Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Yleistä keskustelua enduroista

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

suke62
Pyörä: Tiger 800

Re: Kuvia/videoita ajeluista ja muista mopoaiheista

Viesti Kirjoittaja suke62 »

"Sataa saatana niin vitusti, koko ajan... menään vaan"
gixxerman
Pyörä: 4xtohtori

Viesti Kirjoittaja gixxerman »

Taisi olla viimeisiä lumiajeluja,niin nopeasti se sulaa ja pälvi..... pilkottaa jo :lol: :lol: :lol:

http://youtu.be/X4tPju2w4dk
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

No täällä tuli lisää lunta pari senttiä :twisted: no kesä kummit alla ja huomenna töihin :lol:
Yksinäinen Susi
psi
Pyörä: Africa Twin RD07

Viesti Kirjoittaja psi »

Taisi olla viimeinen nasta -ajelu tällä kaudella, eipä niitä liian monta kertynyt muutenkaan. Pahaa teki ajaa assua, mutta ei kai se hiekka/soratiekään hyvää tehnyt. Tätä pätkää ei ollut kuin max kilometri, mutta semmosta kantokelvotonta sohjojäätä oli melkein kaikkialla 2-uraisilla. Mut järkyttävän hyvä pito rallinastalla hiekkatiellä, takanen välillä oli sanomassa että luistellaan, etunen sanoi siihen että mennääs tuonne minne mä sanon. Tuossa siis rallinasta edessä ja katuliimanasta takana. Näkyy vähän väliaikainen istuin mallia banaanilaatikkorunko+räsymattopäällys (oma istuin suutarilla).

Lepohetken syynä liian lyhyt oikee jalka, edes "madallettu istuin" ei auttanut. Loppujen lopuksi yllättävän hyvä istua, mutta aluksi kun en trimmannut laatikkoa ja jalat oli tyyliin spagatissa niin ihmettelin miten tällä sit ajetaan.
Liitteet
lepohetki.jpg
Русский военный корабль, иди на хуй
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

Tuo sun afrikkalainen kun olis vielä intin väreissä niin olis loistava naamiointi :lol:
Yksinäinen Susi
Rässi66
Pyörä: Honda CR250R

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Kevättä täälläkin kaiveltiin näkösälle...

Kuva
Sinä päivänä kun miestä heittää lapsettamasta, niin se kuolee.
tomiik
Pyörä: F850GSA

Viesti Kirjoittaja tomiik »

Sinä päivänä kun miestä heittää lapsettamasta, niin se kuolee.
:lol: :lol: :lol: Juurikin niin !!
Kaikki on kaunista, kun silmä tottuu.
Kampi
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja Kampi »

Rässi66 kirjoitti:...Sinä päivänä kun miestä heittää lapsettamasta, niin se kuolee...
+1 (Tänne tarvittaisiin se tykkää-nappi)
treriksrøysare
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyseisen herran luonnossakin tavanneena jotenkin niin odotettava ja osuva kommentti :lol:
Pistä Rässi 20cm korotusta tohon penkkiin ja 100kg lisäpainoja tohon mopoon niin tulee sullekin jotain haastetta noihin paskarinkeihin :mrgreen:

Mä kävin eilen heittään uuden kypäräkameran testin merkeissä jäähyväiset talviajeluille. Onneks aiheessa ei ole sanaa hauska, kun ei tässä koosteessa sitä ole, ei edes kaatumisia:
http://www.youtube.com/watch?v=nfIToi0ZnaE
Pari tuntia tuli oltua mopon päällä ja vieressä. Kypäräkamera on kyllä siinä mielessä tylsä, että se päässä pystyy kaatuun ja ajaan tieltä uloskin ilman että videolta edes mitään huomaa. Eilenkin ajoin Houkantiellä reunaan keskellä vastaan tulevaa autoa väistäessäni, reuna petti ja imas etusen sinne uppeluksiin, mitä näkyy kamerakuvassa? Auto tulee, suunnilleen kohdalla kamera pysähtyy osoittaen silti menosuuntaan ja näyttäen siltä että tiellä ollaan. Kun kääntää pään etulokarin suuntaan, ei vieläkään näe mitään erikoista. Vasta siinä kohtaa kun nousin mopon päältä pois ja kuva tuli sivusta, näki että etunen on ojassa. En sit viittiny tehdä puolen tunnin videoo mopon irti kiskomisesta.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
jiitee
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Käännyit liian aikaisin Houkkalammintieltä takaisin, tohon asti on helppoa, sitten vasta luikertelu alkaa. Tosta on tullut meikäläisen vakireitti nyt talvella. Ensimmäisiä kertoja tulin Pirkkalan suunnasta ja pimeällä, niin oli joku koiranleuka kääntänyt tienviitan väärään suuntaan, joku km tuli ajettua sitten umpiperään, kun en niin maastoa varsinkaan talvella/pimeällä tuntenut, lunta kaulaan, kylmäkin oli ja taisi jo jossain sudetkin ulvoa,(silloin jo kyllä me-me-melkein pelotti).
Onkohan mun vastaanottimessa vika vai miksi nuo videon tekstit karkaa yläreunasta, ettei oikein pysty lukemaan niitä. Kuvan laatu on hyvää ja hyvä puoli, moniin muihin videoihin verrattuna on se, ettei koko ajan tarvi katsella puolikasta kypärää. Missäs toi Marjis sijaitsee, se on jäänyt meikäläiseltä huomaamatta, kun olen noita ajoreittiä etsiskellyt lähiseuduilta...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Roiske
Pyörä: DR800, DR-Z400

