KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Sulla on vanhempi manuaali ja pyörä kuin mulla mutta piti tarkistaa ja niinhän se on kuin sanoit mutta koski tuon mukaan 125/200 mallia eli se magneetti vaihdepuolella ja toinen jarrun puolella. 250/300 vain yksi tyhjennys ja se jarrun puolella.Tyhjennys proppu ainoa "sen näköinen" jarrupolkimen alla koneen kyljessä. Siinä se magneetti myös kun avaa niin tunnistaa että oikea tuli.

Mutta myös se että oikea öljymäärä olisi 250/300 8dl, pikkumopoissa 7dl!!! No, sehän täytetään kunnes tulee tarkastuspropusta ulos, tarkastus proppuhan siinä pakoaukonsäätimen jousen kannen lähellä....
antti
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja VAK »

pejosa kirjoitti:Niin se on mullakin, sekä tarkastus että tyhjennys aukko jarrupolkimen puolella.
125/200 mallissa toisin!? katsoitkohan oikeasta kohtaa manuskaa kun siinä ensin taitaa olla se pikku mopeedien ohje...

Ok Kun nyt luin aamusesta edellisen niin ( toisin sana selveni ei tarkoita tosin )




Ja vielä pitäs saada vähän lisää alavääntöö mites se menis

yt lasse
kyllä öljyn tarkastus-, poisto- ja lisäysproppu ovat kaikki jarrupolkimen puolella pikkupyörissäkin.

3satkuun lisää alavääntöä? Eikö siinä ole vääntöä järkyttävästi ihan vakiokuntoisenakin.

-ville
---x mopolla suohon x---
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Tuossa minun mopeedin manuaalissa, missä on ohjeet myös 125/200 malleille (2011) niin on kuvatus ja kirjallinen ohje että pikkuisissa olisi kaksi öljyn poistoproppua, toinen vaihdepolkimen puolella heti rattaan etupuolella vaihdepolkimen yläpuolella, vaihdepolkimen "kulman" kohdalla. Tässä toisessa propussa joka vaihdepuolella olisi se magneetti!?

Tuosta pdf:stä ei kuitenkaan saa kuvaa liitettyä, suojattu.

Jos tuntuu että alavääntö puuttuu niin herää kysymys soeoksien oikeellisuudesta tai putken kunnosta tai onko ko pyörään.
Onkohan sytytyskäyrää säätävä johto kiinni? Myös pakoaukonsäätimen jousen säätönupikkaa on joku voinut käännellä?
antti
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja VAK »

juu, niin on. Isoissa magneetti on siinä oikean puolen propussa.

tässä vielä manuska

-ville
---x mopolla suohon x---
pejosa
Viestit: 82
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:12 pm
Pyörä: KTM 250 sx-f/exc-f
Paikkakunta: siuntio

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja pejosa »

Jep
Kiva saada manuaali suomeksi. kiitos. Öljytkin tuli vaidettua.
pejosa
Viestit: 82
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 4:12 pm
Pyörä: KTM 250 sx-f/exc-f
Paikkakunta: siuntio

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja pejosa »

Jousi asiaa Ktm 300 exc

Noin 85kg ajokamojen kanssa. Crossia enemmän ja myöhemmin enskaa, kun ehtii aloittaa. Kumpi jousi 76-250 = paketissa tai 81-99/260, joka parasta-aikaa alla. Mitkä ovat erot? Kiitos jo etukäteen. Ja samalla rekluce laatikossa kannattaisko kokeilla?

yt lasse
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja VAK »

kokeilemalla se selviää. lumispooriin moni pehmentää alustaa, että pysyy kuski mukana. jousen vaihto on vajaa 10min homma, niin voi kokeilla sagit ja muutenkin ajossa.

-ville
Avatar
AnttiL
Viestit: 2978
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Sivu 125 tuossa aikaisemmin linkitetyssä manuaalissa antaa osviittaa. Tuo ensimmäinen luku olisi käsittääkseni noita newtoneita ja toinen luku jousen pituus. Siinä mielessä tuo paikallaan oleva jousi on jotain josta en edes tiedä mistä on kotoisin mutta vaikuttaa jäykältä, jäykempi noin lukemien perusteella arvaten kuin minulla, 130kg ukolla. Oiskohan ollut supermoto / krossi käytössä tuo mopo?
antti
Avatar
VAK
Viestit: 1862
Liittynyt: Ma Maalis 20, 2006 4:11 pm
Pyörä: pyöräkuume on kova

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja VAK »

paketissa oleva jousi on lineaarinen ja paikallaan olevassa jousivakio muuttuu progressiivisesti.

-ville
---x mopolla suohon x---
james-x11
Viestit: 58
Liittynyt: Su Huhti 17, 2011 9:50 am
Pyörä: KTM 250F -18, KTM 500F -18
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja james-x11 »

pejosa kirjoitti:Jousi asiaa Ktm 300 exc

Noin 85kg ajokamojen kanssa. Crossia enemmän ja myöhemmin enskaa, kun ehtii aloittaa. Kumpi jousi 76-250 = paketissa tai 81-99/260, joka parasta-aikaa alla. Mitkä ovat erot? Kiitos jo etukäteen. Ja samalla rekluce laatikossa kannattaisko kokeilla?

yt lasse
Jos 300EXC on vm. 2008-2011 niin 72n jousi sopiva, sag säädetään 35-38mm jousta esijännittämällä.
Rekluse Z-Pro on oiva apu enduroon:
-ei tarvi käyttää kytkintä ollenkaan, mutta kytkin toimii normaalisti jos on tarve käyttää
-tekee 300:sta helpon ajettavan vahvalla alaväännöllä
-ei sammu vaikka jarrutat takapyörän lukkoon koskematta kytkimeen
-kaadutessa mopo ei sammu - pyörä pystyyn ja menoksi
Kun uraa ajaa on uran vanki - vapautta on vain umpihanki.
kane
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Tammi 17, 2007 1:12 pm
Pyörä: 950 Adve, H-D
Paikkakunta: Piikkiö

Re: KTM exc 300 -04 sytytysmodifikaatio?

Viesti Kirjoittaja kane »

Ketjun aloittaja vastaa: Alavääntöön löytyy tuolta ketjun alkutaipaleelta juttuakin...
FMF Gnarly ja "heti teholle" jousi!
Suuttimet ja neula myös tuolla aiempana mainittu ja toimiiiii.
On itseasiassa melkosen erilainen ku perusasetuksissa oleva kampe mut
ei mitenkään pelottava. Jopa tällänen vanhempi harrastelija pystyy ajelemaan
köröttelemällä tai vähän reilumminkin.
Rekluse kävi mielessä kaikennäkösten kremppojen takia mut pukkasin laitteen
kumminkin myyntiin. Toivottavasti hyvä uusi koti löytyy..
Vastaa Viestiin