Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Peltsi
Pyörä: Tunturi

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tämän tyyppisiä muissa vehkeissä käytetään.

https://smartmoto-electronics.com/compl ... it-ose-207

Lähinnä sulla käyttöön tuo tulppa anturin piuhaan. Noissahan on vaan joku vastus liittimen sulkemasa. Noheva tekee itekki.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

mursu kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 8:18 pm Onko joku jo nähnyt netissä tuosta 700 World Raid:sta koeajoja / testejä?
Vai milloin sen piti tulla oikeasti myyntiin?
Ensi viikolla on kuulemma World Raidin pressikoeajot, eli sen jälkeen pitäisi tulla aika nopsaan raportteja nettilehtiin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Willy76
Pyörä: .

Viesti Kirjoittaja Willy76 »

Jani M jo mainitsikin pressitilaisuudesta. Olin viime viikolla omaan myyjään yhteydessä ja tämän hetkisen tiedon mukaan toimitusaika on pysynyt alkuperäisen mukaisena.Luovutus siis tässä kuussa,
mursu
Pyörä: --

Viesti Kirjoittaja mursu »

Willy76 kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 2:23 pm Jani M jo mainitsikin pressitilaisuudesta. Olin viime viikolla omaan myyjään yhteydessä ja tämän hetkisen tiedon mukaan toimitusaika on pysynyt alkuperäisen mukaisena.Luovutus siis tässä kuussa,
Suomen Yamahan sivuilla ei näkynyt olevan ainakaan konfiguraattorissa lisävarusteita; saako siihen mitään esim. laukkuja vai onko kaikki lisävarusteet samat kuin normi T7:ssa?
Oliko pyörän hinnassa yhtään tinkausmahdollisuutta tai mukaan tulevissa varusteissa esim. jotain %-alennusta?
-JHS-
Pyörä: KTM 690 Enduro R - 2011

Viesti Kirjoittaja -JHS- »

mursu kirjoitti: Ke Touko 04, 2022 9:54 am
Willy76 kirjoitti: Ti Touko 03, 2022 2:23 pm Jani M jo mainitsikin pressitilaisuudesta. Olin viime viikolla omaan myyjään yhteydessä ja tämän hetkisen tiedon mukaan toimitusaika on pysynyt alkuperäisen mukaisena.Luovutus siis tässä kuussa,
Suomen Yamahan sivuilla ei näkynyt olevan ainakaan konfiguraattorissa lisävarusteita; saako siihen mitään esim. laukkuja vai onko kaikki lisävarusteet samat kuin normi T7:ssa?
Oliko pyörän hinnassa yhtään tinkausmahdollisuutta tai mukaan tulevissa varusteissa esim. jotain %-alennusta?
Tuossa on lisävarusteita. Sinisen varasin Oulun tarvikekeskuksesta mutta myyjä ei tarjonnut mitään lisäosia. Veikkaan että ei ole paljoa tietoa vielä.

https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/produ ... ssories/#/
KTM 690 Enduro R -11
Willy76

Mitä konfiguraatiota on tullut katsottua, niin melkein kaikki osat sopii myös Raidiin, ainoastaan kaatumaraudat ei taida soveltua. Kyselin lisävarustelistaa, mutta vielä ei ole maahantuonnista tullut tarkempaa tietoa. On selvityksessä. Laitan tänne lisätietoa kun tulee postia. Olen kanssa tilaamassa tavaraa omaan pyörään.
perttu
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perttu »

pittss2 kirjoitti: Ma Touko 02, 2022 7:15 pm
JKon kirjoitti: Ti Huhti 12, 2022 9:10 pm Juu kiitos täytyypä katsoa. Tuohan ei olisi kovin kallis investointi kyllä tilatakkaan. Pitää vähän miettiä.
Terve, saitko selvitettyä ja kuitattua vikakoodin? Minulla on myös ongelmia. Talvella vaihdoin koko pakoputkiston ilman kattia mutta happisensori on paikallaan, nyt palaa moottorin vikavalo, mutta pyörä toimii ja kukkuu ihan normaalisti. Yammulla ei saatu valoa kuitattua, mutta epäilivät, että valo voisi kuitenkin liittyä happisensoriin. Pyörä on euro5. Onko kellään neuvoja tai vinkkiä, muuta kuin, että laittaisi takaisin alkuperäisen pakoputkiston?
Vaihdoin omaani kokoputkiston myös ja oli sama ongelma. Käytin pyörän säädettävänä GateManialla Tervakoskella ja he saivat nollattua/ohitettua happisensorin. Mikä tahansa dynopaja, joka käyttää Woolich Racingin softaa pystyy euro5 Teneren säätämään. Voi olla, että muutkin softat on saanut euro5 ecun "kräkättyä". Ecu on ilmeisesti hyvä säädättää jos myös alkukäyrä vaihdetaan, sillä ilman säätöä pyörä käy liian laihalla. Facebookin puolella Tenere Finland tms ryhmässä löytyy näistä enemmän tietoa.
Ollutta ja mennyttä:
Honda XR 650 R -01, Honda XLV 750 R -85, Yamaha TT 600 S -93 ja Kawasaki KLR 600 -85
slip
Pyörä: Tenere 700

Viesti Kirjoittaja slip »

Tuosta Woolich Racingin softasta kannattaa tietää sit sellanen, että kun sillä jotain säätää, softa lukitsee ECU'n niin että muilla softilla muokkaukset ei jälkikäteen ole enää mahdollisia. Ite kävin mm. tästä syystä säätelmässä muualla. Tietysti tilanteet on varmaan harvassa jossa tämä ihan hirveästi haittais jos säätö tapahtuu esimerkiksi vain kerran koko pyörän elinaikana.

