KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
IceFire
Viestit: 533
Liittynyt: La Syys 24, 2005 9:51 pm
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja IceFire »

Noista dynojen eroista sen verran että juuri luin jutun acrapovicin testausosastosta. Siellä ilmanlämpötila, paine ja ilmankosteus pidetään vakioina, koska ne saattavat vaikuttaa pyörän tehoihin jopa 20%. Myös renkailla ja ilmanpaineilla on suuri merkitys, kuten myös testaajalla. Tämä vain olettaen että käytössä on täsmälleen sama dynometri ja se on juuri kalibroitu. Joten ei ihme että tulokset heittelevät.

Hevosvoimiin mitä esitteeseen laitetaan löytyy varmasti joku erittäin tarkka standardi.
-Eero K
Ande749
Viestit: 772
Liittynyt: To Loka 14, 2004 6:00 pm
Pyörä: 12GS
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Ande749 »

IceFire kirjoitti:Noista dynojen eroista sen verran että juuri luin jutun acrapovicin testausosastosta. Siellä ilmanlämpötila, paine ja ilmankosteus pidetään vakioina, koska ne saattavat vaikuttaa pyörän tehoihin jopa 20%.
Käsittääkseni yleensä tehopenkkien ohjelmistoissa käytetään korjauskerrointa kompensoimaan joistain määrätyistä standardiolosuhteista poikkeamisesta aiheutuvia muutoksia tuloksissa. Tällä pyritään siihen, että samassa penkissä eri aikoina tehdyt mittaukset olisivat ainakin jossain määrin vertailukelpoisia mutta tuskin eri penkkien tuloksia kovin paljoa kannattaa toisiinsa vertailla.
Avatar
talkku
Viestit: 1087
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 7:29 pm
Pyörä: T7 , XT500-79
Paikkakunta: Coccola

Viesti Kirjoittaja talkku »

Avatar
Jukka
Site Admin
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ei varmaan pane yhtään harmittamaan rakentaa tuommonen ja sitten perutaan koko hässäkkä! :shock:
Siisti pyörä, kieltämättä...
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
freewind
Viestit: 458
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
Pyörä: ktm 250 exc-f
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja freewind »

en kiireessäni jaksanut lukea koko topikkia .
kuulin huhua et joku ois lähdössä päitsiin 690 endurolla???
Avatar
MarkoV
Viestit: 528
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Messuilla ei pitäisi käydä...

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

No niin, piti sitten mennä katsomaan tuoa 690 Enduora ja vielä istuskella päällä ja päristellä suulla...
Nyt sitten viime yönä jo nähtiin unta, että laitetaan WR ja DR myyntiin ja hommataan alle 690...
Onko tossa mitään järkeä? Ajatus on kuitenkin ollut, että ajetaan WR:llä enskapolut, lähiseutujen pikkutiet, jäät jne ja sitten naatiskellaan matkailusta pikkuteillä DR:llä. Mutta onko tuo 690 sitten tarpeeksi hyvä kompromissi kaikkiin tarkoituksiin? Tankin pienuus tökkii heti vastaan, miten koneen tärinät verrattuna vanhaan LC4:ään, kate ei varmaan riitä matka-ajossa jne... Mutta paluu oranssiin vetää puoleensa jotenkin oudolla tavalla.
Ja vielä kun on ollut aika tyytyväinen molempiin vanhoihin pyöriin niin vaikeaksi vetää.
Älkää nyt vaan tehkö ostotarjousta kummastakaan vanhasta pyörästä niin ei tarvi asiaa tosissaan miettiä ;-)

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
petrol
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 1:36 am
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja petrol »

Minkäs kokonen tankki tuossa sitten on? Itsekin mietin 530:sen sijaan 690Enduron hankkimista mutta kuitenkin päädyin Exc:hen. Hieman vaikutti myös se ettei Enduroa olisi saanut kuin vasta keväällä.
Kuitenkin luultavasti tuo 690 on liian raskas pienille poluille ja etenkin crossimontulle jossa myös tykkään ajella joskus.
Avatar
Veijo
Viestit: 1232
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 9:59 am
Pyörä: Cube AMS100 LTD
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veijo »