Viesti Kirjoittaja Roiske »

Sairaslomalla ollessa oli aikaa kaivella vanhoja videoita ja pistin yhden oman ajon tuubiin. Kamera osoittaa tuossa liian alas ja poistin pahimpia kohtia, mutta ihan sen katsoo. Tuo on ajettu DR-Z:lla, silloin kun siinä oli vielä virit paikallaan.
http://youtu.be/WnK4K3xyows
Pilssi
Pyörä: Super Tenere 750

Viesti Kirjoittaja Pilssi »

Olin kuvasurauskierroksella ja päätin oikaista pikkuteitäpitkin. Luntahan siellä oli semmosia parin sadan metrin pätkiä. Juoliste kun etupyörä päätti hypätä ojaan kesken reissun. Hetken päästä olin polvia myöden sohjovesi sekoituksessa, teräväreunaiset, jäiset ojan reuna takasi kunnon hiet. Ensi meni etupää sitten takapää. Eikä vahingossakaan tullut ketään tietä pitkin.

Kuvat ennen ja jälkeen. Alkoi päässä soimaan MacGyver musiikki jonka johdosta aloin keräilemään erilaisia apuvälineitä :lol:

KuvaKuva
Juhana
Pyörä: Yamaha XTZ-900,DR-350

Viesti Kirjoittaja Juhana »

Oho...jos ei olis tekstiä,ja tota ekaa kuvaa,voisi luulla tienvarsipommin räjähtäneen :lol:
MotoMasa
Pyörä: 990Adv

Viesti Kirjoittaja MotoMasa »

Juhana kirjoitti:Oho...jos ei olis tekstiä,ja tota ekaa kuvaa,voisi luulla tienvarsipommin räjähtäneen :lol:
Vähän samaa aattelin, että vähintään raktori ojaan mennyt - mutta en uskaltanut kommentoida. :mrgreen: Vaan hyvähän se on kommentoida kun ei itse ole paikalla vääntämässä.
THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

jiitee kirjoitti:Käännyit liian aikaisin Houkkalammintieltä takaisin, tohon asti on helppoa, sitten vasta luikertelu alkaa. Tosta on tullut meikäläisen vakireitti nyt talvella. Ensimmäisiä kertoja tulin Pirkkalan suunnasta ja pimeällä, niin oli joku koiranleuka kääntänyt tienviitan väärään suuntaan, joku km tuli ajettua sitten umpiperään, kun en niin maastoa varsinkaan talvella/pimeällä tuntenut, lunta kaulaan, kylmäkin oli ja taisi jo jossain sudetkin ulvoa,(silloin jo kyllä me-me-melkein pelotti).
Onkohan mun vastaanottimessa vika vai miksi nuo videon tekstit karkaa yläreunasta, ettei oikein pysty lukemaan niitä. Kuvan laatu on hyvää ja hyvä puoli, moniin muihin videoihin verrattuna on se, ettei koko ajan tarvi katsella puolikasta kypärää. Missäs toi Marjis sijaitsee, se on jäänyt meikäläiseltä huomaamatta, kun olen noita ajoreittiä etsiskellyt lähiseuduilta...
Enkä! Olin niin piipussa noissa talloituissa likeroissa et huh huh!
Soiteleppa vaikka niin keskustellaan marjiksesata.. tekstihommeli on tuubin syytä, se oli sitä mieltä että video vatkaa ja halus vakauttaa, mä menin hyväksyyn. No se näemmä pisti sit tekstit pomppiin, persse. Umpinenkin olis helpompaa kun mehtäkoneen ura puolis ojan puolella + tallottuja jälkiä siellä täällä minne sattuu...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin