Kuljetuskalusto
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
Kuljetuskalusto
Tuli mieleen perustaa aihe kuljetuskalustoista, kun en sellaista haulla löytänyt. Eli millä hoidatte siirtymät jollette aja niitä kurapyörällä. Erityisesti kiinnostaa pyörien kiinnitystekniikat ja telineet ja muutenkin autojen ja kärryjen varustelut.
Ja nyt kun talvi on tulolla ja pimeä aika lisääntyy niin tulee enemmän aikaa näprätä tallissa. Tarkoitus olisi alottaa kurapyöräkuljetukseen erikoistunut pakun rakentelu nykyisen farkku audi-peräkärri yhdistelmän tilalle.
Ja nyt kun talvi on tulolla ja pimeä aika lisääntyy niin tulee enemmän aikaa näprätä tallissa. Tarkoitus olisi alottaa kurapyöräkuljetukseen erikoistunut pakun rakentelu nykyisen farkku audi-peräkärri yhdistelmän tilalle.
-
Tee__Vee
- Viestit: 445
- Liittynyt: Su Syys 06, 2009 8:59 pm
- Pyörä: Honda CRF 1100D
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kuljetuskalusto
Mulla on muutama tuollainen: http://www.powerplustools.fi/mp-korjaam ... ece0bce682
Tosin jostain syystä tuli max 19" renkaalle tehdyt telineet, mutta pienellä modauksella 21" pyörä istuu hyvin. Pyörän voi siis ajaa telineeseen ja se jää siihen pystyyn. Sitominen onnistuu siis yksinkin. Peräkärryssä olen tätä käyttänyt.
Tosin jostain syystä tuli max 19" renkaalle tehdyt telineet, mutta pienellä modauksella 21" pyörä istuu hyvin. Pyörän voi siis ajaa telineeseen ja se jää siihen pystyyn. Sitominen onnistuu siis yksinkin. Peräkärryssä olen tätä käyttänyt.
Re: Kuljetuskalusto
Tällainen teline tuli tänään hankittua ja asennettua peräkärryyn, jotta saan GSA:n kuljetettua jäisille ja lumisille reiteille, vaikkapa talvisuraukseen Enoon. Teline vaikuttaa tukevalta ja vankkatekoiselta. Pyörähän pysyy siinä itsekseen pystyssä, niin voi sitten kaikessa rauhassa laittaa kiristystaljat paikoilleen. Voihan tuon laittaa myös pakun sisälle. Taisi olla vastaavanlainen kiikku myyjäliikkeen ducatossa, jolla pyöräni viime keväänä toivat. Siitä kekkasin tämän idean, kun näin miten hienosti mp pysyy pitelemättä pystyssä ja kuinka helposi yksinkin pystyy isoa pyörää käsittelemään.
Tässä kuvia: http://gary.galleria.fi/kuvat/MP-teline/
Täältä ostin: http://vaunushop.fi/product.php?id_product=35
t.Kärtsy
Tässä kuvia: http://gary.galleria.fi/kuvat/MP-teline/
Täältä ostin: http://vaunushop.fi/product.php?id_product=35
t.Kärtsy
- Rässi66
- Viestit: 1047
- Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
- Pyörä: Honda CR250R
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Kuljetuskalusto
Tuommonen MB 815 Atego on ihan kätevä. Perälautanostin toimii huoltopukkina tarvittaessa.


- t.t.tammi
- Viestit: 2175
- Liittynyt: Ke Kesä 13, 2007 10:22 pm
- Pyörä: Pan European 1991
- Paikkakunta: paimio
- Viesti:
Re: Kuljetuskalusto
Oishan tuollanen teline pro, ite kyhäsin kakkoskakkosest ja kuormalavast tollasen telineen ja pysyy siinäkin pystys sen aikaa et saa sidottuu.

Tääl jossain on myös kuva missä on kiinnitys jalkatappien läpi, ei tainnu vaatii muuta kiinnityst.
