Tuli hankittua 8kessuun bemarin "originaali" eli merkkikohtainen Scottrasvari. Odottelee tallissa asentamista paikalleen. Se ei varmaan kauhean vaikeaa ole mutta jotakin yksityiskohtia olisi hyvä tietää ennen ryhtymistä. En ole onnistunut löytämään netistä merkkikohtaisia ohjeita vaan törmään aina kommenttiin, jonka mukaan BMW-huolto asentaa lisävarusteen mielellään!! Niin varmaan!
Säiliön ja varsinaisen rasvasuuttimen asennukselle vaikuttaisi ratkaisu löytyvän mutta onko kellä kokemusta miten tuo alipaine on viisainta systeemiin hankkia?
Löytyykö keltäkään ohjeita tai linkkejä merkkikohtaisesta asennuksesta tai muuten vaan täsmäohjeita asennuksesta?
Scottoiler 8gessuun
Valvoja: Moderaattorit
Re: Scottoiler 8gessuun
Moro,
hommasin tuon saman systeemin Heinolta tähän 700:seen, sain printin mukaan mistä tuo alipaineliitos löytyy, mulla oli ainakin ihan tuota varten oma liitos jossa tulppa, eli helppo homma kun paikan tietää. Oisko ollut ruiskujen takana keskellä pyörää ?
Jostain netin syövereistä löysin ohjeet missä tuo suutin oli asennettu takaratasta vasten klo 3-4 väliin, ajelin noin toista tuhatta ja ketju kyllä jäi "kuivan" oloiseksi toisen puolen nivelistä. Siirsin sen pudottamaan ketjulle ennen ratasta, mutta sotkee enemmän.
Pitänee ehkä hommata dual kärki.
Edittii:
Pärkkele, tuollahan on asennuksesta juttua, siellähän se tulppa näkyy, joka irroitetaan. Mulla tuo öljysäiliö piti laittaa toiselle puolelle, on takajarrun nestesäiliö tuossa kohdassa.
hommasin tuon saman systeemin Heinolta tähän 700:seen, sain printin mukaan mistä tuo alipaineliitos löytyy, mulla oli ainakin ihan tuota varten oma liitos jossa tulppa, eli helppo homma kun paikan tietää. Oisko ollut ruiskujen takana keskellä pyörää ?
Jostain netin syövereistä löysin ohjeet missä tuo suutin oli asennettu takaratasta vasten klo 3-4 väliin, ajelin noin toista tuhatta ja ketju kyllä jäi "kuivan" oloiseksi toisen puolen nivelistä. Siirsin sen pudottamaan ketjulle ennen ratasta, mutta sotkee enemmän.
Pitänee ehkä hommata dual kärki.
Edittii:
Pärkkele, tuollahan on asennuksesta juttua, siellähän se tulppa näkyy, joka irroitetaan. Mulla tuo öljysäiliö piti laittaa toiselle puolelle, on takajarrun nestesäiliö tuossa kohdassa.
Eipä löytyny papruu, mutta edellisen viestin linkin ohjeilla lienee pärjäilet.
-
jhe
- Pyörä: 701 E -18
Suurkiitos sinulle Kane80!!!kane80 kirjoitti:Eipä löytyny papruu, mutta edellisen viestin linkin ohjeilla lienee pärjäilet.
Näillä ohjeilla ja vinkeillä homma kyllä onnistuu tai sitten se ei onnistu millään ohjeilla.
Täytyy loppuviikosta ryhtyä askartelemaan.
-
jhe
Scottoiler asennettu ja kanen ohjeilla se oli hyyyyvin helppoa. Tänään sain hankittua öljyt sisään ja testissä pelitti niin kuin pitääkin. Kiitoksia kanelle vielä kertaalleen!!! 
Hyvä että onnistui, mun mielestä aika käsittämätöntä tuo ohjeiden pihtaus ja oletus, että virallinen taho sen asentaa.......
Ei ole rakettitiedettä ei.
Ei ole rakettitiedettä ei.
-
jhe
Ei tosiaankaan rakettitiedettä, jos ensimmäiseen asennuskertaan kuluu aikaa alle tunti sen jälkeen, kun ohjeet on luettu.
Viiteaika töiden tekemiseen merkkihuollossa oli 1.5 - 2 tuntia!!! Eli kokenut ammattilainen tarvitsee pidemmän ajan. Tämä ja ohjeiden pihtaaminen viittaavat kyllä samaan suuntaan. Manit pois!
Onneksi foorumilta löytyy ystävä!
Viiteaika töiden tekemiseen merkkihuollossa oli 1.5 - 2 tuntia!!! Eli kokenut ammattilainen tarvitsee pidemmän ajan. Tämä ja ohjeiden pihtaaminen viittaavat kyllä samaan suuntaan. Manit pois!
Onneksi foorumilta löytyy ystävä!