Mistäs osoitteesta oot päivitellyt, onko kellään kokoemusta millainen muistikortti kannattaa hankkia.
-Sergei-
ankara kirjoitti:
Arcane kirjoitti:
ankara kirjoitti:Nyt se hinta jonka kanssa aikaisemmin sähläsin on alennettu EU-kaupan puolellekin eli postikuluineen nyt 727 € ja risat päälle.
Kiitokset linkistä. Helppo ja ongelmaton nettikauppa. Tuli tilattua.
Loppujen lopuksi minulle tuli 550 juuri tuolta, helposti ja ilman ongelmia kuten sanoitkin. Aikanaan laitoin tilauksen sisään perjantaina ja torstaina DHL toi kotiovelle eli suht nopea toimituskin. Nyt on tullut pääsiäisen pyhät ihmeteltyä laitetta ja ladattua päivityksiä karttoihin ja softaan. Koeajot on takana vasta kotilolla mutta hyvältä näyttää
Sergei kirjoitti:Mistäs osoitteesta oot päivitellyt, onko kellään kokoemusta millainen muistikortti kannattaa hankkia.
-Sergei-
Muistikorttia en ole vielä hommannut. Softat löytyy ao. linkeistä. En käyttänyt mitään webupdateria vaan olen ladannut nämä filet ja asentanut ohjeen mukaan. Molemmat päivitykset, sumo ja MS meni läpi laakista.
Hankin myös Zumon Blokestuff:lta, kiitoksia vain hyvästä linkistä. Paketti tuli viikossa ovelle. Aikaisemmin olen käyttänyt TomTom Navigator 6 ohjelmaa S60 kännykällä. Reittien teossa ovat olleet apuna Google Earth ja Tyre ohjelmat. Pöörällä navigaattorin käyttö on lähinnä pääteitä välttelevien ajolenkkien teko.
Zumossa oli esiladattuna Britannian ja Irlannin kartat mutta Mapsourcella sinne sai helposti tuupattua kotimaan kartat. Mapsource tuntuu kohtuullisen miellyttävältä työkalulta reittien suunnitteluun. Itsellänin suurin ongelma on sen tapa piirtää kaikki hiekkatiet katkoviivalla; sekä päällystämättömät yleiset tiet että ajopolut ja kaikki niiden väliltä. Se tekee näytön hyvin sekavaksi ja halutun tien löytäminen vaatii välillä pientä arpomista. Hyvänä puolena on reitin laskenta jo PC:llä. SE:llä on oppinut arvostamaan sitä että suunniteltu reitti sivuaa öljylähteitä sopivin välein.
TrackLog on kiva lelu. Sen avulla on hyvä ihmetellä missä sitä tulikaan käytyä.
Näyttäisi siltä että Zumossa näytön väreillä on vain kaksi vaihtoehtoa: päivä- ja yönäyttö. Päällystämättömät tiet piirretään kaikki samalla ohuella ja taustasta huonosti erottuvalla viivalla. Vaikka kännykän näyttö on pienempi, niin mielestäni TomTom:in tapa esittää myös pienemmät tiet erilaisilla viivoilla tekee siitä selkeämmän. Varsinkin silloin kun käyttää sellaista väriyhdistelmää jossa yksityistiet esitetään valkoisella mustareunaisella viivalla. Tätä kaipaisiin myös Zumoon. Minkäänlaista kuuloketta minulla ei ole joten navigointi perustuu pelkästään näytön seuraamiseen.
Reititys tuntuu Zumossa olevan hieman heppoisesti toteutettu. Tai sitten se on suunniteltu erilaiseen käyttöön kuin mitä itse sitä käytän. Se on myös ensimmäinen navigaattori joka on ohjannut täydelliseen umpikujaan. Harmi ettei silloin tullut katsottua millaisen reitin se oli laskenut, sillä kartta-aineistonkin mukaan kyseinen tie on umpikuja??? Se oli kai seonnut jo hieman aikaisemmin kun olin poikennut aikaisemmin suunnitellulta reitiltä ja uuden reitin laskennassa oli ilmeisesti mennyt jotain pahasti pieleen. TrackLog:in avulla tätäkin sekoilua oli jälkeenpäin helppo ihmetellä. Reitiltä poikkeamisen jälkeen uuden reitin laskeminen tuntuisi tapahtuvan Zumossa pidemmällä viiveellä kuin TomTom:ssa. Kuljettavan reitin muuttaminen näyttäisi toimivan melko sujuvasti.
GPS vastaanotin on herkkä, kuten SIRF III vastaanottimen pitääkin olla.
