Olen tässä asiaa pähkäillessäni onnistunut saamaan muutaman fiksaation aikaiseksi: KTM SXC se olla pitää, ja se on fiksuinta hommata Saksasta. Kuulostaako järkevältä?
Pyörää olen hommaamassa BMW R1100RS:n kaveriksi, eli ensisijaisesti asvaltin ulkopuolelle. Juuri tuollaiset URAA-tyyppiset hankkeet kiinnostaa, kuten myös muuten lähialueiden pöristely. Taustalla oivallus, että 40 km/h metsäautotiellä vastaa kiksien määrässä hienosti 160 km/h maantiellä. Ja vain toinen näistä saa rispektiä niin Suomen poliisilta kuin kanssamotoristeilta.
Toisaalta tuumin, että kun semmoisen hankkii, olisi kiva ehkä käydä sillä radallakin, johon toki tarvitsee smoto vanteet etc, mutta se on sen ajan murhe. Pitemmille metsäreissuille varmaan tarvitsisi jotain laukkua ja isompaa bensatankkia.
SXC-mallin valintaa perustelen myös sillä ilmoitettavien tehojen määrällä, joka mahdollistaa halvemmat vakuutukset (suoranaista säätöä!
Toinen fiksaatio liittyy hankintapaikkaan. Oletan, että Saksasta saa "mahdollistavan halvalla", eli Suomesta hankittaessa pitäisi tyytyä tohtoriin tms. Ja kun olen oranssin unelman pauloissa, se ei nyt kuulosta lainkaan hyvältä. Itselleni olen perustellut hankintapaikkaa sillä, että sieltä saa oikeasti edukkaammin kuin Suomesta, ja mopot ovat (lähes?) poikkeuksetta priimakuntoisia, kun eivät gyntterit voi siellä oikeasti ajaa merkittäviä määriä maastossakaan. Ja ovat muutenkin kuuleman mukaan tarkkoja leluistaan. Onkohan näin? Olisiko muita vähintään yhtä fiksuja paikkoja?
Olen "sattumalta" menossa Muncheniin kuun lopussa
Entä mistä löydän sen oman unelmani parhaiten, onko mobile.de paras tiedonlähde? Miten hoksaan mahdolliset "kalliit" viat kun käyn sitä ihmettelemässä? Miten lopulta se kuljetus Ouluun oikeasti onnistuu?
Ideoita? Kommentteja? Vinkkejä?
Tässä postauksessa on 12 kysymysmerkkiä. Jos jaksoit lukea tänne asti, kerro ihmeessä; ensimmäiselle tarjoan kaljan sopivan tilaisuuden tullen.