Rukka pukujen hintoja ?

Kuskien ja pyörien varusteet

Valvoja: Moderaattorit

Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Rukka pukujen hintoja ?

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

Moi,

Mistähän löytyisi hintatietoa että paljonko noin suunnilleen Rukan Armax tai SRO takit maksavat Suomessa ?

Tähän mennessä löytynyt ainoastaan 2 liikettä joissa ko takkeja on myynnissä (ja varastossa).

Hinnat:
ArmaX 899.95€
SRO 1299.95€
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Moi,

Kun sulla on lyhyt matka kaikkialle, niin suosittelen, että selvität myös ainakin Espanjan ja Italian hintatason, itse ostin aikoinani Yokon kamat Espanjasta ja ero Suomen hintatasoon oli merkittävä.

Terveisin
Mika TA-91
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Ei näytä Suomalaisten liikkeiden sivuilla olevan hintoja missään !?!?!?!?!? :shock: :x
Pari kuvaa ja yhteystiedot :x
AKM
Pyörä: 690 ER

Viesti Kirjoittaja AKM »

Ei näytä Suomalaisten liikkeiden sivuilla olevan hintoja missään !?!?!?!?!?
Pari kuvaa ja yhteystiedot
http://www.elisanet.fi/matti.puputti/Mo ... nnasto.htm
Tommoinen olisi tarjolla, heti alussa sanotaan kylla ettei ole virallinen.

-AKM-
"Roads? Where we're going, we don't need roads..." Dr. Emmett Lathrop "Doc" Brown
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Mika TA-91 kirjoitti:Moi,

Kun sulla on lyhyt matka kaikkialle, niin suosittelen, että selvität myös ainakin Espanjan ja Italian hintatason, itse ostin aikoinani Yokon kamat Espanjasta ja ero Suomen hintatasoon oli merkittävä.

Terveisin
Löytyykäs hyviä linkkejä tuonne Italian/Espanjan varustemyyjille ?
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

Sori, ei löydy enää.

Mulla oli vuosia takaperin kaveri Espanjassa tekemisissä noiden Yokon asujen kanssa, mutta on jo aikapäiviä sitten siirtynyt muihin hommiin.

Lisäys

Tuo näkyy olevan Espanjan maahantuoja: http://www.dynamicline.es/, toimii muuten kunnolla vain IE:llä.

Sieltä välilehden "Puntos de Venta" alta löytyy heidän edustajansa Espanjassa. Kaikkia malleja ei ollut listattu, mutta eiköhän sieltä kysymällä saa hinnat muillekin kuin listalla oleville tuotteille.

Terveisin[/url]
Mika TA-91
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Onko porukalla kokemuksia Armax tai SRO takista ?
Mikähän noissa on erona ? Oon koittanut tavata speksejä tuolta Rukan sivuilta, mutta ei niistä oikeen ota kunnolla selvää.

Pintamateriaali näyttää olevan aikalailla samaa, Armaxin hihansuissa on "elastinen Gore-Tex 3-kerros materiaali" (mitä tuo ny sitten tarkoittaakaan...).

SRO on puolitoista kiloa painavampi.

Molemmissa näyttää olevan outlast vuori.
SRO:ssa on 40g lämpöeristys hioissa, Armax:ssa 80g.

Molemmat on varmasti hyviä, mutta puolustaako mikään tuon SRO:n vajaan 400€:n korkeampaa hintaa ???

EDIT: Ajattelin tällä hetkellä siis ostaa pelkän takin, koska Armacor housut vielä pitävät veden ulkopuolella. Joka tapauksessa housut ostan vuoden päästä (samaa sarjaa onko sitten SRO vai Armax).
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Marko Hemmilä kirjoitti:Onko porukalla kokemuksia Armax tai SRO takista ?
Mikähän noissa on erona ? Oon koittanut tavata speksejä tuolta Rukan sivuilta, mutta ei niistä oikeen ota kunnolla selvää.

