Yamaha Ténéré 700

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

B12
Viestit: 504
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja B12 »

Itse olen aikojen saatossa askarrellut erilaisia vaimentimia ja kokoputkistojakin erilaisiin pyöriin ja vallan hyvin pelanneet. Joskus laskenut pakosarjaa itse ja joskus röyhkeästi kopioinut akran tai vastaavan.

Yksinkertainen absorptiovaimennin on yksinkertainen absorptiovaimennin, vaikka olisi mikä tarra kyljessä. Niitä ovat kaikki tarvikepöntöt ja niiden lainalaisuudet ovat hyvin yksinkertaisia, eikä voi pahasti mennä pieleen.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noinhan se menee.

Aikoinaan puukotin 690 orkkis vaimentimen auko, poistin katin, tein välikammioita isommalla ja useammalla putkella, ulostulo vaihtui myös isompaan. Lopputulos oli sitä mitä odotettiin virtauksilta sekä ääniltään, seuraava omistaja oli laittanut Akran vaimentimen ja sanoi että ainoa parannus oli muutaman kilon keventyminen sekä viileämpi vaimentimen ulkokuori.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kylätason kurapyöräilijä.
zmoke
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 11:16 pm
Pyörä: Norden Expedition, EXC500, Freeride 250F
Paikkakunta: Kangasala

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja zmoke »

LLC=Limbächer&Limbächer Custom.
Saksan suurin moottoripyöräkauppa, tuunaavat usein myytäviä pyöriä hieman näyttävämmäksi.
Kannattaa poiketa tuolla jos on Stuttgartin suunnalla, 2ha ja >2000pyörää, riittää ihmettelemistä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Alkaa vituttamaan noi Kit Fun Decon teipit pyörässä. Ovat jo valmiiksi 5-6% liian pienet ja asennuksen jälkeen vetäytyneet muutaman millin sieltä-täältä vaikka niitä ei laittaessa juurikaan venytelty ylimääräisiä lämmön kanssa. Tänään sitten huomasin että pleksin teipit on täynnä pientä ilmakuplaa, ja ne kuplat on tulleet asennuksen jälkeen. Eikä ole ainoa paikka mihin on ilmaantunut kuplia. Mystistä.

Kuuleman mukaan Decal Moton teipit ei ole parempia laadultaan, samaa on kuultu ja nähty muutaman muun teippisarjan kanssa. Kannattaa miettiä pariin otteeseen haluaako laittaa parisataa kiinni teippisarjaan joka ei sovi kunnolla katteisiin.

Kohta Kit Funin teipit lähtee hevon vi.... ja ajellaan mustalla pyörällä toistaiseksi. Uutta teippausta oli jo valmisteltu oli mutta sekin meni reisille joten nyt otan aikalisän ja keskityn muihin tuunauksiin. Jään odottamaan kokemuksia Race Stylesin teipeistä, yleensä ovat olleet laadukkaat ja hyvin istuvat.

Vesipumpun vuodon kävin korjauttamassa huollossa, oli kannen tiivisterengas asennettu huolimattomasti ja alkoi tihuttamaan. Ilmeisesti yksittäinen asennusvika, ei epidemia eikä pandemia.

Muuten menee hienosti ja kevättä kohti ollaan menossa, huomenna taas ajamaan johonkin suuntaan. On se vaan hauskaa 5kk tauon jälkeen :D
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
PantseK
Viestit: 796
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Paikkakunta: Lahti

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Decal moton teipit laitoin about 3v sitten ja edelleen on pysynyt päällä. Asentamisessa voi tehdä monenlaisia virheitä mistä voi syyttää vain itseään. Oma kokemus decal motosta kyllä A+. Halvat teipit ja hyvät ohjeet. Myöhemmin kun kompuroinnillani sain teipit pilalle niin decal toimitti mulle koko setin muutamalla kympillä vaikka pyysin vain yhtä sivu teippiä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Teippauksessa on kyllä omiakin mokia mutta ne ei selitä teippien istuvuutta ja kuplien ilmaantumista. Se mitä olen nähnyt Decal moton muissa pyörissä olevia teippauksia, ne istuu selkeästi paremmin kun nähdyt T7 teipit. Onko kiireesti tehty kaavat eikä ole jaksettu nähdä vaivaa sopivuuden hienosäädön kanssa?

Mikäs muuten oli se kotimainen firma joka tekee teippisarjoja pyöriin?
Kylätason kurapyöräilijä.
Jani M
Viestit: 2305
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Koheltaja kirjoitti:Mikäs muuten oli se kotimainen firma joka tekee teippisarjoja pyöriin?
Liquid Graphics Porissa tekee ainakin teipit kotimaassa.

https://liquidgraphics.fi/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tänks, eri paikka mutta laitoin kyselyä. Se mitä muistelen, taisi olla itäsuomen puolella?
Kylätason kurapyöräilijä.
Joukahainen
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä se taisi olla tuo Liquid kun oli pyöriin erikoistunut teippifirma. Kyselyn laitoin ja kevään aikana on tulossa 100% istuvat kaavat ja kuuleman mukaan tekevät laadukkaita teippejä. Jäädään odottelemaan mitä on tulossa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kylätason kurapyöräilijä.
perry389
Viestit: 206
Liittynyt: Su Maalis 18, 2007 4:47 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Suolahti

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja perry389 »

Nuo tukiraudat saattaisi olla tarpeen, olen saanut kommentteja etu valon tärinästä.
Onko kukaan hommannut lyhyempiä kytkin/jarru kahvoja, mistä hommasitte?
Avatar
Totti
Viestit: 1123
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2012 4:02 pm
Pyörä: Tenere 700
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Totti »

Paikoista en osaa sanoa mutta maailmalla puhuvat että MT-07:n kahvan sopii sellaisenaan.
”On se kumma kun tehdään kunniaa sille joka löi jalkansa poikki.
Vaan se jolla on päässä huminaa, sitä poloista häpeää kaikki.” Timo Rautiainen & Neljäs Sektori

Exät: TransAlp, Africa Twin, 950 Adv, 990 Adv

https://www.kuraukot.fi/
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Yamaha Ténéré 700

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Saman luotettavan nettihuhun perusteella laitoin MT07 lyhyet kahvat tilaukseen, sopivuus varmistuu kun ne joskus saapuu.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin