R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Minä vaihdan peräöljyt 10tkm:n välein, suositus on kyllä paljon pidempi mutta samallahan nuo vaihtuu kun moottoriin ja vaihteistoonkin.

Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.

Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
virta
Viestit: 854
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja virta »

Laatikkoöljyille tehtaan suositus on 40tkm välein. Itse puolitin tuon 20tkm/2v ja samassa peräöljyjen vaihto. Sekä jarrunesteet. 40tkm/4v laturin hihna. 10tkm/1v moottoriöljyt ja venttiilien säätö. Siinähän ne huollettavat.
Viimeksi muokannut virta, Pe Touko 25, 2012 3:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jani
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

juvander kirjoitti:Minä vaihdan peräöljyt 10tkm:n välein, suositus on kyllä paljon pidempi mutta samallahan nuo vaihtuu kun moottoriin ja vaihteistoonkin.

Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.

Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx

Kiitos tiedosta!
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

juvander kirjoitti:Minä vaihdan peräöljyt 10tkm:n välein, suositus on kyllä paljon pidempi mutta samallahan nuo vaihtuu kun moottoriin ja vaihteistoonkin.

Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.

Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx

Ohhoh, olipas kattava lista... :shock:
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

virta kirjoitti:Laatikkoöljyille tehtaan suositus on 40tkm välein. Itse puolitin tuon 20tkm/2v ja samassa peräöljyjen vaihto. Sekä jarrunesteet. 40tkm/4v laturin hihna. 10tkm/1v moottoriöljyt ja venttiilien säätö. Siinähän ne huollettavat.

Tavailin huoltokirjaa ja harmikseni moneen kohtaan on laitettu vain "BMW Service" tai "Annual Sevice". Laturin hihnan vaihdosta ei hajuakaan, onko koskaan edes tehty.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Hihnan vaihtoväli on 60tkm, juuri valmistaudun vaihtamaan tuon omaanikin. Työkalu tuon vaihdon tekemiseen tuli eilen, hihna on kulkenut jo pari vuotta pyörässä mukana...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
virta
Viestit: 854
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 8:19 pm
Pyörä: -
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja virta »

Saattaa olla että muistan väärin, mutta ymmärsin että äskettäin tuota remmin huoltoväliä lyhennettiin.

edit. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=690525 tuollakin joku sellaista arvaili.

edit edit. omani vaihdoin ilman mitään työkaluja, suojasin uuden remmin asentaessa muovin palasella. Mutta sillon pitää olla ylimääräiset auttavat kädet. Varsin helppo homma muuten.
- jani
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

virta kirjoitti:Saattaa olla että muistan väärin, mutta ymmärsin että äskettäin tuota remmin huoltoväliä lyhennettiin.

edit. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=690525 tuollakin joku sellaista arvaili.

edit edit. omani vaihdoin ilman mitään työkaluja, mutta sillon pitää olla ylimääräiset auttavat kädet. Varsin helppo homma muuten.
Joo, näköjään ovat muuttaneet tuon:

Repleace belt for generator (as part of maintenance) (Description in item: 12 31 657, Billed as a separate item) every six years or every 40,000 km

Ylläoleva siis BMW huolto-ohjeista rompulta 6. edition 03/2011.

Noh, enpä ole kyllä kuullut keneltäkään että tuo olisi mennyt...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
Kunkku
Viestit: 1943
Liittynyt: Su Syys 24, 2006 9:52 pm
Pyörä: Gessu
Paikkakunta: Luumäki
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Ei se hihnan vaihto ole mikään läpihuutojuttu ainakaan -07 tai uudempiin Adventure-malleihin. Koppa ei mahdu pois paikaltaan ilman suojarautojen irrotusta, kopan pultit voivat olla täysin jumissa ja hihnan vaihto ilman erikoistyökalua on lähes mahdotonta. Ei ole niitä hommia, joita kannattaa jättää tien päälle.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Avatar
juvander
Viestit: 1783
Liittynyt: Su Elo 16, 2009 8:05 pm
Pyörä: MAN
Paikkakunta: Espoo

