Mikä navi kannattaa hommata?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä navi kannattaa hommata?
Olis ny tarve naville, jolla vois suunnitella reittiä etukäteen. Eli laittaa reittipisteitä haluamiinsa kohtiin. Oikeestaan paljon muita ominaisuuksia ei perus navigoinnin lisäksi tarvi. Hinta sais olla halpa!
Pidän navia karttalaukussa sille varatussa lokerossa joten sään kestävä ei oikeestaan tarvi olla. Suositelkaa sopivia! 
-
shakali
- Pyörä: KLE500&TS125x2
Re: Mikä navi kannattaa hommata?
Tällä perusteella hommasin itelle Garminin nuvi 2300:n takuukorjattuna pilkkahintaan. Oli halvimpia autonaveja johon sai noi reitit väännettyä. Näyttö voisi toki olla isompikin.
---
ex-Yamaha XT600 Tenere, ex-Suzuki GSX750, ex-Suzuki GSX750EF, ex-Suzuki RG125
Mistä tiedän millä navilla toi reittisuunnittelu on mahdollista? Onnistuuko garmin nuvi 1300 mallilla? 
Ehdotan Garmin 550. Saa tehtyä reitit etukäteen tietokoneellakin, saa myös järvikartat veneilyä varten, saa myös topo kartat ja on vielä vedenpitäväkin(ainakin jollain tapaa)
-
shakali
- Pyörä: KLE500&TS125x2
Garminin vehkeissä on tuotetiedoissa yleensä mainittuna jotakin seuraavan suuntaista: 10 tallennettavaa reittiä, 1000 reittipistettä tms. Sanoisin ettei tuossa mallissa ole reittejä.tuce kirjoitti:Mistä tiedän millä navilla toi reittisuunnittelu on mahdollista? Onnistuuko garmin nuvi 1300 mallilla?
---
Garmin Nuvi 500 on oikeasti halvin joka kannattaa ostaa mopokäyttöön. Marinea verkkokauppa taitaa olla edullin paikka hankintaan Suomessa.
Weteraani kurapyöräilijä
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Nuvi 1300:een ei saa reittiä tehtyä ja kauttakulkupisteitäkin on vain yksi, joten reittisuunnittelu onmtodella huonoa.
Muuten ihan toimiva peli. Kun laittaa kaikki estot päälle ja lyhyin reitti, niin ajattaa todella pieniä teitä, jopa ihan kinttupolkuja. Mulla siis tämä mopossa nyt.
Reittisuunnittelu olisi kiva ja siitä kannattaa jonkin verran maksaakin.
Muuten ihan toimiva peli. Kun laittaa kaikki estot päälle ja lyhyin reitti, niin ajattaa todella pieniä teitä, jopa ihan kinttupolkuja. Mulla siis tämä mopossa nyt.
Reittisuunnittelu olisi kiva ja siitä kannattaa jonkin verran maksaakin.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Vaihtoehtona voinee pitää myös ns. kiinanaveja, joihin voi sitten asennella softia tarpeiden mukaan. Kun kerran vedenpitävyys ei ole kriteeri niin selvästi alle 100 euron kustannuksilla saa jo toimivan systeemin. Itse olen navikartturoinut 45 euron laitteella jo kolme vuotta ja teen niin myös jatkossa ellen opi tykkäämään tänä keväänä ostamastani kalliista Garminista..
- Rässi66
- Pyörä: Honda CR250R
Verkkokaupasta 60€ photonav ja siihen pörräämään OziCE.
- Nomad
- Pyörä: Ewan McGregor -03
Olin itse kanssa ostamassa uutta navia hajonneen tompan tilalle. Tuli kuitenkin keväällä hankittua tommonen Samsungin tabletti läppärin virkaa hoitamaan ja sillä olen nyt kokeeksi navigoinut.
