Dominaattorin kaasarimodaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

mikako
Pyörä: Harleydaavitsonni

Viesti Kirjoittaja mikako »

Moro !
Tiedätkö sen pienemmän suuttimen kokoa?
MT

TM 40

Viesti Kirjoittaja MT »

Pienempi suutin on se mikä ostaessa näissä TM-40 on??? Kai joku osais muistaa sen koon, mulla se kyllä on keskusmuistista kadonnu.
Kaasarihan on alunperin hommattu DR:ään.
Ostettu http://www.hessler-motorsport.de/shop/
Purtsi
Pyörä: TT 600RE

Re: TM 40

Viesti Kirjoittaja Purtsi »

MT kirjoitti:Pienempi suutin on se mikä ostaessa näissä TM-40 on??? Kai joku osais muistaa sen koon, mulla se kyllä on keskusmuistista kadonnu.
Kaasarihan on alunperin hommattu DR:ään.
Ostettu http://www.hessler-motorsport.de/shop/
Itse ostin käytettynä domiin käypäsen TM-40:n ja pääsuuttimena on ilmeisesti vakiona ollu 135 ja tk suuttimena 32,5. Pääsuutin on jälkeenpäin porattu kokoon 150.
MT

tm40

Viesti Kirjoittaja MT »

Kun savolainen puhuu, niin vastuu siirtyy kuulijalle!
Jep, :wink:
Pajatso

Viesti Kirjoittaja Pajatso »

moro,

Kyllähän, MT, tuo sun pyörä kaipais vielä sitä 11:1 mäntää... :)
TeroK
Pyörä: Honda XL1000VA Varadero

Re: TM 40 säädöt

Viesti Kirjoittaja TeroK »

MT kirjoitti:-Säädön jälkeen huiput näyttää koneentehon 48,7hp, väännöt 56,98N*M
Mun domi kävi samassa paikassa ennenkö hain sen ja vakiokaasarilla dynolappu näyttää 48,1hp ja 58,05Nm :shock: Myyjä puhui että on isommat suuttimet vaihdettu ja näytti kyllä laskuaki, mutta en tietenkään muista lukiko siinä dynojet vai mitä suuttimista :lol:

Edit: ja -94 malli kyseessä jos se nyt jotain vaikuttaa asiaan :roll: Enhän mä näistä mitään tiedä :lol:
t24
Pyörä: NX650

Viesti Kirjoittaja t24 »

Eikös se n.48 hp ole ihan kohtalaisesti. Onko joku penkittänyt ns. vakio Dominaattoria, arvot? Vai löytyisiköhän jostain semmonen käppyrä?
MT

Viesti Kirjoittaja MT »

Mun domi kävi samassa paikassa ennenkö hain sen ja vakiokaasarilla dynolappu näyttää 48,1hp ja 58,05Nm Myyjä puhui että on isommat suuttimet vaihdettu ja näytti kyllä laskuaki, mutta en tietenkään muista lukiko siinä dynojet vai mitä suuttimista

Elikkä tosi on ettei TM40 tuo tehoa sen enempi ku vakikaasari, mutta äkäsemmäks hepon sillä saa.

Ois mielenkiintosta verrata vakion ja TM40 käppypyröitten eroja, millä kierroksilla mitäkin tapahtuu. :roll: Käppyrä.... kuvio.... :roll:
TeroK

Tälläänen käppyrä :roll:
TeroK

MT:n domin käppyrä näyttää tältä. Nyt viisaat vertailemaan ja kertomaan mitä näkyy :lol:
MT

Dominator käppyrät

Viesti Kirjoittaja MT »

Juu, mulla tuo pyörä vm.-91, ja Terolla vm.-94. Tällä välin kai jotain päivityksiäkin Dominaattorissa tapahtunut.
TeroK

Mun silmään nuo näyttää hyvinkin identtisiltä. Eipä sillä kaasarin vaihdolla näytä suurta vaikutusta olevan ainakaan tehoon. :roll:
Pallokala
Pyörä: Dominatör, 450MT

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Luultavasti sekä alkuperäisestä vakuumihässäkästä että suoravedosta on täysikaasuseos helpoin saada kohdalleen. Ja jos ilmansaannissa ei ole eroa, niin mistäpä sitä tehoeroa syntyisikään? Kyllä ne suoravedon ansiot on varmaan jossain muualla?
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
MT

TM-40

Viesti Kirjoittaja MT »

Koodi: Valitse kaikki

Moro !
Tiedätkö sen pienemmän suuttimen kokoa?

Sain selville tyhjäkäyntisuuttimen koon tuosta mun kaasarista, on kuulemma 25. Kaasarin alkuperäinen omistaja tiesi kertoa.
t24
Pyörä: NX650

Viesti Kirjoittaja t24 »

Kyllähän sitä voisi kokeilla vaikka mitä, vaan osien saanti ei tunnu kovin yksinkertaiselta.
Löydetyt osat: Pipercross-suodatin, pääsuuttimet 155, 160, pilotjet 52.
55 pilotjet vielä haussa, luvattu on. Aikani kaasutinta irrotellessa ja asennellessa tuli mieleen kysyä kuinka muut dominaattorien kanssa painivat, ovat suuttimet vaihtaneet?
Ainakin oma kokemus näyttäisi siltä, että imukurkun irrotus helpottaisi jonkun verran. Kumisen liitäntäosan (kaasutin/ilmanputsari) asentaminen kaasuttimen ollessa paikallaan on aika hankala (menihän se sinne).
Vastaa Viestiin