Pintamateriaali näyttää olevan aikalailla samaa, Armaxin hihansuissa on "elastinen Gore-Tex 3-kerros materiaali" (mitä tuo ny sitten tarkoittaakaan...).

SRO on puolitoista kiloa painavampi.

Molemmissa näyttää olevan outlast vuori.
SRO:ssa on 40g lämpöeristys hioissa, Armax:ssa 80g.

Molemmat on varmasti hyviä, mutta puolustaako mikään tuon SRO:n vajaan 400€:n korkeampaa hintaa ???
Harrastatko nyt vertailua uudesta vai vanhasta SRO:sta? Se Armaxin hihansuujuttu tarkoittaa sisähihaa. Eli siinä on joustavaa ja veden/tuulenpitävää kangasta oleva sisempi hihansuu, joka ohjautuu hanskan sisään. Samanlaista on vaikkapa BMW:n joissakin takeissa. Rukan toteutus on paras, mitä olen itse käyttänyt.
Tuo lämpövuori ei minua sytytä, miksi puvussa oikeastaan pitäisi olla sellainen? Eikö ole selvempää ja helpompaa pukea puvun alle sopiva määrä vaatteita? Niille voi keksiä matkalla muutakin käyttöä, irrotettavalle sisävuorille ei.
Montakohan kertaa olen jo aiemmin todennut, että Armax on selvästi paras puku, mitä olen käyttänyt... Ja omassa kaapissa niitä roikkuu tälläkin hetkellä useita. Se hengittää hyvin ja kainaloiden läheltä löytyy vielä tuuletusaukot pahimpiin helteisiin. Kylmäkään puku ei ole ja kuivuu nopeasti sateen jälkeen. Irrotettava kaulus on myös hyvä. Enää ei pääse wiima tai sade sisään kauluksesta.
Ainoa merkittävä moite Armaxille tulee sen housujen sisävuoresta. Se on niin irtonainen ja löysä, että pyrkii aina pukiessa takertumaan jalkaan kiinni ja kurkistamaan ulos lahkeensuusta. Syytä moiseen rakenteeseen en ole keksinyt, mutta kai sille jokin selitys on.
Onko uusi SRO sitten miten paljon parempi kuin Armax? Ehkäpä kuukauden kuluttua osaisin sanoa jo vähän enemmän. Merkittävimpänä erona pitäisin suojia. Miten hyvät ne ovat käytännössä, aika näyttää.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Tarkoitin tuota "perus" SRO:ta en tuota uutta mallia joka on juuri ilmestynyt.
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Mulla on ollut Armax-puku vajaan vuoden ja olen ajanut sillä about kaikissa keleissä paitsi kovassa pakkasessa. Rankinta oli kolme päivää lapissa vesisateessa lämpötilan ollessa 3...10 astetta. Homma toimi ilman pienintäkään ongelmaa ja hihansuiden ansiosta hanskatkin pysyi kuivana.

Yksi asia pitää ensin korjata. Outlast-vuori ei ole varsinaisesti mikään lämpövuori. Materiaali on tarkoitettu lämmön tasaamiseen. Eli kun on lämmintä (tai kuski käy kuumana :wink: ), Outlast varastoi itseensä lämpöä ja pyrkii ohessa viilentämään kuskia. Kun tulee viileämpää (eli kuski viilenee :shock: ), materiaali luovuttaa lämpöä ja pyrkii siten pitämään kuljettajaa lämpimänä. Tää on sitä NASAn avaruusteknologiaa…

Jos kaipaa lämpövuorta, pitänee katsella pukuja, joissa on esim. Thinsulate-vuori tai sitten sen tyylisiä alusasusteita. Itse käytän noita alusasuja ja sopivia päällysvermeitä.

