KTM 950 superenduro

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Tässä Stefanin vastaus kyselyyni innostukseen vaihtaa SE LC4:een.

"Hej Veijo som svar på din fråga: KTM SE är helt grym på alla vis helt
underbar.MEN det är vikten på hojen som är för hög(likadant med BMW
HP2)när det knixar till rejält.Med andra ord LESS IS MORE.
Mvh Stefan"
marko.virkajarvi

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

Veijo kirjoitti:Tässä Stefanin vastaus kyselyyni innostukseen vaihtaa SE LC4:een.

Mvh Stefan"
Jos pysyy pehmeiltä krossiradoilta pois niin ei SE ole liian painava. Varsinkin jos ihan vaan sorateitä ajelee niin siihen tarkoitukseen se on varsin keveän tuntuinen laite varsinkin jos säätää jousitusta etu ja takapäästä alemmaksi niin painopiste siirtyy lähemmäksi maata. Yhdellä vaimentimella varustettu SE painaa täydellä tankilla noin 191 kg ja 640 adventure 180 kg eli ei ole suurista kiloista kiinni mutta jos 11 kiloa vähemmän painoa ja 50 hv vähemmän tehoa on parempi niin eihän siinä muuta kuin vaihtamaan. Mulla on kokemusta kummastakin vehkeestä ja eikä tulis mieleenkään vaihtaa pienempään.
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Mulla on kokemusta kummastakin vehkeestä ja eikä tulis mieleenkään vaihtaa pienempään
Mit mää nyt olen tuolla adventurella ajanut, Niin SE:ssä täytyy olla 100% vastinetta rahalle. On tuo adventurekin sen verran hupilaite :D
adventure muka painava?
Mika TA-91
Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250

Viesti Kirjoittaja Mika TA-91 »

marko.virkajarvi kirjoitti:Jos pysyy pehmeiltä krossiradoilta pois niin ei SE ole liian painava. Varsinkin jos ihan vaan sorateitä ajelee niin siihen tarkoitukseen se on varsin keveän tuntuinen laite varsinkin jos säätää jousitusta etu ja takapäästä alemmaksi niin painopiste siirtyy lähemmäksi maata. Yhdellä vaimentimella varustettu SE painaa täydellä tankilla noin 191 kg ja 640 adventure 180 kg eli ei ole suurista kiloista kiinni mutta jos 11 kiloa vähemmän painoa ja 50 hv vähemmän tehoa on parempi niin eihän siinä muuta kuin vaihtamaan. Mulla on kokemusta kummastakin vehkeestä ja eikä tulis mieleenkään vaihtaa pienempään.
Perjantai, sopiva nousu, itsellä kälynen TA, mutta silti:

Marko olet mielestäni ansainnut kultaisen KTM papukaijamerkin :!:

Toivottavasti maahantuoja osaa palkata sinut markkinointiin, niin ensi vuonna KTM ei myy kuin kalleimpia mallejaan, tarvitkoon/halutkoon kuluttajat mitä tahansa...

Sori, oli vaan pakko :roll:

Terveisin, eikä todellakaan pahalla
Mika TA-91
Veijo
Pyörä: Cube AMS100 LTD

Viesti Kirjoittaja Veijo »

marko.virkajarvi kirjoitti:
Veijo kirjoitti:Tässä Stefanin vastaus kyselyyni innostukseen vaihtaa SE LC4:een.

Mvh Stefan"
Jos pysyy pehmeiltä krossiradoilta pois niin ei SE ole liian painava. Varsinkin jos ihan vaan sorateitä ajelee niin siihen tarkoitukseen se on varsin keveän tuntuinen laite varsinkin jos säätää jousitusta etu ja takapäästä alemmaksi niin painopiste siirtyy lähemmäksi maata. Yhdellä vaimentimella varustettu SE painaa täydellä tankilla noin 191 kg ja 640 adventure 180 kg eli ei ole suurista kiloista kiinni mutta jos 11 kiloa vähemmän painoa ja 50 hv vähemmän tehoa on parempi niin eihän siinä muuta kuin vaihtamaan. Mulla on kokemusta kummastakin vehkeestä ja eikä tulis mieleenkään vaihtaa pienempään.
Käyttötarkoitushan se on ratkaiseva tekijä. Minä en osaa ajaa kevyemmilläkään laitteilla saati sitten 100 heppaisella järkäleellä. P-rinkien tekeminen ja muu kikkailu on kevyellä laitteella helpompaa. Tuo 400cc moottori vie pyörää ja kuskia suomalaiselle teille sopivia nopeuksia ihan hyvin. Jostain syystä tykkäsin ajaa 250cc MZ:lla ja LC4:llakin katurengastettuna, niistä kokemuksista tuo idea supermotoonkin tuli.
marko.virkajarvi

Mika TA-91 kirjoitti:
marko.virkajarvi kirjoitti:Jos pysyy pehmeiltä krossiradoilta pois niin ei SE ole liian painava. Varsinkin jos ihan vaan sorateitä ajelee niin siihen tarkoitukseen se on varsin keveän tuntuinen laite varsinkin jos säätää jousitusta etu ja takapäästä alemmaksi niin painopiste siirtyy lähemmäksi maata. Yhdellä vaimentimella varustettu SE painaa täydellä tankilla noin 191 kg ja 640 adventure 180 kg eli ei ole suurista kiloista kiinni mutta jos 11 kiloa vähemmän painoa ja 50 hv vähemmän tehoa on parempi niin eihän siinä muuta kuin vaihtamaan. Mulla on kokemusta kummastakin vehkeestä ja eikä tulis mieleenkään vaihtaa pienempään.
Perjantai, sopiva nousu, itsellä kälynen TA, mutta silti:

Marko olet mielestäni ansainnut kultaisen KTM papukaijamerkin :!:

Toivottavasti maahantuoja osaa palkata sinut markkinointiin, niin ensi vuonna KTM ei myy kuin kalleimpia mallejaan, tarvitkoon/halutkoon kuluttajat mitä tahansa...

