R1200GS
Valvojat: Jukka, Moderaattorit
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: R1200GS
Putkessa paukkuminen kuulostaa siltä kun mopo kävisi laihalla eikä rikkaalla.
Jos räpätystä ja hyytymistä(?) esiintyy erityisesti silloin kun koneen kuorma on huipussaan, eikä se ole välttämättä riippuvainen pelkästään kierroksista, kuulostaa siltä kun mopo ei saisi tarpeeksi bensaa. Mä olisin ensimmäisenä käynyt tutkiskelemaan bensapumppua ja pumpun ohjauselektroniikkaa, mutta nehän sä jo kokeilit. Lisäksi kannattaa kurkata bensansuodatin (en äkkiseltään muista missä sellanen 12gs:ssä on) ja viimeisenä bensansaantiin liittyvänä juttuna voi ihmetellä toimiiko bensanpaineensäädin, mutta se sijaitsee sen verran vittumaisessa paikassa ettei sitä kannata käydä ihan ekana vaihtamaan (se on ilmanputsarikotelon ja abs ykskön välissä).
En muista mitä arvoja gs911 näyttöön saa 12gs:stä, mutta jos siellä on bensanpaineenmittaus niin sen reaaliaikaisia arvoja voisi koittaa kyttäillä silloin kun konetta kuormittaa ja onhan siinä se joku logi toimintokin johon en ole perehtynyt. Helppona bensanpainekokeiluna voi koittaa nyppästä sen paluuletkun liittimen irti siitä tankin päästä. Kyseisessä liittimessä olevan lukituksen takia liittimen läpi ei bensa tule ulos jos se ei ole tankissa kiinne (tai ei ole muuten kikkaillut), jolloin bensanpaine tod näk nousee niin ylös mitä pumppu kykenee antamaan.
Jos räpätystä ja hyytymistä(?) esiintyy erityisesti silloin kun koneen kuorma on huipussaan, eikä se ole välttämättä riippuvainen pelkästään kierroksista, kuulostaa siltä kun mopo ei saisi tarpeeksi bensaa. Mä olisin ensimmäisenä käynyt tutkiskelemaan bensapumppua ja pumpun ohjauselektroniikkaa, mutta nehän sä jo kokeilit. Lisäksi kannattaa kurkata bensansuodatin (en äkkiseltään muista missä sellanen 12gs:ssä on) ja viimeisenä bensansaantiin liittyvänä juttuna voi ihmetellä toimiiko bensanpaineensäädin, mutta se sijaitsee sen verran vittumaisessa paikassa ettei sitä kannata käydä ihan ekana vaihtamaan (se on ilmanputsarikotelon ja abs ykskön välissä).
En muista mitä arvoja gs911 näyttöön saa 12gs:stä, mutta jos siellä on bensanpaineenmittaus niin sen reaaliaikaisia arvoja voisi koittaa kyttäillä silloin kun konetta kuormittaa ja onhan siinä se joku logi toimintokin johon en ole perehtynyt. Helppona bensanpainekokeiluna voi koittaa nyppästä sen paluuletkun liittimen irti siitä tankin päästä. Kyseisessä liittimessä olevan lukituksen takia liittimen läpi ei bensa tule ulos jos se ei ole tankissa kiinne (tai ei ole muuten kikkaillut), jolloin bensanpaine tod näk nousee niin ylös mitä pumppu kykenee antamaan.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Kahdella eri pumpulla ja elektroniikalla kokeillut, molemmilla sama homma. Bensansuodatin on polttoainepumppu paketissa, eli sekin on tullut käytyä läpi.vkoivu kirjoitti:Putkessa paukkuminen kuulostaa siltä kun mopo kävisi laihalla eikä rikkaalla.
Jos räpätystä ja hyytymistä(?) esiintyy erityisesti silloin kun koneen kuorma on huipussaan, eikä se ole välttämättä riippuvainen pelkästään kierroksista, kuulostaa siltä kun mopo ei saisi tarpeeksi bensaa. Mä olisin ensimmäisenä käynyt tutkiskelemaan bensapumppua ja pumpun ohjauselektroniikkaa, mutta nehän sä jo kokeilit. Lisäksi kannattaa kurkata bensansuodatin (en äkkiseltään muista missä sellanen 12gs:ssä on) ja viimeisenä bensansaantiin liittyvänä juttuna voi ihmetellä toimiiko bensanpaineensäädin, mutta se sijaitsee sen verran vittumaisessa paikassa ettei sitä kannata käydä ihan ekana vaihtamaan (se on ilmanputsarikotelon ja abs ykskön välissä).
