R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Minä vaihdan peräöljyt 10tkm:n välein, suositus on kyllä paljon pidempi mutta samallahan nuo vaihtuu kun moottoriin ja vaihteistoonkin.
Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.
Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx
Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.
Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Laatikkoöljyille tehtaan suositus on 40tkm välein. Itse puolitin tuon 20tkm/2v ja samassa peräöljyjen vaihto. Sekä jarrunesteet. 40tkm/4v laturin hihna. 10tkm/1v moottoriöljyt ja venttiilien säätö. Siinähän ne huollettavat.
Viimeksi muokannut virta, Pe Touko 25, 2012 3:15 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- jani
-
Mika_Tz
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
- Paikkakunta: Tervajoki
Re: R1200GS
juvander kirjoitti:Minä vaihdan peräöljyt 10tkm:n välein, suositus on kyllä paljon pidempi mutta samallahan nuo vaihtuu kun moottoriin ja vaihteistoonkin.
Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.
Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx
Kiitos tiedosta!
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
-
Mika_Tz
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
- Paikkakunta: Tervajoki
Re: R1200GS
juvander kirjoitti:Minä vaihdan peräöljyt 10tkm:n välein, suositus on kyllä paljon pidempi mutta samallahan nuo vaihtuu kun moottoriin ja vaihteistoonkin.
Keulaan ei öljyjä ohjelman mukaan vaihdella, niillä kun ei siellä muuta kuin voitelevaa funtiota ole. Toki ne on hyvä muutaman vuoden välien vaihtaa jos pyörää meinaa pidempään pidellä.
Roiskesuojista ja muista, tuolta voi katsoa mitä kaikkea sinne voi laittaa: http://www.juvander.fi/site/ilpo/Home/t ... nture.aspx
Ohhoh, olipas kattava lista...
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
-
Mika_Tz
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
- Paikkakunta: Tervajoki
Re: R1200GS
virta kirjoitti:Laatikkoöljyille tehtaan suositus on 40tkm välein. Itse puolitin tuon 20tkm/2v ja samassa peräöljyjen vaihto. Sekä jarrunesteet. 40tkm/4v laturin hihna. 10tkm/1v moottoriöljyt ja venttiilien säätö. Siinähän ne huollettavat.
Tavailin huoltokirjaa ja harmikseni moneen kohtaan on laitettu vain "BMW Service" tai "Annual Sevice". Laturin hihnan vaihdosta ei hajuakaan, onko koskaan edes tehty.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Re: R1200GS
Hihnan vaihtoväli on 60tkm, juuri valmistaudun vaihtamaan tuon omaanikin. Työkalu tuon vaihdon tekemiseen tuli eilen, hihna on kulkenut jo pari vuotta pyörässä mukana...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Saattaa olla että muistan väärin, mutta ymmärsin että äskettäin tuota remmin huoltoväliä lyhennettiin.
edit. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=690525 tuollakin joku sellaista arvaili.
edit edit. omani vaihdoin ilman mitään työkaluja, suojasin uuden remmin asentaessa muovin palasella. Mutta sillon pitää olla ylimääräiset auttavat kädet. Varsin helppo homma muuten.
edit. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=690525 tuollakin joku sellaista arvaili.
edit edit. omani vaihdoin ilman mitään työkaluja, suojasin uuden remmin asentaessa muovin palasella. Mutta sillon pitää olla ylimääräiset auttavat kädet. Varsin helppo homma muuten.
- jani
Re: R1200GS
Joo, näköjään ovat muuttaneet tuon:virta kirjoitti:Saattaa olla että muistan väärin, mutta ymmärsin että äskettäin tuota remmin huoltoväliä lyhennettiin.
edit. http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=690525 tuollakin joku sellaista arvaili.
edit edit. omani vaihdoin ilman mitään työkaluja, mutta sillon pitää olla ylimääräiset auttavat kädet. Varsin helppo homma muuten.
Repleace belt for generator (as part of maintenance) (Description in item: 12 31 657, Billed as a separate item) every six years or every 40,000 km
Ylläoleva siis BMW huolto-ohjeista rompulta 6. edition 03/2011.
