KTM 950 SE 2->1 putkisto

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

isoenska

KTM 950 SE 2->1 putkisto

Viesti Kirjoittaja isoenska »

Aattelin muuttaa alkuperäisen putkiston malliin 2-1, olisi putkenvääntäjäkin jo tiedossa. Onko tietoo täytyykö liitoksen jälkeistä
putkea avartaa kun se lähtee yhden vaimentimen läpi, vai voiko homman hoitaa nykyisellä kiinnityslaipalla alkuperäisellä halkaisijalla?

Jos homma sujuu hyvin, olisko kiinnostuneita jos teettäisin niitä samalla
useamman kappaleen (vahvistan hinnan kun tiedän)?
-KAITSU-

jos metsään haluat mennä nyt ...
perttu
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perttu »

viewtopic.php?t=2064

tuolla onkin jo aiheesta juttua...
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Alkaa olla epäkäytännöllisen pitkä tuo SE-ketju joten olis varmaan paikallaan keskustella putkistoasiasta tässä ketjussa.

Kiinnostusta kahestayhteen liitoskappaleelle olisi jos hinta on järkevä ja sopisi jollekin yleisesti saatavilla olevalle äänenvaimentimelle. Esimerkiksi jonkun 1000cc katupyörän vaimennin (ei OEM).

editoin pikkusen myös otsikkoa
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Minua kiinnostaa myös. Sovittava OEM-vaimentimen/Akran kanssa. Ei ainakaan haittaisi jos hitsaukset ja laatu muutenkin olis sen verran siistiä ettei heti laakista näytä omatekeleeltä jos joku ihmettelee tien päällä.
Hannu
Pasi

Meillä näkyy Hannun kans olevan vähän erilainen mieltymys :lol:

Sen verran kuukletin kyykkyjen slipari-hintoja että en ehkä sittenkään innostu kahestayhteen putkistosta vaan tyydyn siihen akran pariskuntaan jonka Kipa mulle ystävällisesti myypäsi.
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Pasi kirjoitti:Meillä näkyy Hannun kans olevan vähän erilainen mieltymys :lol:

Sen verran kuukletin kyykkyjen slipari-hintoja että en ehkä sittenkään innostu kahestayhteen putkistosta vaan tyydyn siihen akran pariskuntaan jonka Kipa mulle ystävällisesti myypäsi.
Niin siis mulla on myös akrapariskunta ja lähdin siitä oletuksesta, että homma pelaisi jos niistä vaan tipauttaa toisen pois (siitäkin huolimatta että 2->1 tarkoitukseen tehdyt sliparit on varmasti isompia). Käsittääkseni Kipalla ja Timolla on juuri näin (paitsi että ainakin Timolla on siinä akrassa DYI-DB-killer). Kustannus siis vain sen välikappaleen hinta.
Hannu
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Minä tulen mukaan 2->1välikappale tilaukseen ,äänenvaimenninkin odottaa jo hyllyllä
Janne
Pyörä: SE & MXV & EN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Mitäs tälle projektille kuuluu? Olisin tulossa 2-1 kollektorikimppaan.
isoenska

Viesti Kirjoittaja isoenska »

Joo, Sorry pojat! Asia jäi mappi Ö:hön makaamaan! :lol:
Teetin sen yhdyskappaleen ja kavei teki samantien rosterista siihen
änkkärin. Hintaa tuli 420 €! Yhdysputki tehtiin mustasta raudasta! Yhdyskappaleesta tehtiin niin loiva että alkuperäinen änkkäri siirtyisi ehkä
n. 5 cm ylemmäs! Omasta rosteriänkkäristä tehtiin hieman lyhempi, joten
mittamuutos ei haitannut!
Yhdysputki tehtiin mustasta koska ei heti haluttu ottaa "kallista" rautaa
kokeiluversioon. Tästä mun kokeiluversiosta tuli vähän raakile mutta eihän se pyörä ole mikään näyttelyesine!
Systeemi pelaa ja äänet on makeet kun aukaisee hieman reilummin! :twisted: Normaalikäytössä äänet on ihan siedettävät! Otan muutaman valokuvan ja lähetän myös kaverin yhteystiedot jos vielä jäi
kiinnostamaan.
-KAITSU-

