Juro kirjoitti:05-malliin jouduin vaihtamaan omaan piikkiin, ei ollut takaisinkutsusta tietoa huollossa kun kyselin. Osan hinta oli muistaakseni puolentoistasadan vaiheilla, jos ei peräti 170 eur.
Jukka
No johan nyt, kysyitkö maahantuojalta - muuallapäin asia hoidetaan.
Asiasta kolmanteen... Mistä sopiva ja timmi ulkopressu gessun suojaamiseen kaupunkiolosuhteissa?
Edellinen pressu oli joku B--teman terveisiä selän jatkeesta joka ei pysynyt pyörän päällä eikä suojannut kunnolla... Siispä meni YTV:n kuormaan syksyllä. Kohta kun aavikkonorsun käy hakemassa tallilta tulille niin olisi mukavaa olla pressu valmiina.
Wunderlichin verkkokaupassa huusivat pressusta 70 € + toimitukset. Äkkiseltään kuullosti vähän arvokkaalta, mutta jos se olisi hyvä niin mielelläänhän sen maksaisi... Kokemuksia?
Ja toinen kysymys - onko kenelläkään kokemuksia Spyballista, kannattaako Gessuun asennuttaa ennen Euroopan turneeta?
Timo
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
ex: Harley- Davidson Night Rod Special '08
ex: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '00
--
A - D - DK - EST - F - FIN - IT - LT - LV - PL - SK - SLO - S - RU
tigg3r kirjoitti:Asiasta kolmanteen... Mistä sopiva ja timmi ulkopressu gessun suojaamiseen kaupunkiolosuhteissa?
Edellinen pressu oli joku B--teman terveisiä selän jatkeesta joka ei pysynyt pyörän päällä eikä suojannut kunnolla... Siispä meni YTV:n kuormaan syksyllä. Kohta kun aavikkonorsun käy hakemassa tallilta tulille niin olisi mukavaa olla pressu valmiina.
Wunderlichin verkkokaupassa huusivat pressusta 70 € + toimitukset. Äkkiseltään kuullosti vähän arvokkaalta, mutta jos se olisi hyvä niin mielelläänhän sen maksaisi... Kokemuksia?
Timo
Mulla oli viime kesän gessun päällä motonetista ostettu peitto. Merkkiä en muista, mutta kooltaan se taisi olla suurin mitä sieltä löysin. Mopo pysyi kivasti piilossa ja suojassa eikä kertaakaan ollut ongelmia peiton päälläpysymisen kanssa.
tigg3r kirjoitti:Ja toinen kysymys - onko kenelläkään kokemuksia Spyballista, kannattaako Gessuun asennuttaa ennen Euroopan turneeta?Timo
Tuskin kannattaa. Kyllä Gessu jo rumuudellaan karkottaa hetken mielijohteesta toimivat varkaat. Harkitsevalle varkaalle taas on se ja sama, onko pyörässä tuollaista SpyBallia, vai ei. Enemmän merkkaa se, missä sitä pyörääsi seisotat.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Ja jälleen "crospostia" jos vaikka joku ei molempia foorumeita lueskele...
KuvaMP (präktä on sieltä hankittu) lupasi tarinan kuultuaan ja kuvat nähtyään uuden osan mukisematta. Hyvä asenne ja pisteet menee heille! Osa tuli eilen matkikseen ja tuossa hetki sitten avasin sen vanhan. Vettä se on saanut ja jälki sen mukaista. Johtimien ja liitosten hapettuminen ei ole ongelma jos piirilevy on tuossa kunnossa.
Ja gessu laulaa taas. Eipä tuota herätellä tarvinnut. Vähän se köhi ja käyntiin lähti napista että helähti. Ja taas on uutta lunta pari senttiä lisää ajokauden aloittamisen kiusaksi
Juro kirjoitti:05-malliin jouduin vaihtamaan omaan piikkiin, ei ollut takaisinkutsusta tietoa huollossa kun kyselin. Osan hinta oli muistaakseni puolentoistasadan vaiheilla, jos ei peräti 170 eur.
Jukka
Asia rupesi vaivaamaan, kun en muista tällaista takaisinkutsua oman gessuni kohdalla. RM Heinon huollon vastaus uteluuni:
"Kaikki kampanjat eivät koske välttämättä kaikki pyöriä vaikka samaa vuosimallia olisivat, eri tuotantoerissä saattaa olla käytetty eri alihankkijan komponentteja jolloin vain se tietty viallisilla komponenteilla varustettu ryhmä kuuluu takaisinkutsun piiriin."
