Triumph Tiger 800 offroad

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Sukke
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays

Re: Triumph Tiger 800 offroad

Viesti Kirjoittaja Sukke »

yrmyli kirjoitti:Käväisin tutkimassa uuden Tiikerin viikonloppuna.

Muutokset jotka huomasin pikaisella tutkimisella...
Tuliko semmonen olo, että pitäis vaihtaa?
yrmyli
Pyörä: Triumph

Viesti Kirjoittaja yrmyli »

Sukke kirjoitti:
yrmyli kirjoitti:Käväisin tutkimassa uuden Tiikerin viikonloppuna.

Muutokset jotka huomasin pikaisella tutkimisella...
Tuliko semmonen olo, että pitäis vaihtaa?
Vähän mietin että pitäiskö. Myyjää odottaessa tuntui että pyörän ostaminen kyseisestä liikkeestä taitaa olla mahdoton tehtävä. Puoli tuntia pyörän ympärillä pyörittyäni (tuli kontattuakin) muistin että eihän mulla oo edes rahaa. Taisi olla myyjässä vähän selvännäkijän vikaa kun ei eväänsä väräyttänyt. :lol:
tikale
Pyörä: Triumph Tiger 800

Viesti Kirjoittaja tikale »

yrmyli kirjoitti: Vähän mietin että pitäiskö. Myyjää odottaessa tuntui että pyörän ostaminen kyseisestä liikkeestä taitaa olla mahdoton tehtävä. Puoli tuntia pyörän ympärillä pyörittyäni (tuli kontattuakin) muistin että eihän mulla oo edes rahaa. Taisi olla myyjässä vähän selvännäkijän vikaa kun ei eväänsä väräyttänyt. :lol:
(tuli kontattuakin) :lol: Kyllä ne myyjät muistaa ette meillä oo rahaa :evil:
,,,,,,,,,.........::::::???????!!!!----( ) ota täältä puuttuva välimerkki jos se on väärässä paikassa siirrä se tänne.
Dirty-Dakar
Pyörä: WR 250 R

Viesti Kirjoittaja Dirty-Dakar »

Heips! Hinnoista ja rahasta puheenollen, millä hinnalla olette huollattaneet Tiikereitä? Nyt kun on pakoputkiasiat (alkuperäinen Arrow) kunnossa, niin on aika vielä huollattaa pyörä ennen kesäkautta. Oulun seudulla siis asustellaan ja toki meillä on virallinen huolto eli Motorman, mutta entä ne hinnat...? :o Ne hinnat mistä täälläkin on jutusteltu tuntuvat, siltä kuin huollon aikana sivulaukut täytettäisiin käteisellä. Hitto 50 tonnin auton huollattaa halvemmalla...

Huolto on siis 20tkm ja kiinnostaa, mitä siinä tehdään ja miten se voi maksaa niin pirusti. Olen jopa miettinyt pyörän käyttämistä yhden miehen huoltofirmassa (vaikka Sirniöllä huolto-ohjelman listan kanssa). Mitä mieltä olette? Takuut ja muut on jo kuitenkin kuopattu. Olisiko muita hyviä vaihtoehtoja?
Mitä iloa on moottoripyörästä, jos sillä ei voi ajaa kunnolla sorateitä ja mettäpolkuja...!?
petteripunakuono
Pyörä: Hugsvarna 701 Enduro & 12k GinTonic

Viesti Kirjoittaja petteripunakuono »

Tiikerin iso huolto on vielä teettämättä, mutta autohuollossa säästin pari viikkoa sitten yli 600e merkkiliikkeen hintaan verrattuna lähettämällä muutaman tarjouspyynnön hyväksi tiedettyihin huoltoliikkeisiin. Ainakin autopuolella näkyy olevan intoa tehdä tarjouksia isommista huolloista, ja hintahaitari on todella iso.

Liitteenä Lontoon poikien hintatasoa muutaman vuoden takaa, iso huolto on tuo 12000 mailin huolto.
Liitteet
Capture.JPG
yrmyli

Oon tehnyt huollot itse 20000 km jälkeen. Perushuollot ja tarkistukset on aika helppo tehdä omassa tallissa. Olen pitänyt kotona varastoa perushuoltoihin tarvittavista osista. Hyllystä löytyy jatkuvasti suodattimet, sytytystulpat, tiivisteet, öljyt, jarrupalat, ketjut + rattaat, pyöränlaakerit+tiivisteet.
Jotain muutakin osaa löytyy, esim. releitä, etupään stefat, pyyhkärit, ohjauslaakerit tiivisteineen yms. osaa ja bensapumppu mahdollista Safaritankin hankkimista varten. :wink:

Ohjelmat ja kaapelit Dealertool ja TuneEcu

Luulenpa että mulla on kattavampi osavalikoima Tiikeriin kuin virallisissa huoltopisteissä Suomessa. :lol:
Aksi
Pyörä: BMW r1200 GSA

Viesti Kirjoittaja Aksi »

Moro
Kun kaivelin nuo Kisun kansion esiin ja sieltä löytyi kuitti tuosta 20000 huollosta ja alimiaisen viivan alapuolella oli summa 470€
Tuo pitää sisällään työn ja varaosat pientarvikkeet ja mitä muuta lienee mutta olen ollut kyseisen yritykes asiakas jo edellisen pyörän aikana ja saanut siltä hyvää palvelua
enkä voi moittia heidän työn jälkeä
Pyörä: Triumph Tiger 800

