkaan. Laitan kyllä harkintaan tämän..villho kirjoitti:Hommaa Af-Xied. Löytyy juttua tästä ketjusta ja Advrider-foorumilta.
Tämän vaikutus ei kompensoidu ECU:n oppimisella kuten passiivisilla boostereilla.
Miinuksena, mutta pienenä, on se että polttoaineen kulutus lisääntyy desillä parilla.
Kuraköröttelijä
Kiitokset näistä kommenteista. Mukava kuulla useampi mielipide.. Yritin selvitellä tuon oman ECUn ohjelmoimista, mutta eipä taida oikein onnistua / edes kannattaa siihen lähteä..
Tehneenkö kukaan tai onko tuon softan ronkkiminen edes mahdollista..
Taitaa tuo AF-XIED nyt sitten mennä hankintalistan kärkeen..
Tehneenkö kukaan tai onko tuon softan ronkkiminen edes mahdollista..
Taitaa tuo AF-XIED nyt sitten mennä hankintalistan kärkeen..
Olen jo pitenmmän aikaa miettinyt, että potkua koneessa saisi olla enemmän. Etenkin alavääntöä ole kaipaillut 8 kessuun lisää. Jää nähtäväksi, tuoko AF-XIED helpotusta tuohon väännän puutteeseen. Nyt se on tilattu ameriikasta http://sales.nightrider.com/AF-XIED-for ... _p_62.html. Saapa nähä, kuinka monta päivää menee toimituksessa.
Eihän sulla käy kone juuri koskaan alakierroksilla800cc kirjoitti:Olen jo pitenmmän aikaa miettinyt, että potkua koneessa saisi olla enemmän. Etenkin alavääntöä ole kaipaillut 8 kessuun lisää
Taas lähti mopo käsistä
No, on joutunut kompensoimaan tuota ohuta alavääntöä yläpään vetoalueellaTomppaV kirjoitti:Eihän sulla käy kone juuri koskaan alakierroksilla800cc kirjoitti:Olen jo pitenmmän aikaa miettinyt, että potkua koneessa saisi olla enemmän. Etenkin alavääntöä ole kaipaillut 8 kessuun lisää
Hei!
Olen tässä kattellut uutta pyörää ja BMW f800gs vois olla yks vaihtoehto.
Mitä tommosessa pitää ottaa huomioon ostaessa? tyyppiviat? jotain 08-10 vuoden pyörää kattelen hinta 8-10t€
Onko jotain suuria eroja ktm 990 adventureen tai Triumph Tiger 800 XC:ään?
Olen tässä kattellut uutta pyörää ja BMW f800gs vois olla yks vaihtoehto.
Mitä tommosessa pitää ottaa huomioon ostaessa? tyyppiviat? jotain 08-10 vuoden pyörää kattelen hinta 8-10t€
Onko jotain suuria eroja ktm 990 adventureen tai Triumph Tiger 800 XC:ään?
Ihan ok pyörä kasigessu on, mitä näitä eri merkkisiä olen kokeillut, niin kaikissa on joitain tyyppivikoja. Aika tasapäin tässäkin mielessä mennään. Jos maasto-ominaisuuksia noiden kolmen mainitun mallin kesken vertaa, niin Parhaiten pärjää KTM , sitten gessu, ja Tiikeri kai sitten enemmän olisi katupainotteinen matkaenska. Maantiellä mieluiten itse ajelen tuolla gessulla, mutta Tiger on monen mielestä parempi. Nämä kyllä on aikalailla myös makukysymyksiä. KTM erottuu kai eniten juuri maastokelpoisen alustan vuoksi. Gessussa sais olla enemmän alkierrosvääntöä, niinkuin tässä topikissa on asiaa juuri äskettäin käsitelty.
Kannattaa lukea tämä keskustelu läpi. Samoin nuo KTM ja Tiger keskustelut, eiköhän se ajatus siitä selkeydy.
Kannattaa lukea tämä keskustelu läpi. Samoin nuo KTM ja Tiger keskustelut, eiköhän se ajatus siitä selkeydy.
Taas lähti mopo käsistä
Tuossa aiemmin manitsin 8 gessu alaväännöstä. Joskus aimmin oli vertailussa mitattu 800gs ja 800xc mottorien tehot jä väännöt. Käyrät näyttivät, että 8gs on tehoa ja vääntöä 6000rpm asti enemmän kuin tigerissä, sitten 6000 jälkeen tiger naukasi voimassa ohi. Mikäli arvostat hyvää alustaa, joka toimii jo vakiona hyvin joka paikassa niin KTM 990 on silloin vahvoilla. Lisäksi kotarin moottorissa on voimaa enemmän. Toisaalta 8gs vetelee soppaa aika vähän. Joka tapauksessa kyllä vakiona gessullakin kerkiää aivan hyvin, vaikka vakio alustaa en voi kehua. Progressiivisilla jousilla alusta muuttuu paljon paremmaksi.