BMW G650X
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
- viitsu
- Pyörä: R 1150 GS-01, XChallenge
Re: BMW G650X
-
oppeS
Takalevyt brembo tilasin viime kesänä hintaan 65,90 € ja siihen brembon sd sintermetal 31.40 + postikulut 15€ Saksasta KS-PARTS.de.
Edellisvuonna tilasin brembon etulevyn louis:lta 129,90€. Item no 10043400 brembo disc 68B407G5 front
Renkaat olen tilannut rengasonlinesta kotiin tuotuna ilman postikuluja , viimeksi viime vuonna tks80 twinduro 140/80-18 tt 70r M/C takapyörä M+S merkintä 119.90 €
Huom! Jommassakummassa levyssä tulee ns prikka 6 kpl ( biketeamin hinta 7.93€/kpl. ) Alkuperäinen tehty tiivistelevystä ja itse kannattaa ottaa yhdestä malli ja tehdä ” nahkapaskalla” uudet. Itse ostin alkuperäiset uudet, jotka olivat hintavat! Siitä viisastuneena vastaisuuden varalle otin yhdestä mitat!
Edellisvuonna tilasin brembon etulevyn louis:lta 129,90€. Item no 10043400 brembo disc 68B407G5 front
Renkaat olen tilannut rengasonlinesta kotiin tuotuna ilman postikuluja , viimeksi viime vuonna tks80 twinduro 140/80-18 tt 70r M/C takapyörä M+S merkintä 119.90 €
Huom! Jommassakummassa levyssä tulee ns prikka 6 kpl ( biketeamin hinta 7.93€/kpl. ) Alkuperäinen tehty tiivistelevystä ja itse kannattaa ottaa yhdestä malli ja tehdä ” nahkapaskalla” uudet. Itse ostin alkuperäiset uudet, jotka olivat hintavat! Siitä viisastuneena vastaisuuden varalle otin yhdestä mitat!
-
oppeS
Tiedustelen, oletteko alkuperäistä takaiskaria mitenkään huoltaneet? Varsinkin alaosan kumipaljetta-millä aineella?
takaiskarin kumipalkeen ja takarenkaan välissä on ruuvein kiinnitettynä lokarin jatke ja se saattaa ”syödä” ajossa iskarin kumipalkeen rikki. Adventureriders sivustolla neuvottiin laittamaan lokasuojan ja sivutuen kiinnityskohtaan väliin prikkoja. Tällöin lokasuojan jatke tulee kauemmaksi. Oletteko tehneet?
takaiskarin kumipalkeen ja takarenkaan välissä on ruuvein kiinnitettynä lokarin jatke ja se saattaa ”syödä” ajossa iskarin kumipalkeen rikki. Adventureriders sivustolla neuvottiin laittamaan lokasuojan ja sivutuen kiinnityskohtaan väliin prikkoja. Tällöin lokasuojan jatke tulee kauemmaksi. Oletteko tehneet?
Viimeksi muokannut oppeS, Ma Huhti 05, 2021 11:02 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tänään pyörän starttaus talven seisonnan (lämmin talli) jälkeen. Akku pimeä! (Ostettu vain 1,5 vuotta sitten).
Apuvirralla melko helposti käyntiin mutta eipä pysynyt käynnissä kun otti apuvirran pois!
Akku siis ilmeisesti tiensä päässä. Hankitaan uusi akku ja toivotaan että layaus kuitenkin toimii!!
Takaiskarin huoltoa en ole juurikaan tehnyt... Mulla katoaa paineet aika nopeasti tosta mun takaiskarista joten eiköhän se ole Wilbersin hankinta tulossa -Tosin hintaero noihin kunnollisiin ei olisi suuri joten voi olla että ihan laatuiskarit tulee lopulta alle. Kattellaan!
Apuvirralla melko helposti käyntiin mutta eipä pysynyt käynnissä kun otti apuvirran pois!
Akku siis ilmeisesti tiensä päässä. Hankitaan uusi akku ja toivotaan että layaus kuitenkin toimii!!
Takaiskarin huoltoa en ole juurikaan tehnyt... Mulla katoaa paineet aika nopeasti tosta mun takaiskarista joten eiköhän se ole Wilbersin hankinta tulossa -Tosin hintaero noihin kunnollisiin ei olisi suuri joten voi olla että ihan laatuiskarit tulee lopulta alle. Kattellaan!
-
oppeS
Mulla yasan akku. Olen pari kertaa talven aikana ladannut akkua. Pitäisi varmaan ostaa apukäynnistin / varavirtapakki,niin hädän tullen saisi käyntiin. Mulla kylläkin autoliiton vakuutus, niin ei huolta. Tulevat korpitiellekin auttamaan ja tarvittaessa hakemaan pyörän pois. Suosittelen. Samaan hintaan tulee myös moottori-lehti. Eikä ole sidottu omaan pyörään/autoon, kunhan itse kyydissä on niin vakuutus pelaa!
