KTM 690 Enduro (/R)
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kerkesin minäkin jo vähän ottaa takapakkia ostohankkeessa ja aloin katselemaan vähän käytettyjä SXC/LC4 malleja, mutta hintoja tutkaillessa tulin siihen tulokseen, että kannattaa satsata uuteen. Lisäksi vanhojen vibraatot ei oikein miellyttänyt. Vähän tuo joustomatkan lyhyys harmittaa (lähinnä ulkonäkösyistä). Supermotossa olis ollut pidemmät mutta kuuleman mukaan siinä on eri iskari ja keulaputketkin ovat erilaiset. Noh eiköhän nuilla pärjää.
-
freewind
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
- Pyörä: ktm 250 exc-f
- Paikkakunta: muurame
mua ei oo missään vaiheessa haitannut ton vanhemman lc:een tärinät
niin ja vanhemman etuna on pidemmät vaimennukset275/275 kun uudessa on 250/250.
ei tullu rakkautta ensi silmäyksellä tätä 690e kohtaan.
ja mikä minäkin olen moittimaan uutta pyörää kun en ole edes päässyt koeajamaan ja toteamaan että parempihan se on
niin ja vanhemman etuna on pidemmät vaimennukset275/275 kun uudessa on 250/250.
ei tullu rakkautta ensi silmäyksellä tätä 690e kohtaan.
ja mikä minäkin olen moittimaan uutta pyörää kun en ole edes päässyt koeajamaan ja toteamaan että parempihan se on
- Rapakko
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2005 11:36 pm
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
- Paikkakunta: Kokkola
Jos Ruotsinkieli sujuu, niin tässä on hyvä koeajoraportti KTM 690 Endurosta http://www.fastbikes.se/index.php?optio ... 4&Itemid=1
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
No, se vähä mitä minä LC4:lla ajoin viime kesänä (lyhyt koeajolenkki yhden liikkeen pyörällä) niin ei se tärinä sen lenkin aikana ainakaan häirinnyt. Silti se jäi arveluttamaan, että miten se alkais vaikuttamaan pidemmän päälle.
Crossipyörällä ajettaessa alkaa jo viiden kierroksen jälkeen sormista hävitä tunto.
Crossipyörällä ajettaessa alkaa jo viiden kierroksen jälkeen sormista hävitä tunto.
-
freewind
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
- Pyörä: ktm 250 exc-f
- Paikkakunta: muurame
no jos sormista hävii tunto niin se on vaan harjoituksen puutetta.
näes kokemusta on ...itellä käy näet melkein joka kerta näin...ei jaksa puristaa ja tunto on pois. mut heti kun vähänkin helpottaa niin pitää jatkaa matkaa.
sen jälkeen kädet kyllä kestää kun on saannut rytmin kohdalleen niin ei tuu puristettua liikaa.
sori asia pääs rönsyilemään ite aiheesta.
näes kokemusta on ...itellä käy näet melkein joka kerta näin...ei jaksa puristaa ja tunto on pois. mut heti kun vähänkin helpottaa niin pitää jatkaa matkaa.
sen jälkeen kädet kyllä kestää kun on saannut rytmin kohdalleen niin ei tuu puristettua liikaa.
sori asia pääs rönsyilemään ite aiheesta.
-
freewind
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
- Pyörä: ktm 250 exc-f
- Paikkakunta: muurame
tuossa taanoin oli puhetta "pelimiesten kanssa"tuosta tärinästä jne käsien puutumisesta niin ohjeena oli vain että elä purista niin paljon.niin tärinä ei tunnu niin pahalta.
varsinkin näin talvi kelillä spoorissa pitäis löysentää iskarin säätöjä ettei kaikki kivet ja kannot lyö käsille ...ja taas kädet säästyy.
ps :noista metsurin sormista .muutaman hankintakaupan tehneenä kyllä kyllä tiedän miltä savotan jälkeen tuntuu sormissa (vai tuntuuko)
varsinkin näin talvi kelillä spoorissa pitäis löysentää iskarin säätöjä ettei kaikki kivet ja kannot lyö käsille ...ja taas kädet säästyy.
