Motoz renkaat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 7:30 pm
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Motoz renkaat
Liekö 140 leveä Tube Type mallinen Rallz tai Adventure liian kapea/lötkö 700 Teneren vanteelle? Hintaeroa on aika paljon noissa TT/TL versioissa.
-
- Viestit: 8224
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Menee 140 Tenen vanteelle, 150 istuu paremmin ja on loogisempi ajaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 32
- Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 7:30 pm
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Motoz renkaat
Olihan tuolla vaikka kuinka älyttömästi vanhempaa keskustelua aiheesta, eli olipa turha kysymys sinällään. Muistelin lukeneeni joskus aiemmin koko langan lävitse, mutta eipä ollut näköjään jäänyt mitään mieleen. No tilasin nyt 140 leveän TT Rallzin Tenereen, eiköhän sillä hyvin pärjää. Pitänee ehkä sutia E07+ Mitas sitä ennen loppuun, puolet olisi siinäkin vielä jäljellä niin ei kehtaisi heittää menemään ja varalle jos jättää niin jäänee ikuisiksi ajoiksi varastoon pyörimään.
Re: Motoz renkaat
Motozinki TL renkaat on niin hiivatin jäykkiä että laittasin tuon laihemman jo ihan siitä syystä. Taitaa vähä nostaa perää korkeammalle vrt. vakio.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8224
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
TL on niin jäykkä että sillä varmaan vois ajaa vannelukkojen kanssa takarengas tyhjänä...
Käytännössä Rallz TT on parempi takarengas soralle ja offi touhuihin kun runko on pehmeämpi ja pystyy rengaspaineilla vaikuttamaan renkaan pitoon ja ominaisuuksiin. Taisin ajaa TT renkailla 1.8-2.0 paineilla.
TL on taas erittäin jäykkä reunoista ja todella paksu kuvion kohdalta ja ajossa rengas tuntuu kovalta, oli paineet mitä tahansa. Eron huomaa hyvin metsäteillä missä on kiveä, juurakkoa, reikiä, niissä TT järkevillä paineilla on miellyttävämpi ja pitävämpi ajaa. TL:än suuri etu on paksu ja jäykkä runko kuvion kohdalla, saa täysin surutta ajaa louhikossa hyvän pistosuojauksen osalta.
Kun verrataan yleistä ajettavuutta niin siinä takarenkaana 150 TL vie voiton leveällä vanteella versus 140 TT. Jälkimmäinen on käytökseltään epämääräisen kulmikas asfaltilla kunnes kuluu, mutta ei silloinkaan kovin hyvä. 150 TL oli heti ekoista kilsoista lähtien looginen ajaa afaltilla ilman suurempia epämääräisyyksiä, parin tankillisen jälkeen vielä parempi.
Molemmilla kun on ajanut niin valitsisin taakse TL:än siitä syystä että se on lähes puhkeamaton ja looginen ajaa leveällä vanteella.
Rallz TL/TT eturenkaalla ei ole mainittavaa eroa ajettavuudessa, paitsi mettätiellä TT on mukavampi ajaa kun renkaan runko poimii paremmin terävät nypyt 2.0 paineilla.
Ja nämä kokemukset T7:an kanssa.
Käytännössä Rallz TT on parempi takarengas soralle ja offi touhuihin kun runko on pehmeämpi ja pystyy rengaspaineilla vaikuttamaan renkaan pitoon ja ominaisuuksiin. Taisin ajaa TT renkailla 1.8-2.0 paineilla.
TL on taas erittäin jäykkä reunoista ja todella paksu kuvion kohdalta ja ajossa rengas tuntuu kovalta, oli paineet mitä tahansa. Eron huomaa hyvin metsäteillä missä on kiveä, juurakkoa, reikiä, niissä TT järkevillä paineilla on miellyttävämpi ja pitävämpi ajaa. TL:än suuri etu on paksu ja jäykkä runko kuvion kohdalla, saa täysin surutta ajaa louhikossa hyvän pistosuojauksen osalta.
Kun verrataan yleistä ajettavuutta niin siinä takarenkaana 150 TL vie voiton leveällä vanteella versus 140 TT. Jälkimmäinen on käytökseltään epämääräisen kulmikas asfaltilla kunnes kuluu, mutta ei silloinkaan kovin hyvä. 150 TL oli heti ekoista kilsoista lähtien looginen ajaa afaltilla ilman suurempia epämääräisyyksiä, parin tankillisen jälkeen vielä parempi.
Molemmilla kun on ajanut niin valitsisin taakse TL:än siitä syystä että se on lähes puhkeamaton ja looginen ajaa leveällä vanteella.
Rallz TL/TT eturenkaalla ei ole mainittavaa eroa ajettavuudessa, paitsi mettätiellä TT on mukavampi ajaa kun renkaan runko poimii paremmin terävät nypyt 2.0 paineilla.