Ja sitten itse topikista (viimeinkin). Tuo aiemmin ollut "hinnasto" piti kyllä ainakin Armaxin kohdalla varsin hyvin paikkansa. Kun olin ostamassa tota pukua, katselin myös ulkomaisia saitteja. Oli mielenkiintoista havaita, että hinta ei juurikaan vaihdellut läntisessä Euroopassa Suomen hinnoista. Mistä johtunee... Otin lähestymistavaksi suomalaisen liikkeen ja ihan hirveen tinkimisen. Monta päivää väännettiin ja hyvät alet tuli. Asiaa tosin auttoi se, että ostin vaimolle samalla Promaxine-puvun ja toi Armax oli viimeinen kyseistä laatua kyseisessä liikkeessä. Mutta täytyy sanoa, että Rukan puvuista perusalet on kyllä tosi minimaalisia. Mulla sattui käymään tsägä.

Ja sitten vielä yks off topic. Tuossa Armax-puvussa ärsyttää sisävuoren hihat. En tiedä, onko sisävuori väärää kokoa, sisävuoren hihat kierteellä, sisävuoren kiinnityksiä liian vähän tai jotain vastaavaa, mutta kun tota takkia vetää niskaan, niin hihat tuntuu ahtaalta ja sisähiha pyrkii hihansuusta ulos kuin peräsuoli täyspakattua pyörää pystyyn punnertaessa. En ole vielä asiaa lähemmin tutkinut, mutta pakko asia on selvittää. Lieneekö muilla kokemuksia?

Huh, tulipas tarinaa…
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Hakahill
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Hakahill »

Å kirjoitti:Tuossa Armax-puvussa ärsyttää sisävuoren hihat. En tiedä, onko sisävuori väärää kokoa, sisävuoren hihat kierteellä, sisävuoren kiinnityksiä liian vähän tai jotain vastaavaa, mutta kun tota takkia vetää niskaan, niin hihat tuntuu ahtaalta ja sisähiha pyrkii hihansuusta ulos kuin peräsuoli täyspakattua pyörää pystyyn punnertaessa. En ole vielä asiaa lähemmin tutkinut, mutta pakko asia on selvittää. Lieneekö muilla kokemuksia?
Saman ongelman kanssa olen myös tuskaillut. Sisävuoren kiinnityksen suunnittelu ei taida olla oikein onnistunut. Asiaa vaikeuttaa vielä se että vuoren sisäpinta ei ole kovinkaan luistavaa materiaalia.
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

Hakahill kirjoitti:
Å kirjoitti:Tuossa Armax-puvussa ärsyttää sisävuoren hihat. En tiedä, onko sisävuori väärää kokoa, sisävuoren hihat kierteellä, sisävuoren kiinnityksiä liian vähän tai jotain vastaavaa, mutta kun tota takkia vetää niskaan, niin hihat tuntuu ahtaalta ja sisähiha pyrkii hihansuusta ulos kuin peräsuoli täyspakattua pyörää pystyyn punnertaessa. En ole vielä asiaa lähemmin tutkinut, mutta pakko asia on selvittää. Lieneekö muilla kokemuksia?
Saman ongelman kanssa olen myös tuskaillut. Sisävuoren kiinnityksen suunnittelu ei taida olla oikein onnistunut. Asiaa vaikeuttaa vielä se että vuoren sisäpinta ei ole kovinkaan luistavaa materiaalia.
Sama ongelma on myös Allroad housejen kanssa. Ainakin Allroadeissa sen ongelman aiheuttaa se kun sisävuoren lahje on nilkkaan asti yhteinäinen kun varsinaiset housut tietysti avautuvat alhaalta, jotta housun saa näppärämmmin saapikkaan päälle. Kyseisen viritelmän takia sitä sisähousua ei oikein saa kunnolla kiinne varsinaisiin housuihin ja pukeminen hankaloituu. Kyseisen rakenteen ansiosta ne sisähousut on myös nilkasta täysin vesitiivit mitä niiden ei tarvitsisi olla jos ajelee normaalipituisilla ajosaappailla.

