R1200GS

Esittelyt ja vertailut

Valvojat: Jukka, Moderaattorit

Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Re: R1200GS

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

mek kirjoitti:
Kunkku kirjoitti:
mek kirjoitti:Juu :oops: illalla tuli muutaman saturaisen sisäänajo jo tehtyä.
Menikö ne saturaiset meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi siihen pohjattomaan valtion kassaan, vai minne?
Yhteiseksi hyväksi tietysti, 300 km * 5,5 l/100 km * 1,57 EUR/l Nesteeltä tankattuna, eli valmisteverot ja ALV suoraan ja bensan hinta Nesteen kautta valtion kassaan...
Minä jo ajattelin, että sait maksaa nautintaveroa sinisten valojen välkkeessä siellä tien päällä...
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
mek
Pyörä: V-Strom 800 DE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Kunkku kirjoitti:Minä jo ajattelin, että sait maksaa nautintaveroa sinisten valojen välkkeessä siellä tien päällä...
Minä ajan samanlaista neitiajoa kuin Markokin, ei minun tarvitse sinisiä vilkkuvaloja pelätä...
Kunkku kirjoitti:
Marko Hemmilä kirjoitti:Omalla gessulla ajettu nyt 147tkm.
Se mikään ihme ole, jos Gessu sinulla kestää. Sinähän ajat semmoista neitiajoa. :lol:

Jopa minä pysyin yhden suoran mitan perässäsi
Tuota tiivisteen vaihtoa odotellessa kävin koeajamassa F 800 ST:n. Ei ole tämänmittaisen (188 cm) miehen pyörä, ihan kuin olisi minimotolla ajanut. 800 kone sen sijaan on ok. Vääntää tosi puhtaasti, tasaisesti ja nykimättä ihan tyhjäkäynniltä lähtien. Mutta sen huomaa, että vääntöä puuttuu pari-kolmekymmentä Nm:a Gessuun verrattuna. Myös vaihteisto toimi hieman täsmällisemmin kuin omassa -07 Gessussa.
kimbyyri
Pyörä: 1200gs lc

Viesti Kirjoittaja kimbyyri »

Hälyongelma! Onko vinkkiä missä vika kun on alkuperäinen häly ja ei meinaa totella kaukoa välillä ei millään. Kaukosäätimiä on 2 kappaletta joissa molemmissa uudet paristot (vaihdettu varmuudeksi kahteen otteeseen). Saa seistä aivan pyörän vierellä ja heilutella ees taas kunnes jostakin kohdasta viimein menee häly päälle/pois.

Toinen juttu on rämisevä takalaukku (vario). Siinä on noin 1cm liike joka suuntaan sivuttain. Ei näytä mikään kohta kuluneelta ja lukitus toimii normaalisti. Olisko jollain vastaavaa ongelmaa / patenttia?

Pyörä 2004 gs
ktv org
TiDe
Pyörä: KTM250EXC

Pleksi

Viesti Kirjoittaja TiDe »

Hankin juuri uuden 1200 GS:n ja pari sataa kilsaa tullut pöräyteltyä.
Ensituntumat pyörästä muuten ihan positiiviset, mutta pari juttua kaipaisi itselleni hieman parannusta:
Ensiksi tuuli kypärässä ja ylävartalossakin, pyörän testejä ja koeajoja kun olin lueskellut ja niissä kehuttu hyvää pleksiä, niin minulle oli suuri pettymys miten huono alkuperäinen pleksi on, olen 178 pitkä ja kokeilin kaikkia asentoja pleksistä muttei merkittävää parannusta missään asennossa. Tilasin jo Adventuren pleksin, onko parempi vai mikä olisi paras?
Toinen juttu, että haluaisin tankoa hiukan ylöspäin ja lähemmäksi, onko kokemusta selaisista korotuspaloista ja miten riittää vaijerit?
Muutenhan pyörä tuntuu mukavalta, tuo pleksi häiritsee eniten.
juvander
Pyörä: MAN

Viesti Kirjoittaja juvander »

GS:llä ikinä ajanut, mutta GSA:n sivuilla on ne siivekkeet. Jotkut ovat sanoneet niiden tekevän isoakin eroa tuohon tuulituntumaan yläkropan osalta.

Noille siivekkeillehän on paikka normi GS:ssäkin, hieman poraus hommia joutuu katteeseen tekemään. Näin oli ainakin -07 mallisessa.

Toisin sanoen itsellä ei GSA:n kanssa moisia tuuli ongelmia ole ollut. Tai sitten on vaan tottunut tuolla ajamaan eikä enää noteraa noita.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
ossi
Pyörä: GSA, EXC ja Duke 390

Viesti Kirjoittaja ossi »

mek kirjoitti:Joo, en minä tuosta kovin huolissaan ole kun vuoto on noin pientä. Huomasin sen jo Luvialla kuukausi sitten, mutta olen ajellut ja tarkkaillut tilannetta. Pyyhkäissyt aina tankilla navan puhtaaksi ja katsonut minkä verran vuotaa. Näkyy olevan niin, että jos ajaa lyhyitä pätkiä viileällä kelillä, niin ei vuoda oikeastaan lainkaan, vasta pitempi pätkä ja lämpimämpi keli saa öljyt sen verran notkeaksi, että tihkuu vähän öljyä.

