Varustelu pitkäkyntisten varalle

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

alepos
Pyörä: Wee-Strom

Varustelu pitkäkyntisten varalle

Viesti Kirjoittaja alepos »

Tervehdys pitkästä aikaa, matkaenskahommissa on minulla ollut hieman hiljaisempaa mutta nyt on taas sentään valkokilpinen tallissa.

Niinkuin valitettavan usein saa lukea, yhteiskunnan pohjasakka ei erota toisen omaisuutta omastaan ja mopoja häipyy tuon tuosta. Itse säilytän mopoa hälyttimellä varustetussa lukitussa tallissa, mutta joskus sillä tietysti tulee maitokaupassakin käytyä. Vakionahan tuossa Husassa ei ole kuin rattilukko ja lisävarusteita tarvitaan.

Mikä olisi hyvä mutta kätevästi kuljetettava levyjarrulukko? Tekeekö niillä hälyytinmalleilla mitään? VAT-hyväksyntä olisi hyvä ilmeisesti olla? Täytyykö lukkoa käydä esittelemässä vakuutusyhtiössä? Mitään 5kg mökkylää ei viitsi ainakaan taskussa kuljettaa.

Kuttaberggahan pärähtää napista tulille suoraan kun mitään virtalukkoja ei ole. Voisikohan tuohon asentaa virtalukon jonnekin suojaisaan paikkaan tai edes piilokytkimen pikkupoikien kaasutustuokioiden varalle, ilmeisesti se tarvisi olla jokin sytytykselle menevä johto? Onko kukaan moista askarrellut. Tuli vaan mieleen että moinen tarvikevirtalukko voi olla suossa uittamisen jälkeen murheenkryyni jos kosteus tunkee sisään. Onkohan noista jotain vakuuttavia malleja olemassa.
antti-a
Pyörä: R1100GS

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Ei omaa kokemusta, mutta tuli mieleen että jos on mp-purkaamo lähellä niin menee sellaseen kattelemaan virtalukkoja. Niissä ilmeisesti usein avain mukana ainakin jos on kaaduttuja -> lunastukseen pyöriä.

Toinen juttu mikä vois ainakin hidastaa olisi laittaa sopivaan paikkaan jemmaan katkaisin joka estäisi käynnistämisen. Tosin pihan pojat saattaa tarkkailla mitä kohtaa kopeloit ennen kuin starttaat :wink:

Venetarvikkeiden puolelta saattaisi myös löytyä säänkestävää virtalukkoa.
Purtsi
Pyörä: TT 600RE

Viesti Kirjoittaja Purtsi »

Nojoo, itsellä rekisteröimättömässä XR:ssä ei ole mitään lukkoja. Tuontipyörä kyseessä, eli jotkut lukot pitäisi leimalle asentaa. Tällä hetkellä on motonetin virtalukko hakemassa paikkaa, eli vitsinä "virtalukko". Pitäisi vissiin leimalle asentaa tankolukko. Ajattelin asentaa tankolukon ja virtalukon ja omine katkaisimeen johonkin jemmaan sekä pitää ketjulukkoa katulampussa kiinni, niin että pyörää ei ilman asiantuntemusta laiteta noin vain laiteta käyntiin ja viedä. Tosin jos joku haluaa tuo romun varastaa, niin sen saa viedä tai ainakin yrittää...
bikers

Jarrulevylukko

Viesti Kirjoittaja bikers »

Itse olen käyttänyt liipasinlukkoa jarrulevylukkona.menee pieneen tilaan ja on halpa,ei tosin käy kaikkiin levyihin.
NiKu
Pyörä: EiOo vielä..
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiKu »

Mulla on vaijerilukko mukana Hondas, saa sitten teljettyä puuhu tai vastaavaan jos tarve iskee, eikä se vaijeri paljoa tilaa vie takaboxis.

Kyykys on tommone "tavallinen" levyjarrulukko ja se jo yhen varkauksen estäny :lol:

Toisaalt ne mulkut kyl vääns tankolukon paskax ennenku huomas sen lukon, et ehkä hälyttävä ois parempi ?!
Ei mopoilla tänäkää vuonna..
Vastaa Viestiin