Kattelin mopokaupassa ens vuodeksi uutta umpimallin kypärää matkakäyttöön ens kesäksi ja myyjä kehui otsikonmukaista hyväksi.
Kerran aiemmin kokeillu kaverin HJC:n kypärää ja se oli kova täriseen ja äänekäs...
Onko kenelläkään kokemuksia että minkälainen tuo IS-15 on matkaendurolla ajettaessa?
Hintaa oli vajaa muistaakseni 260€. Vähän ku laittais lisää niin sais Schuberth S2:sen, lupas reiluun kolmeensataan.
Budjetiksi oon aatellu n. 300€, saa suositella muitakin hyväksi havaittuja tuon hintaluokan kypäriä
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005
Ostin viime kesänä HJC R-PHA 10 plussan. Sitä ennen kokeilin edullisemmat kypärämallit, mutta tämä tuntui parhaimmalta päässä (arain tasoa ). Arai oli mukana vertailukypäränä liikkeessä.
Hinta oli 340 Ainakin tämä hjc tuli 2-visiirillä (kirkas ja tumma).
Suhinoista en tiedä, kun aina tulpat päässä. Tämäkin tosin nykyään tarpeettomana, kun mettässä vain ajelee.
Mieluummin vaikka Shoei Qwest jos vain sopii päähän. Parhaista tarjouksista saa noin 300:aan. Avattava on kyllä reissukäytössä kätevä, jos budjetti venyy, niin Neotec. Lipallisista viimeisiä Shoei Hornet DS:iä saa todella edullisesti, reiluun kahteen sataan, jos vielä sopivia kokoja jostakin löytää. Mulla on Hornet DS toisena kypäränä Schuberth C3:n lisäksi ja olen siihen aika tyytyväinen. Omaan päähäni Shoeit istuvat paremmin kuin Schuberth. Kun C3:sta aika jättää, niin Neotec tilalle.
Mieluummin vaikka Shoei Qwest jos vain sopii päähän. Parhaista tarjouksista saa noin 300:aan. Avattava on kyllä reissukäytössä kätevä, jos budjetti venyy, niin Neotec. Lipallisista viimeisiä Shoei Hornet DS:iä saa todella edullisesti, reiluun kahteen sataan, jos vielä sopivia kokoja jostakin löytää. Mulla on Hornet DS toisena kypäränä Schuberth C3:n lisäksi ja olen siihen aika tyytyväinen. Omaan päähäni Shoeit istuvat paremmin kuin Schuberth. Kun C3:sta aika jättää, niin Neotec tilalle.
Mulla on tarkoitus laittaa matkakäyttöön ihan tavallinen lipaton kypärä, vanhemman mallin Hornet DS löytyy soratie ajeluun
Tuo vanha Schuberth alkaa oleen jo niin vanha että pitäis vaihtaa uus tilalle.
BMW f 650 Gs Dakar -01 ---> BMW f 800 Gs -08 ---> BMW R 1200 GS Lc 2013 ---> BMW R1100RT 1997---> BMW R1200GS 2005