GPS-Kyssäri

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

kraisane

Viesti Kirjoittaja kraisane »

Moro
Itselläni on mopoilukausi vielä aloittamatta,joten Coloradon toimivuus siinä käytössä on arvoitus.Autokäytössä on tullut hieman testailtua.Karttana on pohjoismaiden tiekartta ja siinä on tuo reititys ominaisuus.Reititys toimii mielestäni hyvin,ääniopastusta ei ole,vaan vehje päästää "plinkin" ja ohjeet ilmaantuu ruudulle.Reitiltä poiketessa laskee uudet reitit yms.Minulla ei ole kokemusta nuista autonavigaattoreista,mutta kyllä tuo minulle kelpaa.Tuo kartta on sellainen 69e muistikorttikartta,joten sitä ei saa tietokoneelle,eli reittien tekeminen tietokoneella ei onnistu.Voin toki olla väärässä,mutta tähän tulokseen päädyttiin toisessa ketjussa tällä foorumilla.Itse olen tehnyt reittejä Coloradolla ja se onnistui pienen harjoittelun jälkeen ihan kohtuullisesti.Vapaa-ajan maastokartta ei tue reititystä ja kone vetää suoran viivan reittipisteiden välille.Pohjoismaiden tiekartta oli mielestäni hyvä ostos,koska siinä näkyy melko pienet soratietkin ja reititys toimii,lisäksi kartassa on tosi paljon palveluja.Oulun seudultakin listasi ravintoloita,huoltoasemia yms muita palveluja pitkän listan.Itselläni tuolle vapaa-ajan kartalle ei taida löytyä paljoakaan käyttöä moottoripyöräilyssä,minulla on se lähinnä retkeilykäyttöä varten.Reittien teko tietokoneella olisi helpompaa,mutta sellainen kartta taitaa maksaa enemmän.
Ostin omaan Coloradooni pyörän tankokiinnikkeen (10e )se on sellainen levy jonka voi kiinnittää nippusiteillä tankoon tai muuhun vastaavaan.Ajattelin että siihen on helppo väsätä sellainen systeemi jolla pärjää,kunnes kunnolliset telineet kyseiselle laitteelle ilmaantuvat.
Eri laitteiden prosessointitehosta ei ole mitään käsitystä,mutta käytännössä eron 60csx ja Coloradon välillä kyllä huomasi.Zumosta ei ole kokemusta,mutta uutena laitteena silläkin varmaan tehoa on riittävästi.
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Onko noista eri garmin mallien prosessoritehoista olemassa jotain vertailua tai taulukkoa?

Mun vanhassa magellanilla oli ärsyttävää selata karttaa onnettoman hitaan ruudunpäivityksen takia

Garminin 60C mallissa on hidasprosessori. Mallia 276/278 on kehuttu nopeaksi.
adventure muka painava?
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

TomiKoo kirjoitti: Muuten en osaa verrata Zumon prossunopeuksia mihinkään muuhun. Ehkä sen verran, että näin ulkomuistista, HarMi-nimimerkillä olleeseen 60-sarjalaiseen ja sen kartan päivitykseen on eroa kuin yöllä ja päivällä. Kartan liikuttelu ja valikkotoiminnot toimivat kyllä "ajatuksen nopeudella", joten kartan normaali nykiminen voi olla enemmän näytön päivitysnopeuden ongelma.
Niin päin, että 60 sarjalainen on hidas zumoon verrattuna?
Piedro
Pyörä: Ei ole

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Kyllä tuo 60CSx on hitaampi kuin Zumo tai TomTom mutta toisaalta mihinkäs tässä maailmassa on kiire :)
CN nykii tossa 60 jonkun verran mutta ei häiritsevän paljoa koska eihän sitä tule pyörässä koko aikaa ajaessa tuijotettua muutenkaan.

Tomin kanssa aikoinaan vatvottiin Zumon ja 60 hyviä ja huonoja puolia oikein urakalla
itse päädyin 60 pattereiden keston takia ja koska käyttötarkoituksia on muitakin kun vaan pyöräkäyttö.

Tämä on puhtaastin pelkkä mielipide mutta veikkaan että pelkässä pyöräkäytössä Zumo on aika iskemätön laite nykyvalikoimassa
miksei myös TomTom mutta Zumoa puoltaa karttojen vaihdeltavuus ja suht hyvin toimiva mapsource mikä helpottaa etukäteen reittien tekemistä.
kymppivalve

CN nykii tossa 60 jonkun verran mutta ei häiritsevän paljoa koska eihän sitä tule pyörässä koko aikaa ajaessa tuijotettua muutenkaan.
Ajaessa on ihansama vaikka näytönpäivitys vähän nykiikin, Mutta rupeappa tekeen reittiä 300km:n päähän siitä kapulannäytöltä. Tiedän että siihen saa reitittävänkartan, Mutta en kyllä semmoista osta.
adventure muka painava?
Piedro

kymppivalve kirjoitti:Ajaessa on ihansama vaikka näytönpäivitys vähän nykiikin, Mutta rupeappa tekeen reittiä 300km:n päähän siitä kapulannäytöltä. Tiedän että siihen saa reitittävänkartan, Mutta en kyllä semmoista osta.
Siiten sun ei varmaan kannata ostaa 60 kapulaakaan.
Jokainen valitkoon laitteen omien käyttötarkotusten perusteella eikä sen mukaan mitä muut sanoo.
Itelläni ei esimerkiksi ole aikomustakaan tehdä reittejä kapulalla vaan pc:llä ja sitä varten on CN että tekee reitit tienpäällä mun puolesta
jos johonkin pitää navikoida lennosta mutta tiesin jo kapulaa ostaessa että sitä ominaisuutta tulen tarvitsemaan todella harvoin.
kymppivalve

Siiten sun ei varmaan kannata ostaa 60 kapulaakaan.
Jokainen valitkoon laitteen omien käyttötarkotusten perusteella eikä sen mukaan mitä muut sanoo.
Mulla on 60c ollut jo montavuotta, Enkä ole sanonut että se huono on. Siinä on vain liianhidasprosessori reitintekemiseen näytöltä(prosessorin nopeudestahan tässä on ollut kyse). Itsekin teen reitit kotona valmiiksi, Jos tulee mutkiamatkaan, niin sitten täytyy aja asvalttia.
adventure muka painava?
Piedro

Mistäköhän se johtuu että valmistajat ei julkase noita prossu nopeuksia,
ois ihan hyvä jos ne kuuluis osana teknisiä tietoja niinkuin pda:ssa ja pc:ssä koska se on aika oleellinen asia
ja siitä sais suuntaa antavaa tietoa laitteita vertailtaessa samoten sisäisen muistin sais ilmottaa kanssa.

Olin jostakin lukevinani että 60CSx ois nopeampi prossu kuin 60C mutta hitaampi kuin 276C missä ois taas sama prossu kun Zumo 400 ja 450
kun taas 500 ja 550 ois aavistuksen nopeampi 400 ja 450. Oliko tarpeeksi sekava? :)
en muista mistä moinen tieto on jäänyt päähän ja voi olla että ei edes pidä paikkaansa,
sillon törmäsin siihen jollain sivulla kun Tomin kanssa vertailtiin 60CSx, 276C ja Zumoa.

