uusi tom tom rider alle 400e louisilla!

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Pecca
Viestit: 108
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 11:47 pm
Pyörä: Suzuki dr 650 rs
Paikkakunta: Nivala

uusi tom tom rider alle 400e louisilla!

Viesti Kirjoittaja Pecca »

http://www.louis.de/
aika hyvä tarjous ois..
tonik
Viestit: 97
Liittynyt: La Syys 16, 2006 11:11 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tonik »

pelkällä saksankartalla
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja juhan »

Joo, mutta 399 (laite) + 169 (Euroopan kartta) = 570€ vs. TomTom Rider Europe 699€ on kuitenkin selvää säästöä.
Hinnat: http://www.rxtx-tuote.fi/?valikko=gps&sivu=tomtom
Toinen juttu on sitten se, että kannattako tomppaa yleensäkään hankkia kiinnityssysteemin heikkouden takia?
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
DR800 lappi
Viestit: 60
Liittynyt: La Loka 22, 2005 1:36 pm
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DR800 lappi »

mikä tompan kiinnityksessä mättää?keikkunut parikymmentä tuhatta kilsaa matkassa ilman ongelmia. :?:
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja juhan »

Kiinnitystelineen tapit poraa tompan takaseinän liitinnastat ja virransyöttö alkaa pätkiä niin, että taivasyhteys katoaa. Kuva tompan takaseinästä:
Tästä on paljon tarinaa esim. http://www.yournav.com/forum/index.php?showtopic=6512
Liitteet
IMG_4105.JPG
Tompan virtaliitin
(654.48 KiB) Tiedosto ladattu 312 kertaa
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
MrB
Viestit: 288
Liittynyt: To Syys 30, 2004 8:52 am
Pyörä: CB
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrB »

juhan kirjoitti:Joo, mutta 399 (laite) + 169 (Euroopan kartta) = 570€ vs. TomTom Rider Europe 699€ on kuitenkin selvää säästöä.
Hinnat: http://www.rxtx-tuote.fi/?valikko=gps&sivu=tomtom
Toinen juttu on sitten se, että kannattako tomppaa yleensäkään hankkia kiinnityssysteemin heikkouden takia?
Tossa 499,- hintaisessa paketissa on läntinen Eurooppa johon Suomi tässä kohti kuuluu. Eli vielä pikkusen halvemmalla pääsee - tai no ehkä vähemmän kalliilla.
-- Backman
kuvagalleria
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja juhan »

Joo totta puhut. En huomannut tuota 499 Europpaversiota kun katoin vaan etusivua. Onhan se 200€ halvempi kuin kotomaassa. Oiskohan sieltä tulossa uus malli?
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Sergei
Viestit: 93
Liittynyt: Su Tammi 15, 2006 8:43 am
Paikkakunta: Nikinoja

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Kuulemma uusi malli on tulossa.
-Sergei-
-Sergei-
Jukka M
Viestit: 45
Liittynyt: To Touko 19, 2005 6:42 pm
Pyörä: R1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Jukka M »

http://www.boxer-forum.de/ #24092, "Rider Preis im freiem Fall ?

Tuossa osoitteessa aprikoidaan alkavien Intermot-messujen ja Riderin vapaassa pudotuksessa olevien hintojen yhteyttä. Uutta mallia odotetaan. Saksalaisten nettitarjousten kanssa on syytä todellakin tarkistaa mitkä kartat hintaan kuuluvat.

-Jukka-
Ola
Viestit: 302
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 11:58 pm
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Ola »

Näyttäis "Suomesta" saavan Rideriä Länsi-Euroopan kartoilla halvemmalla kuin Louisilta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8084

Offtopic: Tietääkö joku, että paljonko Rider imaisee virtaskaa maksimissaan. Perkeleen Strommi on mitoitettu virtapuoleltaan niin tiukaksi, että joutuu pohtimaan valittavaa laitetta jo virrankulutuksenkin kannalta.
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja juhan »

Virrankulutusta ei löydy manuaaleista, mutta laturi antaa +5v 2.0A, että eiköhän tuo 2A olisi lähellä.

Vielä siitä kiinnityksestä, ajelin syksyllä vähän nimismiehen kiharoita oheisen kuvan mukaisella kiinnityksellä havaittavissa olevin tuloksin. Otin yhteyttä reklamaation kera ja kahdessa viikossa tuli uudet vehkeet tilalle. Takuu jatkuu 6kk tai alkuperäisen takuun, kumpi on pitempi.
Liitteet
tomtom-damage.jpg
TomTom Riderin kiinnityksen pettäminen ja löysän kiinnityksen aiheuttama liitinnastojen "porautuminen".
(197.2 KiB) Tiedosto ladattu 141 kertaa
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Ola
Viestit: 302
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 11:58 pm
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A
Paikkakunta: Länsi-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Ola »

Aika melkoinen kulutus jos 2A kiskaisee eli vaatii peräti 24W. Vertailun vuoksi; Quest2 on 6W:n ja 2720/2820:t ovat puolestaan 12W:n laitteita. Zumo puolestaan vaatii 15W.

Mitenhän Riderin liitinnastat kestäisivät Touratechin MvG-tellingissä?
Avatar
juhan
Viestit: 2579
Liittynyt: Ti Elo 29, 2006 1:25 am
Pyörä: R12GS -13, XCh -07, KTM 690 ENDURO 2009
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja juhan »

Niin, se 2.0A on verkkolaturin antama maksimivirta, eli ei sen luulisi maksimissaan enempää vievän.

Turatekin kiinnitin lähtee tilaukseen joka tapauksessa. GS:n etupää ravistaa välillä siihen malliin, että enää en kokeile tuollaisen "vivun" päähän Rideria asentaa, vaikka sijoitus olikin mielestäni paras mahdollinen.
Päällyste päättyy, elämä alkaa - juha -
Wesihiisi
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 9:49 am
Pyörä: KTM LC4 640
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

Tompasta en mitään tiedä, mutta ohmin laista hämärästi jotain :wink:
Siis laturi tuuppaa max 5V/2A, jolloin (lataus)teho on 2*5=10W. (P=U*I)

Vastaavasti 12V:lla saadaan virta I=P/U :arrow: 10/12 =0.83A

Tuokin virta imeytynee tyhjää akkua ladatessa, navigointi vie paljon vähemmän, kuvittelisin?
Avatar
juh@
Viestit: 482
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 7:42 pm
Pyörä: AT RD07A
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Vertailun vuoksi Magellan Meridian Gold vie virtaa mitattuna 0,18A valot päällä.
404 HTTP Error File not found
Vastaa Viestiin