Marko Hemmilä kirjoitti:
180tkm mittarissa, tänään tiputin pyörän kytkimen vaihtoon (vaihtavat uuden keraamisen kytkimen).
Vanha kytkin vielä ok kunnossa, mutta tuolle pitkälle reissulle valmistaja suositti vaihtamaan uuden.
Pitää pyytää liikettä mittaamaan vanha ja uusi kytkin jotta tietää että minkä verran tuo vanha on kulunut 80tkm:n matkalla (alkuperäisen kytkimen vaihdoin 100tkm:n kohdalla).
Hei
Jos laittaa keraamisen kytkinlevyn niin tarviiko vaihtaa myös muut osat levylle "sopiviksi"?
kjhh kirjoitti:
Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.
Ok, Tarttee selvitellä tuo takaisinkutsuasia. Toissa vuonna ennen venäjän reissua kyllä selvitin huollosta ettei mitään avoimia takaisinkutsujuttuja tms. pitäisi olla. Ohjaimen ulkopuoliset liittimet oli kyllä hyvin hapettuneita kuten koko yksikkö päältäpäin. Osasyynä hajoamiseen saattaa olla suolaliemessä ajelu kun nämä nykytalvet on mitä on.
Pekkavee, olen täysin samoilla linjoilla tuosta elektroniikasta ja väylistä, mitä enemmän eletroniikkaa ja sähköhimmeleitä niin sitä vähemmän luotettavuutta ja toimintavarmuutta ajan myötä. Lisäksi vianhaku ja korjaus tienpäällä hankalaa ilman merkki/mallikohtaisia testereitä.
juvander kirjoitti:Et sitten harkinnut tuota Siebenrockin kytkinlevyä? Kestäisi myös nuo mahdolliset nesteet mitä sinne pääsee valumaan.
No perskeles, ei kyllä käynyt mielessäkään... Toisaalta, nyt on kokemusta tuosta yhdestä levystä niin ei pitkälle reissulle uskalla kokeilla mitään uutta ja testaamatonta.
Marko Hemmilä kirjoitti:
180tkm mittarissa, tänään tiputin pyörän kytkimen vaihtoon (vaihtavat uuden keraamisen kytkimen).
Vanha kytkin vielä ok kunnossa, mutta tuolle pitkälle reissulle valmistaja suositti vaihtamaan uuden.
Pitää pyytää liikettä mittaamaan vanha ja uusi kytkin jotta tietää että minkä verran tuo vanha on kulunut 80tkm:n matkalla (alkuperäisen kytkimen vaihdoin 100tkm:n kohdalla).
Hei
Jos laittaa keraamisen kytkinlevyn niin tarviiko vaihtaa myös muut osat levylle "sopiviksi"?
T Jarmo
Muut kytkimen osat on vaihdettu uusiin samalla kun kytkinlevy vaihdettu.
Muissa osissa kulumaa myös, joten turhaa sitä uusia osia kuluttaa vanhoilla osilla.
JKM kirjoitti:Vielä tiedonjanoa...tarkoitin että käyköhän vakio kytkimen muut osat vai vaatiiko keram. erilaista materiaalia kaverikseen ja mahd. jäykempää jousta?
Tänään liikkeessä olivat tarkastaneet minun 180tkm ajetun kardaanin. Kommentti oli että hyvin vähäistä väljyyttä kardaanissa, normaalissa käytössä ei mitään ongelmaa, mutta pitkälle matkalle kannattaisi ehkä hankkia uusi.
Marko Hemmilä kirjoitti:... pitkälle matkalle kannattaisi ehkä hankkia uusi.
Oletko ihan ihan varma, ettet tulkinnut heidän sanojaan väärin? Ehkä tarkoittivat, että kannattaisi hankkia uusi pyörä, eikä vaan uusi kardaani?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Tarttis löytää 12-gessuun (2005) ylempi lokasuoja, eli se nokka joka on öljynjäähdyttimen edessä. Voi olla käytetty ja värillä ei ole väliä. Uudella on hintaa karkeasti 300 euroa eikä nuukuuden peikko antaisi maksaa moista summaa. Ebaysta löytyy harvakseltaan mutta kun nuo saksalaiset eivät aina suostu toimittamaan syrjäiseen Suomeen. Olisin kiitollinen vinkeistä jos jollain pyörii nurkissa tai tietää mistä löytyisi kohtuuhintaan.
Juro kirjoitti:Tarttis löytää 12-gessuun (2005) ylempi lokasuoja, eli se nokka joka on öljynjäähdyttimen edessä. Voi olla käytetty ja värillä ei ole väliä. Uudella on hintaa karkeasti 300 euroa eikä nuukuuden peikko antaisi maksaa moista summaa. Ebaysta löytyy harvakseltaan mutta kun nuo saksalaiset eivät aina suostu toimittamaan syrjäiseen Suomeen. Olisin kiitollinen vinkeistä jos jollain pyörii nurkissa tai tietää mistä löytyisi kohtuuhintaan.
Juro kirjoitti:Tarttis löytää 12-gessuun (2005) ylempi lokasuoja, eli se nokka joka on öljynjäähdyttimen edessä. Voi olla käytetty ja värillä ei ole väliä. Uudella on hintaa karkeasti 300 euroa eikä nuukuuden peikko antaisi maksaa moista summaa. Ebaysta löytyy harvakseltaan mutta kun nuo saksalaiset eivät aina suostu toimittamaan syrjäiseen Suomeen. Olisin kiitollinen vinkeistä jos jollain pyörii nurkissa tai tietää mistä löytyisi kohtuuhintaan.
Jukka
Löytyyhän tuolta myös toimituskulut laskettuna Suomeen. Lokareita
Ensimmäisenä listalla pari huutokaupattavaa muutaman päivän sisällä.
Kiitos Pekkavee nopeista vastauksista. Täsmennän vielä, kyseessä on kuvassa näkyvä schnaabeli. Sama osa käy malleihin 2004-2007. Linkin takaa löytyvän punaisen myyjä ilmoittaa ettei toimita ulkomaille. Valkoisesta on kysely päällä jos toimittaisi, nyt vaihtoehtoina on itävalta ja saksa. voinhan tulkita noita väärin, ei tuo saksankieli oikein taivu. Auttakaa kenellä kielitaitoa on enemmän, please. Lainasin kuvan myyjän ilmoituksesta, toivottavasti ei pahastu.
Vaikka myynti-ilmoituksessa lukisikin ettei toimita kuin Saksaan niin kannattaa ottaa myyjään yhteyttä ja kysyä. Aika monesti toimittavat myös ulkomaille vaikka myynti-ilmoitus toista väittääkin