Ja nämä kokemukset T7:an kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Laitoin 690:in Extreme Hybridit ja pääsiäisenä tuli ajettua kolme päivää / 650 km osin jo kuivia ja paikoin vielä pahasti roudan pehmentämiä sorateitä. Eturenkaan kuvio on tyypillinen crossi / FIM renkaan kuvio, mutta takarengas on vähän kuin speedwaykumi tai crossi- ja trialrenkaan välimalli. Pito on oikein hyvä ja takarengas on hyvä ajaa sekä soralla että asfaltilla, mutta eturengas on tosi herkkä pikipaikkauksille. Soralla sekin on oikein hyvä. Tämä setti on ollut minulla jo pidemmän aikaa odottamassa alle menoa, kun takarengas on aika tiheällä kuviolla, niin ei ole tullut laitettu näitä MADin osin pehmeään hiekkaan, mutta toisaalta se on melko pehmeää kumia, niin ei ole uskaltanut laittaa näitä reissurenkaiksi, kun ei tiedä kestosta. Takarenkaan keskinappulat ovatkin madaltuneet jo yli 4 mm, joten tällä menolla sillä on jäljellä enää noin 6 samanveroista ajopäivää. Eturengas ei ole paljoa vielä kulunut ja kestää luultavasti tuplat.
https://motoz.com.au/product/xtreme-hybrid/

https://motoz.com.au/product/xtreme-hybrid/

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Motoziltakin on tullut FIM säännön mukainen rallyrengas Outback Race. Koko on sama 140/80-18 ja nappulan korkeus 13 mm kuten kaikissa muissakin. Kuvio näyttää olevan kopioitu suoraan Motozin Euro Enduro 6:sta.
https://motoz.com.au/product/tractionator-outback-race/

https://motoz.com.au/product/tractionator-outback-race/

Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2250
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Stark
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Motoz renkaat
Tässä justiinsa mietin että tilaanko Mitaksen vastaavan kun aika halpa näkyy olevan. Minulla on siis kolmatta kesää toisella takavanteella tälläinen mutta kovemmalla seoksella. Minusta lähes täydellinen matkaendurorengas. Hyvä assulla, kivikkojuurakkomaastossa pärjää hyvälle enskarenkaalle ja menee hiekassakin minusta tosi hyvin. Aika jyrkkään mäkeen sai laukaistua muutaman metrin vauhdinotolla kun sai lähdössä pyörän istahtamaan takaselle. Kuluminenkin oli vähäistä kunnes viime kesälomalla pidin ne kaksi kiintiöpäivää joina sallin Superin laulaa kotikylän sorapätkillä niinkuin sen on tarkoitus laulaa.Jani M kirjoitti: ↑Ma Huhti 21, 2025 7:31 pm Laitoin 690:in Extreme Hybridit ja pääsiäisenä tuli ajettua kolme päivää / 650 km osin jo kuivia ja paikoin vielä pahasti roudan pehmentämiä sorateitä. Eturenkaan kuvio on tyypillinen crossi / FIM renkaan kuvio.
https://motoz.com.au/product/xtreme-hybrid/
![]()
Jotensakin kummallinen keksintö mutta tosi monipuolinen.
Re: Motoz renkaat
Pistin Tractionator desert etukumin vanteelle äsken. Tuohan on 90/100-21 kokoa. Helkkari kun on korkea. En jaksanu vannetta paikalleen laittaa tänään, mutta pikkusen jännittää että jääkö alalokarin kans tilaa kylliksi.
Muuten kyllä kuvio ja seos on kivan tuntuinen.
Muuten kyllä kuvio ja seos on kivan tuntuinen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Minulla on tämä, eli pitäisi olla myös sillä kovemmalla seoksella kuin Gummy-versio:skuikka kirjoitti: ↑Ma Touko 26, 2025 9:51 pm Tässä justiinsa mietin että tilaanko Mitaksen vastaavan kun aika halpa näkyy olevan. Minulla on siis kolmatta kesää toisella takavanteella tälläinen mutta kovemmalla seoksella. Minusta lähes täydellinen matkaendurorengas. Hyvä assulla, kivikkojuurakkomaastossa pärjää hyvälle enskarenkaalle ja menee hiekassakin minusta tosi hyvin. Aika jyrkkään mäkeen sai laukaistua muutaman metrin vauhdinotolla kun sai lähdössä pyörän istahtamaan takaselle. Kuluminenkin oli vähäistä kunnes viime kesälomalla pidin ne kaksi kiintiöpäivää joina sallin Superin laulaa kotikylän sorapätkillä niinkuin sen on tarkoitus laulaa.
