artman kirjoitti:Jossain täällä viestiketjussa oli jo puhetta oikuttelevista mittareista. Minkälaisia vikoja teillä on ollut? Itselläni alkoi viime viikolla nopeusmittarin numerot häviämään näytöstä, ikään kuin olisi virta loppumassa. Onko mittaristossa joku paristo nopeusmittaria varten? Ainakin yhdessä huoltoliikkeessä niin väittivät, ja sanoivat, että sulla on paristo siellä kaput... Pyörä on siis 690 Enduro vm-08
Itselläni tekee tuota samaa, kaikki näytössä oleva kaikkoaa välistä, luulempa että se on kosketushäikkä sen lcd näytön kytkennöissä.
Jos paristo olisi loppu katoaisi myös ajokilometrit muistista. Talvella meinasin viedä paikalliselle velholle joka osaa noi kolvihommat.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Koska varsinkin alkupään 690 malleissa oli mittariston kans yleisesti tunnettua kosteusharmia, niin kannattaa kysyä josko korjaavat takuuseen takuuajan jälkeenkin.
Mulla teki tuota samaa (takuu oli kylläkin juuri vasta menemässä umpeen kun soitin) niin jo puhelimessa luvattiin uusi mittari.
artman kirjoitti:Jossain täällä viestiketjussa oli jo puhetta oikuttelevista mittareista. Minkälaisia vikoja teillä on ollut? Itselläni alkoi viime viikolla nopeusmittarin numerot häviämään näytöstä, ikään kuin olisi virta loppumassa. Onko mittaristossa joku paristo nopeusmittaria varten? Ainakin yhdessä huoltoliikkeessä niin väittivät, ja sanoivat, että sulla on paristo siellä kaput... Pyörä on siis 690 Enduro vm-08
Tärinä hävittää nuo nestekidenäytön segmentit aika tehokkaasti. Ite laitoin geelivaimentimet joita käytetään elektroniikassa esim. kiintolevyn suojaamisessa, laitteissa jotka tärisevät mahdottomasti. Hyvin on pysyny näyttö kunnossa vaikka on tuota vanhaa mallia. Eiköhän siellä ole joku älykkäämpi piisiru tuota kilometrimäärää muistelemassa, paristo kun olisi tiensä päässä niin koijari ajaisi kilometrejä mopoonsa ja vaihtais pariston vasta sopivilla kilometreillä.
-Jos ei oo ihan varma niin kannattaa silti yrittää-
Onko muilla mennyt ajovalopolttimoita tahtiin 1/reissu. Näyttäisi että pitkä pysyy ehjänä kunnes sekin menee rikki muutaman kymmenen kilometrin jälkeen jos sen kytkee päälle. Lisäksi on semmoinen ominaisuus että pyörä sammuu kylmäkäynnistyksen jälkeen jos kytkintä ei pidä pohjassa startin jälkeen n. 5s. Liittyskö jotenkin siihen että yhteen väliin hälytteli imuilman lämpöanturia, johdot näyttivät olevan ehjiä, eikä ole vähään aikaan hälytellyt. Jollakin samoja ongelmia ja ratkaisuja ? Mainitaan vielä että pyörässä wings, akramappi ja porailtu snorkkeli vm. 2011.
Perhanan pätevän näköiset vaimennetut korotuspalat: http://www.advdesigns.net/roxanhari21r.html
Paljonkohan tulis tulleineen ja veroineen sekä postikuluineen maksamaan...? Harmi kun ei ole EU puolella missään myynnissä, ainakan en pikaisella katsannalla löytänyt.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23> >26>
Mika kirjoitti:Koska varsinkin alkupään 690 malleissa oli mittariston kans yleisesti tunnettua kosteusharmia, niin kannattaa kysyä josko korjaavat takuuseen takuuajan jälkeenkin.
Mulla teki tuota samaa (takuu oli kylläkin juuri vasta menemässä umpeen kun soitin) niin jo puhelimessa luvattiin uusi mittari.
Niin se ainakin muissa tuotteissa on, että jos laitteessa on havaittu tyyppivika, niin takuun pitäisi korvata takuuajan jälkeenkin vastaava vika. Kuulosti kyllä huollossa, että ovat kotarilla niin tarkkoja takuuajan suhteen, että turhaan sitä takuuseen yrittää, mutta aikoivat kokeilla kuitenkin. Saa nähä miten käy...
Tuli tuossa pari kuukautta sitten hommattua 690 enduro r -11 ja nyt 2tkm:n jälkeen virne ei meinaa lähteä ajon jälkeen pois. Pyörä on siis kuristettu 25kw, koska kortti ei sen kummempaan riitä. Kotari on mahtavasti toiminu mutta pari kysymystä on heränny ja ajattelin niitä täältä selvitellä eli:
1. Nuo vakio peilit heiluu aivan sairaasti ajossa (kerran luulin kevaria autoksi, kun heilunta monisti ajovalon!) niin minkälaisia peilejä muilla on käytössä, jotka ei heilus niin sairaasti?
2. Toinen heiluva osa on se vakio rekisterikilven teline niin mitenkäs ootte sitä modannu? Ite kokeilin asentaa rekkaria siihen lyhempään pätkään kiinni, mutta vakio vilkku olisi mennyt pakoputken eteen ja varmaan sulanut heti.