Viesti Kirjoittaja Sakari »

yrmyli kirjoitti:Oon tehnyt huollot itse 20000 km jälkeen. Perushuollot ja tarkistukset on aika helppo tehdä omassa tallissa. Olen pitänyt kotona varastoa perushuoltoihin tarvittavista osista. Hyllystä löytyy jatkuvasti suodattimet, sytytystulpat, tiivisteet, öljyt, jarrupalat, ketjut + rattaat, pyöränlaakerit+tiivisteet.
Jotain muutakin osaa löytyy, esim. releitä, etupään stefat, pyyhkärit, ohjauslaakerit tiivisteineen yms. osaa ja bensapumppu mahdollista Safaritankin hankkimista varten. :wink:

Luulenpa että mulla on kattavampi osavalikoima Tiikeriin kuin virallisissa huoltopisteissä Suomessa. :lol:
Nyt löytyy huolto-ohjeitakin kohtuuhintaan.

http://www.amazon.co.uk/Triumph-Tiger-S ... 617&sr=1-6
yrmyli

Sakari kirjoitti:
yrmyli kirjoitti:Oon tehnyt huollot itse 20000 km jälkeen. Perushuollot ja tarkistukset on aika helppo tehdä omassa tallissa. Olen pitänyt kotona varastoa perushuoltoihin tarvittavista osista. Hyllystä löytyy jatkuvasti suodattimet, sytytystulpat, tiivisteet, öljyt, jarrupalat, ketjut + rattaat, pyöränlaakerit+tiivisteet.

Nyt löytyy huolto-ohjeitakin kohtuuhintaan.

http://www.amazon.co.uk/Triumph-Tiger-S ... 617&sr=1-6
Niin, tämä on ollut mulla jo monta vuotta. Sähköisenä ja paperiversiona. Yli 500 sivuinen teos.
Korjaus: Tarkemmin tutkien ei ollutkaan sama opus.
Viimeksi muokannut yrmyli, To Helmi 26, 2015 12:53 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Dirty-Dakar
Pyörä: WR 250 R

Viesti Kirjoittaja Dirty-Dakar »

Kiitokset kokemuksista. Tarkistin juuri Moottorimiehen hinnan ja arvio oli karvan alle 500€. Onko jollakin teistä ihan listaa huoltokohteista? Siis kohta kohdalta, mitä huollossa tehdään, tyyliin 1) moottoriöljyn vaihto 2) suodattimen vaihto jne.
Mitä iloa on moottoripyörästä, jos sillä ei voi ajaa kunnolla sorateitä ja mettäpolkuja...!?
yrmyli

Dirty-Dakar kirjoitti:Kiitokset kokemuksista. Tarkistin juuri Moottorimiehen hinnan ja arvio oli karvan alle 500€. Onko jollakin teistä ihan listaa huoltokohteista? Siis kohta kohdalta, mitä huollossa tehdään, tyyliin 1) moottoriöljyn vaihto 2) suodattimen vaihto jne.
Muistaakseni pyörän omassa huoltokirjassa oli myös huolto-ohjelma mukana.
Sukke
Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays

Viesti Kirjoittaja Sukke »

No niin lisätääs niitä kokemuksia :shock: Tänään rupesin vaihtaan nastoja pois, kun ei sitä talvea sitten oikein kunnolla taaskaan tullut. Renkaan vaihdon lomassa pisti silmään, että edessä oikella puolella putken alapää ja jarrut näytti märälle. Lähempi tarkastelu osoitti, että oikean puolen putki vuotanut, ei mitenkään dramaattisesti, mutta kuitenkin. Viikonloppuna pitäisi päästä ajamaan, joten ajattelin huomenna käydä paikallisessa kotariliikkeessä kattomassa, josko sieltä löytyisi ensiavuksi seal doctoria, jos olisi vain lian aiheuttamaa vuotoa. Paljonkos noitten keulaputken tiivisteitten normisti pitäisi kestää kilsoja, eli olisko jo huollon aika? Kilsoja pyörällä takana se rapiat 36 tkm.
yrmyli

Ei kai niille stefoille voi antaa mitään kestoikää, moni asia vaikuttaa. Joskus vaan on huonoa tuuria ja pyyhkijän ohi pääsee hyvin pieni terävä kivenmurunen ja kiilautuu putken ja tiivisteen väliin, tällöin voi tehdä naarmun putkeen. Joskus vuodon aiheuttaa se että "keulitaan väärin", eli tullaan terävästi jarrun kanssa alas jolloin varsinkin vanha kovettunut tiiviste saattaa ruiskaista öljyä ohi. Joskus taas huollon jälkeen voi ruveta vuotamaan kun putki kääntyy eri asentoon kuluneeseen stefaan nähden tai huollon yhteydessä putki täytetään liian täyteen.

Syitä ja seurauksia on siis monenlaisia.
mctampere
Pyörä: KTM 640 Adv, AT-97

Viesti Kirjoittaja mctampere »

Stormilta saa "Seal Mate" muistaakseni 5 e, paketissa ohjeet käyttöön, voi auttaa yhen talven, mut tod näk hikoilee taas ens talvena.
Vois kokeilla antaa varovasti lämpöö samalla.
skuikka
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Tuommosen hyljekaverin saa muovisesta viili- tai jugurttipurkista saksimalla. Vähän pyöristää reunaa hienolla hiomapaperilla niin ei pelota että viiltää stefaa.
Olen tavannut pyyhkäistä tiivisteen aluset aina kun käytän rengasta irti. Taitaa olla viime vuosikymmentä kun olen viimeksi omaan pyörään stefoja uusinut.
Vastaa Viestiin