jos metsään haluat mennä nyt ...
Kipa
Pyörä: SE ja kolmipökö

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Hannu kirjoitti:Niin siis mulla on myös akrapariskunta ja lähdin siitä oletuksesta, että homma pelaisi jos niistä vaan tipauttaa toisen pois (siitäkin huolimatta että 2->1 tarkoitukseen tehdyt sliparit on varmasti isompia). Käsittääkseni Kipalla ja Timolla on juuri näin (paitsi että ainakin Timolla on siinä akrassa DYI-DB-killer). Kustannus siis vain sen välikappaleen hinta.
Killeri on mullakin. Pieni varoituksen sana änkkäriä ostoa harkitsevalle hiilikuitupöntöstä. Eestin Etapissa mulla oli pehmeät sivulaukut, joten laitoin putken puolelle villaa väliin, jottei laukku sula. Änkkäri ei päässyt haihduttamaan lämpöään, jolloin hartsi tjsp. suli änkkäristä. Ennen niin hieno ja sileä hiilikuitu muuttui mataksi ja rosoiseksi, tosin pystyn sen kääntämään piilon puolelle, jos otan takapäädyn irti. Ja ensimmäinen horjahdus sikapaskakivikossa aiheutti hienon hiilikuitupannan katkeamisen, laitoin orkkismetallisen pannan, joka ei tietysti ollut ihan samanmuotoinen, jolloin se on kalvanut koloa hiilikuituun.....
Eli titaani/alumiini/mikä tahansa metallinen näissä mopoissa lyö kuitua nokkiin 6-0. Elämä on.

Kipa
Janne
Pyörä: SE & MXV & EN
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

isoenska kirjoitti: Otan muutaman valokuvan ja lähetän myös kaverin yhteystiedot jos vielä jäi
kiinnostamaan.
Joko olet kerinnyt ottamaan kuvia?
Akilleus
Pyörä: KTM 1290 SAR

Viesti Kirjoittaja Akilleus »

Kyselit kuvia! Isoenska ei itse kenties ole ottanut kuvia :shock: , mutta ohessa muutama kuvacroppi meidän reissuilta. Kuvissa näkyy kylläkin vain vaimennin. Ääni paitövei on siinä aivan sairaan hyvä; sellainen metallinen terävä, mutta kuitenkin v-2mainen :wink:
terv. Tapsa ja Kotka950
Liitteet
2to1pipe.JPG
(121.59 KiB) Tiedosto ladattu 237 kertaa
2to1pipe_2.jpg
(164.73 KiB) Tiedosto ladattu 250 kertaa
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Kiinnostusta kahestayhteen liitoskappaleelle olisi jos hinta on järkevä ja sopisi jollekin yleisesti saatavilla olevalle äänenvaimentimelle.
Olet Pasi visiin jo hommannut putken/t, Mutta soitappa dirtbikeen.
Koe kappaleet oli jo mun mopottimessa paikoillaan.
adventure muka painava?
Pasi

Eikun mulla on normiputkisto ja akran äänenvaimentimet. Pitääpä käydä kulkeissaan töötpaikissa.
Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

kymppivalve kirjoitti:
Kiinnostusta kahestayhteen liitoskappaleelle olisi jos hinta on järkevä ja sopisi jollekin yleisesti saatavilla olevalle äänenvaimentimelle.
Olet Pasi visiin jo hommannut putken/t, Mutta soitappa dirtbikeen.
Koe kappaleet oli jo mun mopottimessa paikoillaan.
Jokos siellä oli valmista? Oon koittanu kysellä perään että koska se valmistuu vaan en ole kuullu mitään...
Vastaa Viestiin