R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Joo, tiedä sitten. Meinasi vaan että uus 800GS on niin lähellä isoveljeään että sen vuoksi tuosta olisi tehokkaampi versio tulossa...
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Marko Hemmilä kirjoitti:Joo, tiedä sitten. Meinasi vaan että uus 800GS on niin lähellä isoveljeään että sen vuoksi tuosta olisi tehokkaampi versio tulossa...
Joo, se 800 on aika peli. Ajelin kaverin kanssa Pyreneillä ja Andorrassa sillä ( 800ST ) keväällä, kun lennettiin Barcelonaan ja vuokrattiin sieltä pyörät.

Se 800 moottori on erinomainen, tehoa löytyy ja vääntöäkin ihan riittävästi. Mittariin sain yli 200 km/h jossain moottoritiellä.
Muutenkin erinomainen moottori.
Siitä kun saadaan GS, niin täytyy oikeesti harkita vaihtoa.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Liitteet
Espanja.jpg
(254.04 KiB) Tiedosto ladattu 264 kertaa
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Onx tuosta F 800 GS-mallista olemassa jossain jo jotain faktaa? Vai perustuuko kaikki tieto siitä vielä toiveisiin ja huhuihin? Pyörän vaihtokuume on nimittäin aika kova ja olen vähän odotellut tuota 800 GS:ää hyvänä vaihtoehtona KTM 990 Adventurelle.
Kertokaa ihmeessä täällä jos jotain tiedätte!
-millähän nyt ajelis???
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Ajattelin huomisaamusella lähteä käymään tuolla SR-Racingillä.
Jos heillä vaikka olisi iso gessu tuolla putkella jota pääsis kuuntelemaan ja kokeilemaan.
Saas nähdä että vaihtuuko putki huomenissa...
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Kävin jotain pientä rapsuttelemassa R1200GS:n alle tuonne Wikiin. Käykääs kirjoittamassa kans tietoja sinne niin saadaan tuokin osio ajantasalle.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Tänään kävin sitten vaihtamassa vakioputken ja Akran sliparin SR-Racingin koko putkistoon... ei malttanu olla laittamatta :oops: 8) :D

Jotain juttua kirjoitettu kotisivuille http://markojamirkka.homelinux.net/r120 ... racing.htm

Dynokäyrät tulossa ens viikolla, mutta todettakoon tässä pikaisesti että:
* Vakio etuputkisto ja akran slipari 101.6 PS / 7443rpm, 112.3Nm / 5568rpm
* SR-Racingin kokoputkistolla ja titaani sliparilla 107.4 PS / 7477rp, 117.0Nm / 4312rpm

Akran slipari on tulossa myyntiin tässä lähiaikoina. Jos on kiinnostusta akrasta, niin heitäppä YV:tä (hintaa en oo vielä miettinyt).
FIN_GSer

Viesti Kirjoittaja FIN_GSer »

Onnittelut hyvästä putkesta.
Mulla on ollut SR-racingin putki jo vuodesta 2005.
Kyllä sieltä silloin vastattiin ainakin sähköpostiin ehdalla Germaanienglannilla.

Otapa se noicekilleri veke ja dynota uudelleen ;)

Risto
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

FIN_GSer kirjoitti:Kyllä sieltä silloin vastattiin ainakin sähköpostiin ehdalla Germaanienglannilla.

Risto
Ehkä tein sen virheen että kysyin Saksaksi että puhutteko englantia... :?
Vaikuttaa siltä että oot kokeillut ajaa ilman tuota noisekilleriä ??? :shock:
Ei pääse sitä enää dynottamaan kun oon kotosalla eikä sen vuoksi kehtaa tuonne uudelleen lähteä käymään.

Joka tapauksessa nyt on käyrät nähtävillä kotisivuilla.
HeikkiT

Viesti Kirjoittaja HeikkiT »

Jälleen oli akku viikon seisomisen jälkeen tyhjä. Olin Rikumotoriin yhteydessä ja siellä olivat sitä mieltä, että TomTom Riderin teline purkaa akkua itsestään. Siis ilman, että gps on edes paikallaan. Mitenkähän tämä on oikein mahdollista? En kyllä ymmärrä...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