Itse minä tuon vaihtaisinkin, ilman takuuta, mutta katsotaan nyt miten Saksan pojan takuu toimii. Siltä osin otan RM Heinon työtunnin hinnan kokoisen riskin. Väliaikatietoa sen verran, että vuorokausi alkaa olla siitä kun tein netissä vikailmoituksen, ei ole kuulunut vielä mitään. Jos ei kuulukaan, niin täytyy soitella CarGarantielle, ennenkuin käytän pyörän korjattavana 21.6.

Kuvallinen ohje tiivisteen vaihtoon löytyy tuosta advriderin ketjusta sivulta 2.

Siihen saksalaisen vuokrafirman kestotestipyörään, josta tuossa edellä mainitsin, vaihdettiin muuten 250 tkm matkalla tuo tiiviste vain kerran, 90 tkm kohdalla. Aika yleinen "vika" se silti Advriderin perusteella tuntuu olevan. "Vika" siksi lainausmerkeissä, että kulutustavaraahan stefat ovat. Viasta voi puhua, jos niitä alkaa mennä liian tiheään.

Kyselin jo aikaisemmin, mutta kysytään nyt vielä kerran, että onko kenelläkään ihan oikeaa tietoa siitä, että onko tosiaan noissa Saksassa 98 hv:na myydyissä pyörissä eri moottorinohjaussofta kuin kaikissa muissa maissa myydyissä 100 hv:ssa? Eihän tuota 2 hv:aa välttämättä ajossa huomaa, mutta on se halvempi kuin slipari, eikä ääni isone :lol: Nippa nappa, saisiko samaan hintaan edes K&N ilmansuodatinta. Ajattelin teettää samalla kun pyörää kerran siellä käytän ohjelmapäivityksen viimeiseen 100 hv-versioon samalla, Heino veloittaa 28 EUR testeriveloituksen + puoli työtuntia.
Noihin vuotoihin saattaa olla syynä paineen kehittyminen perään. 2011 peleissä perään on asennettu jonkin sortin paineventtiili. Voiskohan sellaisen kehitellä esim. Esim. Bilteman kauppaamista etuiskareiden ilmausventtiileistä. Voisi silloin tällöin suhauttaa paineet pois, vaikkapa päivän päätteeksi.
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Kerrotaan nyt vielä lopputulos tuon tiivisteen osalta, eli CarGarantie -nimisen firman takuuseen voi näköjään luottaa. Maksoin tiivisteen vaihdon RM Heinolle itse, täytin vikailmoituslomakkeen ja kopioin kuitin liitteeksi (käänsin nimikkeet itse saksaksi). Pari viikkoa vikailmoituksen lähettämisestä tuli kirjallinen päätös postissa, että osat ja työ korvataan, parin päivän kuluttua siitä olivat rahat tilillä.
veppi
Pyörä: R1200 GSA

Re: Pleksi

Viesti Kirjoittaja veppi »

TiDe kirjoitti: Muutenhan pyörä tuntuu mukavalta, tuo pleksi häiritsee eniten.
Mulla olisi vähän käytetty VarioERGO pleksi + kiinnikeet, saisi vaikka hakea pois jos kiinnostaa.
edit: sori se ei taida sopia kun "BMW R 1200 GS bis 2007" siis kyseessä on http://www.wunderlich.de/shopart/811041 ... enture.htm edit se on siis kirkas.

Pleksi lähti uudelle omistajalle.

-Kari
Viimeksi muokannut veppi, Ma Elo 01, 2011 12:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

kimbyyri kirjoitti:Hälyongelma! Onko vinkkiä missä vika kun on alkuperäinen häly ja ei meinaa totella kaukoa välillä ei millään. Kaukosäätimiä on 2 kappaletta joissa molemmissa uudet paristot (vaihdettu varmuudeksi kahteen otteeseen). Saa seistä aivan pyörän vierellä ja heilutella ees taas kunnes jostakin kohdasta viimein menee häly päälle/pois.

Toinen juttu on rämisevä takalaukku (vario). Siinä on noin 1cm liike joka suuntaan sivuttain. Ei näytä mikään kohta kuluneelta ja lukitus toimii normaalisti. Olisko jollain vastaavaa ongelmaa / patenttia?

