Tuli käytyä pöräyttelemässä...
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
silverghost
Tulipa lenkki heitettyä, 50-kilsaa piki ja hiekkateitä, Kirkkonummen ja Siuntion välimaastossa.
Pääsinpä myös kattokerhoon, vauhtia 20km/h ja muutaman metrin voblaus ja otsa edellä ojaan...
Sääreen pikku naarmuja, niskat hiukan arkana ja takahampaita särkee. Nyt mopon pesuun lasten kanssa ja iltapesun jälkeen nuppi täyteen.
Taitaa -07 ajelut olla ajeltu...
Pääsinpä myös kattokerhoon, vauhtia 20km/h ja muutaman metrin voblaus ja otsa edellä ojaan...
Sääreen pikku naarmuja, niskat hiukan arkana ja takahampaita särkee. Nyt mopon pesuun lasten kanssa ja iltapesun jälkeen nuppi täyteen.
Taitaa -07 ajelut olla ajeltu...
Tänää tuli ajeltua vuoden viimeset ajelut. Kiitettävän pitkään oli/on ajokelejä. Tuolla pienessä tihkusateessa oli haastavaa liukastella metsähallituksen puolella, eikä noista loppuun ajetuista renkaistakaan paljoa pitoa löytyny.
Seuraavaa ajelu taitaa mennä ensi vuoden puolelle ja tuolloin alla on todennäköisesti uudet piikkirenkaat.
Seuraavaa ajelu taitaa mennä ensi vuoden puolelle ja tuolloin alla on todennäköisesti uudet piikkirenkaat.
Eilen ajoin semmoset 80km, veteliä hiekkatietä, etupää oikein välillä haki jossei pitäny kunnolla vetoa päällä. Nyt ei oo asiaa enää mennä ilman piikkejä, lunta tuli tänään joku arviolta 4-5 cm. Lämpötila lähellä nollaa.
Tulis sitte kunnolla lunta että pikkutiet saa semmosen kovan lumipeitteen
että kehtaa uusilla kings piikeillä mennä reuhaamaan.
Tulis sitte kunnolla lunta että pikkutiet saa semmosen kovan lumipeitteen
että kehtaa uusilla kings piikeillä mennä reuhaamaan.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Toissa päivänä tuli otettua tuntumaa ekan kerran sxc:stä.
Tommonen 50 km:n lenkki erilaisia hiekkateitä Somerolla ja Tammelassa.
Onhan aikalailla erilainen kampe ,kun mitä Yammu tt 600s.
Suurin ero on tietysti moottoripuolella. Paukkua tuntuu olevan rivosti
Yammuun verrattuna, ihmetyttääkin miks Yamaha on aikanaan jättänyt
moottorin noinkin alavireiseks, kun muuten mopoa on tosi hyvä "viedä"
kaikenlaisilla tiepinnoilla.
Kyllähän Kotari vibraa aikalailla ,kun taas Yammu ei mut tosiaan toi koneen
potku varmaan saa aika äkkiä vibrat unohtuun.
Neitinappikin on aikas mukava lisä, vaik Timo Tasakaasu mulle Kotarin
kiksi käynnistyksen oppitunnin pitikin.
Rasvanippoja täytyy linkkuun lisätä, Kiitos vinkeistä Viikate.
Ajo asento on kans aikalailla erilainen Yammuun verrattuna ,jonkin verran
vaatii totuuttelua mut eiköhän tää tästä.
Sxc:n kävin ostamassa Jonte Engdahl motorsportista Löddeköpingestä Ruotsista. Katsastus ja tullaus kiemurat kävi tosi vaivattomasti
Ruotsalaisessa rekisteriotteessa oli e-tyyppihyväksyntä joten
minkäännäköistä ongelmaa ei katsastuksessa ollut.
Täytyy täs kevättä odotellessa tällätä syyläriin flekti,hommata pohjapanssari ym.
Onhan aikalailla erilainen kampe ,kun mitä Yammu tt 600s.
Suurin ero on tietysti moottoripuolella. Paukkua tuntuu olevan rivosti
Yammuun verrattuna, ihmetyttääkin miks Yamaha on aikanaan jättänyt
moottorin noinkin alavireiseks, kun muuten mopoa on tosi hyvä "viedä"
kaikenlaisilla tiepinnoilla.
Kyllähän Kotari vibraa aikalailla ,kun taas Yammu ei mut tosiaan toi koneen
potku varmaan saa aika äkkiä vibrat unohtuun.
Neitinappikin on aikas mukava lisä, vaik Timo Tasakaasu mulle Kotarin
kiksi käynnistyksen oppitunnin pitikin.
Rasvanippoja täytyy linkkuun lisätä, Kiitos vinkeistä Viikate.
Ajo asento on kans aikalailla erilainen Yammuun verrattuna ,jonkin verran
vaatii totuuttelua mut eiköhän tää tästä.
Sxc:n kävin ostamassa Jonte Engdahl motorsportista Löddeköpingestä Ruotsista. Katsastus ja tullaus kiemurat kävi tosi vaivattomasti
Ruotsalaisessa rekisteriotteessa oli e-tyyppihyväksyntä joten
minkäännäköistä ongelmaa ei katsastuksessa ollut.
Täytyy täs kevättä odotellessa tällätä syyläriin flekti,hommata pohjapanssari ym.
- Liitteet
-
- sxc.JPG
- (276.62 KiB) Tiedosto ladattu 373 kertaa
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Onnittelut! Varmaan oli suu korvissa. Kävitkö hyppäämässä korpilontien "ouninpohjan keltaisen talon" hyppyristä? Siihen ei välttämättä yksin ajellessa uskalla mennä torvi auki kun taakse mahtuu traktori kauha pystyssä piiloon.hatussa vika kirjoitti:Toissa päivänä tuli otettua tuntumaa ekan kerran sxc:stä.
Mulla on tällähetkellä akku niin finaalissa, että neitinappia kun painaa niin mittarivalo häipyy ja mitään solenoidin ääntä on turha luulla kuulevansakaan.
Mun mielestä se akku oli jo uutena huono. Ruottalainen ihmelaturikaan ei auttanu. Noh pitää ostaa uusi.
Kahvalämppärit on suoraan akussa releen kautta ja kytkis on sarjaan ja rinnan 6-nap kytkimellä. Pitää viritellä tuonne AC puolelle ratkaisu
lämppäreille. HID valokin on kypärään työnalla. Se tarvii käynnistyksessä potkua akusta ja vie muutenkin noin 42W tehoja, lamppu ite on 35W.
Kiksillä se lähtee...
Jipiiii!!
Kiva tälläinen välikesä.
Kilsoja jouluaaton jälkeen lähes 400km. Soratiet kivassa kunnossa mutta metsä-autotiet paikoittain hyvinkin pehmeitä
KYLLÄ HELPOTTI!!!!
Pari mopottia tuli jopa vastaankin, mm. vanhempi Gessu Loviisantiellä??!
Kilsoja jouluaaton jälkeen lähes 400km. Soratiet kivassa kunnossa mutta metsä-autotiet paikoittain hyvinkin pehmeitä
KYLLÄ HELPOTTI!!!!
Pari mopottia tuli jopa vastaankin, mm. vanhempi Gessu Loviisantiellä??!
Kyllä tuo jamppi on vaan niin hauska peli että taidan ottaa sen myynti-ilmon pois nettimotosta. Tänäänkin nauratti niin pahuksesti kun kävin vaan ihan moottoriöljyn lämmittelykierroksella. Löyty yks hyvä uimalampi jossa vois olla vaikka teltassa yötä.
Maicoa kävin ulkoiluttamassa pitkästä aikaa. Käyntiin lähti 5 potkaisulla talviseisonnan jälkeen. Oli mahtava kokeilla "männännousua" uusilla renkailla. 500cc 2-t siinä on jotain maagista. Myynnissäkin tuo on , mutta en taida raskiakkaan luopua, se harmittaa sitte jälkeenpäin. Pitää laittaa kuvakin joskus kun saa aikaiseksi.
ex maico 490, TM 125,Honda cb 750, Triumph Daytona 1200
Laitetaan nyt tänne muutama kuva.
Tarkoitus oli lähteä ahvenia pyytämään mutta koska olen hukannut avaimeni en pääse töihin illalla jossa olisin voinut tulostaa itselle kartan ko. lammelle.
Siispä kävin "pikku" lenkin, niinkuin olin vaimolle luvannut, yli 3 tuntia, keli oli mahtava ja polut kurassa joten eihän sieltä poiskaan joutanut.