Plussat: Hervottoman iso näyttö (10"), jolla reittiä on helppo suunnitella myös matkan varrella ja sopii justiinsa tankkilaukun karttataskuun. Saman hintainen kuin hyvä vedenpitävä navi, ja hoitaa siis myös kotiläppärin virkaa. Akku kestää viisi tuntia. Toimii karttataskun muovin läpi ilman hanskoja (muttei hanskat kädessä).
Miinukset: Ei vedenpitävä, (mutta liitinreiät ym. koneen sivuilla - eli ei varmaan pikkusateesta hätkähdä). Suht arvokas rikottavksi.
Jää varsinainen navi hankkimatta.
Plussat: Hervottoman iso näyttö (10"), jolla reittiä on helppo suunnitella myös matkan varrella ja sopii justiinsa tankkilaukun karttataskuun. Saman hintainen kuin hyvä vedenpitävä navi, ja hoitaa siis myös kotiläppärin virkaa. Akku kestää viisi tuntia. Toimii karttataskun muovin läpi ilman hanskoja (muttei hanskat kädessä).
Miinukset: Ei vedenpitävä, (mutta liitinreiät ym. koneen sivuilla - eli ei varmaan pikkusateesta hätkähdä). Suht arvokas rikottavksi.
Eikös se tabletti vaadi netin ja jonkin navi ohjelman kuitenki? Mullakin puhelimessa kartta toki, mutta huono vaan kun ulkomailla ei ole netti käytössä. Toisaalta oon miettiny myös puhelimen käyttöä navina, mutta toi netin käyttö, huono akunkesto ja erityisesti hyvä navi ohjelmisto reiteillä vaan puuttuu... Virran ulosoton meinaan laittaa nyt pyörään kyllä kuitenkin.Nomad kirjoitti:Olin itse kanssa ostamassa uutta navia hajonneen tompan tilalle. Tuli kuitenkin keväällä hankittua tommonen Samsungin tabletti läppärin virkaa hoitamaan ja sillä olen nyt kokeeksi navigoinut.
Halppis navikin vois olla hyvällä tuurilla ihan ok, mutta toisaalta ei kiinnosta laittaa 50-60 euroo kiinni ja sit rupee vaihtaa ohjelmistoja, kun ei sit ihan varmaan tiiä kuin neki kikkailut onnistuu. Toi nuvi 2300 vaikuttaa siltä, että olis edullisin hyvä navi n 100€. Emmä rupee navigaattorista maksaa yli 200€! Mitä järkee siin ny on, ku paperi kartallakin on pärjätty! Mulla on vanha bilteman navi joka pelittää pohjoismaissa ihan ok, reittisuunnittelu vaan puuttuu. Eihän tommone hifistely navi sen kummempi ole kuitenkaan. Pitänee rupee kärkkyy sopivia tarjouksia
Android laite jos on, niin siinä toimii samat Locus, Androzic ja Oruxmaps ohjelmat kuin puhelimissakin ja saa ladattua kotona offlineksi ne kartta-alueet missä liikkuu. Sisäisellä gps:llä sitten navigoi. Nettiä ei tuohon tarvita.
Kävinpä ostamassa ja samantien palauttamassa tomtomin xl navin. Pitäs tällä viikolla starttaa ruotsiin ja sitä varten ajattelin, että maksan vaikka pari kymppiä enempi ja kysyn suoraan paikallisesta liikkeestä sopivaa, myyjä sanoi että jep siinä on reittisuunnittelu, joten otin sen muita kyselemättä. NO eipä ollu... Palautukseen ja myyjät ihmettelee siellä vissiin googlesta et mitä tää ny meinaa oikee. Ihme touhuu ei saa kunnon palveluu enää mistää, ite pitää selvitellä ja ostaa tiesmistä... Noh lainaan saan jonku navin jossa varmaa yli viis vuotta vanhat kartat, pitänee ostaa paperi kartta sit vaa rinnalle. En keksi mistä sais sopivan tähän hätään helsinkiin en ehdi käymää, garmin nuvi 2300 ois ollu sopiva muutoin.
