Tarkoituksena katella mitä se on syöny. Kuumana savuamisesta päätellen syö pikku kissoja
Mitä talleissa tapahtuu...?
Valvoja: Moderaattorit
- PD04
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Tammi 25, 2007 3:35 pm
- Pyörä: Capo
- Paikkakunta: Uusi Oulu - Haukiputaan Pitäjä
Niin, tästä kait se lähtee ja remonttia korjataan sitä mukaa mitä vikoja löytyy.
Tarkoituksena katella mitä se on syöny. Kuumana savuamisesta päätellen syö pikku kissoja
Tarkoituksena katella mitä se on syöny. Kuumana savuamisesta päätellen syö pikku kissoja
- Liitteet
-
- 26112007(006).jpg
- (357.23 KiB) Tiedosto ladattu 491 kertaa
- Pallokala
- Viestit: 937
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör, 450MT
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Taloyhtiön "arpajaisissa" kävi peikkomainen flaksi, isännöitsijä soitteli, että pääsen joulukuun alusta siirtämään romuni yhteen taloyhtiön autotalleista. Tässäpä olisi muutama kuukausi tehdä remonttia ennenkuin taloprojekti käynnistyy. Listalla olisi varmasti kaasariremontti ja muovien korjaus, ehkä-merkkisiä ovat pleksin asentaminen, uudet valot, "voimaputki" ja laukkurautojen keksiminen. Ja siihen päälle täysi huolto. Ja pari rengasta pitäisi ostaa, ja...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
-
blastmaster
- Viestit: 41
- Liittynyt: La Helmi 25, 2006 5:49 pm
- Paikkakunta: LPR
- Viesti:
mitä tapahtuu
Pyörät ruostuu ja kerää kosteutta tallissa. Itse jännitän kumpi vai kumpikaan lähtee taas käyntiin huhtikuussa.
-
Hinku.
- Viestit: 351
- Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 10:19 pm
- Pyörä: Honda nx650
- Paikkakunta: Kontiolahti/Konnevesi
Re: mitä tapahtuu
Niin täälläkin.blastmaster kirjoitti:Pyörät ruostuu ja kerää kosteutta tallissa.
Kunhan kämpässä remontti loppuu, pitänee lähestyä pyörää. Jalka irtos loppusyksystä juurmultineen, se pitää hitsuuttaa kiinni, ja kunnon valot pitäs saada. Hyvänä apuna suunnittelussa ollu kyl tuo "Valojen rakentelua" -topikki. Toteutus sitten taas.. no mjuu, kannan selkä vääränä niitä mäyräkoiria tuonne naapuriin vissiin.. "Kun oot NIIIIN komeejataitavajaviksujanäppärä, niin samalla kun irrotat akun omastas, niin teeks tämmöset valot miun mopoon??" Voe elämä...
Rokki raikaa ja kumi palaa..
Joskus jopa iskelmiä kuuntelen...
Alkuun tarvis Pakoputkilo saara uusittua/ hiljasemmax: LeovinceX3 vaihtuu kahteen pienempään ja ehkä hiljasempaan MIVV:iin..? siinä samalla joutuu tekee koko putkiston uusix..
PALJON ON TAAS SUUNNITELMIS, mut jos ny ees osan sais tehtyy ennen kevättä..
Alkuun tarvis Pakoputkilo saara uusittua/ hiljasemmax: LeovinceX3 vaihtuu kahteen pienempään ja ehkä hiljasempaan MIVV:iin..? siinä samalla joutuu tekee koko putkiston uusix..
PALJON ON TAAS SUUNNITELMIS, mut jos ny ees osan sais tehtyy ennen kevättä..
Se viimeksi nauraa, joka hitaimmin ajattelee...???
- gixxerman
- Viestit: 4477
- Liittynyt: Pe Kesä 23, 2006 5:57 pm
- Pyörä: 4xtohtori
- Paikkakunta: Keski-Suomi
No,nyt tuli ajatus saada toi pikkumopo samoihin väreihin kun tuo gixxerini,joten maalaamolle vaan.Mun gixxeri on alstaren sini-keltaisissa väreissä ja mopo oli jo keltainen alkuaan,joten,eikun maalarille vapaat kädet ja tiedän,että tuo kundi ei koskaan ole huonoa hommaa tehnyt
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Seuraavat kuvat kertovat hyvin mitä käy ajokuntoiselle mopolle, kun äkkinäinen saa jakarin käsiinsä ja suorittaa ennalta määräämättömän sarjan hallitsemattomia ranneliikkeitä aamuyön hämärinä tunteina.
Tarvii laittaa muutamia uusia osia koneeseen niin saa jo laitumeltakin karanneet hevoset takasin talliin. Mäntä, kiertokanki, kampilaakerit, nokkaketju ja nokkaketjun laahain ainakin aluksi. Lisäksi tarpeelliset koneistukset sylinterille ja kannelle.
Tarvii laittaa muutamia uusia osia koneeseen niin saa jo laitumeltakin karanneet hevoset takasin talliin. Mäntä, kiertokanki, kampilaakerit, nokkaketju ja nokkaketjun laahain ainakin aluksi. Lisäksi tarpeelliset koneistukset sylinterille ja kannelle.