ps :noista metsurin sormista .muutaman hankintakaupan tehneenä kyllä kyllä tiedän miltä savotan jälkeen tuntuu sormissa (vai tuntuuko)
- MarkoV
- Viestit: 528
- Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
- Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
- Paikkakunta: Joutseno
Ymmärsinkö oikein, että tuossa on jonkinlainen pikasäätö ruiskun mappaukselle ja sitten se jonniinlainen luistokytkinkin?Rapakko kirjoitti:Jos Ruotsinkieli sujuu, niin tässä on hyvä koeajoraportti KTM 690 Endurosta http://www.fastbikes.se/index.php?optio ... 4&Itemid=1
Joku bättretalande voisi referoida tuon testin kun ei suomi/englanti-akselilla tunnu tuollaista olevan...
Marko
Pessimisti ei pety!
Marko & Husqvarna FE 350 -15
Marko & Husqvarna FE 350 -15
- jonkko
- Viestit: 3558
- Liittynyt: To Elo 03, 2006 9:55 pm
- Pyörä: KTM 640 Adventure
- Paikkakunta: Pargas
Onhan siin.
3 eri säätöä,1 on enemmän matkaa varten 2 oli potku heti ku kattookin kaasua päin
ja 3 oli semmoinen siit välist.
Ja kytkin mallia luisto (joss mä nytt sitten sain tän oikein suomen kielellä
)
3 eri säätöä,1 on enemmän matkaa varten 2 oli potku heti ku kattookin kaasua päin
Ja kytkin mallia luisto (joss mä nytt sitten sain tän oikein suomen kielellä
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Tuon ruotsalaisen testin mukaan vaikuttaisi ihan pätevältä paketilta. Tai minun ruotsin taidoillani en hirveästi moitteita tekstistä löytynyt.
Yksi miinus(?) tuli mieleeni, ja mikä tuossa jutussakin mainittiin, on tuo tankin pienuus. Osaisko joku kokeneempi kuski veikkailla paljonko tuolla 12L tankilla ko. pyörällä pärtsii kohtuu maltillista maantieajoa?
Yksi miinus(?) tuli mieleeni, ja mikä tuossa jutussakin mainittiin, on tuo tankin pienuus. Osaisko joku kokeneempi kuski veikkailla paljonko tuolla 12L tankilla ko. pyörällä pärtsii kohtuu maltillista maantieajoa?
- JSL
- Viestit: 588
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 1:43 pm
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
- Paikkakunta: Espoo
Oma (vm. 2003) LC4 vie alle 4,5L tasasella pärryytyksellä. Tuskin tuo uusi ainakaan enempää vie.lortti kirjoitti: Yksi miinus(?) tuli mieleeni, ja mikä tuossa jutussakin mainittiin, on tuo tankin pienuus. Osaisko joku kokeneempi kuski veikkailla paljonko tuolla 12L tankilla ko. pyörällä pärtsii kohtuu maltillista maantieajoa?
Messuilla tuota uutta LC4:ää katselin ja onhan se hieno kyllä ja sangen mielenkiintoinen laite, mutta joku siinä tökkii. En osaa sanoa mikä. Husabergit sen sijaan.. niissä oli Jotain(tm). Noh, enköhän aja jatkossakin nykyisellä ratsulla.
Minua tärinä ei haitannut muualla kuin pitkällä asvalttisiirtymillä, mutta moottoripyörästä paikat se tärinä rikkoo. Johdot varisee poikki ja sen semmoista. Tuo uusi moottori vaikuttaa lupaavalta. Alustan joustovarat vain ovat "katumaiset"freewind kirjoitti:no jos sormista hävii tunto niin se on vaan harjoituksen puutetta.
näes kokemusta on ...itellä käy näet melkein joka kerta näin...ei jaksa puristaa ja tunto on pois. mut heti kun vähänkin helpottaa niin pitää jatkaa matkaa.
sen jälkeen kädet kyllä kestää kun on saannut rytmin kohdalleen niin ei tuu puristettua liikaa.
sori asia pääs rönsyilemään ite aiheesta.