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja juvander »

Kunkku kirjoitti:Ei se hihnan vaihto ole mikään läpihuutojuttu ainakaan -07 tai uudempiin Adventure-malleihin. Koppa ei mahdu pois paikaltaan ilman suojarautojen irrotusta, kopan pultit voivat olla täysin jumissa ja hihnan vaihto ilman erikoistyökalua on lähes mahdotonta. Ei ole niitä hommia, joita kannattaa jättää tien päälle.
Kyllä koppa ainakin -09 mallisesta lähtee ilman suojarautojen irroitusta, just oli tuo irti kun tsekkasin mitä siellä alla muhii. Mutta ennen reissua tuo hihna menee nyt kuitenkin vaihtoon, työkalu tuohon saapui jo.

On porukat sitä jollain muovihärpäkkeilläkin veivanneet paikalleen, mutta aika vaikealta on näyttänyt...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Avatar
SS
Viestit: 1145
Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
Paikkakunta: Nummela

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja SS »

Biltemasta kun hakee ison hylsyn siihen kampuran pään mutteriin, ja on tulpat irti, niin se uus hihna on paikoillaan helposti, kunhan laittaa pikkasen tukevaa muovikalvoa uuden hihnan suojaksi asennettaessa.
Ite ihmettelin miksi siitä niin pelotellaan ja tuskaillaan koneen pyöritystä takapyörää liikuttamalla.
Hylsyvääntimellä on helppo homma.

SS
Mika_Tz
Viestit: 889
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
Pyörä: KTM 990 Adventure -08
Paikkakunta: Tervajoki

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Mika_Tz »

Kävin Vääksyssä ja takaisin. Kilsoja tuli karvan verran yli 400. Takaisin tullessa tarkistin öljyn määrän autokeitaalla ja tarkistusikkuna näytti vähän yli puoliväliä. Viikolla se oli ylärajassa... Just mun tuurilla venttiilinohjurintiivisteet on matkansa päässä tms.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Avatar
Ilipo
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Helmi 17, 2009 5:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adventure
Paikkakunta: Kirkkonummi

R1200GS

Viesti Kirjoittaja Ilipo »

Moro,

Mulla isossa Gessussa tuo öljynpinta heitteli aika paljonkin, joten en olis huolissani. Toisaalta boxerikone syö kai aina vähän öljyä...
Viking
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2008 8:45 pm
Pyörä: BMW R1200GS

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Viking »

Kunkku kirjoitti:Ei se hihnan vaihto ole mikään läpihuutojuttu ainakaan -07 tai uudempiin Adventure-malleihin. Koppa ei mahdu pois paikaltaan ilman suojarautojen irrotusta, kopan pultit voivat olla täysin jumissa ja hihnan vaihto ilman erikoistyökalua on lähes mahdotonta. Ei ole niitä hommia, joita kannattaa jättää tien päälle.
Vaihto sujuu kyllä ilman erkoistyökaluja. Hihnan saa helposti pois ja asentaminen onnistuu "melkein" yhtä helposti. Mutta en tekisi tien päällä. Vaihdettaessa kun hihna oli n. 60 000 km vanha se vielä näytti hyväkuntoiselta. Pyörä -07.
Avatar
-jn-
Viestit: 546
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 10:30 am
Pyörä: SE/EXC350/GS
Paikkakunta: Vihti

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja -jn- »

Moi

Otin Gessun juuri talvisäilytyksestä akku tyhjä , käynnistin kaapeleilla ja kävin heittää 20 km lenkin ei ladannut , uudestaan käyntiin kaapeleilla , odotusta sammutus ja ei lähteny käyntiin edes kaapeleilla EWS valo rupes palaa ???? Onko neuvoja ?


terv. -jn-
Tärkeintä ei ole päämäärä vaan liike ....

mopokuvia http://www.hobby.pic.fi/
Vastaa Viestiin