Eli olivat mitoitettuu siten että jousitus yläasennos menee just yli ja jousitusta painamal tulevat jalkatapeist läpi että saa laitettuu sokan paikkaan, joku kisko systeemi tais ollaa että renkaat pysyy sivusuunnas paikoillaan.
Ite aattelin jossain tehä uusiin kuomukärryihin pohjaan renkaan leveyisen kaukalon mihin eturenkas tippuu, ei kauheen syvä mutta sen verta ettei rengas pääse enää luiskahtaan sivuun(ja kuoma mahtuuu etukatteen keraki kiinni).

Tääl jossain on myös kuva missä on kiinnitys jalkatappien läpi, ei tainnu vaatii muuta kiinnityst.
Eli olivat mitoitettuu siten että jousitus yläasennos menee just yli ja jousitusta painamal tulevat jalkatapeist läpi että saa laitettuu sokan paikkaan, joku kisko systeemi tais ollaa että renkaat pysyy sivusuunnas paikoillaan.
Ite aattelin jossain tehä uusiin kuomukärryihin pohjaan renkaan leveyisen kaukalon mihin eturenkas tippuu, ei kauheen syvä mutta sen verta ettei rengas pääse enää luiskahtaan sivuun(ja kuoma mahtuuu etukatteen keraki kiinni).
Re: Kuljetuskalusto
Kärtsy kirjoitti:Tällainen teline tuli tänään hankittua ja asennettua peräkärryyn, jotta saan GSA:n kuljetettua jäisille ja lumisille reiteille, vaikkapa talvisuraukseen Enoon. Teline vaikuttaa tukevalta ja vankkatekoiselta. Pyörähän pysyy siinä itsekseen pystyssä, niin voi sitten kaikessa rauhassa laittaa kiristystaljat paikoilleen. Voihan tuon laittaa myös pakun sisälle. Taisi olla vastaavanlainen kiikku myyjäliikkeen ducatossa, jolla pyöräni viime keväänä toivat. Siitä kekkasin tämän idean, kun näin miten hienosti mp pysyy pitelemättä pystyssä ja kuinka helposi yksinkin pystyy isoa pyörää käsittelemään.
Tässä kuvia: http://gary.galleria.fi/kuvat/MP-teline/
Täältä ostin: http://vaunushop.fi/product.php?id_product=35
t.Kärtsy
Samaten kakkosnelosesta tehty teline, johon etupyörän saa lykättyä ja siinä pysyy kiinni laittamisen ajan ilman ongelmia. Kustannukset vähän pienemmät kuin tuossa pro versiossa. Kakkosnelosta kavereiden nurkista ylijäämäpaloja, muutama kulmarauta clas ohlssonilta (tai vastaavasta) ja ruuveilla kasaan. Sillä on kuskattu alle sadan kilon exc:stä 990 Adventureen ja vanhaan customiin ongelmitta.t.t.tammi kirjoitti:Oishan tuollanen teline pro, ite kyhäsin kakkoskakkosest ja kuormalavast tollasen telineen ja pysyy siinäkin pystys sen aikaa et saa sidottuu.
-
exorcist
- Viestit: 15
- Liittynyt: La Heinä 30, 2011 10:52 pm
- Pyörä: KTM 690 Enduro R -10
- Paikkakunta: Levi
Re: Kuljetuskalusto
Tuollaisia on kahdelle pyörälle http://www.racegear.fi/7 Oli alunperin tarkoitus asentaa ne pakuun mutta tutkin että se on aina niin täynä romua ettei sinne millään omaa ja velipojan mopoa mahdu joten asennettiin ne kärryyn. Hyvin toimivat ja helposti saa yksinkin pyörät kiinni ja pois. Pysyisivät noilla pelkästään mutta on vetaistu vielä remmillä takavanteista taaksepäin jos sattuu vaikka joku tiukka jarrutus tai äksitentti.
