KTM 690 Enduro (/R)

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

skuikka
Pyörä: SE

Re: KTM 690 Enduro (/R)

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Aika ihme on jos ei jäätyneestä huohottimesta johdu. Monessa pelissä ne kannen puoliympyrän muotoiset kumitiivisteet toimii sulakkeena ja lentää pihalle kun noin käy vaan tuossapa ei niitä taida olla.
niko9011
Pyörä: Ktm 690 enduro r

Viesti Kirjoittaja niko9011 »

skuikka kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 8:42 pm Aika ihme on jos ei jäätyneestä huohottimesta johdu. Monessa pelissä ne kannen puoliympyrän muotoiset kumitiivisteet toimii sulakkeena ja lentää pihalle kun noin käy vaan tuossapa ei niitä taida olla.
Joo lähinnä ihmetyttää, että lämpimässäkin pyörä ollu useesti talvella nii yhen päivän ajoilla ja yhen yön oli pakkasessa ni oli varmaa ajossa jäätäny lopullisesti sen huohottimen letkun. Moottorin varoitusvalo sytty nii samantien ampu sen kopan irti eikä sitä enää löytynyt kun kävin ehtimässä.
Kuulema menee koko kytkunkoppa vaihtoon ja öljyä ei kerenny paljon ulostaa ennen ku älysin pyörän sammuttaa.

Minä yritän linkata muutaman kuvankin jos saan niitä pienennettyä sopiviks
niko9011
Pyörä: Ktm 690 enduro r

Viesti Kirjoittaja niko9011 »

skuikka kirjoitti: Ma Tammi 18, 2021 8:42 pm Aika ihme on jos ei jäätyneestä huohottimesta johdu. Monessa pelissä ne kannen puoliympyrän muotoiset kumitiivisteet toimii sulakkeena ja lentää pihalle kun noin käy vaan tuossapa ei niitä taida olla.
Liitteet
rsz_img_20210113_164217.jpg
Aatekura
Pyörä: EMTB

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Talvienskaa 2020 mallilla. Part 1 https://youtu.be/Xt-PHdMUjH8 ja Part 2 https://youtu.be/ckmR_e83w4A
Viimeksi muokannut Aatekura, Pe Tammi 22, 2021 5:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TommiV
Pyörä: Beta ALP 4.0

Viesti Kirjoittaja TommiV »

Onko sulla kamera rintavaljaissa? Hyvän näköistä kuvaa, kun stonga ja navi näkyy edessä.
Aatekura
Pyörä: EMTB

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

TommiV kirjoitti: Ti Tammi 19, 2021 8:08 pm Onko sulla kamera rintavaljaissa? Hyvän näköistä kuvaa, kun stonga ja navi näkyy edessä.
Hussemiehellä on kypärässä (sillä on tuo tabletti) ja mulla Kotarikuskilla rinnassa. Mulla kamerassa wide ja hussessa normaali asetus.
Viimeksi muokannut Aatekura, Ti Tammi 19, 2021 8:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TommiV
Pyörä: Beta ALP 4.0

Viesti Kirjoittaja TommiV »

Joo, nyt mä huomasin kuvastakin. Kypäräkamera oli leuan korkeudella. Itselläni on aika korkea mountti kypärän lipan juuressa ja kuva tulee liian korkealta. Nuo on paljon paremmat paikat, pitää itsekin siirtää kamera alemmas.

Koetan viikonlopun jälkeen laittaa itsekin talvikuvaa näkyville.
-Henkka
Pyörä: XRV 750 1996

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Tuli laitettua 2016 vuoden enduro r. Pyörään on laitettu wingsin putki ja avarampi suodatin kotelon kansi, mutta karrttojen muokkauksesta myyjä ei osannut kertoa. Miten saa selville että onko niitä muutettu?

Onko takaiskarin stefat vuotanu pakkasella herkästikkin vai onko mulla vain huono tuuri kun antautui silloin kun löysäsin kärryltä alas ja oli yön ollu pakkasessa. Vielä ei ole päässyt ajamaan 😁
_JPA_
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

-Henkka kirjoitti: Ti Helmi 16, 2021 12:45 pm Tuli laitettua 2016 vuoden enduro r. Pyörään on laitettu wingsin putki ja avarampi suodatin kotelon kansi, mutta karrttojen muokkauksesta myyjä ei osannut kertoa. Miten saa selville että onko niitä muutettu?

