Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

STN
Pyörä: T7. Tunturi Start

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja STN »

Tänään sitten ensimmäinen ajelu tuolla pelillä.
Mitenkä olette korjanneet tuon jarrupolkimen järkyttävän liikematkan? Eihän kenenkään saapas noin paljoa taivu...
Camel ADV myy ameriikoissa, löytyykö euroopan maasta vastaavaa, vai onko tuohon joku tee-se-itse fix?

STN
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

STN kirjoitti: La Maalis 08, 2025 9:04 pm Tänään sitten ensimmäinen ajelu tuolla pelillä.
Mitenkä olette korjanneet tuon jarrupolkimen järkyttävän liikematkan? Eihän kenenkään saapas noin paljoa taivu...
Camel ADV myy ameriikoissa, löytyykö euroopan maasta vastaavaa, vai onko tuohon joku tee-se-itse fix?

STN
Ilmaa siellä jarrussa oli uutuuttaan ainakin minun mopossa. Ilmaamalla sai liikkeen oikeaksi.
STN
Pyörä: T7. Tunturi Start

Viesti Kirjoittaja STN »

Roiske kirjoitti: La Maalis 08, 2025 11:04 pm

Ilmaa siellä jarrussa oli uutuuttaan ainakin minun mopossa. Ilmaamalla sai liikkeen oikeaksi.
Vähän auttoi ilmaus, mutta jotenkin tuntuu vielä liikerata pitkältä. Edellisessä jarru piti heti ilman tyhjää, ehkä vaan tottumis kysymys...

STN
MotoAuto
Pyörä: Tenere WR

Viesti Kirjoittaja MotoAuto »

STN kirjoitti: Su Maalis 09, 2025 11:58 am
Roiske kirjoitti: La Maalis 08, 2025 11:04 pm

Vähän auttoi ilmaus, mutta jotenkin tuntuu vielä liikerata pitkältä. Edellisessä jarru piti heti ilman tyhjää, ehkä vaan tottumis kysymys...

STN
Vaihda jarrupalat, se auttoi minulla. Ei tarvi niin paljon voimaa, joten pienempikin like vaikuttaa enemmän.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pehmeämmillä paloilla alkaa jarrulevy kulumaan ja jarrusta tulee haukkaava, laitoin orkkis palat takaisin koska niillä on parempi jattutuntuma. Alussa takajarru tuntui pitkäliikkeiseltä, huolellisen ilmaamisen jälkeen oli ihan ok eikä siihen enää kiinnittänyt huomiota.
Kylätason kurapyöräilijä.
MotoAuto
Pyörä: Tenere WR

Viesti Kirjoittaja MotoAuto »

Koheltaja kirjoitti: Ma Maalis 10, 2025 6:40 am Pehmeämmillä paloilla alkaa jarrulevy kulumaan ja jarrusta tulee haukkaava, laitoin orkkis palat takaisin koska niillä on parempi jattutuntuma. Alussa takajarru tuntui pitkäliikkeiseltä, huolellisen ilmaamisen jälkeen oli ihan ok eikä siihen enää kiinnittänyt huomiota.
Tuo on kyllä totta, vähän pikainen sitä tuli👍
pmw
Pyörä: XR650R, T7 Extreme

Viesti Kirjoittaja pmw »

Mua kun ei tuo tuulilasi oikein motivoi näissä vehkeissä, niin talven aikana tuosta omasta T7:sta tuli nyt seuraavanlainen mitä kuvissa näkyy.
Koen että tuulilasi tuo aina pyörrettä. Jos saa normaalisti istuessa sen pyörteen loppuun, se alkaa taas kun vähän keinuu penkillä sivuttain tai miten päin vaan. Kivempi nyt kun on enduromaisempi, ja kaikki tuuli tulee tasasesti päin. Heitin kevyen 200 kilometrin testilenkin, ja olen äärimmäisen tyytyväinen. Nyt tuntuu paljon paremmalta omaan makuun. Sen lisäksi että nyt tuuli tulee hallitummin kuskiin, tuntuu kuin mopo olisi "kevyempi" kun ei ole isoa määrää muovia ja rompetta silmien edessä. Tykkään :mrgreen:

Pientä fiksailua tarttee tehdä sinne tänne, mutta varsin hyvä alku protoilulle

Kuva

Kuva

Kuva
Ei oo riamulla rajaa kun XR:llä ajaa
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Hyvän näkönen on. Samaa mieltä tuulilasista. Se virtaus pitää saada joko pään yli tai rintaan ja eka vaatii ison tuulenohjaimen. Päähän kun se osuu, menee hermot siihen pörinään.
Nnevari
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja Nnevari »

pmw kirjoitti: La Maalis 22, 2025 7:37 pm Mua kun ei tuo tuulilasi oikein motivoi näissä vehkeissä, niin talven aikana tuosta omasta T7:sta tuli nyt seuraavanlainen mitä kuvissa näkyy.
Koen että tuulilasi tuo aina pyörrettä. Jos saa normaalisti istuessa sen pyörteen loppuun, se alkaa taas kun vähän keinuu penkillä sivuttain tai miten päin vaan. Kivempi nyt kun on enduromaisempi, ja kaikki tuuli tulee tasasesti päin. Heitin kevyen 200 kilometrin testilenkin, ja olen äärimmäisen tyytyväinen. Nyt tuntuu paljon paremmalta omaan makuun. Sen lisäksi että nyt tuuli tulee hallitummin kuskiin, tuntuu kuin mopo olisi "kevyempi" kun ei ole isoa määrää muovia ja rompetta silmien edessä. Tykkään :mrgreen:

