KKKK 2008 jälkipyykki
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Nostellaas tätäkin jälleen muistiin.
Mitenkäs se oli, oliko niille ylimääräisille bensapytyille tarvista? Jutskailtiin TomiKoon kanssa tuolla NMKK:ssa, että voisin ottaa jonkin verran ylimääräistä bensaa kanistereihin, jolloin niitä voisi hyödyntää sitten majoituspaikalla tankatessa. Ei tarvitse kenenkään lähteä erikseen hakemaan bensaa illansuussa seuraavaa päivää varten.
Työkaluja kulkee myös Hiacessa mukana (ainakin Dremel, sen tarpeellisuus tuli huomattua tuolla Hämeenkankaalla).
Mitenkäs se oli, oliko niille ylimääräisille bensapytyille tarvista? Jutskailtiin TomiKoon kanssa tuolla NMKK:ssa, että voisin ottaa jonkin verran ylimääräistä bensaa kanistereihin, jolloin niitä voisi hyödyntää sitten majoituspaikalla tankatessa. Ei tarvitse kenenkään lähteä erikseen hakemaan bensaa illansuussa seuraavaa päivää varten.
Työkaluja kulkee myös Hiacessa mukana (ainakin Dremel, sen tarpeellisuus tuli huomattua tuolla Hämeenkankaalla).
Viritellääs vähäsen
Onko kukaan tulossa jo torstai iltana tai ajoissa perjantai aamuna?
Itse olen paikalla luultavasti torstai iltana ja käytän perjantaipäivän ympäristössä ajeluun hyödyntäen osin viimevuoden reittiä.
Huomioiden tietysti ulkopuoliset voimat - sää
Kun kerran reissuun lähtee niin ollaan reisussa
PR
Itse olen paikalla luultavasti torstai iltana ja käytän perjantaipäivän ympäristössä ajeluun hyödyntäen osin viimevuoden reittiä.
PR
- MarkoV
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Koitos lähestyy. Katsoin noita ryhmäjakoja ja se ei ole ollut kovin aktiivista. Eli katsotaanko ryhmät vasta paikan päällä?
Itse tulen yksin ja pyörä 690 Enduro ja reittitoiveet suhteellisen pientä väylää. Eli jos saman linjan kuskeja olisi niin piäseekö sammoo ryhymää?
Reittejä ei taida tulla etukäteen edes suljettuun jakeluun?
Itselläni on niin säätämistä tuo reitin saaminen koneelta PDA:han, että jos edellisenä iltana saa reittitiedoston niin menee yö sitä toimimaan laittaessa
Marko
Itse tulen yksin ja pyörä 690 Enduro ja reittitoiveet suhteellisen pientä väylää. Eli jos saman linjan kuskeja olisi niin piäseekö sammoo ryhymää?
Reittejä ei taida tulla etukäteen edes suljettuun jakeluun?
Itselläni on niin säätämistä tuo reitin saaminen koneelta PDA:han, että jos edellisenä iltana saa reittitiedoston niin menee yö sitä toimimaan laittaessa
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Tervehdys,
olen arponut KKKK:n kanssa eestakasin tässä jo useita viikkoja. Nyt varmistui lauttaliput edelliselle viikonlopulle jolloin edessä Viron keikka ja lomaa palaa siinä päivän verran. Eli perjantaille ei ole odotettavissa vapaata. MarkoV, olitko lähtössä mihin aikaan ja minä päivänä?
Toisaalta ko. viikonlopulle olis ehkä tiedossa Venäjän reissu - jos saan ajokaverin. Mönkkäriporukka lähdössä joten vois lähteä varjoreissulle mutta yksin ei uskalla koska apu on muuten haaverin sattuessa kaukana. Ajokaveri varmistunee lähipäivinä.
Jos ei ole Venäjää niin KKKK kutsuu. Tulee taas yömyöhä saapuminen mutta minkäs mahtaa.
Majoittuminen on tarkoits suorittaa mättäällä kuusen oksien alla joten mitäs semmonen vaihtoehto kustantaa? Eiku telttaa meinasin raahata mukana.
olen arponut KKKK:n kanssa eestakasin tässä jo useita viikkoja. Nyt varmistui lauttaliput edelliselle viikonlopulle jolloin edessä Viron keikka ja lomaa palaa siinä päivän verran. Eli perjantaille ei ole odotettavissa vapaata. MarkoV, olitko lähtössä mihin aikaan ja minä päivänä?
Toisaalta ko. viikonlopulle olis ehkä tiedossa Venäjän reissu - jos saan ajokaverin. Mönkkäriporukka lähdössä joten vois lähteä varjoreissulle mutta yksin ei uskalla koska apu on muuten haaverin sattuessa kaukana. Ajokaveri varmistunee lähipäivinä.
Jos ei ole Venäjää niin KKKK kutsuu. Tulee taas yömyöhä saapuminen mutta minkäs mahtaa.
Majoittuminen on tarkoits suorittaa mättäällä kuusen oksien alla joten mitäs semmonen vaihtoehto kustantaa? Eiku telttaa meinasin raahata mukana.
KKKK:lle Länsi-Suomesta.