En muista mitä arvoja gs911 näyttöön saa 12gs:stä, mutta jos siellä on bensanpaineenmittaus niin sen reaaliaikaisia arvoja voisi koittaa kyttäillä silloin kun konetta kuormittaa ja onhan siinä se joku logi toimintokin johon en ole perehtynyt. Helppona bensanpainekokeiluna voi koittaa nyppästä sen paluuletkun liittimen irti siitä tankin päästä. Kyseisessä liittimessä olevan lukituksen takia liittimen läpi ei bensa tule ulos jos se ei ole tankissa kiinne (tai ei ole muuten kikkaillut), jolloin bensanpaine tod näk nousee niin ylös mitä pumppu kykenee antamaan.
Tällä hetkellä on joka ainoa liitin irti pyörästä ja kaikki oon käsitellyt contact cleanerillä.
Tuo paineensäädin on tosiaan melko paskassa paikassa... Se on sitten viimeisenä vuorossa.
Mun mielestä tuossa GS-911:ssä ei pääse näkemään polttoaineen painetta, kaikki muut anturit siinä näkyy. Lambdat toimivat moitteetta.
Tänään vielä vuorossa puolien mittaus.
Pitääpäs testata irroittaa tuo paluuletku. Kiitokset hyvistä vihjeistä!
Re: R1200GS
Entäs Hall-anturit. Keräävät kaikenmaailman kakat ja sopivasti kosteutta, niin vaikutta kummasti käyntiin.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
- mek
- Viestit: 2705
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
- Pyörä: V-Strom 800 DE
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: R1200GS
Öhlinsiltä on tulossa ESA:n korvaaja, eli kilpailija Wilbersin WESA:lle. 2500 £ + VAT
Re: R1200GS
Vielä tuohon Markon pyörän käyntiongelmaan:
Eikös 1200:ssa ole nakutustunnistimet? Mitä bensaa olet viimeksi tankannut, Saksassahan on niitä matalaoktaanisiakin laatuja? Nakutustunnistimien puuttuminen peliin tuntuu kai samalta kuin kierrosluvun rajoittimen toiminta, joten korkampioktaanisella bensalla ilmiön pitäisi vähetä.
Eikös 1200:ssa ole nakutustunnistimet? Mitä bensaa olet viimeksi tankannut, Saksassahan on niitä matalaoktaanisiakin laatuja? Nakutustunnistimien puuttuminen peliin tuntuu kai samalta kuin kierrosluvun rajoittimen toiminta, joten korkampioktaanisella bensalla ilmiön pitäisi vähetä.
-
vkoivu
- Viestit: 1784
- Liittynyt: To Tammi 20, 2005 12:59 am
- Pyörä: pyörät myyty
- Paikkakunta: Kouvola / Espoo
Re: R1200GS
On tunnistimet ja niiden arvoja saa ainakin luettua sillä GS911:sta. Tunnistimet löytyvät sylinterien alta ja niiden liittimet irroittamistakin voi kokeilla. Todennäköisesti jos liitin on irti niin boksi siirtyy automaattisesti varaohjelmaan ja jättää nakutuksentunnistimien infon huomioimatta.MAV kirjoitti:Vielä tuohon Markon pyörän käyntiongelmaan:
Eikös 1200:ssa ole nakutustunnistimet? Mitä bensaa olet viimeksi tankannut, Saksassahan on niitä matalaoktaanisiakin laatuja? Nakutustunnistimien puuttuminen peliin tuntuu kai samalta kuin kierrosluvun rajoittimen toiminta, joten korkampioktaanisella bensalla ilmiön pitäisi vähetä.
Re: R1200GS
Itsellä oli ongelmaa että kävi raskaasti, tietyllä kierrosalueella tosiaan räpätti ja pohdin että koska on tietyn kierrosalueen ongelma niin kaasun asentotunnistin voisi olla tuolla alueella vioittunut. Mittasin anturia, en löytäny ongelmia. Purin sen varovaisesti ja katsoin näkyykö mekaanista vikaa. Ei mitään silmin nähtävää. Vaihdoin ko. anturin ja ongelma korjaantui. Jos muuta syytä et löydä niin kokeile viimeiseksi vaikka vaihtaa ehjästä pyörästä tuo anturi hetkeksi ja katsoa korjaantuuko.Marko Hemmilä kirjoitti:Onko kenelläkään gessussa ollut sellaista ongelmaa että räpättää kiihdytettäessä (aivan kuin kierroksenrajoitin iskisi päälle)?
Tämä tapahtuu ehkä noin 4000-5000 kierroksen kohdalla.
Kaikki liittimet olen käynyt läpi kontakti sprayllä, tulpat tarkastanut, ilmanputsarin vaihtanut, kokeillut toista bensapumppua ja pumpun ohjauselektroniikkaa, sivuseisontatuki ei temppuile.
GS-911:llä oon tarkastanut pyörän, eikä ole mitään vikailmoituksia.