Suomen tingatuista hinnoista en tiedä, mutta jos halvalla haluaa Rukan vaatteita ostaa niin kannattaa pälyillä ebayta. Mä ostin sieltä Allroad housut ja APR2 takin selkeesti alle puoleen hintaan.
Esu
Pyörä: BMW 1200GS Adventure

Viesti Kirjoittaja Esu »

Tuurin reissulla tuli käytyä Veljekset Siltala Oy:ssä ja tilattua allroad ajovermeet. Toimitusaika 4 vko:a ja tulevat tehtaalta suoraan kotia. Hintaa pyytivät 1080€ ja isommat koot +10% Ei mitenkään edulliset, mutta toivottavasti laadukkaat. Onhan noita palstoilla hehkutettu. 5 vuoden takuu ja korjauspiste (olikohan Kokkolassa) toimii kuulema oikeasti. No, lohduttelen itseäni sillä, että kestävät piiiiiitkään :roll:
Osta enduro, niin et tarvitse katua.
(Honda NX 650, KTM 640, KTM 990S, BMW 1200GSA)
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Viesti Kirjoittaja juha »

Esu kirjoitti:Tuurin reissulla tuli käytyä Veljekset Siltala Oy:ssä ja tilattua allroad ajovermeet. Toimitusaika 4 vko:a ja tulevat tehtaalta suoraan kotia. Hintaa pyytivät 1080€ ja isommat koot +10% Ei mitenkään edulliset, mutta toivottavasti laadukkaat. Onhan noita palstoilla hehkutettu. 5 vuoden takuu ja korjauspiste (olikohan Kokkolassa) toimii kuulema oikeasti. No, lohduttelen itseäni sillä, että kestävät piiiiiitkään :roll:
Hyvät kamat nuo on. Kesällä kiittelet asun irroitettavaa gore vuorta ja tuuletusräppänöitä kun lämmintä on +30 8) Heijastimien materiaali rapisi ensimmäisen 15tkm aikana mutta talvella vaihtoivat takuusen joka ikisen heijastinpalan, palvelu pelaa.
Marko Hemmilä
Site Admin
Viesti:

Kävin tänään Münchenissä yhdessä liikkeessä joka oli Rukan sivuilla. Liikkeen kotisivujen mukaan heillä olisi pitänyt olla SRO:ta ja Armaxia hyllyssä.

Menomatkalla sateli koko matkan ja huomasin siinä että kellit alkoivat kastua, kuten myös käsivarret (tällä kertaa rinnan alue pysyi kuivana).
Vaimolla teki myös rukan perushousuilla samaa.

Näillä meidän vaatteilla on ajettu yli 50tkm neljän vuoden aikana ja itse puen vaatteet päälle keskimäärin 4 kertaa päivän aikana, joten ihan kulumisen piikkiin heitän tuon vuodon.

Liikkeeseen siis päästiin ja kyselin omistajalta Rukan varusteista (myyjä sanoi että hän puhuu vain vähän Englantia, mutta aivan moitteetonta englantia sieltä tuli :D ).
Armaxin housut löytyivät sopivassa koossa, muttei takkia. Kokeilin 52:sta, mutta pienihän se oli. Armaxin housut löytyivät koossa 54 ja ne sitten lähti matkaan.
SRO:ta ei ollut liikkeessä ollenkaan, myyjä tuskaili että Rukalla on varmaan jotain toimitusongelmia, kun hänellä on ollut kymmeniä pukuja jo pari kuukautta tilauksessa. Laittoi kuitenkin tilauksen vetämään SRO:n puvusta ja Armaxin puvusta. Ilmoittelee sitten kun liikkeeseen pääsee noita takkeja kokeilemaan (toivottavasti ilmoittelee).

Mietiskelin siinä ja vertailin speksejä perus SRO:n ja Armaxin housujen välillä. Esitteiden mukaan niissä ei ole juuri muuta eroa kuin että SRO:Ssa on reisissä taskut. Onko kenelläkään tietoa mitä muuta eroa noissa on ?
Hintaeroa kuitenkin on parisataa...
Vastaa Viestiin