Jotensakin kummallinen keksintö mutta tosi monipuolinen.
https://www.mybeta.fi/product/2266/1201 ... stotarjous
Kilometrejä on takana nyt noin 1750 ja on tässä kuluminen alkanut hidastumaan, eli kyllä tällä varmaan jonkun 3000 km pääsee, mikä olisi ominaisuuksiin ja tuohon poistohintaan nähden ihan hyvin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Loppuviimeksi Extreme Hybrid kesti takana noin 4000 km, kun kuluminen lähestulkoon pysähtyi viimeisillä millimetreillä saman tapaan kuin käy esimerkiksi C-02 Stone Kingin kanssa. Keskelle jäi nappulaa 2-3 mm ja edessä on viistojen nappuloiden matalammassa reunassa joka toisessa 2,5 mm ja toisissa 6,5 mm. Alunperin edessä oli 12 mm ja takana 15 mm. Etukäteen olin Advriderin foorumilta tai Facen 690-ryhmistä lueskellut, että eturengas kuluu tästä parista ensin loppuun, mutta jälleen kerran jenkkien kirjoittelu ei pitänyt paikkansa meikäläisiin olosuhteisiin tai minun ajotapaani.
Takarengas kului aika pahasti kantikkaaksi, mutta siitä tuntui olevan haittaa lähinnä asfalttimutkissa kantatessa. Eturengas täristää epätasaisen kumisen vuoksi ihan hitaassa vauhdissa, mutta ajovauhdeissa ei tunnu mitään. Soralla tämä oli oikein hyvä rengaspari ajaa kuluneenakin ja kantikkaan takarenkaan reunanappulat saivat hyvin pitoa mutkissa, vaikka suorapitoa ei juuri ollut madaltuneiden keskinappuloiden takia. Takarengas menee myös johdonmukaisesti ja ennakoitavasti sladissa jopa kuluneena.
Viimeisen tuhannen kilometrin aikana renkaille tuli myös aika paljon asfalttia kuten käynnit Tampereelta Kymiringillä ja Lahdessa, kun molemmilla kerroilla matkaseura oli liikkeellä katupyörillä. Siihenkin ihan ok renkaat.
Eturengasta ajattelin vielä käyttää ja laittaa sen pariksi puolikuluneen Mitaksen C-18 taakse.
Takarengas kului aika pahasti kantikkaaksi, mutta siitä tuntui olevan haittaa lähinnä asfalttimutkissa kantatessa. Eturengas täristää epätasaisen kumisen vuoksi ihan hitaassa vauhdissa, mutta ajovauhdeissa ei tunnu mitään. Soralla tämä oli oikein hyvä rengaspari ajaa kuluneenakin ja kantikkaan takarenkaan reunanappulat saivat hyvin pitoa mutkissa, vaikka suorapitoa ei juuri ollut madaltuneiden keskinappuloiden takia. Takarengas menee myös johdonmukaisesti ja ennakoitavasti sladissa jopa kuluneena.
Viimeisen tuhannen kilometrin aikana renkaille tuli myös aika paljon asfalttia kuten käynnit Tampereelta Kymiringillä ja Lahdessa, kun molemmilla kerroilla matkaseura oli liikkeellä katupyörillä. Siihenkin ihan ok renkaat.
Eturengasta ajattelin vielä käyttää ja laittaa sen pariksi puolikuluneen Mitaksen C-18 taakse.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Motoz renkaat
Pannaas vielä kuva vanteelle laitettuna kun nuo myyntikuvat on aika vähä houkuttelivia. Aika paljo rouvimpi todellisuudessa kun kuvisa.Peltsi kirjoitti:Pistin Tractionator desert etukumin vanteelle äsken. Tuohan on 90/100-21 kokoa. Helkkari kun on korkea. En jaksanu vannetta paikalleen laittaa tänään, mutta pikkusen jännittää että jääkö alalokarin kans tilaa kylliksi.
Muuten kyllä kuvio ja seos on kivan tuntuinen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2270
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Motoz renkaat
Onko jo kilometrejä kertynyt? Millainen se on ajolleen?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Motoz renkaat
No ei oo paljo tullu. Oisko jonku 700km. Toimii niin hyvin kun tuommonen voi.Jani M kirjoitti:Onko jo kilometrejä kertynyt? Millainen se on ajolleen?
Assua, soraa hiekkaa ja pehmeää hiekkaa. Toimii paremmin kun mikään mun muistissa pysyvä aiemmin kokeiltu. Ehkä se Pirelli MST oli tällä tasolla mun käytössä. Se on vaan helkkari kallis nykyään. Mitään negatiivista en oo tuosta korkeudesta kokenu. Terävät kivet ei kolise vanteelle niinkö matalalla löy välillä aika.
Oon kyllä tyytyväinen.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Motoz renkaat
Tractionator ST Endurot 701:sen alla. 4 aktiivista ajopäivää aamusta iltaan vaihtelevilla alustoilla polulta soratielle ja jonkin verran assuakin. Hyvin toimivat kaikilla alustoilla ja yllättävän hyvät ja tarkat ajaa asvaltillakin. Takasen kesto n. 700-800 km jonka jälkeen alkaa jo olla vaihtokunnossa, etusessa pintaa reilusti.