Tällaisia ensivaikutelmia. Aika näyttää miten tuo mekaanisesti kestää ja miten sen reitityksen oikkuihin tottuu. Toivottavasti tuleviin ohjemaversioihin tulee mahdollisuus kytkeä automaattizoom ja reitin uudelleenlaskenta pois päältä. Sekä selvemmät väriyhdistelmät näyttöön.
Tuli tuollainen Zumo 550 hommattua tänään ja pieni reissu ajeltua.En löytänyt ohjeesta enkä koikeilemalla millä saisi ajetun "jäljen" näkymään kartalla.Oli kyllä tallettanut muutaman %:n jälkilokia joka näyky jossakin valikossa.
Asetukset-kartta-jälkiloki-näkyvissä polusta saa muutettua.
En muista varmaksi, oliko aikaisemmissa ohjelmaversioissa tuota jälkilokitoimintoa, mulla on versio 3.20 (asetukset-systeemi-tiedot), josta se ainakin löytyy. Jos ohjelmaversio sulla on vanhempi, saat päivitettyä sen Garminin kotisivulta webupdaterilla, jonka myöskin saat ladattua Garminin kotisivulta.
bemAri kirjoitti:Asetukset-kartta-jälkiloki-näkyvissä polusta saa muutettua.
En muista varmaksi, oliko aikaisemmissa ohjelmaversioissa tuota jälkilokitoimintoa, mulla on versio 3.20 (asetukset-systeemi-tiedot), josta se ainakin löytyy. Jos ohjelmaversio sulla on vanhempi, saat päivitettyä sen Garminin kotisivulta webupdaterilla, jonka myöskin saat ladattua Garminin kotisivulta.
Kiitoksia näin se taas homma etenee->zumossa oli 2.50 ohjelma versio jossa ei ollut tuota jälki lokia olleenkaan.Päivitin nyt tuon 3.30 version.Zumot olivat kuulemma tulleet viime viikolla erätukkuun ja silti oli nuinkin vanha ohjelma versio
Zumon mopotelineessä oleva "security screw", erikoisella päällä varustettu ruuvi on vähintäänkin ärsyttävä hidaste normaalille käytölle. Jos joku taas haluaa varastaa niin tämä ruuvi ei paljon hidasta kun laite lähtee telineineen. Sen sijaan ko. ruuvi palvelee tarpeellisena varmistimena ettei kiinnityslippa nouse tärinästä tms. ylös ja laite lennä tielle.
No tuolle ruuville on keksitty sorvata korvaava malli jota voi käyttää ilman sitä pientä ruuvimeisselin sukulaista.
Koska tämä ei ole myyntipalsta niin seuraava ei ole myynti-ilmoitus vaan yleinen informaatio Eli mikäli joku tarvitsee tuollaista eikä halua tilata Hollannista niin minulla saattaa olla ylimääräinen josta voisin luopua. Sen tiimoilta voi laittaa vaikka privaviestiä.
testailin äsken zumoa vähän outo käyttää kun vertaa questiin
mutta se että näyttöä pitää tökkiä sormella on mielestäni näissä kurapyörä ja kimppaajeluista syvältä
nytkin vaikka questis on näytön päällä suoja siihenkin tulee naarmuja vain sen takia kun joutuu välillä sieltä hiekankeskeltä etsimään sitä näyttöä ,zumos taitaa näis kimppa-ajeluis näyttö naarmuuntua hyvinkin nopeasti.
Onko pohjan luukun alla sarjanumero(ja kumpi noista) vaiko missä?
EDIT: Löytyi pohjasta mustaa valkoisella viivakoodin alla, ja keltaisesta paperilappusesta.
Olen käyttänyt sekä Magellanin että Garminin laitteita ja tällä hetkellä käytössä on ollut n. 3v. Garminin 276C vanhalla softalla (loistava laite).
Olen saamassa zumon lähiaikoina ja voin laittaa vertailevaa kommenttia
vielä tuonnempana.
Ainoa "ongelma" jonka olen Garminin laitteiden kanssa kokenut on näytön
pinnoite! Sitä ei saa pestä eikä käsitellä millään pesu-/ käsittelyaineilla. Ainoastaan juoksevalla vedellä. Olimme viime viikolla viikon turneella Poh-
jois-karjalassa ja Garminini näyttö "peilittyi" pölyjen pyyhkimisestä. Näytön suojaksi kannattaa asentaa jonkinlainen "ei liimapohjainen kalvo"
"peiliintymisen" suojaksi!
Eli summa summarum: 276C on paras käyttämäni GPS sekä kaupunkiajossa että enduroajossa metsäautoteillä! Näytön pinta vain ei kestä jatkuvaa pyyhkimista (=hiontaa).
Että näin ...