Takasinkutsut ovat mielestäni yksilöity VIN numeron perusteella (7 viimeistä merkkiä valmistusnumerosta), jotka pitäisi olla merkkikorjaamoilla tiedossa. Voisi varmaan tiedustella että mitä numeroita ko. takaisinkutsu koskee jos haluaa varmistaa, että onko oma mopo niiden piirissä vuosimallista riippumatta
karkka kirjoitti:Takasinkutsut ovat mielestäni yksilöity VIN numeron perusteella (7 viimeistä merkkiä valmistusnumerosta), jotka pitäisi olla merkkikorjaamoilla tiedossa. Voisi varmaan tiedustella että mitä numeroita ko. takaisinkutsu koskee jos haluaa varmistaa, että onko oma mopo niiden piirissä vuosimallista riippumatta
Ainakin bemareissa noista kirjaa pitää BMW itse. Valtuutetut huollot kysyvät bemarilta kuuluuko takaisinkutsuun vai ei. Jos korjaus tehdään niin BMW saa siitä tiedon järjestelmiinsä jolloin samaa ei tehdä toistamiseen - ainakaan korvauksetta.
En sitten alkanut huollossa sen enempää junkkaamaan asiasta kun piti saada pyörä ajoon. Vuosi-pari sitten kun olin lähdössä venäjälle tarkastutin huollosta valmistenumeron perusteella ettei pyörässä ole avoimia takaisinkutsuja tai tekemättömiä huoltoja. Pyörä on kuvalta ostettu ja siellä huollettu, jäin siihen uskoon ettei ko. yksilöön ole ollut takaisinkutsua. Vaihdoin osan itse ja tyydyin kohtalooni, vesi sinne oli mennyt ja hapettanut piirilevyn + liittimen. Pyörällä kuitenkin on ajettu kohta 70 tkm ja ikääkin on joten olkoon ja ajoa alle.
Jukka
Asia rupesi vaivaamaan, kun en muista tällaista takaisinkutsua oman gessuni kohdalla. RM Heinon huollon vastaus uteluuni:
"Kaikki kampanjat eivät koske välttämättä kaikki pyöriä vaikka samaa vuosimallia olisivat, eri tuotantoerissä saattaa olla käytetty eri alihankkijan komponentteja jolloin vain se tietty viallisilla komponenteilla varustettu ryhmä kuuluu takaisinkutsun piiriin."
Heh heh, Suomeen tuoduissa gessuissa jotenkin erilainen säädin joka ei vaadi vika-alttiuden johdosta toimenpiteitä, tälläkin palstalla aika monta tarinaa kertoo jostain vallan muusta. http://www.adac.de/infotestrat/autodate ... 0Adventure. USA, Saksa ja moni muu maa, missä kuluttaja ärhakästi valvoo etuaan hoitaa tällaiset asiat hieman eri tavalla, täällä maahantuojalta alkuun lähinnä ylimielistä ynseilyä asiaa sieltä kysellessäni. Hoituihan tuo lopulta, en tiedä kumpi maksoi liike vai maahantuoja, tärkeää vai että se en ollut minä.
Mulle tuli maahantuojalta kirje kotiin, jossa pyydettiin viemään pyörä lähimpään huoltoon tuon bensapumpun releen vaihtoon. Syy ongelmiinkin on selvästi rakenteessa. Tuo rele on kuopassa bensatankin päällä. Kun pyörä on sivutuella, menee sade- ja pesuvesi suoraan tuohon monttuun, eikä jatkuvasti märkänä oleva sähkölaite voi toimia pitkään. Itse olen pitänyt tapana säilyttää pyörää normaalisti keskituella ja putsailla tuota kuoppaa ja liittimiä paineilmalla ja CRC:llä pesun yhteydessä.
Argh! Yritin eilen asennella Hepco & Beckerin kaatumarautoja ja tankkirautoja. Asennus näköjään vaatii TX55 avaimen.
Onko kenelläkään lainata ko. avainta että saisin raudat kiinni ennen reissua (mielellään 1/2" räikkään)? En pistä pahaksi jos joku tulisi antamaan auttavaa kättäkin moisen palapelin kanssa. Tarjoan asennusbisset ja vaikka pizzankin mielelläni. Ei sillä ettei yksin pystyisi mutta oli se sellaista säätöä eilen että helpompaa olisi jos joku jeesaisi...
Osat, talli ja mopo on Hyvinkäällä, tarvittaessa siirtyvät. Minä olen duunissa Helsinki-Vantaan lentokentän läheisyydessä eli mikä tahansa kombinaatio toimii...
Timo
--
- BMW R 1200 GS '11
- IBA SS1600K
ex: Harley- Davidson Night Rod Special '08
ex: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird '00
--
A - D - DK - EST - F - FIN - IT - LT - LV - PL - SK - SLO - S - RU