- Liitteet
-
- Halki.JPG
- (425.28 KiB) Tiedosto ladattu 292 kertaa
-
- Osia_puuttuu.JPG
- Piikit vaihdettu alle.
- (418.17 KiB) Tiedosto ladattu 275 kertaa
-
- Ajua_vailla.JPG
- Kesärenkaat vielä alla
- (403.11 KiB) Tiedosto ladattu 313 kertaa
[quote="Yamato"]
Tarvii laittaa muutamia uusia osia koneeseen niin saa jo laitumeltakin karanneet hevoset takasin talliin. Mäntä, kiertokanki, kampilaakerit, nokkaketju ja nokkaketjun laahain ainakin aluksi. Lisäksi tarpeelliset koneistukset sylinterille ja kannelle.[/quote
mulla olis tuollaasia osia vähäkäytettyynä..
Tarvii laittaa muutamia uusia osia koneeseen niin saa jo laitumeltakin karanneet hevoset takasin talliin. Mäntä, kiertokanki, kampilaakerit, nokkaketju ja nokkaketjun laahain ainakin aluksi. Lisäksi tarpeelliset koneistukset sylinterille ja kannelle.[/quote
mulla olis tuollaasia osia vähäkäytettyynä..
-
LightSpeed
- Viestit: 1272
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
- Pyörä: FE390,12GS
- Paikkakunta: Hamina
- genesis
- Viestit: 628
- Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
- Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
- Paikkakunta: Västra Finlands län
Nyt tuli pesuristakin paineet otettua, ja suojaväritys pestyä pinnoista pois, oikein liuottimen kanssa, kelpaa rassata...yleiskuva on vähän huonosta kulmasta, kone on vielä paikoillaan, takahaarukka pitäis potkaista irti seuraavaksi.
Samoin toisen kuvan projekti on vielä vähän vaiheessa, nähtäväksi jää minkä vuoden kesällä pääsee koeajolle, nyt tallissa näyttää _hieman_ toivottomalta...tuumaustuolissa kelpaa silti ottaa asennusjuomia, siitä ei pääse mihinkään..

Samoin toisen kuvan projekti on vielä vähän vaiheessa, nähtäväksi jää minkä vuoden kesällä pääsee koeajolle, nyt tallissa näyttää _hieman_ toivottomalta...tuumaustuolissa kelpaa silti ottaa asennusjuomia, siitä ei pääse mihinkään..
- Liitteet
-
- P1060596.JPG
- varsinainen työmaa
- (107.23 KiB) Tiedosto ladattu 218 kertaa
-
- P1060594.JPG
- harraste-projekti
- (118.55 KiB) Tiedosto ladattu 222 kertaa
Joutu alottamaan pienen perushuollon vesisateen takia...LightSpeed kirjoitti:Yamaton tallin sisältö tuo mieleeni jotakin....aivan kun olisin nähnyt moista ennenkin...hmm![]()
Omassa tallissa on nyt a..o ja Honda ajossa ilman piikkejä,kun ei ole luntakaan.Eilen 160km,jotain pientä perus huoltoa jos ei pääse ajaan.
Talvikumit pistin alle niin heti suli tiet kelvottomaan kuntoon. Olin kuitenkin etukäteen päättänyt käyttää itsenäisyyspäivän suoman pitkän viikonlopun mopoharrastukseen, joten purin sitten vekottimen muttereiksi.
Tuli käyttöä sille Kedon varaosakatalookille
Kaikenlaisia virityksiä sitä joutuu tekemään kun voima loppuu.
Osasi olla Koreanpojan kumi kovaa kiinni vanteessa, mutta nyt on piikit alla ja lunta odotellaan.
Taustalla häämöttää muuten (toivottavasti) tulevan kurapyöräilijän ensimmäinen harjoituspyörä. Vaimo nimittäin kynti jo kerran DR:llä sänkipeltoa kyljellään, joten ehkä aloitellaan hieman keveämmällä kalustolla.
Kuutioita on muuten 110, joten hauskaa on luvassa itse kullekin
Osasi olla Koreanpojan kumi kovaa kiinni vanteessa, mutta nyt on piikit alla ja lunta odotellaan.
Taustalla häämöttää muuten (toivottavasti) tulevan kurapyöräilijän ensimmäinen harjoituspyörä. Vaimo nimittäin kynti jo kerran DR:llä sänkipeltoa kyljellään, joten ehkä aloitellaan hieman keveämmällä kalustolla.
Kuutioita on muuten 110, joten hauskaa on luvassa itse kullekin
- Liitteet
-
- Rengaskone.JPG
- (171.55 KiB) Tiedosto ladattu 387 kertaa
-
- Nopo.JPG
- (187.16 KiB) Tiedosto ladattu 425 kertaa
pukki toi lelun
.
- Liitteet
-
- xr600r.JPG
- (127 KiB) Tiedosto ladattu 294 kertaa
Viimeksi muokannut Ruoste, Ma Joulu 24, 2007 6:59 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.