Re: Kuljetuskalusto
Tallista löytyi vanerin hukkapaloja ja kulmarautoja, josta kärryyn pyörän pidike. Helpottaa ja nopeuttaa aika paljon yksin kiinnittämistä.
Talliin ajattelin vielä tilata pidikkeen http://www.powerplustools.fi/mp-korjaam ... ece0bce682
Talliin ajattelin vielä tilata pidikkeen http://www.powerplustools.fi/mp-korjaam ... ece0bce682
Re: Kuljetuskalusto
Mun mopo kulkee tarvittaessa omalla pikku pakulla.Etupyörä jompaan kumpaan tavaratilan etunurkkaan ja tavaratilan kulmissa olevista kiinnityslenkeistä mopo kuormaliinoilla kiinni.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Kuljetuskalusto
Peräkärryssä kulkee mopeedi. "pyöräteline" on tarkoitus kasata kakkosnelosesta jottei tarvitse sitoa poikittaista liikettä ajatellen.
Lokarin ja renkaan väliin on aito KTM välipala jolla estetään jousituksen painuminen kasaan kiristettäessä, hyvä osanen, suosittelen (näkyi olevan myös esim tuolla 24mx:ssä vastaavaa vaikkei ollutkaan aito oranssi
).
Aikaisemmin oli tavalliset räikkä remmit, olivat työläät pujotella tangon välistä. Niinpä ostin tuossa mx24.fi heidän logoillaan olevat sidontaliinat. Ovat kätevät. Tangon ympäri kiinnitystä varten on koukut eli saa nopeasti ja on pehmeät liinat tankoa vasten ettei naarmuta kallisarvoista mopeedia, alapäässä on karbiidihaka eli pysyy varmasti kärryn lenkissä. Kiristys on vain vetämällä eli ei "räikkää" mutta tuntuuhan nuo saavan tuollakin tavalla kireälle. Eikä olleet kalliit, olikohan jotain 25€ paikkeilla pari.
Lokarin ja renkaan väliin on aito KTM välipala jolla estetään jousituksen painuminen kasaan kiristettäessä, hyvä osanen, suosittelen (näkyi olevan myös esim tuolla 24mx:ssä vastaavaa vaikkei ollutkaan aito oranssi
Aikaisemmin oli tavalliset räikkä remmit, olivat työläät pujotella tangon välistä. Niinpä ostin tuossa mx24.fi heidän logoillaan olevat sidontaliinat. Ovat kätevät. Tangon ympäri kiinnitystä varten on koukut eli saa nopeasti ja on pehmeät liinat tankoa vasten ettei naarmuta kallisarvoista mopeedia, alapäässä on karbiidihaka eli pysyy varmasti kärryn lenkissä. Kiristys on vain vetämällä eli ei "räikkää" mutta tuntuuhan nuo saavan tuollakin tavalla kireälle. Eikä olleet kalliit, olikohan jotain 25€ paikkeilla pari.
antti
Re: Kuljetuskalusto
[quote="AnttiL"]Peräkärryssä kulkee mopeedi. "pyöräteline" on tarkoitus kasata kakkosnelosesta jottei tarvitse sitoa poikittaista liikettä ajatellen.
Lokarin ja renkaan väliin on aito KTM välipala jolla estetään jousituksen painuminen kasaan kiristettäessä, hyvä osanen, suosittelen (näkyi olevan myös esim tuolla 24mx:ssä vastaavaa vaikkei ollutkaan aito oranssi
).
