GSR600 kirjoitti:Talvihuolto meneillään ja rungon kiveniskemiä tarkoitus paikkamaalata. Onko kennelläkään tiedossa mikä on hopeisen rungon värisävy että saisi teetettyä autoväriliikkeessä pienen paikkaväripurkin.
Noita MAX BMW sivuja on tullut käytettyä ja tuota rungon kuvaakin sieltä katsottua ja paikkaväriä etsittyä mutta
en vaan silti ollut huomannut että kyllä myös se rungon värikoodi sieltä löytyy.
Ei kallis sijoitus tuo kuuskymppiä mutta onko monella kokemusta? Ja millaisia kokemuksia?
Toinen asia on mökäpönttö. En tykkää hiljaisista suhinoista pyörässä kun se ei ole sähkökäyttöinenkään. Saa siinä olla ääntä. Ebaysta saisi oikein valitsemalla valita mielenmukaista sliparia. Mutta mikä pönttö nollaneloseen sitten kannattaisi hankkia? Äänethän tässä projektissa on prioriteettina mutta jos muutakin saa niin mikä ettei...
Jalkatapit menee myös vaihtoon. Montako puoltoääntä saa Pivotpegzit?
Kampi kirjoitti:Nyt noviisigessulainen kyselee. Valoja täytyisi petrata hieman. On kyllä todella surkeet orkkisvalot. Olen tuumaillut Cobra Xenoneita lähivaloiksi: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 7&start=45
Ei kallis sijoitus tuo kuuskymppiä mutta onko monella kokemusta? Ja millaisia kokemuksia?
Toinen asia on mökäpönttö. En tykkää hiljaisista suhinoista pyörässä kun se ei ole sähkökäyttöinenkään. Saa siinä olla ääntä. Ebaysta saisi oikein valitsemalla valita mielenmukaista sliparia. Mutta mikä pönttö nollaneloseen sitten kannattaisi hankkia? Äänethän tässä projektissa on prioriteettina mutta jos muutakin saa niin mikä ettei...
Tällaista näin aluksi, kiitos.
Valoista en tiedä (muutakuin että ne on surkeat ), mutta slipareista sen verran että mulla oli jossain vaiheessa Akrapovicin slipari pyörässä. Äänet oli ihan ok, ei liian kovat, mutta tehoja tuolla ei juurikaan saa, Dynossa oli noin 1hp:n ero vakioon (näytti dynossa 98hp).
Pivotpegzit mulla ollu käytössä kohta varmaan 200000km ja edelleen tykkään niistä. Mukava kun saa seisaallaankin vähän nilkkoja heiluteltua. Eli siis kestävät ovat.
Kampi kirjoitti:Nyt noviisigessulainen kyselee. Valoja täytyisi petrata hieman. On kyllä todella surkeet orkkisvalot. Olen tuumaillut Cobra Xenoneita lähivaloiksi: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... 7&start=45
Tällaista näin aluksi, kiitos.
Niin kuin tuollakin mainitsin, jos tuohon GS:n umpioon laittaa normi-xenonin niin vastaantulijat hermostuu pimeellä. Katso mieluummin valmis sarja H7R-polttimolla tai sitten Xenoni optiikalla jossa terävä cut-off. Näitä on monia E-hyväksyttyjä ja ei niin laillisia. https://www.google.fi/search?q=xenon+cu ... 7&bih=1038
Sliparista että katso sellanen joka db-killerillä E-hyväksytty malli. Itsellä Remus jossa en käytä dp-killeriä kun pidemmillä motarisiirtymillä (kuten Saksan autobahn) jolloin meteli nousee väkisinkin ja tuolla killerillä sen saa tarvittaessa siedettäväksi.
I'm not afraid to go fast... It's crashing & burning that sucks!
Taitaa huoltokutsua pukata gessuihin. Tuosta tankin letkuliitoksen halkeilusta on noussut pienehkö kansanliike rapakon tuolla puolen ja nyt ovatten isot rattaat pyörähtäneet. Näinköhän tuo leviää tännekin jossain vaiheessa?
Kampi kirjoitti:Ajatuksissa on asentaa huomiovalot gessuun mutta mitenkä ja kuinka kun siinä on se kän-väyläjuttu? Lisäpitkät on myös suunnitteilla.
Saahan sen niin että palaa parkkina kun ajovalo päällä ja kun sammuttaa valot manuaalisesti niin se sitte kirjastuu. Peruskytkentä ja tarvittavat asennustarvikkeet DRL-valopaketin mukana. Se vain että kun manuaalisesti sammuttaa valot nappulasta niin näyttöön mulla ainakin tulee LAMPF!-teksti. Keltasta kolmiota ei sentään polta.
