36. Kärme Kustaan kiemurat

Racing Team Pohjolan Kurapyöräililjät, eli kisakeskustelut tänne.

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

AnttiL
Pyörä: exc

Re: 36. Kärme Kustaan kiemurat

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Tälle vuotta oli tiedotteen mukaan suo jätetty pois kun oli pehmiää ( :!: :!: :evil: ), eli tuo oli varmaan joku ojanylitys tms.
antti
Jasako
Pyörä: xrv 04 KTM 200

Viesti Kirjoittaja Jasako »

Eihän tuo mikään suo, suon varsinaisessa merkityksessä ollut, pehmeätä, arvaamattomia paikkoja lumen seassa. Ilman pakkasia märkää olisi ollut paljon enemmän. Videota kannattaa katsella kuinka EI pidä uponnutta pyörää ylös raataa.
Reitti on vuosi vuodelta helpottunut, mäki on paljon helpompi kuin edellinen, lyhyempi, ei niin paljon kulunnut ja kiviä on vähän.

http://www.youtube.com/watch?v=ADp0WDmzjvE&feature=plcp tuossa kuvaa vanhasta mäestä ja muuta kivaa.
Mäki jatkuu noiden isojen kivien jälkeen viellä 50-80m, noin.
oppet
Pyörä: TM300, BSA B50MX, Yamaha HL proggis

Viesti Kirjoittaja oppet »

Videolta kun oon katellu, niin Mattila tais olla ainoa joka ajoi tuon mäen tapeilta.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Hienoa videota ja menoa!
Eipä ollut petroolinkaan meno kovin pahan näköistä jos oli se keneksi luulen tuossa! Tosi näppärästi ylös.
antti
pejosa
Pyörä: KTM 250 sx-f/exc-f

Viesti Kirjoittaja pejosa »

Gessuli
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gessuli »

Juuu tapeilta koitin vetästä, eikä se ihan huonosti mennyt, ylhäällä hieman lipes kylelleen, mut ylös mentiin :D

laitetaan nyt näää omakki taltioinnit tänne, jos jotain kiinnostaa.

Osa 1 http://www.youtube.com/watch?v=ogMQZTkY ... OA&index=3

osa2 http://www.youtube.com/watch?v=4X0i5367 ... OA&index=2

Osa3 http://www.youtube.com/watch?v=sYbaX-V4 ... OA&index=1
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Ette sitten halunnu ajaa kun kierroksen :roll: ?
Legendaarista isoo mäkee ei muuten oo ajettu enää ainakaan pariin vuoteen, koska ku mä olin viimeks kärmeksellä se oli eka vuos kun ei enää ajettu :( Meni vähä niinku hohto (pelonsekainen arveluttava vattaa vääntävä edellinen yö :lol:) kun ei ollu The suota, eikä The mäkee enää. Tosin ei me kahtena viimesenä vuonna läpi päästy ja vikana ihan mun syytä.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Onko siis todellakin niin, että aikoinaan iso mäki oli todella iso? Olen viimeksi ollut Kärmeksellä katselemassa varmaan 90-luvun lopulla ja nyt muistelin ääneen, että onko tämä todella se iso mäki, kun ennen se oli muistikuvani mukaan huomattavasti pitempi ja koko matkan jyrkkää. Vastauksena kuulin, että aina se on tämä ollut, että aika vain kultaa muistot. :mrgreen:
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Gessuli
Pyörä: KTM 350 EXCF -15 KTM 990 -07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gessuli »

THA: Halua olis ollut ajaa vielä viimenekin kierros, ja jopa oltais jaksettukin Simon kanssa. Meirän kolmas kaveri väsy aivan totaalisesti melekinpä heti mäen jälkeen ja siitä sitten köröteltiin 3tuntia 20 minsaa ekaa kierrosta (ajoaika koko kisalle 3.5 tuntia) eli eipä meitä olis ees laskettu enään toiselle kierrokselle. Joukkuueena lähettiin ja niin myös palattiin. Ens vuonna uusiks.
http://www.brbikers.com

EX. Honda VFR 750, Honda CBR 1000 F, Honda XX, BMW K1200S, BMW R1200 GSA, KTM 640 ADV, husaberg FE 390, Yamaha Tenere 660, 690 -09, Gas Gas 300 2T, Beta 350 RR.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Pete, tuo nykynen mäki on ihan minimäki edelliseen verrattuna. 90-luvun alussa tosin lienee ajettu vielä eri mäkeä, samalla harjulla mutta siinä missä olit taannon katsomassa oli varmaan jokunen puu ja leveyttä paljon reilummin kaikkiaan? Joka tapauksessa nuo aikasemmat mäet on olleet ihan eri mittakaavassa kaikin osin.
Gessuli, kunhan vinesin et sain sanoon mitä tapahtu, ku oot niin vaiennu siitä. Luulin et olis tullu jollekin jotain murheita, kun noin kauan kesti eka rundi. Jos elämyksiä haluaa niin kantsii lähtee vaikka yksin, kunhan ajoajan puitteissa selvii, jatkaan. Poishan tuolta reitiltä ja teitä pitkin varikolle pääsee melki aina suht helposti. Mä oon kerran ajanu melki yhden kierroksen yksin ja toisaalta kerran puhuin lähettäjän yli päästää kaverit jatkaan kun olin käyny vähän uimassa ja heti sen jälkeen hävis kaikki energiat paleluun (joka ei sit loppunu kyl moneen päivään). Harmi vaan ettei tuo reitti ole enää entisensä, nykyset vois olla missä enskakisassa vaan (jopa merkittävästi haastavampia), partio-luonne menee pilalle.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
petrol
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT

Viesti Kirjoittaja petrol »

Toivottavasti legendaariseen kisaan tulee ensi vuodelle muutoksia. Ei tuo kovin haastava reittinä ollut kun toisella kiekalla löi ketjut vaihdepolkimeen vääntäen vaihteensiirtäjän niin ettei vaihteet enää vaihtuneet. Tämä tapahtui vähän ennen mäkeä, joka todellakin on helppo niin kuin tuosta videosta näkee.

Tosiaan kolmos vaihteella ajoin sitten loppu kierroksen ja jos pyörässä olis luistokytkin ei ois ollut käytännössä uita ongelmia kuin kulkujen loppuminen :D
Vastaa Viestiin