Noh, enpä ole kyllä kuullut keneltäkään että tuo olisi mennyt...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Ei se hihnan vaihto ole mikään läpihuutojuttu ainakaan -07 tai uudempiin Adventure-malleihin. Koppa ei mahdu pois paikaltaan ilman suojarautojen irrotusta, kopan pultit voivat olla täysin jumissa ja hihnan vaihto ilman erikoistyökalua on lähes mahdotonta. Ei ole niitä hommia, joita kannattaa jättää tien päälle.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: R1200GS
Kyllä koppa ainakin -09 mallisesta lähtee ilman suojarautojen irroitusta, just oli tuo irti kun tsekkasin mitä siellä alla muhii. Mutta ennen reissua tuo hihna menee nyt kuitenkin vaihtoon, työkalu tuohon saapui jo.Kunkku kirjoitti:Ei se hihnan vaihto ole mikään läpihuutojuttu ainakaan -07 tai uudempiin Adventure-malleihin. Koppa ei mahdu pois paikaltaan ilman suojarautojen irrotusta, kopan pultit voivat olla täysin jumissa ja hihnan vaihto ilman erikoistyökalua on lähes mahdotonta. Ei ole niitä hommia, joita kannattaa jättää tien päälle.
On porukat sitä jollain muovihärpäkkeilläkin veivanneet paikalleen, mutta aika vaikealta on näyttänyt...
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
- SS
- Viestit: 1145
- Liittynyt: Pe Kesä 15, 2007 10:12 pm
- Pyörä: R1200GSA LC, Husqvarna Rödmyra 118cc -51
- Paikkakunta: Nummela
Re: R1200GS
Biltemasta kun hakee ison hylsyn siihen kampuran pään mutteriin, ja on tulpat irti, niin se uus hihna on paikoillaan helposti, kunhan laittaa pikkasen tukevaa muovikalvoa uuden hihnan suojaksi asennettaessa.
Ite ihmettelin miksi siitä niin pelotellaan ja tuskaillaan koneen pyöritystä takapyörää liikuttamalla.
Hylsyvääntimellä on helppo homma.
SS
Ite ihmettelin miksi siitä niin pelotellaan ja tuskaillaan koneen pyöritystä takapyörää liikuttamalla.
Hylsyvääntimellä on helppo homma.
SS
-
Mika_Tz
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 7:37 am
- Pyörä: KTM 990 Adventure -08
- Paikkakunta: Tervajoki
Re: R1200GS
Kävin Vääksyssä ja takaisin. Kilsoja tuli karvan verran yli 400. Takaisin tullessa tarkistin öljyn määrän autokeitaalla ja tarkistusikkuna näytti vähän yli puoliväliä. Viikolla se oli ylärajassa... Just mun tuurilla venttiilinohjurintiivisteet on matkansa päässä tms.
Yamaha XT Tenere -> BMW F 650 GS Dakar-> R 1200 GS-> KTM 990 Adventure
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
http://www.gospelriders.fi/
http://agapevalmennus.fi
Re: R1200GS
Vaihto sujuu kyllä ilman erkoistyökaluja. Hihnan saa helposti pois ja asentaminen onnistuu "melkein" yhtä helposti. Mutta en tekisi tien päällä. Vaihdettaessa kun hihna oli n. 60 000 km vanha se vielä näytti hyväkuntoiselta. Pyörä -07.Kunkku kirjoitti:Ei se hihnan vaihto ole mikään läpihuutojuttu ainakaan -07 tai uudempiin Adventure-malleihin. Koppa ei mahdu pois paikaltaan ilman suojarautojen irrotusta, kopan pultit voivat olla täysin jumissa ja hihnan vaihto ilman erikoistyökalua on lähes mahdotonta. Ei ole niitä hommia, joita kannattaa jättää tien päälle.
Re: R1200GS
Moi
Otin Gessun juuri talvisäilytyksestä akku tyhjä , käynnistin kaapeleilla ja kävin heittää 20 km lenkin ei ladannut , uudestaan käyntiin kaapeleilla , odotusta sammutus ja ei lähteny käyntiin edes kaapeleilla EWS valo rupes palaa ???? Onko neuvoja ?
terv. -jn-
Otin Gessun juuri talvisäilytyksestä akku tyhjä , käynnistin kaapeleilla ja kävin heittää 20 km lenkin ei ladannut , uudestaan käyntiin kaapeleilla , odotusta sammutus ja ei lähteny käyntiin edes kaapeleilla EWS valo rupes palaa ???? Onko neuvoja ?
terv. -jn-