-
Urpo
- Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
Kyllä luotan enempi omaan apuun kuin Autoliittoon. Saksassa odottelin 3 tuntia lauantai-iltapäivänä apua täysin odottamatta yllättäneeseen akkuvikaan. Tulihan sieltä apu kaapelistarttauksen muodossa, mutta akkukaupat oli ehtineet mennä kiinni tuon odottelun aikana.oppeS kirjoitti: ↑Su Huhti 18, 2021 1:04 pm Mulla yasan akku. Olen pari kertaa talven aikana ladannut akkua. Pitäisi varmaan ostaa apukäynnistin / varavirtapakki,niin hädän tullen saisi käyntiin. Mulla kylläkin autoliiton vakuutus, niin ei huolta. Tulevat korpitiellekin auttamaan ja tarvittaessa hakemaan pyörän pois. Suosittelen. Samaan hintaan tulee myös moottori-lehti. Eikä ole sidottu omaan pyörään/autoon, kunhan itse kyydissä on niin vakuutus pelaa!
Venäjällä kun ainoalla asemalla oli vain 80-oktaanista jäljellä, ja seuraavalle 200 km, niin mietittiin , soitetaanko Autoliittoon vai otetaanko 80.
-
oppeS
Kotimaassa tuntuu palvelu kuitenkin pelaavan.Muualta ei ole kokemuksia minulla.
Pari kuvaa takaiskarista, lähde: HP2 Marketing Bulletin.doc
Niin XChallengenissa kuin HP2:ssa on toimintatavaltaan vastaavat takaiskarit
Pari kuvaa takaiskarista, lähde: HP2 Marketing Bulletin.doc
Niin XChallengenissa kuin HP2:ssa on toimintatavaltaan vastaavat takaiskarit
-
oppeS
Mikäs se akun käyttöikä onkaan? Noin kuukausi sitten latasin viimeksi ja tänään lähdin ajamaan . Käynnistyi ja kävi hyvin kunnes pysähdyin kevään ensimmäisellä ajolla ja sammutin virran. E käynnistynyt enää, vaan virta loppu, soitto Autoliittoon ja puolen tunnn odottelun jälkee sain apua päästen kotiin. Akku nyt latauksessa, mutta olisiko aika vaihtaa uuteen kun hankittu 5/2017? . Yasaa olen käyttänyt. Akkulaturin mukaan ei ole syväpurkautunut, joten voi vielä ladata.
Mitä virtapankkia olette apukäynnistime käyttäneet? Sellaisen vois myös ostaa.
Latauksen jälkeen 12.76 V näytti mittari
Mitä virtapankkia olette apukäynnistime käyttäneet? Sellaisen vois myös ostaa.
Latauksen jälkeen 12.76 V näytti mittari
-
Syke
- Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Jos pyörä lataa normaalisti, niin akku vaan vaihtoon. 4. vuotta on jo ihan kohtuu suoritus.
Omaan Jammuun vaihdoin Yuasan tilalle Exiden, kun oli sopivasti puolta halvemmalla saatavilla.
Huomattavasti pirteämmin pyöritti uudella, verrattuna vanhaan täyteen ladattuun.
Omaan Jammuun vaihdoin Yuasan tilalle Exiden, kun oli sopivasti puolta halvemmalla saatavilla.
Huomattavasti pirteämmin pyöritti uudella, verrattuna vanhaan täyteen ladattuun.
Braa-aab!
Mä olen huonoimpana kesänä vaihtanut kaksi kertaa Exiden ja kolmannella kerralla Yasan. Eikä nekään kestä niinkuin ennen.
-
oppeS
Ostin uuden akun, edellinen neljä kesää käytössä. Akkuliikkeessä annettiin ohje että talviaikaan tulisi ladata kerran kuussa ja jännite ei saisi mennä alle 12.6 V.
Ostimpa Telwin 13000 varavirta/ apukäynnistimenkin,mutta meikäläisen tuuria ja laturi viallinen ( kiinatuote). Purin kaupan.
Ostimpa Telwin 13000 varavirta/ apukäynnistimenkin,mutta meikäläisen tuuria ja laturi viallinen ( kiinatuote). Purin kaupan.
-
oppeS
Poiketen viime syksyn ajopäätöksestäni jatkoin toukokuussa harrastusta. Nyt ajot tauolla, mutta syksyllä jatketaan.
Hyviä ja turvallisia ajokilometrejä Teille , nautitaan kesästä!
Hyviä ja turvallisia ajokilometrejä Teille , nautitaan kesästä!
Viimeksi muokannut oppeS, Su Heinä 11, 2021 8:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ilmari
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
Enpä tiiä...