Aikaisemmin oli tavalliset räikkä remmit, olivat työläät pujotella tangon välistä. Niinpä ostin tuossa mx24.fi heidän logoillaan olevat sidontaliinat. Ovat kätevät. Tangon ympäri kiinnitystä varten on koukut eli saa nopeasti ja on pehmeät liinat tankoa vasten ettei naarmuta kallisarvoista mopeedia, alapäässä on karbiidihaka eli pysyy varmasti kärryn lenkissä. Kiristys on vain vetämällä eli ei "räikkää" mutta tuntuuhan nuo saavan tuollakin tavalla kireälle. Eikä olleet kalliit, olikohan jotain 25€ paikkeilla pari.[/quote]
Juu sori. Noita räikättömiä kuormaliinoja käytän myös minä . Niiden oikee nimi taitaa olla pikalukkovyö vaimikäsenyon? Enivei ton tapasii,ku tos linkis.
http://www.mp-racing.fi/kuormaliinat-mustat-p-3322.html
Lokarin ja renkaan väliin on aito KTM välipala jolla estetään jousituksen painuminen kasaan kiristettäessä, hyvä osanen, suosittelen (näkyi olevan myös esim tuolla 24mx:ssä vastaavaa vaikkei ollutkaan aito oranssi
Aikaisemmin oli tavalliset räikkä remmit, olivat työläät pujotella tangon välistä. Niinpä ostin tuossa mx24.fi heidän logoillaan olevat sidontaliinat. Ovat kätevät. Tangon ympäri kiinnitystä varten on koukut eli saa nopeasti ja on pehmeät liinat tankoa vasten ettei naarmuta kallisarvoista mopeedia, alapäässä on karbiidihaka eli pysyy varmasti kärryn lenkissä. Kiristys on vain vetämällä eli ei "räikkää" mutta tuntuuhan nuo saavan tuollakin tavalla kireälle. Eikä olleet kalliit, olikohan jotain 25€ paikkeilla pari.[/quote]
Juu sori. Noita räikättömiä kuormaliinoja käytän myös minä . Niiden oikee nimi taitaa olla pikalukkovyö vaimikäsenyon? Enivei ton tapasii,ku tos linkis.
http://www.mp-racing.fi/kuormaliinat-mustat-p-3322.html
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
- JUHHisi
- Viestit: 1070
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Kuljetuskalusto
Biltemasta muuten samat, mutta koukut puuttuu tangon päästä. Karjarautojen kanssa joutuu vähän pujottelee, mutta senkin "ongelman" vois korjata tekemällä 10mm harjateräksestä semmoset koukut..
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... hna-82496/ 17,99€

Olen ollut todella tyytyväinen näihin!
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... hna-82496/ 17,99€

Olen ollut todella tyytyväinen näihin!
- teneraattori
- Viestit: 437
- Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
- Pyörä: ON
- Paikkakunta: suurhollola
Re: Kuljetuskalusto
Ja joku vielä väittää, että Hiace on pieni(=jope). Hyvin DR ja AT mahtu sinne.
Entiset: DR 600 -> NX 650 -> TA 650 -> XT 600 -> DR 800, yz250
Nykyiset: XT 600Z , XRV 750, DR650SE
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Nykyiset: XT 600Z , XRV 750, DR650SE
Sanottua: Jokainen metsästyspäivä lisää elinaikaa samanverran, elän siis vanhaksi.
Re: Kuljetuskalusto
Harvemmin tarvii kuljettaa, mutta pakussa menee tarvittaessa. Pleksin ja peilit joutuu irrottamaan. Kuormaliinoilla vähän malliksi kiinni.


-
teppogarde
- Viestit: 315
- Liittynyt: To Tammi 03, 2008 11:14 am
- Pyörä: DL 650 V-Strom
- Paikkakunta: Valkeala
Re: Kuljetuskalusto
Ducaton takaloosteriin pannaan mopo tarvittaessa, V-Stromista on (XXL-kokonen touring-)pleksi ruuvattava irti mut Monkkeja mahtuis vaikka tusina... Etunen nurkkaan ja parilla liinalla kiskoihin kiinni.
Älä sano, ettet osaa jos et ole vähintään paria kertaa kokeillut.