Pyörä 2004 gs
Tuo on ominaisuus :lol:
Viking
Pyörä: BMW R1200GS

Viesti Kirjoittaja Viking »

TiDe kirjoitti:Hankin juuri uuden 1200 GS:n ja pari sataa kilsaa tullut pöräyteltyä.
Ensituntumat pyörästä muuten ihan positiiviset, mutta pari juttua kaipaisi itselleni hieman parannusta:
Ensiksi tuuli kypärässä ja ylävartalossakin, pyörän testejä ja koeajoja kun olin lueskellut ja niissä kehuttu hyvää pleksiä, niin minulle oli suuri pettymys miten huono alkuperäinen pleksi on, olen 178 pitkä ja kokeilin kaikkia asentoja pleksistä muttei merkittävää parannusta missään asennossa. Tilasin jo Adventuren pleksin, onko parempi vai mikä olisi paras?
Toinen juttu, että haluaisin tankoa hiukan ylöspäin ja lähemmäksi, onko kokemusta selaisista korotuspaloista ja miten riittää vaijerit?
Muutenhan pyörä tuntuu mukavalta, tuo pleksi häiritsee eniten.
Ellei Adventuren pleksi ole hyvä niin suosittelen Givin Airflow AF330. Ylivertainen verrattuna standardi pleksiin. Olen suurin piirtein saman pituinen kuin sinä ja minulle se toimii hyvin. Huom! Minulla on myös siivekkeet enkä ole kokeillut ilman niitä.
TiDe
Pyörä: KTM250EXC

Viesti Kirjoittaja TiDe »

"Ellei Adventuren pleksi ole hyvä niin suosittelen Givin Airflow AF330. Ylivertainen verrattuna standardi pleksiin. Olen suurin piirtein saman pituinen kuin sinä ja minulle se toimii hyvin. Huom! Minulla on myös siivekkeet enkä ole kokeillut ilman niitä.[/quote]

Kiitos Viking, on GSA:n pleksi siivekkeillä parempi muttei hyvä, pitää ruveta hommaamaan tuota AF330:ta.
tunturisport
Pyörä: BMW R 1200 GS

Viesti Kirjoittaja tunturisport »

Tämmöinen "ongelma": Noin 60 000 ajetun 1200 GSA:n oikeasta sylinteristä alkoi kuulua ylimääräistä naputusta pienillä kierroksilla. Siinä kun sitä ihmettelin, huomasin, että tuo oikea sylinteri venttiilikopasta hypisteltynä oli ajon jälkeen kuumempi kuin vasen. Vehje on toiminut koko ajan moitteetta. Vein naputtajan sitten Jyväskylään Kuvalle määräaikaishuoltoon ja avauduin huolistani. Huollon jälkeen Kuvan poijjaat kertoivat, että jossakin oikean pytyn keinuvipujen ja työntötankojen seudussa oli ollut ylimääräistä klappia joka säädettiin pois. Muuta poikkeavaa ei löytynyt. Se ylimääräinen naputus häipyi totaalisesti, mutta oikea pytty tuntuu edelleen käyvän kuumempana kuin vasen. Onko kukaan huomannut vastaavaa? Mikähän lienee syynä? Huoli kalvaa minut pian ontoksi. :P
13 edessä ja kakskasi takana
mek
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mek »

Onko huolloissa tehty ruiskujen synkkaus? En tiedä, voiko ruiskujen synkkauksen tekemättä jättäminen johtaa siihen, että toinen pytty (se kuumempi) kävisi laihemmalla? Voisiko jomman kumman puolen lambda-anturissa olla vikaa, antaisi väärän arvon jolloin aiheuttaisi pytyn käyvän joko liian laihalla tai rikkaalla.

Osaako muuten joku sanoa, miksi Gessun perässä on tuo reikä tuolla alhaalla? Eikö siitä lennä kaikki paska sisään, jos ei nyt ihan perään saakka niin tuskin se hyvää tekee sielläkään minne saakka se lentää. Tuskin sitä nyt pelkästään tuon Leverguardin asennusta varten on jätetty.
Kuva
vkoivu
Pyörä: pyörät myyty

Viesti Kirjoittaja vkoivu »

mek kirjoitti: Osaako muuten joku sanoa, miksi Gessun perässä on tuo reikä tuolla alhaalla?
Joku tärkeä tehtävä sillä pitää olla kun sellanen on päätetty uudempiin periin lisätä. Muistaakseni 'öljyproputtomissa' perissä kyseistä aukkoa ei ole.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

vkoivu kirjoitti:
mek kirjoitti: Osaako muuten joku sanoa, miksi Gessun perässä on tuo reikä tuolla alhaalla?
Joku tärkeä tehtävä sillä pitää olla kun sellanen on päätetty uudempiin periin lisätä. Muistaakseni 'öljyproputtomissa' perissä kyseistä aukkoa ei ole.
Just kävin tarkastamassa ja kyllä vastaava aukko on myös öljyproputtomissa.
Joo, ei saksalainen insinööri sitä turhaan sinne laita :lol: ehkä tuolla on kevennetty perää muutamalla grammalla...
Vastaa Viestiin