Takajarrulevy finaalissa. Purkasin molemmat jarrusatulat ja putsasin ja rasvasin. Uuden takajarrulevyn ois saanu orkkis BMW osana, reilu 300 euroa. Tilasin Italiasta jonku Brembon laikan, ilmotan mallin, ku selviää varmuudella, sopiiko Xchallengeen.
Ei tää mitenkään hyvältä vaikuta. Orginaaliosat tohon häksättimeen alkaa maksamaan liikaa ja monen osan kohdalla lukee "not longer available". Että saas nähä kuin kauan me saadaan ylipäätään yhtään mitään..
-Ile-
Takajarrulevy finaalissa. Purkasin molemmat jarrusatulat ja putsasin ja rasvasin. Uuden takajarrulevyn ois saanu orkkis BMW osana, reilu 300 euroa. Tilasin Italiasta jonku Brembon laikan, ilmotan mallin, ku selviää varmuudella, sopiiko Xchallengeen.
Ei tää mitenkään hyvältä vaikuta. Orginaaliosat tohon häksättimeen alkaa maksamaan liikaa ja monen osan kohdalla lukee "not longer available". Että saas nähä kuin kauan me saadaan ylipäätään yhtään mitään..
-Ile-
-
oppeS
Terve, olen saman huomannut itsekin! Brembon jarrulevyjä olen käyttänyt. Maksavat huomattavasti vähemmän postikulujen kanssa kuin originaalit!
Mitä bensasuodattimeen ja pumppuun tulee, katso sivuston viimeaikaiset tekstit . Alkuperäinen suodatin Mahle fixus varaosasta n 25€! Korjausmanuaali-CD liikkeessä maksaa vähintäin 70€. Muualta saa edullisemmin. Ketjut ja ketjurattaat kannattaa myös ostaa muualta. Motonetista saa alkuperäisen öljynsuodattimen noin vitosen halvemmalla!
Moottori on rotaxin, joten sen suhteen ei varmaan varaosien saannista tule ongelmia.
Kaikki laakerit esim SKF ja stefat sekä iskareiden stefat ovat standardiosia ja niitä saa edullisemmin varaosaliikkeistä!
Takapyörän vaimenninkumit takapakkaan tilasin adventure riders sivujen kautta Englannista ( nyt ne on varalla, jos tarvii) , koska tehdas toimittaa varaosia vain 10v
eBay :stä saa osia ja onhan niitä liikkeitä ulkomailla, jotka myyvät . Ei tarvi aina turvautua BMW:n maahantuojaan eikä voi saadakseen varaosia . Eli summa summarum: edullisemmin pääsee kun tilaa / ostaa muualta, osa originaalia osa ei. Kaikki yhtä hyviä jos ei parempia.
Ps. Ei ” uutta auringon alla”. Sama ilmiö tehtaan toimittamien alkuperäisvaraosien saannin suhteen koskee varmaan kaikkia vanhempia malleja! Miten lie tilanne muilla merkeillä?
Mitä bensasuodattimeen ja pumppuun tulee, katso sivuston viimeaikaiset tekstit . Alkuperäinen suodatin Mahle fixus varaosasta n 25€! Korjausmanuaali-CD liikkeessä maksaa vähintäin 70€. Muualta saa edullisemmin. Ketjut ja ketjurattaat kannattaa myös ostaa muualta. Motonetista saa alkuperäisen öljynsuodattimen noin vitosen halvemmalla!
Moottori on rotaxin, joten sen suhteen ei varmaan varaosien saannista tule ongelmia.
Kaikki laakerit esim SKF ja stefat sekä iskareiden stefat ovat standardiosia ja niitä saa edullisemmin varaosaliikkeistä!
Takapyörän vaimenninkumit takapakkaan tilasin adventure riders sivujen kautta Englannista ( nyt ne on varalla, jos tarvii) , koska tehdas toimittaa varaosia vain 10v
eBay :stä saa osia ja onhan niitä liikkeitä ulkomailla, jotka myyvät . Ei tarvi aina turvautua BMW:n maahantuojaan eikä voi saadakseen varaosia . Eli summa summarum: edullisemmin pääsee kun tilaa / ostaa muualta, osa originaalia osa ei. Kaikki yhtä hyviä jos ei parempia.
Ps. Ei ” uutta auringon alla”. Sama ilmiö tehtaan toimittamien alkuperäisvaraosien saannin suhteen koskee varmaan kaikkia vanhempia malleja! Miten lie tilanne muilla merkeillä?
Viimeksi muokannut oppeS, La Elo 27, 2022 7:45 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olis kiinnostusta hommata toiset kiekot tuohon xChallengeen, alkuperäisiä niukasti saatavilla, niin onko kukaan modannu esim. 690:n navat sopimaan tuohon? Vai onko täysin tekemättömissä? Joo, on kyllä itsekin huomattua että tosi huonosti on osia saatavilla, myös tarvikeosia, ennen UNI-filttereitäkin sai euroopasta nettifirmoista, nykyään vaan jenkeistä tai ausseista.