Olen ollut ihan tyytyväinen tohon 60CSx ja nyt kun heitin siihen 2500mah
akut kiinni niin tuntuu ettei ne tyhjene ollenkaan.
2old
Pyörä: KTM 990 Adv

Viesti Kirjoittaja 2old »

..eiköhän se näissäkin gepsi vermeissä ole niin, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.....
- ....but, Alive and Kicking-
Piedro

2old kirjoitti:..eiköhän se näissäkin gepsi vermeissä ole niin, että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.....
Heh... näinhän se on :)
ja vanhenee ne tyttäretkin iän myötä ja sitten niistä tulee niitä äitejä :D

gepsien tarjonta on tosiaan tänäpäivänä aika hyvä ja sen takia olisikin parempi jos pystyisi tekemään
helpommin vertailua eri laitteiden välillä jo ostopäätöstä tehdessä.
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Petri.Uutela kirjoitti:Mistäköhän se johtuu että valmistajat ei julkase noita prossu nopeuksia,
ois ihan hyvä jos ne kuuluis osana teknisiä tietoja niinkuin pda:ssa ja pc:ssä koska se on aika oleellinen asia
ja siitä sais suuntaa antavaa tietoa laitteita vertailtaessa samoten sisäisen muistin sais ilmottaa kanssa.

Olin jostakin lukevinani että 60CSx ois nopeampi prossu kuin 60C mutta hitaampi kuin 276C missä ois taas sama prossu kun Zumo 400 ja 450
kun taas 500 ja 550 ois aavistuksen nopeampi 400 ja 450. Oliko tarpeeksi sekava? :)
en muista mistä moinen tieto on jäänyt päähän ja voi olla että ei edes pidä paikkaansa,
sillon törmäsin siihen jollain sivulla kun Tomin kanssa vertailtiin 60CSx, 276C ja Zumoa.
Mäkin olen ihmetellyt kun gepsien prossutehoista ei ilmoiteta mitään arvoja kun lähes kaiken muun elektroniikan spekseissä kerrotaan prosessoreista ainakin sen verran kummassako mallissa on 'kehittyneempi' prosessori. Ei niiden speksien perusteella saisi vertailtua onko garminin joku malli magellanin jotain mallia nopeampi, mutta ehkä he saisivat kalliimpia garmineita sitä paremmin kaupaksi mitä enemmän ne eroaisivat halpiksista.

60csx:n helppo mukaanotettavuus virtajohdon tarpeettomuuden vuoksi kiinnostaisi kyllä, mutta eiköhän ylläolevien tietojen perusteella hankintalistalle pikku zumo mene.
HarMi
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long

Viesti Kirjoittaja HarMi »

TomiKoo kirjoitti:En muista tarkalleen mikä malli HarMi:lla oli, mutta jokin 60-sarjalainen se oli....
60Cx se oli.

Nykyään olen käytttänyt 1:40000 maastokartan kopiota. A4:lle mahtuu kuvaa pienentämällä selkeä kartta 15 * 23 km alueesta. Siinä näkyy kaikki polut missä mopolla kehtaa ajaa.
routaisten peltojen pehtoori
panu..
Pyörä: Versys
Viesti:

Viesti Kirjoittaja panu.. »

Joo, kävin keskieuroopassa (Itävalta) ja kattelin sielläkin tuota koko euroopan dvd-karttaa ja hintava oli sielläkin.. 200€. Tosi spesiaalikamaa tuntui muutenkin olevan, ei löydy juuri mistään kaupasta.
HarMi
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Ostin kuukauden lisenssillä MyWay Navigator Liten. Puhelimena on Nokia 5500 sport ja siinä ulkoinen GPS-mokkula LD-3W. Ensivaikutelmana on aika selkeä käyttää, vaikka näyttö on pieni ja näppis on mikä on. Testailen sitä kuukauden ja jos tuntuu toimivalta, niin ostetaan 12 kk lisenssi, tuunataan kotariin telineet ja virranotto. Paperikartoista en kuitenkaan luovu...
routaisten peltojen pehtoori
Kratti
Pyörä: F800GS

Viesti Kirjoittaja Kratti »

Clas Ohlson myy Scala Rider Bluetooth Headsetiä karvan alle 70 euroa. Siis sitä perussettiä, joka ei taida toimia kuin puhelimen/GPS:n kanssa. Jos kiinnostaa, niin luultavasti vain nopeimmille. Selloon taisi jäädä vielä yksi.
Vastaa Viestiin