Ellei mitään maitamullistavaa tapahdu niin tähtään torstai-illaksi minäkin.peeär kirjoitti:Viritellääs vähäsen
PR
Alustava reittisuunnitelma menee Pori- Parkano - Virrat - Viitasaari - Lapinlahti - Nurmes pieniä ja suurempia hiekkateitä
käyttäen ja pääteitä vältellen. Eiköhän tuossa muutama päivä mene
Jos matkaseura kiinnostaa, niin privaa. Tarkoitus olisi lähteä keskiviikkoaamusta liikenteeseen.
- MarkoV
En vielä osaa sanoa aikataulusta kovin paloja mitään. Mutta menen kotilolla ja pyörä matkustaa peräkärryssä. Saattaa olla, että perhekin lomailee sielläpäin samaan aikaan joten kuviot on vielä sekaisin.TTA kirjoitti:Tervehdys,
Marko
Pessimisti ei pety!
-
MarkkuHoo
- Pyörä: BMW R80GS Finnduro -90
- Viesti:
Komppaan näitä kysymyksiä kanssa, onkohan ryhmistä tai reiteistä jotain informaatiota tulossa?MarkoV kirjoitti: ...
- Eli katsotaanko ryhmät vasta paikan päällä?
- Reittejä ei taida tulla etukäteen edes suljettuun jakeluun?
...
Minusta se helpottaisi ja nopeuttaisi hommia jos nuot olis jotenkuten tiedossa etukäteen, eikä kaikkea sovittaisi vasta paikan päällä, kun on paljon porukkaakin tulossa.
Minä kun en päässyt viime vuonna, niin voin aivan hyvin ajella viimevuotisiakin reittejä kyllä.
Olikos tuosta paikasta tarkempaa tietoa kuin että sijaitsee Lieksassa Viekijärvellä Valkeislammen rannalla. Kyllä kai näilläkin tiedoilla perille pääsee, osoitetta en mistään löytänyt ja paikallisten erämiesten sivut eivät toimi. Yritin katsella viimevuotisesta topicistakin, mutta en löytänyt infoa sieltäkään.
Pe 18.7 jälkeen en pääse nettiin ja täällä on ollut pelottavan hiljaista tämän kokoontumisen suhteen
Pe 18.7 jälkeen en pääse nettiin ja täällä on ollut pelottavan hiljaista tämän kokoontumisen suhteen
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/link ... 74&lang=FIJakke N kirjoitti:Olikos tuosta paikasta tarkempaa tietoa
Ajamassa, ajamassa, pyörät tykkää kun niillä ajaaJakke N kirjoitti: Pe 18.7 jälkeen en pääse nettiin ja täällä on ollut pelottavan hiljaista tämän kokoontumisen suhteen
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
- MarkoV
Teiden laatu?
Aiemmin ko. seuduilla ajaneet, kertokaas millaiset nuo tiet ovat? Eli lähinnä onko tarvetta vaihtaa nappulakumia alle Sahara 3:n tilalle?
Yllättävän hyvin noillakin on pärjännyt eikä viitsisi alkaa vaihtoremonttiin.
Marko
Yllättävän hyvin noillakin on pärjännyt eikä viitsisi alkaa vaihtoremonttiin.
Marko
Pessimisti ei pety!
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Näin sen pitää ollakkin kun reittejä jaetaan, muuten on mahdollista että kaikki saavat erilaisen reitin! Tämä siitä syystä, että jos käytetään automaatti reitinlaskentaan, niin siihen vaikuttavat käyttäjän laite, -kartta, -asetukset jne.TomiKoo kirjoitti:Ohjelma piirtää suorat viivat waypointtien välille.
Tämän tehdessään jokainen ottaa riskin, että reitti ei ole sama kuin suunniteltu / kaverilla, en todellakaan suosittele!TomiKoo kirjoitti: Kun ottaa reitin uudelleenlaskennan saa reitit menemään tietä pitkin.
Tämä on syy miksi porukka ajeluissa ei missään nimessä kannata käyttää reititystä, jos siis halutaan koko porukalla ajaa suurinpiirtein sama reitti.
Terveisin
Mika TA-91
- MarkoV
OK, renkaat siis pysyvät alla. Ei aleta hifistelemään...TomiKoo kirjoitti:Ovatko reittipaketin pyytäneet saaneet haluamansa perille? Onko reiteistä saanut selkoa?? Takakura kyseli reitin muutautumista Tompalle, kellään tietoa?
Tomi
PS: Eiköhän Saharoilla pärjää, minä pärjäsin viime vuonna motovanteilla ja Pirellin MT60R:llä.
Tein eilen muutosta Tompalle jonka saa kyllä pelaamaan. Ajatuksena tehdä alkuperäisen mukainen reitti jonka tomppa reitittää lyhintä tietä käyttäen. Tosta tulee vaan kaksi erillistä tiedostoa, koska yhdessä kohtaa tie on poikki (ei varmaan oikeasti ole, mutta kartalla on). Minulta saa tuon tompan tiedoston kun ehdin sen tehdä kuntoon.
Marko
Pessimisti ei pety!