Tämmöisiä liejukkoja ajoin ensimmäistä kertaa koskaan, ja kyllä oli mahtavaa kun vähän oppi menemään. Tosin sai välillä nostaa pyörääkin syvältä.
Tätä autoa ei oltu jaksettu nostaa irti suosta...

Ilta oli erikoinen. Harvoin olen törmännyt lämpimään&sumuun yhtä aikaa, nyt kävi näin...
Tarkoitus oli lähteä ahvenia pyytämään mutta koska olen hukannut avaimeni en pääse töihin illalla jossa olisin voinut tulostaa itselle kartan ko. lammelle.
Siispä kävin "pikku" lenkin, niinkuin olin vaimolle luvannut, yli 3 tuntia, keli oli mahtava ja polut kurassa joten eihän sieltä poiskaan joutanut.

Tämmöisiä liejukkoja ajoin ensimmäistä kertaa koskaan, ja kyllä oli mahtavaa kun vähän oppi menemään. Tosin sai välillä nostaa pyörääkin syvältä.
Tätä autoa ei oltu jaksettu nostaa irti suosta...

Ilta oli erikoinen. Harvoin olen törmännyt lämpimään&sumuun yhtä aikaa, nyt kävi näin...
Eilen käytiin kavereiden kanssa 120km enduro/offroad ajelulla. 2 pyörää ja 2 monkiää. Oli metsässä märkää, mönkijät oli kiinni useasti ja itse selvisin pahimmat kuralammikot "ruutaus" tekniikalla
. Eli kaasu pohjaan ja antaa mennä vain. Mietittiinkin poikien kanssa että paljonko oli kuraa ilmassa kiloina
. Itse veikkasin 100kg
. Matkalle mahtui myös yksi joen ylitys. Reissu oli antoisa ja nyt parannellaan kipeänä olevia jäseniä. Ilma oli melkein helteinen ja vaikka oli yltä päältä kurassa niin se vain vilvoitti ja piti mielen virkeänä. Lisää tällaisia reissuja. Ei ollut edes tekniikka murheita.
ex maico 490, TM 125,Honda cb 750, Triumph Daytona 1200