pari tt/xt 600 kysymystä

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

pari tt/xt 600 kysymystä

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Oisko tiatoo tt-600:sen seosruuvin säädöstä? Elikkä mikä on suositus , kuinka paljon auki? Sitte toinen kysymys onkos kellään kokemusta täst tt/xt600:sen
moottorin tiiviydestä vai onkos tää öljyn tiputtelu enemmän ominaisuus. Ainakin mulla tiputtelee joko kytkimen puoleisen moottorin posken tiiviste tai
kytkin akselin stefa , ehkä molemmat.Onks jompikumpi näist vaivoist Yammun ominaisuus vai
huanoo tuurii. Saakos muuten kytkimen käyttöakselin nostettua ylös vaihtaakseni stefan, kun ottaa moottorin posken irti, vai täytyyks palottaa kone? Muuten olen ollu tosi tyytyväinen Saksan ostokseen, öljyn tiputtelu vaan harmittaa.
Aki

Tiputtelu

Viesti Kirjoittaja Aki »

Säädöstä en osaa sanoa, mutta...

Omassani (sittemmin jo autuaammille ajomaille siirtyneessä laitteessa) oli pahin öljyn tiputtelun lähde siinä moottorin päällä kulkeva öljyputkin. Sen molemmissa päissä olevien kupariprikkojen päälle kun sipaisi hieman tiivistemömmöä molemmin puolin niin johan lakkasi. Tuo oli aika vaikea itse asiassa paikallistaa sillä se näytti ihan kuin kytkinkoppa olisi vuotanut öljynsuodattimen luota (suihkutti jotenkin sitä öljyä).

Toinen helposti vuotava paikka oli öljyn tyhjennysproppu, joka jos ei ollut ihan tarkasti oikealla kireydellä vuosi tipan silloin toisen tällöin.

Noiden korjausten + huolellisen kasaamisen jälkeen öljyä ei tullut enää tippaakaan eli toivoa on, eikä se minun mielestäni ole ominaisuus...
Wesihiisi
Pyörä: KTM LC4 640

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

Kyllä mä kanssa uskoisin että öljyt saa sisällä pysymään huolellisella kasauksella/putsaamisella ennen kasausta.
Eri asia sitten, kannattaako paljoa purkaa vain sen takia?
Omassa tuntuu olevan tuon (olemattoman) starttimoottorin kansi, joka jostain tihkuttaa, sekä edellämainittu öljuputki.

XT:n kaasarissa ainakaan ei ole kuin tyhjäkäyntiseoksen säätö...joka säädetään siihen kohtaan missä parhaiten käy :)
Itsellä sitä piti avata aika paljon enemmän mitä ohjeissa olen nähnyt (ohjeiden mukaan jotain 1.5-3 kierrosta).

Räjäytyskuvan mukaan "kytkimen avausakseli" eli se mihin vaijerin pää tulee, saattaisi ehkä noustakin jossain asennossa... alapäässä on pidätinruuvin näköinen rakenne.
xt600.de :stä voi räjäytyskuvat ladata, kaipa ne TT:hen jossain määrin soveltuu?
RiiMi
Pyörä: Honda cbf 1000f

Viesti Kirjoittaja RiiMi »

Selkis!
Olen aina kyl tienny , et Sakemanni on nuuka mut tää on jo vähän liikaa.
Moottorin posken tiivisteestä puuttu n.1cm pala .Nyt on kone pullo! Nam.
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Moottorin päälle tuleva öljyletku vuosi täälläkin, epäillä ehti jo vaikka mitä!
antti
Vastaa Viestiin