R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Re: R1200GS
Kiitos juvander.
Epäilen että vika ei ole sivujalan kytkimessä koska vaihde vapaalla pitäisi kuitenkin käynnistyä. Mutta kokeilen sen ohittamista silti.
Jukka
Epäilen että vika ei ole sivujalan kytkimessä koska vaihde vapaalla pitäisi kuitenkin käynnistyä. Mutta kokeilen sen ohittamista silti.
Jukka
Re: R1200GS
Jos löydät läheltä jonkun GS-911 laitteen, sillä saa nopeasti tarkistettua nuo kytkin/sivujalka/tappokytkin toiminnat. Se kun näyttää niiden tilat.
Siellä voi kuitenkin jokin näistä asentotunnistimista olla pielessä.
Siellä voi kuitenkin jokin näistä asentotunnistimista olla pielessä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
Re: R1200GS
Antaako bensapumppu elonmerkkejä virtaa kytkettäessä?
Re: R1200GS
kjhh, ei antanut elonmerkkejä. Vedin virran ohituspiuhalla suoraan pumpulle jolloin pumppu käynnistyi ja myös gessu. Eli vika on pumpun ohjainyksikössä tai mikä lieneekään. Toisaalta hyvä että meni nyt kun ei ole pitempää reissua ja tulee uusittua. Samalla saan vanhasta yksiköstä liittimen varapiuhaan reissuja varten. Tarttee alkaa etsimään tuota diagnostiikkalukijaa myös.
Kiitokset kaikille vinkeistä!
Jukka
Kiitokset kaikille vinkeistä!
Jukka
Re: R1200GS
Tuosta ohjainyksiköstä on takaisinkutsu olemassa, soitappa paikalliselle diilerille rungonnumero lähettyvillä ja kysy lisää.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Kannattaa myös pitää pitemmällä matkalla tuota pumpun elektroniikkaa mukana.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
Re: R1200GS
Ai pitää noissa uusissa CAN väyläisissä näköjään pitää repullinen CAN-väylä ja muuta elektroniikkaa mukana, jotta pääsee perille. EWS anturit ja vaikka mitä.Marko Hemmilä kirjoitti:Kannattaa myös pitää pitemmällä matkalla tuota pumpun elektroniikkaa mukana.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
On se hyvä, että mulla on toi vanha R1100GS.
Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, To Tammi 19, 2012 1:21 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: R1200GS
Tiedä mitä tuokin yksikkö oikeasti tekee, sen kun voi suoralla 12V piuhalla ohittaa. Tuo piuha vain pistää pumpun pyörimään kokoajan. Menee pienempään tilaan kuin tuo ohjainyksikkö...
Mutta joo, kyllä se tekniikka tekee omia temppujaan.
Mutta joo, kyllä se tekniikka tekee omia temppujaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Joo, kyllä sen voi suoralla piuhalla ohittaa, mutta tuota kannattaa pitää vain hätävarana. Lukenut juttuja että tuo voi pitemmällä ajalla polttaa pumpun (tiedä sitten että pitääkö paikkaansa).juvander kirjoitti:Tiedä mitä tuokin yksikkö oikeasti tekee, sen kun voi suoralla 12V piuhalla ohittaa. Tuo piuha vain pistää pumpun pyörimään kokoajan. Menee pienempään tilaan kuin tuo ohjainyksikkö...
Mutta joo, kyllä se tekniikka tekee omia temppujaan.
Re: R1200GS
No mutta Pekka, eipäs nyt hierota suolaa haavoihin.Pekkavee kirjoitti:Ai pitää noissa uusissa CAN väyläisissä näköjään pitää repullinen CAN-väylä ja muuta elektroniikkaa mukana, jotta pääsee perille. EWS anturit ja vaikka mitä.Marko Hemmilä kirjoitti:Kannattaa myös pitää pitemmällä matkalla tuota pumpun elektroniikkaa mukana.
Ei maksa nykyään kuin muutaman kympin.
On se hyvä, että mulla on toi vanha R1100GS.![]()
Pekka
![]()
![]()
Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.
Re: R1200GS
No, kunhan vähän kateellisuuksinnani hattuilin teille uusien hienojen pyörien omistajille.kjhh kirjoitti:
No mutta Pekka, eipäs nyt hierota suolaa haavoihin.![]()
Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.
Saadaan jotain keskustelua aikaiseksi.
Onhan ne hienoja pelejä ja toimivat yleensä ihan moitteetta.
Pekka
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
180tkm mittarissa, tänään tiputin pyörän kytkimen vaihtoon (vaihtavat uuden keraamisen kytkimen).Pekkavee kirjoitti:No, kunhan vähän kateellisuuksinnani hattuilin teille uusien hienojen pyörien omistajille.kjhh kirjoitti:
No mutta Pekka, eipäs nyt hierota suolaa haavoihin.![]()
Selvä suunnitteluvirhehän tuossa on, kun se pumppu ja säädin on sijoitettu sellaiseen monttuun, mihin helposti jää kahvikupillinen vettä lilluun. On tosiaan recall-juttuja ja hoituu maahantuojan piikkiin.![]()
Saadaan jotain keskustelua aikaiseksi.
Onhan ne hienoja pelejä ja toimivat yleensä ihan moitteetta.
Pekka
![]()
![]()
Vanha kytkin vielä ok kunnossa, mutta tuolle pitkälle reissulle valmistaja suositti vaihtamaan uuden.
Pitää pyytää liikettä mittaamaan vanha ja uusi kytkin jotta tietää että minkä verran tuo vanha on kulunut 80tkm:n matkalla (alkuperäisen kytkimen vaihdoin 100tkm:n kohdalla).
Re: R1200GS
Pitkällä reissulla? Aiotko ajaa sillä pyörällä ensi kesänä Suomeen asti, vai mitä?Marko Hemmilä kirjoitti: Vanha kytkin vielä ok kunnossa, mutta tuolle pitkälle reissulle valmistaja suositti vaihtamaan uuden.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
Re: R1200GS
Et sitten harkinnut tuota Siebenrockin kytkinlevyä? Kestäisi myös nuo mahdolliset nesteet mitä sinne pääsee valumaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