No en nyt muuta keksinyt, mutta kiitos vastauksista jo etukäteen!
Nicholauz kirjoitti:Tuli tuossa pari kuukautta sitten hommattua 690 enduro r -11 ja nyt 2tkm:n jälkeen virne ei meinaa lähteä ajon jälkeen pois. Pyörä on siis kuristettu 25kw, koska kortti ei sen kummempaan riitä. Kotari on mahtavasti toiminu mutta pari kysymystä on heränny ja ajattelin niitä täältä selvitellä eli:
1. Nuo vakio peilit heiluu aivan sairaasti ajossa (kerran luulin kevaria autoksi, kun heilunta monisti ajovalon!) niin minkälaisia peilejä muilla on käytössä, jotka ei heilus niin sairaasti?
2. Toinen heiluva osa on se vakio rekisterikilven teline niin mitenkäs ootte sitä modannu? Ite kokeilin asentaa rekkaria siihen lyhempään pätkään kiinni, mutta vakio vilkku olisi mennyt pakoputken eteen ja varmaan sulanut heti.
No en nyt muuta keksinyt, mutta kiitos vastauksista jo etukäteen!
1) joo niin heiluu ja menevät kuulemma tärinästä kohta poikki
artman kirjoitti:Jossain täällä viestiketjussa oli jo puhetta oikuttelevista mittareista. Minkälaisia vikoja teillä on ollut? Itselläni alkoi viime viikolla nopeusmittarin numerot häviämään näytöstä, ikään kuin olisi virta loppumassa. Onko mittaristossa joku paristo nopeusmittaria varten? Ainakin yhdessä huoltoliikkeessä niin väittivät, ja sanoivat, että sulla on paristo siellä kaput... Pyörä on siis 690 Enduro vm-08
Itsellä kävi 990 sm sama homma. Se antoi vielä päälle vikakoodiakin aina kun jaksoi jotain näytellä. Akku oli mennyt. vikakoodi taisi olla soft 32 ja sitten jotain 101. Akku jos on originaali niin se on tiensä päässä. Kannattaa mitata samalla jännitteensäädin.
Nicholauz kirjoitti:Tuli tuossa pari kuukautta sitten hommattua 690 enduro r -11 ja nyt 2tkm:n jälkeen virne ei meinaa lähteä ajon jälkeen pois. Pyörä on siis kuristettu 25kw, koska kortti ei sen kummempaan riitä. Kotari on mahtavasti toiminu mutta pari kysymystä on heränny ja ajattelin niitä täältä selvitellä eli:
1. Nuo vakio peilit heiluu aivan sairaasti ajossa (kerran luulin kevaria autoksi, kun heilunta monisti ajovalon!) niin minkälaisia peilejä muilla on käytössä, jotka ei heilus niin sairaasti?
2. Toinen heiluva osa on se vakio rekisterikilven teline niin mitenkäs ootte sitä modannu? Ite kokeilin asentaa rekkaria siihen lyhempään pätkään kiinni, mutta vakio vilkku olisi mennyt pakoputken eteen ja varmaan sulanut heti.
1. Mulla on joku muoviluoti kaluston tarvikepeili, lyhyt varsi ei heilu. Oikean puoleisen peilen voi antaa tyttöystävälle meikkipeiliksi. Toinen hyvä vaihtoehto on nuo ram mountilla kiinnittyvät peilit, löytyy useista alan liikkeista (nettikaupoista)..
2. Poista se roikkuva muovin härpäke ja laita ledivilkut. Polliisi setä tosin saattaa kaivata tuota jatkopalaa siihen jos kylillä ajelet..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
artman kirjoitti:Jossain täällä viestiketjussa oli jo puhetta oikuttelevista mittareista. Minkälaisia vikoja teillä on ollut? Itselläni alkoi viime viikolla nopeusmittarin numerot häviämään näytöstä, ikään kuin olisi virta loppumassa. Onko mittaristossa joku paristo nopeusmittaria varten? Ainakin yhdessä huoltoliikkeessä niin väittivät, ja sanoivat, että sulla on paristo siellä kaput... Pyörä on siis 690 Enduro vm-08
Itsellä kävi 990 sm sama homma. Se antoi vielä päälle vikakoodiakin aina kun jaksoi jotain näytellä. Akku oli mennyt. vikakoodi taisi olla soft 32 ja sitten jotain 101. Akku jos on originaali niin se on tiensä päässä. Kannattaa mitata samalla jännitteensäädin.
Akku on kyllä alkuperäinen. Jaksaa kyllä hyvin startata jne. Joskus kyllä latausvalo vilahtanut startin aikana, jos puolipuristin ei oo heti ehtinyt mukaan...
Kyllä se minulakin starttasi vielä vaikka onkin kyse isosta v-2 koneesta. Silti se ei oikein jaksa pitää latausta ja jännitteen säädin joutuu koville. Kahvalämppärit päälle ja ajoon niin häviää mittaristosta lukemat. Käynnistys on muutenkin hieman kankeaa. Ei lähde kuin palmun alta vaan on hieman kankea.