HeikkiT kirjoitti:Jälleen oli akku viikon seisomisen jälkeen tyhjä. Olin Rikumotoriin yhteydessä ja siellä olivat sitä mieltä, että TomTom Riderin teline purkaa akkua itsestään. Siis ilman, että gps on edes paikallaan. Mitenkähän tämä on oikein mahdollista? En kyllä ymmärrä...
Mopon akun (12V) ja tompan (3,6V tjsp) välissä on jännitteen muuntamiseen tarvittava vehje elikkäs laturi. Tällä saattaa olla kulutusta myös offduty tilassa.
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Transilver kirjoitti:Onx tuosta F 800 GS-mallista olemassa jossain jo jotain faktaa? Vai perustuuko kaikki tieto siitä vielä toiveisiin ja huhuihin? Pyörän vaihtokuume on nimittäin aika kova ja olen vähän odotellut tuota 800 GS:ää hyvänä vaihtoehtona KTM 990 Adventurelle.
Kertokaa ihmeessä täällä jos jotain tiedätte!
No tämä nyt on taas tätä, mutta yhdellä jenkkilän foorumilla joku oli mukamas saanut joltain BMW:n edustajalta tietoa, että 800GS tulis sielä myyntiin Maaliskuussa. Hinnankin oli sanonut 12t.taalaa. Muakin kiinnostaas kovasti tuo samainen pyörä ja toivon, että tulis ens vuodeksi markkinoille.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
karkka
Pyörä: R1250GSA/F650GS

Viesti Kirjoittaja karkka »

HeikkiT kirjoitti:Jälleen oli akku viikon seisomisen jälkeen tyhjä. Olin Rikumotoriin yhteydessä ja siellä olivat sitä mieltä, että TomTom Riderin teline purkaa akkua itsestään. Siis ilman, että gps on edes paikallaan. Mitenkähän tämä on oikein mahdollista? En kyllä ymmärrä...
Yleismittari dc puolella ja virta(A) alueella kiinni sarjaan tt:n telineelle lähtevään virta johtoon->jos näyttää virta arvoja tt:n ollessa pois telineestä niin akun tyhjeneminen mahdollista jos ei näytä virta arvoja voi kyseenalaistaa Rikumotorin diagnoosin...
FIN_GSer

Viesti Kirjoittaja FIN_GSer »

Marko Hemmilä kirjoitti:
FIN_GSer kirjoitti:Kyllä sieltä silloin vastattiin ainakin sähköpostiin ehdalla Germaanienglannilla.

Risto
Ehkä tein sen virheen että kysyin Saksaksi että puhutteko englantia... :?
Vaikuttaa siltä että oot kokeillut ajaa ilman tuota noisekilleriä ??? :shock:
Ei pääse sitä enää dynottamaan kun oon kotosalla eikä sen vuoksi kehtaa tuonne uudelleen lähteä käymään.

Joka tapauksessa nyt on käyrät nähtävillä kotisivuilla.
Ilman Noicekilleriä saa alakierroksille reippaan lisäpotkun ja huipulle hiukan lisää myös. Suomessa olen ajellut ilman melutulppaa, mutta reissussa Saksanmaalla ei oikein kehtaa. Varsinkin, kun putkesta lensi osa villoista toissa kesänä A1:lle.

Risto
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Onko Tomppa kytketty lisälaitepistokkeeseen? Itse vedin lisälaiteliittimestä sähköt gps:lle. Pyörä kytkee lisälaitepistokkeen virrat pois automaattisesti noin minuutin kuluttua pyörän sammuttamisesta. Ainut miinus että esim. kahvitauolla gps tarvitsee paristoja/akkuja toimiakseen.
HeikkiT

Viesti Kirjoittaja HeikkiT »

[/quote]

Onko Tomppa kytketty lisälaitepistokkeeseen? Itse vedin lisälaiteliittimestä sähköt gps:lle. Pyörä kytkee lisälaitepistokkeen virrat pois automaattisesti noin minuutin kuluttua pyörän sammuttamisesta. Ainut miinus että esim. kahvitauolla gps tarvitsee paristoja/akkuja toimiakseen.[/quote]

Tomppa oli kytketty lisälaitepistokkeeseen ja akku tyhjeni. Et tarkoita kuitenkaan tuota lisäpistorasiaa?

TA:ssa ei ollut mitään ongelmia telineen kanssa, mutta bemun CAN -väylä aiheuttaa ongelmia. Nyt virta on vedetty suoraan akulta ja telineen sekä akun välissä on vielä erillinen virtakatkaisin. Jo on kumma jos vielä akku tyhjenee...! :shock:
Vastaa Viestiin