Onko takaiskarin stefat vuotanu pakkasella herkästikkin vai onko mulla vain huono tuuri kun antautui silloin kun löysäsin kärryltä alas ja oli yön ollu pakkasessa. Vielä ei ole päässyt ajamaan 😁
2014-> ei TuneEculla pääse käsiksi. Valtuutetun korjaamon hommia selvitellä mikä kartta siellä on.
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

-Henkka kirjoitti: Ti Helmi 16, 2021 12:45 pm Onko takaiskarin stefat vuotanu pakkasella herkästikkin vai onko mulla vain huono tuuri kun antautui silloin kun löysäsin kärryltä alas ja oli yön ollu pakkasessa. Vielä ei ole päässyt ajamaan 😁
Mulla kävi samalla tavalla. Pakkulla toin mopon kotiin pikku pakkasella. Mopo talliin ja aamulla, kun rupesin ostostani tutkimaan oli takaiskari merkannut reviiriään. Onneksi tein kaupat liikkeessä, Motokeidas maksoi iskarihuollon mukisematta.

Happi
Latze3
Pyörä: 690 Enduro -08

Viesti Kirjoittaja Latze3 »

Minkäs kokoisia enduropiikkejä ootte käyttänyt näissä jäällä ? Itselle asennettu aika leveä ja ajattelin hieman kapeampaa ottaa kokeiluun.
Ja sitten kun kerran noita renkaita on jo koeajettu ja todettu, että niissäkin pito jossain kohtaa loppuu niin mitkäs vaihdepolkimet näihin 690 -08 enduro kävi suoraan booreille? Turhan suolanen hinta toi 71e 690 omasta polkimesta.
-Henkka
Pyörä: XRV 750 1996

Viesti Kirjoittaja -Henkka »

Takajousi on lähdössä huoltoon joten kannattaisiko tuolle samalla tehdä jotakin säätöjä tai shimmailuja? Siinä näyttäisi olevan standardi jousi joka on suunniteltu 75-85kg ja itellä elopaino 90-95kg + ajokamppeet, joten jousi taitaa mennä heti vaihtoon?
_JPA_
Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja _JPA_ »

Latze3 kirjoitti: Ma Helmi 22, 2021 2:23 pm Minkäs kokoisia enduropiikkejä ootte käyttänyt näissä jäällä ? Itselle asennettu aika leveä ja ajattelin hieman kapeampaa ottaa kokeiluun.
Ja sitten kun kerran noita renkaita on jo koeajettu ja todettu, että niissäkin pito jossain kohtaa loppuu niin mitkäs vaihdepolkimet näihin 690 -08 enduro kävi suoraan booreille? Turhan suolanen hinta toi 71e 690 omasta polkimesta.
Edessä vakiokoko, takana 120/90.
Sotanorsu666
Pyörä: Husqvarna 701 Enduro

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Heipä hei,

Nyt ollaan aika lähellä sitä, että kohta on taas 690 Enduro alla. Tai itseasiassa siihen on myös supermotovanteet ja enskavanteille piikitkin mukana. Oli tuo edellinen 2014 mallinen, niin pari juttua tuli sen pohjalta mieleen.

Onko tuo uudempi malli suunnilleen saman kokoinen ? Olen itse aika persjalkainen 171cm lyhyt, joten toivottavasti ei ole ainakaan paljoa korkeampi istua päällä. Vanhassa mallissa sain jalkaa riittävästi maahan ja ajot onnistuivat hyvin.

Toinen juttu mikä tuossa tuli mieleen, kun selailin tätä ketjua pari kymmentä lukematonta sivua. Tuossa kun on supermotovanteet ja enskavanteet, niin pystyykö sitä renkaanhalkaisijaa itse muuttamaan jostain tuonne mittaristoon ? Tuo pyörä on alunperin Enduro R malli, mutta ajettu käytännössä uudesta asti supermotona, joten mittarilukemassa on myyjän mukaan n.20% enemmän kilometrejä, koska mittaristolle ei ole tehty mitään kiekkojen vaihdon yhteydessä. Itseäni se nyt ei niin haittaa/kiinnosta, koska tulee kuitenkin hyvään kotiin ja hyvälle pidolle ja ajatuksena tällä kertaa pitää pyörä vähän pidempään, koska sillä tullaan ajelemaan myös työmatkaa jatkossa. Olisi kuitenkin ihan kiva saada tuo mittaristo ajantasalle omiin ajoon, koska näyttää nopeudenkin väärin, kun vanteen/renkaan halkaisija on väärä.

Onko jotain muuta mitä tuon ikäisestä pyörästä pitäisi katsoa ? Vai käynkö vain katsomassa, että jalat ylettyy maahan tarvittavan ja nostetaan pyörä pakun kyytiin.

2014 malliin olin tyytyväinen, mutta myin sen sitten kuitenkin ajojen vähyyden takia pois. Nyt tosiaan työtehtävät muuttuneet sen verran, että voisi taas ajella työmatkaakin prätkällä. Viime perjantaina myin viime kesänä ostetun nurkkapyörän pois ja nyt on vietetty viikon verran nettimotossa ja nukuttu huonosti, joten jotain ratkaisuja tässä pitää tehdä pian :D
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

2019 lähtien istuinkorkeus on hiukan matalampi kuin 2014-2018 malleissa. Vastaavasti penkki on sitten kovempi, koska on ohuempi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Vastaa Viestiin