Nyt alkaa kekseliäisyys loppua kesken että mitä seuraavaksi...
Onko kukaan mitannut puolia? Millaista arvoa pitäisi näyttää?
Re: R1200GS
Nakutustunnistin säätää sytkäennakkoa (ja ehkä jotain muuta parametria) ja sen huomaa ainakin itse siinä että tehot vaan putoaa. Ei se yhtäkkiä vetäse kipinää poikki vaan sallii ajamisen matalampioktaanisella säätämällä moottoria siten ettei enää nakuta.MAV kirjoitti:Vielä tuohon Markon pyörän käyntiongelmaan:
Eikös 1200:ssa ole nakutustunnistimet? Mitä bensaa olet viimeksi tankannut, Saksassahan on niitä matalaoktaanisiakin laatuja? Nakutustunnistimien puuttuminen peliin tuntuu kai samalta kuin kierrosluvun rajoittimen toiminta, joten korkampioktaanisella bensalla ilmiön pitäisi vähetä.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Viimeksi tankkasin Shellin V-poweria, joten ei ole tuo matalaoktaanisuus syynä. Yleensä ajelen 98-lla.
Aukaisen ja puhdistan myös kaikki kahvojen kytkimet (vilkut, tappokytkimen yms). Suojakumit alkaa olemaan noissa kytkimissä hapertuneita (eikä niitä saa mistään erikseen), joten sieltäkin saattaa syy löytyä.
Aukaisen ja puhdistan myös kaikki kahvojen kytkimet (vilkut, tappokytkimen yms). Suojakumit alkaa olemaan noissa kytkimissä hapertuneita (eikä niitä saa mistään erikseen), joten sieltäkin saattaa syy löytyä.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Kaikki liittimet käyty läpi, sama homma jatkuu.
Kokeilin myös irroittaa tuon polttoaineen paluuletkun, itse asiassa kävi huonommin silloin kun tuo letku oli irti.
Vielä voisi kokeilla uudella polttoaineella tuota, mutta sen jälkeen pitää varmaan viedä liikkeeseen se ihmeteltäväksi.
Kokeilin myös irroittaa tuon polttoaineen paluuletkun, itse asiassa kävi huonommin silloin kun tuo letku oli irti.
Vielä voisi kokeilla uudella polttoaineella tuota, mutta sen jälkeen pitää varmaan viedä liikkeeseen se ihmeteltäväksi.
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Tänään kävin pyörän kanssa paikallisessa pemari huollossa.
Siellä ajettiin kaikki mahdolliset testit läpi eikä ongelmaa löytynyt. Jätin sitten pyörän sinne ihmeteltäväksi, huomenna pitäisi käydä katsastamassa että ovatko jotain löytäneet.
On se kumma kun näitä ongelmia tulee just sisäänajettuun pyörään... (174000km)...
Siellä ajettiin kaikki mahdolliset testit läpi eikä ongelmaa löytynyt. Jätin sitten pyörän sinne ihmeteltäväksi, huomenna pitäisi käydä katsastamassa että ovatko jotain löytäneet.
On se kumma kun näitä ongelmia tulee just sisäänajettuun pyörään... (174000km)...
Re: R1200GS
Itselläkään ei testeri sanonu mitään mut asentotunnistin oli lopulta.se viallinen.osa.
Re: R1200GS
Sama juttu täällä 1100:sessa. Käynti muuttui kummasti, kun otti koko anturilevyn käteen ja putsasi sen elektroniikan puhdistussprayllä.
Oletan ,että 1200:ssa on samanlainen systeemi kampiakselin hihnapyörän takana.
Oletan ,että 1200:ssa on samanlainen systeemi kampiakselin hihnapyörän takana.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Viestit: 2618
- Liittynyt: La Syys 25, 2004 11:45 pm
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Paikkakunta: München, Saksa
- Viesti:
Re: R1200GS
Huomenna toivottavasti selviää se ongelma.
Menen joka tapauksessa käymään tuolla liikkeessä huomenissa.
Tarkoitattekos anturilla kuvassa näkyvää osaa (numero 11)
Menen joka tapauksessa käymään tuolla liikkeessä huomenissa.
Tarkoitattekos anturilla kuvassa näkyvää osaa (numero 11)
Re: R1200GS
Näyttäisi olevan uudempi kessu yhdellä asentotunnistimella jos kuvaa oikein luin. Vanhassa niitä on kaksi kiinnitettynä käänneltävään levyyn. Anturi voi olla vikaantunut ja antaa älylle väärään aikaan tiedon kampiakselin asennosta ja sytytys on joko myöhäisellä tai aikaisella.
POIKITTAISETHYRRÄVOIMATKAATAVATPYÖRÄNSATUNNAISESTI