Sori, oli vaan pakko :roll:

Terveisin, eikä todellakaan pahalla
Itselläkin oli sopiva nousu :D
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Hölp pölp

Sanoo mies, mies jolla on Adventure (ei siis The, mutta isolla kirjoitettuna kuitenkin). SE:ssä on tavan kuolevaiselle 50hp liikaa tehoa ja 200km liian pieni tankki.

Muuten ostasin heti :D

Riku
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

Teho TEho TEHo TEHO! Kaikki sitä nyt mainostaa. Joo-joo.

Mutta ottaos huomioon teho-paino-suhde ja sitä kautta ajettavuus.

Minä(kin) olen aikonut pysyä SXC:ssä ja viritellä siitä lisätehoja. Mahdotonta ei lie 70 hp ja muutamatkin kikat on hankkeilla.

Ei siinä enää olla kaukana Sarkola Heavy OffRoad Companyn tuotoksesta (Ténéré 70 hp) ja kun paino on aivan toista luokkaa niin se mitä väännössä menetetään kenties painossa saadaan takaisin.

Jos mulla mopo painaa tankattuna 130 kg (koko-Akra) niin tehoa tarvittaisiin 65 hp, jotta päästäisiin SE:n teho-painolukemille. Samoihin vääntöihinhän ei ikinä päästä, se on myönnettävä.
marko.virkajarvi

Näistä kirjoituksista ei kannata provosoitua :D Kyllähän se on niin että kukin ajakoon sellaisella mopolla mistä tykkää tai mihin on varaa. Mullakin ed pyörä oli SXC ja tykkäsin siitä ja se oli parempi maastoajossa kuin SE mutta en tarvitse kahta pyörää samaan tarkoitukseen. Metsä ja monttuajoon mulla on 450 WR ja se sopii siihen paremmin kuin SXC.
virta
Pyörä: -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virta »

Einari kirjoitti: Jos mulla mopo painaa tankattuna 130 kg (koko-Akra) niin tehoa tarvittaisiin 65 hp, jotta päästäisiin SE:n teho-painolukemille. Samoihin vääntöihinhän ei ikinä päästä, se on myönnettävä.
Ehkä radioohjattuna, mutta lienee syytä laskea se 80kg huippuunsa trimmattua endurolihasta siihen päälle. Jollon tarvittaisiin jo 75hp.
950Tomi
Pyörä: KTM 950 Adventure

Viesti Kirjoittaja 950Tomi »

Einari kirjoitti: Jos mulla mopo painaa tankattuna 130 kg (koko-Akra) niin tehoa tarvittaisiin 65 hp, jotta päästäisiin SE:n teho-painolukemille. Samoihin vääntöihinhän ei ikinä päästä, se on myönnettävä.
Punnittu vai hatusta?

-Tomi
Einari
Pyörä: KTM 500 EXC SD

Viesti Kirjoittaja Einari »

No sikäli hatusta, että tehdas ilmoittaa 132 kg orggisputkella ja Akra on jokusen kilon kevyempi.

Mitä tulee e-lihamassaan niin joo, kyllähän se suhteellisesti enemmän vaikuttaa pienemmillä tehoilla.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

132 ei taida olla tankattuna :cry: ainakaan mun pyörä.
antti
marko.virkajarvi

Muistaakseni rekisteriotteessa luki omamassa 144 eli voi olla kevyemmällä änkkärillä luokkaa 140-141kg täydellä tankilla ja muutkin nesteet mukana. -03 malli on vähän kevyempi kun on vain 1 öljynsuodatin ja öljyä vain koneessa.-04 malleissahan on rungossa lisäöljysäiliö. SE:ssä teho/paino on ilmoitettu noin 0.37 ja SXC:ssä pitäis olla täystehoisena suunnilleen sama mutta jostain syystä SE kirmaa suorilla aivan tajuttomasti verrattuna SXC:hen
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

Einari kirjoitti:
Ei siinä enää olla kaukana Sarkola Heavy OffRoad Companyn tuotoksesta (Ténéré 70 hp) ja kun paino on aivan toista luokkaa niin se mitä väännössä menetetään kenties painossa saadaan takaisin.

Jos mulla mopo painaa tankattuna 130 kg (koko-Akra) niin tehoa tarvittaisiin 65 hp, jotta päästäisiin SE:n teho-painolukemille. Samoihin vääntöihinhän ei ikinä päästä, se on myönnettävä.
Harrastuksen mielekkyyteen ja jatkuvuuteen vaikuttaa "hieman" myös ajolaitteen kestävyys.
Ajoin Tenerelläni yli 200 000 km. Nykyinen omistaja jatkaa perinnettä.
Jos kone on yhtenään pöydällä, se syö miestä eikä bensaa.

Mopo tykkää kun sillä ajetaan...
Vastaa Viestiin