Kampi kirjoitti:Ajatuksissa on asentaa huomiovalot gessuun mutta mitenkä ja kuinka kun siinä on se kän-väyläjuttu? Lisäpitkät on myös suunnitteilla.
Lisäpitkät on helpompi juttu. Sähköt akulta. Erillinen kytkin lisäpitkille. Releen ohjausvirta alkuperäisen kaukovalolampun liittimeltä umpion sisältä. Umpiossa on valmis "kanava" jota pitkin johtimen voi sinne pujottaa eli umpioon ei tarvitse porata reikiä ym. Tällä kytkennällä lisäpitkät toimii kaukovalojen ollessa päällä (lisäpitkien erillinen kytkin pitää olla tietysti tällöin ON asennossa.) = Lisäpitkät sammuu kun vaihdat lähivaloille ja syttyy kun vaihdat kaukovaloille. Lampf tekstiä tai mitään muutakaan vikavaloa ei tällä kytkennällä tule.
Kiitos vinkeistä kaikille. Kaukovalokytkennän ymmärsin mutta se ajovalojen sammuttaminen katkaisimesta (nappulasta): oletteko itse asennellu jonkin katkaisimen valoille?
Kampi kirjoitti:Kiitos vinkeistä kaikille. Kaukovalokytkennän ymmärsin mutta se ajovalojen sammuttaminen katkaisimesta (nappulasta): oletteko itse asennellu jonkin katkaisimen valoille?
Eli koneen käydessä (tai vaan virrat päällä) ensin vilkun palautinnappula pohjaan 5 sek. ja heti sen jälkeen oikeaa vilkkua 5 sek.
Ajovalo pimenee ja LAMPF! teksti tulee tauluun. Valot saa päälle vilauttammalla pitkiä.
Eli koneen käydessä (tai vaan virrat päällä) ensin vilkun palautinnappula pohjaan 5 sek. ja heti sen jälkeen oikeaa vilkkua 5 sek.
Ajovalo pimenee ja LAMPF! teksti tulee tauluun. Valot saa päälle vilauttammalla pitkiä.
Voi olla jollakin ohjelmaversiolla toimiva ratkaisu.Mulla syttyy lähivalo kun kierrokset nousevat ~2000 päälle!
Voi olla jollakin ohjelmaversiolla toimiva ratkaisu.Mulla syttyy lähivalo kun kierrokset nousevat ~2000 päälle!
Ai jos tolla tavalla sammutat ja sitte kun kierrokset 2000 niin syttyy? Sulla joku tärinästä ottaa kontaktia.
Tuo on kyllä ihan yleisesti dokumentoitu ominaisuus jolla saa ajovalon tarvittaessa pimeäksi. Itsellä -07
ja toimii, kaverilla -08 GSA ja hyvin toimii.
Eemo kirjoitti:..vilkun palautinnappula pohjaan 5 sek. ja heti sen jälkeen oikeaa vilkkua 5 sek.
Ajovalo pimenee ja LAMPF! teksti tulee tauluun. Valot saa päälle...
wau! Ohjekirjassa ei tuosta ole sanaakaan. Mitenköhän tuohon saisi DRL:ät syttymään kun ajovalot pimenee?
Eemo kirjoitti:..vilkun palautinnappula pohjaan 5 sek. ja heti sen jälkeen oikeaa vilkkua 5 sek.
Ajovalo pimenee ja LAMPF! teksti tulee tauluun. Valot saa päälle...
wau! Ohjekirjassa ei tuosta ole sanaakaan. Mitenköhän tuohon saisi DRL:ät syttymään kun ajovalot pimenee?
(Luottofoorumi tosiaan! Peukku ylös tälle)
Valmiissa DRL-paketeissa on ohjausyksikkö joka hoitaa homman.
Tarvitaan virta (ACC) kun virrat kytketty. Sen saa esim. CAN-pistokkeesta ohjaustangon akselin vierestä tankin edestä (tosin tuossa virta 1min. vielä sen jälkeen kun avain pois virtalukosta eli lamput palaa minuutin ylimääräistä) tai itse otin penkin alta huoltotökkelin vihreäraitaisesta piuhasta.
Lisäksi tarvitaan virta kun valot päällä/poissa eli heräte. Sen saa lyhyiden H7-lampun pistokkeen keltaisesta piuhasta.
Lisäksi maa (-) jonka nyt saa johonkin ohjausyksikön lähelle ruuvin alle tai akun miinukseen.