Honda transalp 700 vm2008
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
Jukka Haapamäki
- Pyörä: CRF 450R/X
Niin tai vähän isompiakin... KLIK 
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Nyt tämä TA on hinnoteltu tuola Ruotsissa. Ennakkotilauksena 79900kr ja myöhemmn 84900kr. Oliskin hinnat samoja täälä Suomessa euroihin käännettynä. 5v takuutakin näyttää olevan.
http://www.blocket.se/vi/13837041.htm?ca=15_s
http://www.blocket.se/vi/13837041.htm?ca=15_s
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
On tuo uusi TA tosi ruma. Sillä on reikä otsassa
tai sitten se on kun kyklooppi
. Täytyy sanoa, että onpahan pettymys koko vekotin. Tiedä sitten, kun livenä näkee, mutta tällä hetkellä lähinnä oksettaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Täysin samaa mieltä kanssasi. Toisaalta minuun ei iske tuo kotkannokkatyyli taikka pystylamppu lookki, joka esim. tuossa uudessa teneressä on. Tenere vaikuttaa muuten käyttökelpoiselta peliltä.Å kirjoitti:On tuo uusi TA tosi ruma. Sillä on reikä otsassatai sitten se on kun kyklooppi
. Täytyy sanoa, että onpahan pettymys koko vekotin. Tiedä sitten, kun livenä näkee, mutta tällä hetkellä lähinnä oksettaa.
Transalpista liikkunut photosoppi huhukuvien kaltainen ulkomuoto olisi lämmittänyt enemmän meikäläisen mieltä, joten tuo yksisilmäinen strutsi oli kyllä pettymys.
- Tuuba
- Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Brandt hinnoitteli sitte uutuuden komiasti! En sitte tiedä, kuinka verotusasiat vaikuttaa, mutta ruottis absittoman transun saa hintaan 9250 euroa, suomes näköjänsä 10990,- Ihanan kallista, kyllä tuo vanhus onki hyvä pyörä! 
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille 
- Mika TA-91
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
Ruotsi on kaikilla merkeillä selkeästi halvempi.Tuuba kirjoitti:Brandt hinnoitteli sitte uutuuden komiasti! En sitte tiedä, kuinka verotusasiat vaikuttaa, mutta ruottis absittoman transun saa hintaan 9250 euroa, suomes näköjänsä 10990,- Ihanan kallista, kyllä tuo vanhus onki hyvä pyörä!
Mutta yllättävän halvan hinnan on Brandt laittanut, on sama kuin vanhan mallin hinta ja toisaalta sama kuin "pienemmän" (teho, cc) Yamahan.
Ehkä ne Brandtilläkin tajusivat, että uusi katuTransalppi on mennyt niin paljon huonompaan suuntaan, että pitää yrittää myydä sitten halvalla (Brandtin mittapuulla).
Jos pyörä olisi ollut tuolla koneella, mutta vaikkapa Yamahan jousituksella ja asenteella (oikea soratiepyörä), niin tuolla hinnalla ne olisivat viety käsistä.
Terveisin
Mika TA-91
- Tuuba
- Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Joo, jos sitä oikeen kurapyöränä ajattelee, niin parempiakin kyllä rutkasti on. Mutta niinkuin tää mun PD10:kin, niin varmasti tollanen yleispätevä pärrä, en mä tälläkää lehmällä viitti aiva umpimettähän kuitenkaa mennä, mutta poluilla pärjää... Noh, siihen ny menee vielä 5 vuotta, että nuota saa halvalla käytettynä,ennemmin ei oo varaa, heh! Eikä kyllä tarttekkaa!

-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille 
Tuuba kirjoitti:Brandt hinnoitteli sitte uutuuden komiasti! En sitte tiedä, kuinka verotusasiat vaikuttaa, mutta ruottis absittoman transun saa hintaan 9250 euroa, suomes näköjänsä 10990,- Ihanan kallista, kyllä tuo vanhus onki hyvä pyörä!
Eläköön markkinatalous ja harmaatuojat! En ole mitenkään kytköksissä kyseiseen firmaan, mutta hyvä että edes jotain tavaraa on saatavilla härmästäkin lähes ruåtsalaisten hinnalla.
www.nettimoto.com/545388
Ari
Niin, mun mielestä Tuuba on kohtuullisesti asian ytimessä siitä, onko Alppi pilattu täydellisesti tuossa muutoksessa.Tuuba kirjoitti:Joo, jos sitä oikeen kurapyöränä ajattelee, niin parempiakin kyllä rutkasti on. Mutta niinkuin tää mun PD10:kin, niin varmasti tollanen yleispätevä pärrä, en mä tälläkää lehmällä viitti aiva umpimettähän kuitenkaa mennä, mutta poluilla pärjää... Noh, siihen ny menee vielä 5 vuotta, että nuota saa halvalla käytettynä,ennemmin ei oo varaa, heh! Eikä kyllä tarttekkaa!