Pientä fiksailua tarttee tehdä sinne tänne, mutta varsin hyvä alku protoilulle

Kuva

Kuva

Kuva
Olisko sulla yhtään kuvia mitenkä teit tämän? Mittaristo erityisesti kiinnostaa.
pmw

Viesti Kirjoittaja pmw »

Tässä meni mittariston piuha tuolta eturaudan välistä pirullisesti sinne eteen. Piti vähän purkaa että sai sen sieltä noudettua. Kuljetin sen sitten suoraan etuiskareiden ja bensatankin/rungon välissä ohjaustangon kuskin puolelta mittaristolle.

Itse mittaristo on nyt vain nopeesti kyhätty paikalleen. Testasin näkeekö siitä mitään noin vaakana, että kannattaako tuohon alkaa tekemään edes kunnon kiinnityksiä. Tosiaan näkee hyvin, yllättävän valovoimainen toi kirkkaallakin säällä.

Seuraavaksi siis tarkoitus 3D-printata tuohon kunnon kiinnitys risereiden päälle.

Itse tuon tuulilasihärdellin vetäsin puukkosahalla katki :roll: tuli varsin kiva. Vähän sitäkin täytyy vielä siistiä, mutta ajaa nyt asiansa.

Mittariston piuha oletuksena raudan välissä. Ei mahtunu liittimen kanssa vetämään pois, joten täytyi avata pultit. Kohtuu helppo operaatio kuitenkin.
Kuva
Kuva

Piuha vedetty "mutkat suoraksi" -tyyppisesti vaan suoraan ohjaustangon tuntumaan. Nippusiteillä kiinni. Protohan tämä on. Mutta tuota kautta se ylettää hyvin. Tässä mulla on tuo värinäyttö, niin sen piuhakiinnitys on näytön alareunassa. En tiedä miten ensimmäisessä värittömässä näytössä on. Mutta tuon takia piuha oli paras vetää kuskin puolelta ohjaustankoa.
Kuva

Itse mittaristo on kiinnitetty pienellä metallikiinnityksellä risereiden poikkitukeen. Vähän kumitiivisteitä väliin ettei ihan hirveesti kolise vasten risereita. Tähän tarkoitus tehdä 3D-printattu muotti.
Kuva
Kuva

Tuon lisäksi laitoin navigaattorin tuonne alkuperäisen mittariston paikalle. Olisin halunnut kännykän pystyyn että näkee reitit paremmin, mutta se ei oikein luonnistunut tuossa ahtaassa paikassa. Quadlockit pulttasin suoraan tuohon alkuperäiseen mittariston takana olevaan muoviläjään. Todella vakaa ratkasu.
Kuva
Kuva

USB-portteja pitää laittaa vielä lisää, kun mopoon tulee yksi tietokone lisää keräämään dataa. Sähköt onkin jo vedetty, pitää vielä keksiä porteille hyvä paikka
Joukahainen

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Nykyisin näemmä myös VW Transporteria kutsutaan lyhenteellä T7... ;-)
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

T6 oli viimeinen Transporter, T7 on Transit...
Kylätason kurapyöräilijä.
HKH
Pyörä: Ktm 690 enduro r

Viesti Kirjoittaja HKH »

Mikä puhelinmalli sulla käytössä? Paljonko känny painaa.
Itsellä oukitel wp21 ja painaa jonkun 400g.
Mietin vaan jaksaako tuo universal tarrasysteemi ja quadlock teline kannatella tärinässä ja rynkytyksessä tuon painoista puhelinta.
Tilaisko quadlockin vai ei???
pmw

Viesti Kirjoittaja pmw »

450g painaa tuo mun mötikkä. Ikävä kyllä tämä mun T7 on vielä endurokokematon :oops: :oops: ei ole paljo hiekkaa nähnyt, joten rynkytystoimivuudesta ei varmaa tietoa. Mutta vaikuttaa varsin jämerältä tuo quad lock. Tutut ryminäkaverit ovat tuota kehuneet, siksi ostin kanssa. Oikeassa paikassa oikein kiinnitettynä uskon että pysyy kyllä hyvin
Totti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Totti »

Ilmari kirjoitti: Pe Marras 22, 2024 11:38 am Jebu.

Mulla on käytössä tuo aiemmin mainittu musta Carb tuner pro ja en oo kyllä mitään huonoa siitä löytänyt? Helposti luettava ja tarkka mitta-asteikko, pakattu fiksusti ja liitäntäkilkkeitä mukana riittävästi ja käy 2-4 sylinterisille.
Tilasin sitten tämän. Säätöhommasta katselin parit videot.
Toinen letku näyttää vaativan T-kappaleen ”air pressure sensor”ille tulevaan letkuun.
Muistaako kukaan letkun halkaisijaa? Pitääkö olla joku erikoinen T-kappale?
Ja passaako Carb Tunerin vakioletku suoraan ruiskurungon (?) puoleiseen liittimeen.
En tajunnut tarkistaa asioita kun tänään olin tallilla.
Pelkona on että T-kappale ja letkut ovat jotain ufoa kokoa mitä ei viereisestä Puuilosta löydy kun hommaan iskee inspiraatio.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Vastaa Viestiin