petrol kirjoitti:Minkäs kokonen tankki tuossa sitten on? Itsekin mietin 530:sen sijaan 690Enduron hankkimista mutta kuitenkin päädyin Exc:hen. Hieman vaikutti myös se ettei Enduroa olisi saanut kuin vasta keväällä.
Kuitenkin luultavasti tuo 690 on liian raskas pienille poluille ja etenkin crossimontulle jossa myös tykkään ajella joskus.
Tankin tilavuus on 12 litraa.
Avatar
Kipa
Viestit: 1951
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Hieno mopohan tuo oli, onneksi ei tarvi miettiä kun se ei kuitenkaan ole seurusteluenduro. Kaikki on suhteellista, mun mielestä tuo ei voi ainakaan liian painava olla jokapaikan höyläksi kun SE:kään ei sitä ole (MOT). Tankki on jännästi ratkaistu, mutta kunkahan käy kun taakse laittaa talveksi pitkillä piikeillä olevan Trellikan ja tempaisee jossain joustot pohjaan? Ilmeisesti pelivaraa on laitettu riittävästi, ettei matka jatku kuin tuli /c:n alla. Jonkin sortin luistokykin taisi olla myös vakiona. Kapea 690 on verrattuna SE:hen spooriajoa ajatellen "normaalin" tankin kohdalta, varmaan maukas laite mihin vaan, pl. tosiaan kaksi päällä matkailu.

Olipa siellä SE:kin rivissä ja kuulemma -08 saa edelleen kilpiin.....????

Kipa
Avatar
Tommi
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Marras 27, 2006 5:55 pm
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Ei se liian painava voi tosiaan olla, kun eihän edellinenkään LC4 sitä ole. Jotenkin vaan tuntuu pyörän (sileää)rengastusta ja (lyhyehköjä)joustoja yms katsellessa että joku rajumpi versio ois vielä tuloillaan tai ainakin itelle mieleen. Niin ja pakoputken lämpösuojat painoi jalkaan kokoajan normaalissa ajoasennossa, mahtaakohan savu nousta housun lahkeesta kunnon ajossa..

No kyllä silti tuokin himotti jo tuollaisenaan, samoin SE, mutta ajetaan nyt vaan tolla nykyisellä.
Kevyt Työntää Metsässä
Avatar
MarkoV
Viestit: 528
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Joo, olen tässä yrittänyt muistella että millainen se oma 660 SMC oli, mutta hyvin se reilu vuosi pyyhkii muistin. Tulihan sillä SMC:llä Viron keikka heitettyä ja siitä jäi positiiviset muistot mutta baanalle en sillä olisi lähtenyt. Kun ei tullut sillä ihan pikkupolkuja/spooria ajettua niin ei osaa sitä puolta arvioida. Luultavasti toimisi ihan hyvin yleispyöränä kun tuon lisäbensaongelman ratkaisisi.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Fanatic
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Elo 07, 2006 5:00 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fanatic »

No nyt se on sitten tilattu. Ens kuussa kuulemma pitäis tulla. Kyllä messuilla käynti oli se viimeinen niitti, livenä näkemisen jälkeen homma sai kyllä bensaa liekkeihin :D Odottavan aika on tunnetusti pitkä...valitettavasti.
freewind
Viestit: 458
Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
Pyörä: ktm 250 exc-f
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja freewind »

taisi tulla huonosti tutustuttua tuohon uuteen 690 e malliin kun en löytänyt äkkiseltään muuta parannusta vanhaan malliin kuin paino eron ja satulan muotoilun.
kaipa pyörä on ehkä modermimpi mutta onko se yhtään nopeampi kuin vanha lc nelkku (epäilen)
Avatar
MarkoV
Viestit: 528
Liittynyt: Su Maalis 05, 2006 10:58 pm
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Fanatic kirjoitti:No nyt se on sitten tilattu. Ens kuussa kuulemma pitäis tulla. Kyllä messuilla käynti oli se viimeinen niitti, livenä näkemisen jälkeen homma sai kyllä bensaa liekkeihin :D Odottavan aika on tunnetusti pitkä...valitettavasti.
Tunnustan... Tilaus myös tehty. Wr menee vaihdossa, sain niin kohtuullisen vaihtotarjouksen etten edes laita wr:ää suoraan myyntiin. Katsotaan nyt tuliko tehtyä virhe ja tuleeko jossakin vaiheessa paluu 450-sarjan enskaan. Oli se eilenkin aika mukavaa työntää menemään lumen seassa... Ei sitten mutta kuin odotellaan lelua tulevaksi.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Tase
Viestit: 2632
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tase »

freewind kirjoitti:taisi tulla huonosti tutustuttua tuohon uuteen 690 e malliin kun en löytänyt äkkiseltään muuta parannusta vanhaan malliin kuin paino eron ja satulan muotoilun.
kaipa pyörä on ehkä modermimpi mutta onko se yhtään nopeampi kuin vanha lc nelkku (epäilen)
Niin, ja uusi 690 ei edes tärise :cry:
Vastaa Viestiin