Vastaisuuden varalle tosiaan pitää ite selvittää että siinä on tosiaan toi reittisuunnittelu 10 tallennettavaa reittiä, 1000 reittipistettä tms. Ei voi kyllä luottaa mihkään tekniset, expert, gigantti akselin myyjään tossa hommassa, valitettavasti...
Vastaisuuden varalle tosiaan pitää ite selvittää että siinä on tosiaan toi reittisuunnittelu 10 tallennettavaa reittiä, 1000 reittipistettä tms. Ei voi kyllä luottaa mihkään tekniset, expert, gigantti akselin myyjään tossa hommassa, valitettavasti...
Kertokaas te, joilla näitä värkkejä on, hieman käyttäjäkokemuksia ja näkemyksiä eri laitteista. Itsellä on navin hankinta edessä ja paria eri vaihtoehtoa pyöritellyt mielessä.
Vaihtoehtoina olen pyöritellyt mm. Garmin Zumo 350, Garmin GPSMAP tai Android pohjaiset vekottimet. Zumosta tai GPSMAP:sta ei ole itellä mitään kokemuksia, mutta android sovelluksia tulee pyöritettyä puhelimessa ja sitä kautta jonkinlainen käsitys Oziexplorer tms sovelluksista on.
Joitain kyssäreitä aiheesta
1 Zumo ja GPSMAP, miten homma pelittää reitittävän ja maastokarttojen kanssa, eli siis saako ne samanaikaisesti laitteisiin?
2 Miten olette kokeneet kosketusnäytölliset vermeet vs nappulakomennetut
3 Käyttökokemuksia Zumo tyyliset laitteet vs GPSMAP tyyliset kapulat
4 Jos android tyylistä laitekokonaisuutta niin mitä?
5 Androidlaitteet käytännössä, eli niitä oikeita käyttäjäkokemuksia kaivattaisiin, näytön kirkkaudet, laitteen suojaukset / koteloinnit jne.
6 Vai jotain ihan muuta kun edellä
Vaihtoehtoina olen pyöritellyt mm. Garmin Zumo 350, Garmin GPSMAP tai Android pohjaiset vekottimet. Zumosta tai GPSMAP:sta ei ole itellä mitään kokemuksia, mutta android sovelluksia tulee pyöritettyä puhelimessa ja sitä kautta jonkinlainen käsitys Oziexplorer tms sovelluksista on.
Joitain kyssäreitä aiheesta
1 Zumo ja GPSMAP, miten homma pelittää reitittävän ja maastokarttojen kanssa, eli siis saako ne samanaikaisesti laitteisiin?
2 Miten olette kokeneet kosketusnäytölliset vermeet vs nappulakomennetut
3 Käyttökokemuksia Zumo tyyliset laitteet vs GPSMAP tyyliset kapulat
4 Jos android tyylistä laitekokonaisuutta niin mitä?
5 Androidlaitteet käytännössä, eli niitä oikeita käyttäjäkokemuksia kaivattaisiin, näytön kirkkaudet, laitteen suojaukset / koteloinnit jne.
6 Vai jotain ihan muuta kun edellä
Tein saman, vaikkakin eri syystä. Kartan takuupäivityksen jälkeen ei kartta vissiin enää aktivoitunut. Eli koko laite ihan käyttökelvoton. Ilmoitti vaan käynnistyksessä, että karttaa ei voi käyttää ja pyysi valitsemaan kartan. Vaihtoehtoina tasan yksi käyttökelvoton kartta... Huollossa ei osattu tehdä mitään, joten vaihtoehdoksi jäi palauttaa koko laite.tuce kirjoitti:Kävinpä ostamassa ja samantien palauttamassa tomtomin xl navin.
Edellisenkin tompan kanssa oli heti uutena ongelmia kun mukana piti olla jotain kampanjakoodeja, jotka syöttämällä piti jotain hienoa (en kyllä enää muista mitä) saada. No, kokeilin kaikkia koodeja jotka löysin, kaikkiin paikkoihin, joihin voi koodeja syöttää, mutta mihinkään ne ei kelvanneet.
Nyt vaihtui sitten tomppa garminiin.