Eihän se aiemminkaan ikään varsinainen enduro ollut, pikemminkin soratielle ja suuremmille poluille sopiva. Olen itsekin käynyt omaa alppia vähän mutaan upottamassa (jälleen kiitokset hatussa vikalle
Ja kyllähän porukka ajelee isoilla BMW:n Gessuilla jotka on painavampia ja muutenkin fyysisesti suurempia. Mieluummin minä veisin uuden Alpin poluille kuin tavallisen 1200 GS Bemun.
Eli tiivistetysti: jos minulla olisi tuollainen uusi 700 Alppi, en usko että en pystyisi sillä tekemään jotain sellaista, mitä nykyisellä 600 Alpilla teen.
Paitsi että tuossa nykyisen ulkonäössä muutama naarmu ei haittaa, uutta varoisin kyllä enemmän. Sitä tosiseikkaa ei 21 tuumainen etupyörä tai vaikka 10 cm korkeampi maavara muuttaisi mihinkään.
Ohessa linkki, jonka kautta pääsee täyttämään palautelomaketta Hondan 2008 malleista, kysely on eurokielillä ja jouduin laittamaan asuinpaikaksi englanti, että pääsin vastaamaan.
Halusivat palautetta esim. uudesta Transalpista. No, saamansa piti, jospa tämä auttaisi edes hieman kun suunnittelevat uusia malleja. Suomihan on niin pieni markkina, että kun keskenämme täällä Transua moititaan, on sen vaikutus sama kun menisi pihalle ja huutaisi villasukkaan
http://www.honda-eu.it/08ymsurvey/default-uk.asp
Halusivat palautetta esim. uudesta Transalpista. No, saamansa piti, jospa tämä auttaisi edes hieman kun suunnittelevat uusia malleja. Suomihan on niin pieni markkina, että kun keskenämme täällä Transua moititaan, on sen vaikutus sama kun menisi pihalle ja huutaisi villasukkaan
http://www.honda-eu.it/08ymsurvey/default-uk.asp
- PantseK
- Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Pikkusen enemmän tuntuu olevan tarjolla näitä uusia transalppeja verrattuna tuohon uutukaiseen jammuun. Ei ilmeisesti ole ennakkohöpinät tällä kanavalla olleet ihan tuulesta temmatut? Tai sitten Hondan tehdas suoltaa tavaraa pihalle huomattavasti yamahaa enemmän.
Itse pysyn tuossa wanhassa-96 TA:ssa, koska tuo uusi TA oli oikeasti livenä jopa rumempi kuin olin olettanut. Omaa käyttötarkoitusta tuo palvelisi varmaankin ihan hyvin, mutta ulkomuoto ikävä kyllä suorastaan kuvottaa.
Uusi yammu olisi kova sana, mutta tuo uusi BMW 800:nenkaan mikään hullumpi ole. Ensikesänä täytynee tutustua noihin tarkemmin ja tarkastella sitten tilannetta uudestaan.
Itse pysyn tuossa wanhassa-96 TA:ssa, koska tuo uusi TA oli oikeasti livenä jopa rumempi kuin olin olettanut. Omaa käyttötarkoitusta tuo palvelisi varmaankin ihan hyvin, mutta ulkomuoto ikävä kyllä suorastaan kuvottaa.
Uusi yammu olisi kova sana, mutta tuo uusi BMW 800:nenkaan mikään hullumpi ole. Ensikesänä täytynee tutustua noihin tarkemmin ja tarkastella sitten tilannetta uudestaan.
- Rapakko
- Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010
Jos ei rahasta ole kiinni, niin kyllähän tuo BMW 800:nen varmaan pesee Tennarin mennen tullen, mutta lainatekseni erästä Saksalaista mootoripyöräharrastajaa (Moto-Ykkösestä luettuna) "moottoripyörä ei voi koskaan olla liian yksisylinterinen eikä liian nelitahtinen"PantseK kirjoitti: Uusi yammu olisi kova sana, mutta tuo uusi BMW 800:nenkaan mikään hullumpi ole. Ensikesänä täytynee tutustua noihin tarkemmin ja tarkastella sitten tilannetta uudestaan.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?