Muutenkin jos nuo Woolich Racingin toimintatavat yhtään pitää paikkansa mitä netistä voi lukea, että eka pöllitään yhteisön ilmaiseksi koodaaama softa joka sitten muutetaan sellaiseksi että sillä lukitaan koko ECU muilta, ei oikein ole sellaista businessta jota itseä huvittais tukea.
JKon
Pyörä: Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

JKon kirjoitti: Ti Huhti 12, 2022 9:10 pm Juu kiitos täytyypä katsoa. Tuohan ei olisi kovin kallis investointi kyllä tilatakkaan. Pitää vähän miettiä.
Terve, saitko selvitettyä ja kuitattua vikakoodin? Minulla on myös ongelmia. Talvella vaihdoin koko pakoputkiston ilman kattia mutta happisensori on paikallaan, nyt palaa moottorin vikavalo, mutta pyörä toimii ja kukkuu ihan normaalisti. Yammulla ei saatu valoa kuitattua, mutta epäilivät, että valo voisi kuitenkin liittyä happisensoriin. Pyörä on euro5. Onko kellään neuvoja tai vinkkiä, muuta kuin, että laittaisi takaisin alkuperäisen pakoputkiston?
En ole vielä selvittänyt. pitää viedä pyörä muutenkin yamahalle kun vaihtavat ruostuneen tankin takuuseen. Samalla vaihdatan renkaiden laakerit varmaankin. Mutta minulla on 2019 tenere eli putkisto erilainen euro4 versio vielä. Luulen että minulla se tuli ABS:n takia kun pyörittelin renkaita väärään suuntaan kun putsasin jarrulevevyjä samalla kun pyörä oli juuri käynnistetty. Sehän testailee aina ABS:ää aina jotenkin käynnistyksen jälkeen.

Tuosta sinun ongelmasta mietin että eikö se testeri kerro suoraan mikä se vikakoodi on ja mihin se liittyy? Vähän outoa että epäillään eikä ole varmaa tietoa?
Pturu
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Pturu »

JKon kirjoitti:
En ole vielä selvittänyt. pitää viedä pyörä muutenkin yamahalle kun vaihtavat ruostuneen tankin takuuseen. Samalla vaihdatan renkaiden laakerit varmaankin. Mutta minulla on 2019 tenere eli putkisto erilainen euro4 versio vielä. Luulen että minulla se tuli ABS:n takia kun pyörittelin renkaita väärään suuntaan kun putsasin jarrulevevyjä samalla kun pyörä oli juuri käynnistetty. Sehän testailee aina ABS:ää aina jotenkin käynnistyksen jälkeen.

Tuosta sinun ongelmasta mietin että eikö se testeri kerro suoraan mikä se vikakoodi on ja mihin se liittyy? Vähän outoa että epäillään eikä ole varmaa tietoa?
Sori kun tässä poikkean aiheesta, mutta mistäs kohtaa se tankki ruostuu ja näkeekö sitä mistään raosta ilman suurempia purkuoperaatioita (endoskooppikin on käytössä)? Olen kyllä joskus lukenut aiemminkin tästä ongelmasta, mutta nyt en jaksaisi millään lähteä koko ketjua kahlaamaan uudestaan läpi. Itselläni on takuu menossa umpeen ensi syksynä ja pitänee tarkistaa tuo asia ennen sitä, että saa tankin vaihdatettua takuuseen, jos ruosteongelma koskee omaa pyörää.
talkku
Pyörä: T7 , XT500-79

Viesti Kirjoittaja talkku »

https://www.tenere700.net/topic/639-t700-corrosion/
Tankin etuosan kiinnitys, näkee lampulla kun kääntää sarvet linkkuun. Omassa vaihdettu takuuseen.
Myös pinnoja vaihdettu takuuseen esim: Saksassa. https://tenere-de.translate.goog/index. ... x_tr_hl=fi
JKon
Pyörä: Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja JKon »

Jep tuolta juurikin. taisin itse ottaa puhelimella salaman kanssa kuvan niin näki aika selvästi että ruosteessahan se on.
Pturu
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Pturu »

Ok. Kiitos infosta. Täytyypä tarkistaa tilanne omasta pyörästä.
-JHS-
Pyörä: KTM 690 Enduro R - 2011

Viesti Kirjoittaja -JHS- »

mursu kirjoitti: Ke Touko 04, 2022 9:54 am
Nyt näytti konfiguraattorissakin olevan lisäosia tarjolla

https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/produ ... figurator/
KTM 690 Enduro R -11
Willy76

Hienoa. Näkyy olevan saatavilla mm. pohjapanssari mustana sekä Tenere 700 High-lokasuojasarja.
Nyt on koneelle rakennettu oman näköinen pyörä haluamallani lisävarusteilla. Huomenna heti osat tilaukseen.
Jos olisi kaikki palikat tuolloin paikallaan kun saa pyörän ajoon. Ai ai, rupes polttelee 8)
Vastaa Viestiin